Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Silloin kun olit lapsi, mitä ruokia isäsi kokkasi perheelle?

Vierailija
30.05.2024 |

Itselleni mieleen on jäänyt keitetyt perunat ja ruskea kastike sekä letut.

Mitä ruokia muistat isäsi laittaneen silloin kun olit lapsi?

Kommentit (488)

Vierailija
201/488 |
31.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä maalaistalossa 1970-l. Pohjois-Karjalassa äiti teki kaikki ruoat. Mutta tiukan paikan tullen isä osasi tehdä leipäressiä. Juuri ja juuri onnistui myös purkkihernekeiton lämmitys.  

Vierailija
202/488 |
31.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On se hyvä että nykyaikana miehet osaavat kokata ihan itse ja jopa paremmin kuin moni nainen ikinä osaisi.

Ei oo itselleni ainakaan osunut yhtään kokkaavaa poikaystävää. Isäni sen sijaan osaa laittaa ruokaa ja myös laittaa sitä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/488 |
31.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nakkeja tai kalapuikkoja uuniin. Sitten joko keitettyä makaronia tai ranskanperunoita uuniin. Tai sitten munakas, jonka joukossa saattoi olla jotain jääkaapista löytynyttä kuten vaikka keitettyjä perunoita kuutioina tai keitettyä makaronia tai sipulisilppua tai kinkkukuutioita tai vaikka herne-maissi-paprikasekoitusta. 

Vierailija
204/488 |
31.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään. Ei koskaan. Söi pari kertaa kännissä äidin minulle ostamat ruoat ja olin nälässä. Näin kasarilla ja ysärillä. 

Vierailija
205/488 |
31.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On se hyvä että nykyaikana miehet osaavat kokata ihan itse ja jopa paremmin kuin moni nainen ikinä osaisi.

Miehistä on tullut itsenäisiä, eivätkä oikeastaan tarvitse naisia mihinkään. Paitsi tussuksi. Osat vähän vaihtuneet. Miltähän se mahtaa naisista tuntua , että on vain pelkkä tussu?

Kuinka moni sinkkumies käyttää aikaa ruoanlaittoon? Vai menisikö kuitenkin enimmäkseen wolttauksen ja roiskeläppien puoleen se ruuanlaitto.. 😄

Vierailija
206/488 |
31.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loimulohta, ai että oli hyvää💕

Vierailija
207/488 |
31.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isä teki jauhelihakastiketta, jauhoista käristellen. Oli hyvää. Aikuisena en ole jauhelihakastikkeesta enää tykännyt, kun olen itse sitä laittanut.

Vierailija
208/488 |
31.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hirvenlihakeitto, poronkäristys, itsetehty hernekeitto, makaroni-purkkilihasekoitus ja sit välillä kaupan lihapiirakat tai hampparit. Sämpylää leipoi varmaan pari kertaa viikossa aina.

Vierailija
209/488 |
31.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehistä on tullut itsenäisiä, eivätkä oikeastaan tarvitse naisia mihinkään. Paitsi tussuksi. Osat vähän vaihtuneet. Miltähän se mahtaa naisista tuntua , että on vain pelkkä tussu?

Voit sen tuheronkin vähentää siitä tarvelistalta. Onhan teille munallisille tekovaginoita tehty jo kauan, ettei tarvi naisia häiritä siinäkään asiassa.

t. nainen

Vierailija
210/488 |
31.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiljua joskus kaapissa muhitteli.

Tosin ei ollut meille lapsille.

Vierailija
211/488 |
31.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muista yhtään.  Ehkä lämmitti roiskeläppäpizzan joskus. Ja keitti kahvia.  Nuotiolla makkaraa.  Opetteli kokkaamista vasta 6kymppisenä

Vierailija
212/488 |
31.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta miehet näkyy tarvitsevan naisia ihan yhtä paljon kuin ajanlaskun alussakin. Vain asumukset ovat muuttuneet hienommiksi. Miehet eivät ole juuri muuttuneet, eikä varsinkaan heidän tarpeensa.

Vierailija
213/488 |
31.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isäni oli ammatiltaan kokki ja teki vaktaosan ruuista kotonakin. Monet ruuat jääny mieleen.

Vierailija
214/488 |
31.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta miehet näkyy tarvitsevan naisia ihan yhtä paljon kuin ajanlaskun alussakin. Vain asumukset ovat muuttuneet hienommiksi. Miehet eivät ole juuri muuttuneet, eikä varsinkaan heidän tarpeensa.

Mites tämä poikkeaa naisista.

Vierailija
215/488 |
31.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isän bravuuri oli kanapata, jossa oli kanaa (valmiiksi grillattua broileria), sipulia, sieniä, perunaa, pekonia ja nakkeja. Nämä paistettiin padassa. Oli kuulemma lukenut ohjeen lehdestä joskus 1960-luvulla. Emme oli koskaan löytäneet ohjetta. On pitänyt kokeilla yrityksen ja erehdyksen kautta. Ravitsevaa ruokaa.

Vierailija
216/488 |
31.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinka moni sinkkumies käyttää aikaa ruoanlaittoon? Vai menisikö kuitenkin enimmäkseen wolttauksen ja roiskeläppien puoleen se ruuanlaitto.. 😄

Aika monikin mies kokkaa itse ruokansa.

Henk koht en ole koskaan harrastanut mitään wolttailuja ja vain kerran viikossa käyn ulkona syömässä niinkuin normaali ihmisen tapoihin kuuluu, oli sitten sinkku tai parisuhteessa niin aina sunnuntaisin syödään ulkona, muina päivinä pääsääntöisesti olen kokkaillut itse, enkä mitään valmiita eineksiä mikrossa vaan ihan hyvistä raaka-aineista alusta loppuun asti. Uskon että käsityksesi eineksistä ja wolt ruokien tilaamisesta juontuu siihen sinkkunaisten tapaan elää ja olla. Toki tuollaiseen sortuu pääsääntöisesti myös väsyneet yh äiditkin jotka muutenkin haluavat päästä elämässään helpolla ja menevät siksi aidan matalimmasta kohdasta, mutta miehiin tuollaista ei kannata yleistää,sillä silloin ollaan kaukana todellisuudesta.

Vierailija
217/488 |
31.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Loimulohta, ai että oli hyvää💕

Hyvää halpaa ja helppoa. Hoo Hoo Hoo 🎅 sillä mennään.

Vierailija
218/488 |
31.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mites tämä poikkeaa naisista.

Siten, että miehet ovat opettaneen naisia käyttämään miesten keksimää sähköhellaa ja miesten kehittämää sähköjärjestelmää joten turha väittää etteivät naisetkin olisi jopa hieman kehittyneet perus luolakokkia fiksummaksi miesten kehittämien innovatiivisten keksintöjen avulla. Tästä huomaamme sen, että älyllisesti paremmin kehittynyt mies, tarvitsee silti heikompilahjaisia valmistamaan miehelle aterioita miehen hommaamista ravintoaineista.

Vierailija
219/488 |
31.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kauhistuttaa kun luen näin isien laittamia ruokia. Miten lihavia te olette nykyään.

Laihduttakaa!

Isäni on ollut kuolleena jo 10 vuotta, niin hyvin olen hoikistunut.

Vierailija
220/488 |
31.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kokkaan aina meillä ruuat ja avopuolisoni on lähinnä sellainen nöyrä elätti muutenkin lapsineen. Säälistä sen reppanan otin joskus baarista matkaan ja tuossa se nyt on sohvalla rötkötellyt jokusen vuoden. Ihan kiva nainen se on kunhan vaan ei jois niin paljoa jokapäivä.