Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nelivuotias lapsi roikkui ulkona aisassa henkilöauton ja kevytperävaunun välissä moottoritiellä Raisiossa.

Vierailija
01.06.2024 |

Kommentit (182)

Vierailija
141/182 |
02.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antaa kyllä. Minä esimerkiksi. Toki seison vieressä tätä toimitusta seuraamassa, enkä luota siihen että se onnistuu itse. Kiristän myös vyöt lapsen jäljiltä, luonnollisesti. Annan lasten tehdä mahdollisimman paljon itse, se ei silti tarkoita että turvallisuudesta tingittäisiin. Ja en todellakaan ymmärrä miten on mahdollista, että minkään ikäinen lapsi unohtuu aisalle istumaan.

No tämä onkin ihan eri ja täysin normaalia toimintaa muillakin. Eiköhän tuo kommentoija tarkoittanut sitä, että kuski istuu paikalleen ja odottaa että muksut kapuaa autoon, vetävät itse oven kiinni perässään, vyöttävät itsensä ja aikuinen ei tarkkaile tai tarkast

Meillä mies tekee tätä ihan samaa! Ja tosiaan joka kerta sama juttu. Lapset paniikissa huutaa "isi pysähdy" ja mies vaan ajelee menemään, ellen puutu. Ja sitten tietysti suuttuu, koska ei hän aja kolaria. Olen monta kertaa muistuttanut että liikenteessä on muitakin autoilijoita ja heistä ei voi tietää. Ja kyllä, mun mies on ajanut kaksi pientä kolaria, eli ei ole erehtymätön vaikka niin luuleekin.

Vierailija
142/182 |
02.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmeellistä ettei muut lapset takapenkillä huomanneet yhden sisaruksensa puuttumista. Ei kai ne kaikki mitään puhekyvyttömiä olleet. Joku tässä haiskattaa. Olisko joku ankara kasvatusmetodit. Jos et ole hiljaa autossa niin saat matkustaa aisan päällä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/182 |
02.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös nykyautoissa ole se peruutustutka, jos joku este ilmaantuu taakse peruuttaessa.

Vierailija
144/182 |
02.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmeellistä ettei muut lapset takapenkillä huomanneet yhden sisaruksensa puuttumista. Ei kai ne kaikki mitään puhekyvyttömiä olleet. Joku tässä haiskattaa. Olisko joku ankara kasvatusmetodit. Jos et ole hiljaa autossa niin saat matkustaa aisan päällä. 

Joko kuski on huolimattoman lisäksi kuuro, tai sitten 4v oli se vanhin lapsi joka oli kyydissä. Jos lisäksi on vaikka 2v ja vauva, niin ei ne paljoa pukahda. Tai 2v kyllä saattaa pulistakin, mutta ei sen ikäinen osaa selkeästi kertoa että Keijo-kaneli ei ole autossa.

Vierailija
145/182 |
02.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikös nykyautoissa ole se peruutustutka, jos joku este ilmaantuu taakse peruuttaessa.

On juu. Mutta oletko katsonut miten vanhoilla autoilla porukka ajaa? Meilläkin on vuoden 2007 Peugeot ja suurinta high-teciä edustaa edelleen toimiva ilmastointi.

Vierailija
146/182 |
02.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin luulisi, että jos on peräkärry takana, niin sitä vilkaisis aina silloin tällöin peileistä. Mutta ehkä kyseessä on tällainen eeeetninen sakki, ajaahan ne päällekkäin koko perhe skootterilla siellä kotimaissaan.

Vierailija
147/182 |
02.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotenkin luulisi, että jos on peräkärry takana, niin sitä vilkaisis aina silloin tällöin peileistä. Mutta ehkä kyseessä on tällainen eeeetninen sakki, ajaahan ne päällekkäin koko perhe skootterilla siellä kotimaissaan.

Puhutaan kuitenkin kuskista, joka ei huomannut yhden lapsen puuttumista. Tuskin sitä peräkärryä on vilkaistu kertaakaan. Tulee katsos perässä :)

Normaalistihan kärryä kyllä välillä katsoo, että tietää sen tulevan perässä. Ja siis jos lapsi on ollut aisalla, niin eihän sitä aisaa siitä peilistä näe. Vain kärryn kulmat.

Vierailija
148/182 |
02.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muksulla oli jännä huvipuistovekotinpäivä ihan ilmaiseksi. Olikohan kuskilla laihialaista sukutaustaa?

