Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Elin lapsuuteni lähinnä keitetyllä makaronilla& ruskealla kastikkeella. Mistä on lähtenyt uskomus että kasarilla kaikki mutsit oli muka jot

Vierailija
31.05.2024 |

Jotain mestarikokkeja?

Sitten helpotti kun 91 meille tuli mikro ja kaupoissa alkoi olla mikroruokia.

Kommentit (120)

Vierailija
1/120 |
31.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikroja oli jo kasarilla.

Vierailija
2/120 |
31.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kiinosta. Syö edelleen makaronia. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/120 |
31.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mistään.

Vierailija
4/120 |
31.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei todellakaan kaikilla ollut. 

Itsekin olen kasvanut tämmöisillä eväillä: makaronivelli, perunakeitto, leipäkeitto, perunat ja ruskea kastike, keitetty lenkkimakkara, silakkalaatikko...

Siitäköhän johtuu, että aika lyhyeksi jäin...:-D

Vierailija
5/120 |
31.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meillä makaroniin laitettu ruskeeaa kastiketta, se kuului perunoihin.

6/120 |
31.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun isä teki joskus pyttipannua, se vasta hyvää olikin.

Vierailija
7/120 |
31.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kenelläkään ole tällaista uskomusta. Suurin osa äideistä nyt kuitenkin osasi tehdä perusruokaa kuten keittoja ja puuroja. Onneksi itse sain muutakin kuin jauhoja eri muodoissa. 

N53

Vierailija
8/120 |
31.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa NIIIN tutulta! Perunaa ja ruskeaa kastiketta,perunavellä,makaronia ja ketsuppia. Eikä unohdeta pullamössöä,eli kahvissa dipattu pulla.Ei ihme että olen huonohampainen ja  kalvakka :D

Vierailija
9/120 |
31.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meille tuli 1990 ja äiti oli hysteerinen säteilystä. 

Vierailija
10/120 |
31.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ja sitten äiti vielä veti röökiä samalla kun keitteli perunoita. Hyvä meininki!

Vierailija
11/120 |
31.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa NIIIN tutulta! Perunaa ja ruskeaa kastiketta,perunavellä,makaronia ja ketsuppia. Eikä unohdeta pullamössöä,eli kahvissa dipattu pulla.Ei ihme että olen huonohampainen ja  kalvakka :D

Ruoka oli kallista nykypäivään verrattuna.

Vierailija
12/120 |
31.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs meillä syötiinkään kasarilla...muistan keitot, esim. Makkarakeitto, jauhelihakeitto, kaalikeitto, minestronekeitto, purkkihernekeitto. Keitettyjä perunoita ja nakkikastike tai kananmunakastike. Mummo teki puolukkapuuroa ja marjakiisseliä usein.

Vierailija
13/120 |
31.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

80-luvulla meilllä syötiin jauhelihakeittoa, hernekeittoa, makaronilaatikkoa (jota oli jatkettu porkkanalla), kaalikeittoa, perunoita ja "murukastiketta" (eli ruskea kastike ja jauheliha), perunavelliä, lihapullia ja muusia, makaronivelliä jne. Jouluna oli paisti ja laatikot, kesäisin syötiin kalaa isovanhemmilla.

Viikonloppuihin kuului kiuasmakkara tai lämpimät voileivät, oi että <3!

Ihania ruokamuistoja ja laitan itsekin noita kaikkia vielä nykyisinkin (paitsi peruna- ja makaronivelliä ei ole tullut tehtyä, pitäisikin tehdä.)

Vierailija
14/120 |
31.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo ja sitten äiti vielä veti röökiä samalla kun keitteli perunoita. Hyvä meininki!

Mites tää liittyy ruokavalioon? Tiesitkö että maailman pisimpään eläneet miehet ovat melkein kaikki olleet tupakoitsijoita?

Vierailija
15/120 |
31.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon syönyt 80- ja 90-luvulla lähinnä leipää juustolla ja sitä makaronia ja ketsuppia. Mun äiti oli sitä mieltä, ei sitä ruuaan ääreen kukaan kuole.

En kyllä vieläkään ole ymmärtänyt, että miten sitä ruokaa olisi pitänyt osata tehdä, jos kukaan sitä ei opettanut. 

Ei varmaan ole yllätys, että mun lapselle on lämmintä ruokaa tarjolla kahdesti päivässä. 

Vierailija
16/120 |
31.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilmeisesti ei ap:n perheessä. Tuskin sinäkään kävit naapurissa ruokiasi lämmittämässä. 

Vierailija
17/120 |
31.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakastan kasarissa sitä, että makaronia kutsuttiin ihan vain makaroniksi eikä miksikään pastaksi. 

Vierailija
18/120 |
31.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

80-luvulla meilllä syötiin jauhelihakeittoa, hernekeittoa, makaronilaatikkoa (jota oli jatkettu porkkanalla), kaalikeittoa, perunoita ja "murukastiketta" (eli ruskea kastike ja jauheliha), perunavelliä, lihapullia ja muusia, makaronivelliä jne. Jouluna oli paisti ja laatikot, kesäisin syötiin kalaa isovanhemmilla.

Ihania ruokamuistoja ja laitan itsekin noita kaikkia vielä nykyisinkin (paitsi peruna- ja makaronivelliä ei ole tullut tehtyä, pitäisikin tehdä.)

Olin 50- luvun lapsi ja nuo vellit oli silloin jopa kouluruokana. Oltiin köyhiä, mutta vellejä inhosin ja äiti niitä harvoin laittoi. Omat lapseni on 80-luvun koululaisia ja eivät joutuneet kotona eikä koulussa yök-vellejä syömään

Vierailija
19/120 |
31.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä tein pizzaa ja lämpimiä voileipiä ja neuvottoman looraa. Pakastekanasta kanapataa, lihamurekettä, kyljyksiä. Perheen perustin 71 ja lapset olivat koululaisia 80-luvulla. Olimme ns kaulusköyhällistöä.

Vierailija
20/120 |
31.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yäk mitä ruokia Kebabbi ja Pitsa on oikeaa ruokaa. Burgeritkin ihan jees. Makkaraperunat Ok.

Veeti17v 123kg

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kolme