Olenko mahdollinen uhka kun olen mies?
Alkaa tuntua viime päivien uutisointien takia siltä.
Kommentit (85)
Tää ratkeis sillä, että naiset saa liikkua ulkona vaan miessaattajan kanssa.
Olet mies ja Vauvalla, eli kaikki ei ole sinulla kunnossa.
Aika iso uhka siis.
Jos joku mies pelkää naisia niin minua saa väistää pimeällä kujalla. Itsetuntoni kestää sen. Saa juosta pakoonkin. Fyysistä uhkaa tuskin alle 160 cm, alle 60 kg aiheutan, enkä muutenkaan ole pelottava, mutta saa väistää, jos pelottaa/ ei halua kohdata. Sitä en taas ymmärrä miksi joku keskiverto yli 175 cm yli 80 kg mies loukkaantuu kun minä väistän pimeällä tuntematonta isompaa miestä, joka voittaisi minut tappelussa mennen tullen. Sehän on pelkkää itsesuojeluvaistoa.
Vierailija kirjoitti:
No sitten kaikki olisi mahdollinen uhka
Eikö se ole ainakin osittain täysin fakta että kaikkiin kannattaa suhtautua mahdollisena uhkana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No sikäli kyllä, että jos tulet vastaan autiolla pimeällä kadulla yöllä, vaihdan toiselle puolelle katua.
Miksi?
Koska nainen ei tunne sinua, eikä osaa lukea ajatuksiasi niin moni katsoo viisammaksi olla ottamatta riskiä että olet oikeasti vaarallinen. Ikävä kyllä elämässä yleensä tutut miehet ovat vaarallisempia kuin vieraat.
No kyllä mä pidän jokaista ampiaistakin mahdollisena uhkana vaikka harva niistä loppujen lopuksi pistää.
Vierailija kirjoitti:
Ainahan täällä leimataan kaikki miehet.
Turhaan olet kohtelias ja ystävällinen.
Ne kohteliaat ja ystävälliset miehet haukutaan. Mahdollisten uhkien kanssa pariudutaan ja sitten ihmetellään, miksi taas kävi näin. Sitten taas haukutaan kiltit miehet.
Vierailija kirjoitti:
Semmoista kulttuuriahan täällä tietyissä piireissä ihannoidaan.
Vierailija kirjoitti:
Olet mies ja Vauvalla, eli kaikki ei ole sinulla kunnossa.
Aika iso uhka siis.
Täällä diaknosoidaan ja ohjataan lääkitykseen jokainen jonka mielipide ei miellytä. Aikuisena naisena, en pitäisi täällä kirjoittelevaa raavasta miestä uhkana, päinvastoin.
Vierailija kirjoitti:
Se on ihan susta kiinni.
Ei ole vaan UN Women Helsingistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö se ole ainakin osittain täysin fakta että kaikkiin kannattaa suhtautua mahdollisena uhkana.
Situnational awareness. Taito jota voi harjoitella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
* situational
Vaikee sana
Vierailija kirjoitti:
Olet uhka ja syypää kaikkeen menneeseen, nykyiseen ja tulevaan koska olet mies. Sinun pitää pyytää edellisten sukupolvienkin tekemät synnit anteeksi koska olet kehdannut syntyä mieheksi. Häpeä!!!
Ei kukaan ole käskenyt kenenkään tavallisen tallaajan hävetä. Ei vaan pidä ottaa henkilökohtaisesti, jos naiset varovat.
Sinähän sen parhaiten tiedät. Muut eivät voi tekemisiisi ennakolta vaikuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Semmoista kulttuuriahan täällä tietyissä piireissä ihannoidaan.
Poliisihan kehotti jo taannoin, että naiset eivät liikkuisi raitilla yksin. Meidän rapussa on vain yksi mies ja viisi yksinäistä naista, kiirettä pitäis kun hänellä on oma vaimo. Löytyisikö meille ammattitaluttaja😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No sitähän me toteutetaankin. Ei me yleensä kyllä väistetä käppyräpappaa tai lyhytkasvuista tai lasta, me väistetään niitä, jotka kaukaa katsottuna ovat potentiaalinen uhka. Olen pahoillani jos sinua loukkaa että yksin yössä kulkevan naisen suurin potentiaalinen uhka on mies, mutta tottahan se on.
Vierailija kirjoitti:
Suhtaudun sinuun kuin kehen tahansa tuntemattomaan kaksilahkeiseen: olet aikuisen miehen voimilla ja hormoneilla, sekä taaperon impulssikontrollilla varustettu henkilö, joten lähtökohtaisesti pysyn sinusta etäällä.
Ymmärrän kyllä, etteivät kaikki miehet tällaisia ole, mutta mistäpä minä voin tuntematta sinua tietää kuulutko sekopäiden vai normaalien joukkoon. Jos satut olemaan sekopää, olen pienen fyysisen kokoni takia täysin puolustuskyvytön.
Avautumisesi saa miettimään, olisiko naiseuden aiheuttamaan pelkoon ja ahdistukseen olemassa jotain lääkitystä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No sitähän me toteutetaankin. Ei me yleensä kyllä väistetä käppyräpappaa tai lyhytkasvuista tai lasta, me väistetään niitä, jotka kaukaa katsottuna ovat potentiaalinen uhka. Olen pahoillani jos sinua loukkaa että yksin yössä kulkevan naisen suurin potentiaalinen uhka on mies, mutta tottahan se on.
Olen nainen. Toivon että miehet ja naiset vähän ymmärtäväisivät toisiaan. Niin Suomessa on tavattu tehdä, vaikka vaikeuksiakin on. Pitäisi ottaa spartalaiset arvot käyttöön.
Kyllä. Kyse on yksilöistä, ei sukupuolista. Vaihdan myös kadunpuolta jos kohtaan nykyään suht yleisiä sekavia naisia jotka käyttäytyvät arvaamattomasti. Kyllä, näitä on nykyään enenevissä määrin ja ovat erityisen röyhkeitä.