Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olenko mahdollinen uhka kun olen mies?

Vierailija
30.05.2024 |

Alkaa tuntua  viime päivien uutisointien takia siltä.

Kommentit (85)

Vierailija
81/85 |
31.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen huomaavinani, että usein vaikka kävelylenkillä ollessani ja jonkun tuntemattoman naisen kohdatessani, niin jotenkin niistä eleistä huomaa, että kyllä naiset ainakin jonkinlaisena uhkana vieraita miehiä pitävät.

Ei sillä, että minulla nyt olisi mikään palava halu mennä häiritsemään toisia ihmisiä. Itsekin mielelläni luikin mahdollisimman nopeasti omille matkoilleni. Siitä tulee vaan vähän sellainen huono omatunto, että taasko minä turhaan pelästytin toisen ihmisen olemassaolollani.

Väkivaltaisuuden todennäköisyyden mukaan katsottuna mies on fyysisesti suurempi uhka naiselle kuin nainen. Toisaalta myös mies on fyysisesti suurempi uhka toiselle miehelle kuin nainen. Tähän vaikuttaa jo ihan sekin, että mies on useimmiten fyysisesti vahvempi kuin nainen.

En kuitenkaan näkisi, että ihminen miettii tilastollisia todennäköisyyksiä kohdatessaan toisen henkilön, vaan kyse on enemmän tunneperäisestä reaktiosta ja tilannekohtaisesti havainnosta: pimeällä kulkeminen, henkilön fyysinen koko ja ulkonäkö, omat kokemukset, asenteet, ikä jne.

Olet vain rauhallinen ja välitön oma itsesi niin läsnäolo tilanteessa luo enemmän luottamusta kuin turvattomuutta. Useimmiten kuitenkin miehen tilanteessa oleminen heikommassa asemassa olevalle naiselle esim. koon tai iän vuoksi tuo painostavassa tilanteessa enemminkin turvallisuuden tunteen kuin uhan.

Eiköhän me kaikki sukupuolet edelleen yhteiskuntaan mahduta, kun useimmat meistä käyttäytyy toista kunnioittaen ja arvostaen. Ei ainakaan itse olla vaikuttamassa siihen, että tilanne heikkenisi. Jokainen aikuinen ihminen on kuitenkin vastuussa itsestään.

Vierailija
82/85 |
31.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen huomaavinani, että usein vaikka kävelylenkillä ollessani ja jonkun tuntemattoman naisen kohdatessani, niin jotenkin niistä eleistä huomaa, että kyllä naiset ainakin jonkinlaisena uhkana vieraita miehiä pitävät.

Ei sillä, että minulla nyt olisi mikään palava halu mennä häiritsemään toisia ihmisiä. Itsekin mielelläni luikin mahdollisimman nopeasti omille matkoilleni. Siitä tulee vaan vähän sellainen huono omatunto, että taasko minä turhaan pelästytin toisen ihmisen olemassaolollani.

Väkivaltaisuuden todennäköisyyden mukaan katsottuna mies on fyysisesti suurempi uhka naiselle kuin nainen. Toisaalta myös mies on fyysisesti suurempi uhka toiselle miehelle kuin nainen. Tähän vaikuttaa jo ihan sekin, että mies on useimmiten fyysisesti vahvempi kuin nainen.

En kuitenkaan näkisi, että ihminen miettii tilastollisia todennäköisyyksiä kohdatessaan toi

Eiköhän me kaikki sukupuolet edelleen yhteiskuntaan mahduta, kun useimmat meistä käyttäytyy toista kunnioittaen ja arvostaen. Ei ainakaan itse olla vaikuttamassa siihen, että tilanne heikkenisi. Jokainen aikuinen ihminen on kuitenkin vastuussa itsestään.

Ei mahduta kun miehet vie kaikki mun naiset.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/85 |
31.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En kuitenkaan näkisi, että ihminen miettii

Ei mahduta kun miehet vie kaikki mun naiset.

Tämä on niin totta. Mullaki olis ehkä nainen jos ei olis toisia miehiä.

Vierailija
84/85 |
31.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti

Avautumisesi saa miettimään, olisiko naiseuden aiheuttamaan pelkoon ja ahdistukseen olemassa jotain lääkitystä?

Olisiko lääke siinä, että miehet lakkaisivat pahoinpitelemästä, raiscaamasta ja tappamasta naisia? Voisko olla?

Varmaan sinulle käy sama yleistys toisinpäinkin. Se että naiset lakkaisivat pahoinpitelemästä, raiscaamasta ja tappamasta miehiä?

Vierailija
85/85 |
31.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä suhtaudun jokaiseen tuntemattomaan ihmiseen uhkana. Tämä koskee myös naisia. (kaikki varmasti tietää mm. Virpi Buttin ja Sanna Sillanpään).