Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olenko mahdollinen uhka kun olen mies?

Vierailija
30.05.2024 |

Alkaa tuntua  viime päivien uutisointien takia siltä.

Kommentit (85)

Vierailija
61/85 |
30.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No sitten kaikki olisi mahdollinen uhka

Eikö se ole ainakin osittain täysin fakta että kaikkiin kannattaa suhtautua mahdollisena uhkana.

Situnational awareness. Taito jota voi harjoitella.

No sitähän me toteutetaankin. Ei me yleensä kyllä väistetä käppyräpappaa tai lyhytkasvuista tai lasta, me väistetään niitä, jotka kaukaa katsottuna ovat potentiaalinen uhka. Olen pahoillani jos sinua loukkaa että yksin yössä kulkevan naisen suurin potentiaalinen uhka on mies, mutta tottahan se on.

Olen nainen. Toivon että miehet ja naiset vähän ymmärtäväisivät toisiaan. Niin Suomessa on tavattu tehdä, vaikka vaikeuksiakin on. Pitäisi ottaa spartalaiset arvot käyttöö

*pitäisikö/s

Vierailija
62/85 |
30.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen huomaavinani, että usein vaikka kävelylenkillä ollessani ja jonkun tuntemattoman naisen kohdatessani, niin jotenkin niistä eleistä huomaa, että kyllä naiset ainakin jonkinlaisena uhkana vieraita miehiä pitävät.

Ei sillä, että minulla nyt olisi mikään palava halu mennä häiritsemään toisia ihmisiä. Itsekin mielelläni luikin mahdollisimman nopeasti omille matkoilleni. Siitä tulee vaan vähän sellainen huono omatunto, että taasko minä turhaan pelästytin toisen ihmisen olemassaolollani.

No se on asia jolle et voi mitaan. Me naiset olemme vahan kuin saaliselaimia, kaikki aistit valppaana mahdollisen saalistajan ilmestyessa nakopiiriin. Koska mistaan ei voi valttamatta nahda heti onko joku outo mies vaarallinen vai ei, on pakko ottaa varman paalle. Virhearviointeihin ei ole varaa koska seuraukset voi olla karmeat.

Ja kylla ne miehet myos tarkkailee toisia miehia mahdollisten aggression merkkien varalta. Mies on myos toiselle miehelle potentiaalisesti vaarallinen. Mutta miehella on ainakin teoriassa parempi mahdollisuus parjata toiselle miehelle kamppailussa. Naisen mahdollisuudet on hyvin pienet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/85 |
30.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen tuntematon mies on mahdollinen uhka. Ei sitä tarvitse ottaa henkilökohtaisesti. Jos tutustumaan päätyy, sen myötä sitten selviää, millainen toinen todellisuudessa on.

Vierailija
64/85 |
30.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kaksi täysikäistä poikaa ja tykkään pojista ja miehistä. Ihminen on yksilö. Monia ihania nuoria miehiä on. Olenkin normaalijärkinen. Enkä raivoa ja räpätä hulluuksia somessa.

Vierailija
65/85 |
30.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet uhka ja syypää kaikkeen menneeseen, nykyiseen ja tulevaan koska olet mies. Sinun pitää pyytää edellisten sukupolvienkin tekemät synnit anteeksi koska olet kehdannut syntyä mieheksi. Häpeä!!!

Ei kukaan ole käskenyt kenenkään tavallisen tallaajan hävetä. Ei vaan pidä ottaa henkilökohtaisesti, jos naiset varovat.

Sarkasmia...

Vierailija
66/85 |
30.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ole huomannut naisten siirtyvän toiselle puolelle katua tai muuta vastaavaa vaikka liikun paljon ulkona. 

Vierailija
67/85 |
30.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sitten kun jotain tapahtuu, on miesten kuoro huutamassa yhteen ääneen: Miksi kuljit siellä ja siihen aikaan, miksi menit sen luo, miksi pukeuduit niin, miksi menit siihen taksiin, miksi miksi miksi, miksi luotit mieheen. Niin, miksipä nainen ei luottaisi, kun kerran teidänkin mielestänne vain aivan häviävän pieni osa miehistä, kenties vallan kuviteltu osa, on vaarallisia? 