Vierailija
149/182 |
02.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Auto liikkui eteenpäin, ei peruuttamalla, joten varmaan peruutustutka ei reagoinut mitenkään. Sen lisäksi se tutka huutaa siitä peräkärrystä, joten miten se olisi erotellut lapsen ja kärryn toisistaan, ei niissä tutkissa vielä ole mitään tekoälyjä.

Vierailija
150/182 |
02.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

4-vuotias ajatteli, että haluaa istua aisan päällä kovassa vauhdissa. Pitäisi kyllä ymmärtää vaaran paikat jo. 

Vierailija
151/182 |
02.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Auto liikkui eteenpäin, ei peruuttamalla, joten varmaan peruutustutka ei reagoinut mitenkään. Sen lisäksi se tutka huutaa siitä peräkärrystä, joten miten se olisi erotellut lapsen ja kärryn toisistaan, ei niissä tutkissa vielä ole mitään tekoälyjä.

Onhan joissain malleissa kalansilmäkamera takana tutkan lisäksi. Silti veikkaan että kyseessä on sen verran vanha malli, ettei ole tutkaa eikä kameraakaan.

Vierailija
152/182 |
02.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isoissa, uskonnollisissa perheissä se ei ole niin justiinsa. 

Vierailija
153/182 |
02.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lyödäänkö vetoa, että tohelo kuski on miespuolinen?

Naisethan tosi usein ajelevat peräkärryjen kanssa. 

Missä viipyy naisenlogiikka: minäkin olen vetänyt peräkärryä. 

Miehet ovat selkeästi vammaisia.

Vierailija
154/182 |
02.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko selvinnyt miten se lapsi on roikkunut siinä aisassa? miten ihmeessä on jaksanut roikkua kun peräkärry heiluu ja tärisee? 

Vierailija
155/182 |
02.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyajan ihmiset on täysin välinpitämättömiä,  millään ei ole mitään

väliä.  Työpaikat on täynnä lusmuilijoita, työmoraali puuttuu täysin.

Hengaillaan vaan ja aina kiire kaljatuopille.. 

Ennen vanhaan riitti kova työnteko ja reilusti käännettiin työpäivän jälkeen sätkä. Raittius oli kunnian asia. Nykyään porukka ryyppää ja vainoaa tupakoivia.

Vierailija
156/182 |
02.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipas taas paljon miesvihaa. 

Vierailija
157/182 |
02.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Antaako joku oikeasti nelivuotiaan ipanan kavuta itsenäisesti autoon ja vyöttää itsensä? Miten nelivuotias edes ylettyy vetämään auton oven kiinni? 

Antaa kyllä. Minä esimerkiksi. Toki seison vieressä tätä toimitusta seuraamassa, enkä luota siihen että se onnistuu itse. Kiristän myös vyöt lapsen jäljiltä, luonnollisesti. Annan lasten tehdä mahdollisimman paljon itse, se ei silti tarkoita että turvallisuudesta tingittäisiin. Ja en todellakaan ymmärrä miten on mahdollista, että minkään ikäinen lapsi unohtuu aisalle istumaan.

No tämä onkin ihan eri ja täysin normaalia toimintaa muillakin. Eiköhän tuo kommentoija tarkoittanut sitä, että kuski istuu paikalleen ja odottaa että muksut kapuaa autoon, vetävät itse oven kiinni perässään, vyöttävät itsensä ja aikuinen ei tarkkaile tai tarkast

Mun mies on samanlainen, mut mun isä oli pahempi. Jalka oli vielä ulkona ja ovi auki kun äijä kaasutti liikkeelle. Kerran meinasin tipahtaa. Jotkut miehet on kärsimättömiä. En tunne yhtäkään naista joka tekisi noin.

Vierailija
158/182 |
02.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon serkkuja ja lapsia ja huutoa ja tupakanpolttoa on näissä rahtariporukoissa. Ja kitara soi.

Vierailija
159/182 |
02.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tässä käynyt kuinkaan. Älkää kuitenkaan vähään aikaan näyttäkö pojalle tanskalaisen koomikkoparin Majakka ja Perävaunu -elokuvia, ettei tule nimestä johtuen pelottavia assosiaatioita.

Vierailija
160/182 |
02.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olipas taas paljon miesvihaa. 

Yhtään vihaavaa viestiä en ole lukenut. Ainoastaan hämmästeleviä, huolestuneita, turhautuneita... Ehkä teidän, joille nyt kolahti, pitäisi vähän tarkastella niitä omia tapoja turvallisesta ja vastuullisesta autolla liikkumisesta lasten kanssa? Koskee toki molempia sukupuolia, mutta selkeästi tätä huolimattomuutta ja piittaamattomuutta esiintyy enemmän miehillä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän seitsemän