Niin. Kyllähän miehet tietävät, että kyseessä ei ole vain pieni osa, vaan vaarallisia miehiä on sen verran paljon, että naiselta on vain tervettä itsesuojeluvaistoa olla varuillaan miesten suhteen. Niin monella naisella on omakohtaista kokemustakin siitä, että ihan tavallisen oloinen mies, ei mikään örkki tai peikko jolla lukee otsassa että VAARA, on tehnyt tai yrittänyt tehdä pahaa, että olisi perin outoa jos nainen ei olisi varuillaan. Myös ovat isät aina varoitelleet tyttäriään miehistä. Koska tuntevat oman sukupuolensa ja sen miten kovin moni sen sukupuolen edustajista nuoriin tyttöihin suhtautuu. Eivät isät varoittaisi tyttäriään jos miehet aidosti uskoisivat, että ahdistelu ja väkivalta ovat marginaalisia ilmiöitä. Miehet tuntevat miehet, ne kivaonoloiset tavallisetkin miehet, usein jopa paremminkin kuin naiset, koska ovat kuulleet miesporukoissa sen mitä naisille ei kerrota.

Ja varovat miehet itsekin muita miehiä, onhan heillä tiedossa, että myös miehiin kohdistuvan väkivallan tekijänä on yleensä, niin, toinen mies.

Jokainen täysijärkinen mies kyllä tietää, ettei satunnaisesta vastaantulijasta, eikä surullisen usein edes tutusta, voi tietää onko tämä ehkä väkivaltainen. On kerrassaan törkeää vaatia naisia vaarantamaan itsensä siksi ettei kukaan mies nyt vain pahoittaisi mieltään kun tulee luulluksi vaaralliseksi. Mutta ilmeisesti tässäkin on tarkoituksena tehdä tytöistä ja nuorista naisista helpompia uhreja, yrittämällä saada heidät tuntemaan syyllisyyttä ja häpeää siitä, että huolehtivat turvallisuudestaan. 

Vierailija
68/85 |
31.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No sikäli kyllä, että jos tulet vastaan autiolla pimeällä kadulla yöllä, vaihdan toiselle puolelle katua.

#miesviha

Mitäpä se #miesviha tekee itse, jos vastaan tulee pieni nainen vs itseäsi paljon isompi mies? Jos ei saa edes väistää potentiaalista uhkaa niin mitä saa tehdä? Juosta suoraan pakoon? Ottaa turpiinsa? Tulla ahdistelluksi?

Yli 99,99% tapauksissa ja kohtaamisissa ei tapahdu mitään. Ei kadulla voi liikkua asenteella, että nytsaan rutpaan.

Vierailija
69/85 |
31.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suhtaudun sinuun kuin kehen tahansa tuntemattomaan kaksilahkeiseen: olet aikuisen  miehen voimilla ja hormoneilla, sekä taaperon impulssikontrollilla varustettu henkilö, joten lähtökohtaisesti pysyn sinusta etäällä. 

Ymmärrän kyllä, etteivät kaikki miehet tällaisia ole, mutta mistäpä minä voin tuntematta sinua tietää kuulutko sekopäiden vai normaalien joukkoon. Jos satut olemaan sekopää, olen pienen fyysisen kokoni takia täysin puolustuskyvytön.

Muista kulttuureista tulleita kohtaan olen kuitenkin avoimen kiinnostunut, utelias ja tutustumishaluinen.

Vierailija
70/85 |
31.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä teen jonkinlaisen tilannearvion lähellä olevista ihmisistä kun liikun ja varsinkin jos olen yksin. Esim. sekavasti käyttäytyvät ihmiset kierrän kaukaa, oli ne sitten miehiä, naisia tai teinejä. Mutta kyllä mun turvallisuustutka skannaa aika tarkasti lähistölläni olevat miehet. Näin keski-ikäisenä harvemmin tulee enää väistyttyä, mutta nuorempana kyllä. Aivan liikaa silloin kokemuksia epämiellyttävästä huomioista.

Vierailija
71/85 |
31.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koen nyt kaikki Valkeakoskelaiset uhkana.

Vierailija
72/85 |
31.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainahan täällä leimataan kaikki miehet.

Turhaan olet kohtelias ja ystävällinen. 

Onneksi yksi mies nousi puolustamaan Leppilampea, kun joku taho päätti tuhota miehen.

Vierailija
73/85 |
31.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainahan täällä leimataan kaikki miehet.

Turhaan olet kohtelias ja ystävällinen. 

Onneksi yksi mies nousi puolustamaan Leppilampea, kun joku taho päätti tuhota miehen.

Koen nyt kaikki julkkikset uhkana.

Vierailija
74/85 |
31.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei herrajumala taas. Naiset varovat miehiä: "mIeSvIhaA!!!" Naiset eivät varo miehiä: "Oma vika kun h-ra tuli raisqatuksi!!1!!" Naiset evät vain voi voittaa vaikka tekisivät mitä.

Mulle iha sama mitä naiset tekee. En oo ollu vuosiin niide kanssa tekemisissä. Iltapaskalehtiä olen lukenu ja niiden tekemiset pitää saaha kuntoon.

Vierailija
75/85 |
31.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti

Avautumisesi saa miettimään, olisiko naiseuden aiheuttamaan pelkoon ja ahdistukseen olemassa jotain lääkitystä?

Olisiko lääke siinä, että miehet lakkaisivat pahoinpitelemästä, raiscaamasta ja tappamasta naisia? Voisko olla?

Vierailija
76/85 |
31.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No sikäli kyllä, että jos tulet vastaan autiolla pimeällä kadulla yöllä, vaihdan toiselle puolelle katua.

No niin. Ihanaa leimaamista kaikkia miehiä kohtaan.

Ei voi mitään. Kyseessä on riskien minimointi eikö se kohdistu kehenkään persoonana.

Kyseessä on miesviha. 

Miehet ovat ihan itse tuon käytöksen aiheuttaneet, eikä se muutu noista sun itkupotkuraivareista mihinkään, joten jaxuhalit sulle.

Kollektiivinen syyllistäminen on palstanaisten mielestä ok ainoastaan miesten kohdalla. Ei vaikkapa naisten tai muslimien. Naisjärjestöt ovat jopa siirtyneet puhumaan "suomalaisista miehistä", ettei vain kukaan erehtyisi luulemaan rasistiksi. 

Vierailija
77/85 |
31.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti

Avautumisesi saa miettimään, olisiko naiseuden aiheuttamaan pelkoon ja ahdistukseen olemassa jotain lääkitystä?

Olisiko lääke siinä, että miehet lakkaisivat pahoinpitelemästä, raiscaamasta ja tappamasta naisia? Voisko olla?

Voisko Valkeakoskelaiset lakata pahoinpitelemästä, raiscaamasta ja tappamasta naisia?

Vierailija
78/85 |
31.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa suurempi riski naisen turvallisuudelle on mies kuin karhu. Ei siitä silti kannata mieltään pahoittaa.

Vierailija
79/85 |
31.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa suurempi riski naisen turvallisuudelle on mies kuin karhu. Ei siitä silti kannata mieltään pahoittaa.

Testataanko, tuu päiväksi mun kanssa lasikoppiin keskelle toria ja seukki päiväksi karhun kanssa. Toisinpäin en suostu koska en usko sun selviävän karhun kanssa.

Vierailija
80/85 |
31.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama pätee äiteihin ja vauvoihin. Äidit vauvojaan tappavat, eivät karhut. Miehen logiikalla silti äitiä pidetään vauvan kannalta turvallisempana kuin karhua. Naisen logiikka on ilmeisesti asia erikseen.