Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten kestitte vanhuudet rajut muutokset kehossanne ja kasvoissanne 60-70-vuotiaina?

Vierailija
29.05.2024 |

Itse pelkään masentuvani.

Kommentit (144)

Vierailija
81/144 |
29.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Life is a short trip, enjoy it.

Vierailija
82/144 |
29.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Miehet on torjuneet esim minut ulkonäön vuoksi useita kertoja enkä ole ikinä parisuhdetta saanutkaan."

Sama täällä. Olin ruma nuori, olin ruma aikuinen ja olen ruma 5-kymppinen. Ei ole ollut poika- eikä mieskaveria, ei edes pelkkänä kaverina. Nätit tytöt ja kauniit naiset kiinnostavat miespuolisia, tälläisellä pärställä varustettu ei 🙁 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/144 |
29.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa. Minä kehitän vastapainoksi persoonaani. Musta tulee se mummo, jonka luokse lapsenlapset tulee mielellään, kun lahjon nameilla ja rahalla. Omat lapset pitävät ihan omituisena, kuten ovat aina pitäneet. Ja itseäni vain naurattaa. Kaikki tulevat perässä, kuten ne ystävät, jotka säälittelivät, kun vaihdevuosihikoilut oli kovimmillaan. Tai se pari vuosikymmentä nuorempi tyttönen, joka vamppasi mieheni. Alkaa hänkin näköjään vähän kulahtaa ja ukon silmä vaeltaa. Olen nähnyt. Joten kaikki hyvin. Pääasia että on hauskaa.

Vierailija
84/144 |
29.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa. Minä kehitän vastapainoksi persoonaani. Musta tulee se mummo, jonka luokse lapsenlapset tulee mielellään, kun lahjon nameilla ja rahalla. Omat lapset pitävät ihan omituisena, kuten ovat aina pitäneet. Ja itseäni vain naurattaa. Kaikki tulevat perässä, kuten ne ystävät, jotka säälittelivät, kun vaihdevuosihikoilut oli kovimmillaan. Tai se pari vuosikymmentä nuorempi tyttönen, joka vamppasi mieheni. Alkaa hänkin näköjään vähän kulahtaa ja ukon silmä vaeltaa. Olen nähnyt. Joten kaikki hyvin. Pääasia että on hauskaa.

Alat haukkuu nuoria naisia jotta tunnet olosi paremmaksi? Aika lapsellista...

Vierailija
85/144 |
29.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muutokset eivät tapahdu yhdessä yössä...

Meinasin just tulla lohduttamaan ap:ta, että se rappeutuminen alkaa jo 25-vuotiaana, ja kiihtyy 40:n jälkeen. 60-vuotiaana siihen on jo tottunut.

Vierailija
86/144 |
29.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ne muutokset hetkessä tule, vaan vähitellen. Varmaan juuri siksi että niihin on erittäin helppo sopeutua. Jos ei ole nuorempana ollut sairaloisen ulkonäkökeskeinen, nämä muutokset ovat aivan ihania. Rypyt kertovat eletystä elämästä.

Mä oon ollut sairaalloisen ulkonäkökeskeinen, ja ikääntyessä se on tuonut kaksi isoa oivallusta.

Jossain vaiheessa tajusin etten ole koskaan ollut kuitenkaan tyytyväinen ulkonäkööni. Aina on ollut jotain vialla mitä surra ja murehtia. Miksi siis haikailla mennyttä? Asiat eivät olleet silloin paremmin. Ongelma ei siis ole ulkonäkö vaan jokin muu.

Toiseksi ymmärsin että vaikka olen ollut objektiivisesti katsottuna kaunis, sii

Esim työpaikan ja yleensä ihmissuhteiden saaminen on helpompaa, koska ihmiset liittää hyvännäköisiin ihmisiin myös hyviä luonteenpiirteitä, ja rumempiin taas huonoja. Ja ihmiset muutenkin viihtyy paremmin hyvännäköisten seurassa.

Varmaan ystäväsi olisi löytänyt hyvänkin miehen jos osaisi harjoittaa parempaa seulontaa. Valinnanvaraa hänellä kuitenkin on enemmän kuin rumemmilla. 

No, itse olen kokenut kauneuden sekä rumuuden enkä näe että elämä olisi ollut helpompaa kauniina. Opiskelin silloin vaativaa alaa, sain kyllä töitä mutta en mitenkään erityisen helposti. Lisäksi töissäni kykyjäni epäiltiin koko ajan, uskon että minua pidettiin ulkonäön takia tyhmänä. Hyvän suhteenkin tosiaan löysin vasta rumana. Se on muuttunut, että kauniina sain paljon kehuja tuntemattomilta. Kai ne silloin lämmitti, mutta en ole jäänyt kaipaamaan kun oman puolison kehut tuntuu kuitenkin miljoonasti paremmilta. 

Vierailija
87/144 |
29.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se ole pinnallisuutta jos reagoi siihen, että keho muuttuu. Se on menetys ja prosessi josta pitää voida puhua avoimesti muiden kanssa ilman että tuomitaan ulkonäkökeskeiseksi hölmöksi.

Ja sitten tämä että naisten vanhentuessaan pitäisi unohtaa itsensä ja paha mielensä ja alkaa välittää vain muista ihmisistä - se nyt on silkkaa misogyniaa ja iso sukupolvien välinen väärinymmärrys.

Vierailija
88/144 |
29.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ne muutokset hetkessä tule, vaan vähitellen. Varmaan juuri siksi että niihin on erittäin helppo sopeutua. Jos ei ole nuorempana ollut sairaloisen ulkonäkökeskeinen, nämä muutokset ovat aivan ihania. Rypyt kertovat eletystä elämästä.

Mä oon ollut sairaalloisen ulkonäkökeskeinen, ja ikääntyessä se on tuonut kaksi isoa oivallusta.

Jossain vaiheessa tajusin etten ole koskaan ollut kuitenkaan tyytyväinen ulkonäkööni. Aina on ollut jotain vialla mitä surra ja murehtia. Miksi siis haikailla mennyttä? Asiat eivät olleet silloin paremmin. Ongelma ei siis ole ulkonäkö vaan jokin muu.

Toiseksi ymmärsin että vaik

No, itse olen kokenut kauneuden sekä rumuuden enkä näe että elämä olisi ollut helpompaa kauniina. Opiskelin silloin vaativaa alaa, sain kyllä töitä mutta en mitenkään erityisen helposti. Lisäksi töissäni kykyjäni epäiltiin koko ajan, uskon että minua pidettiin ulkonäön takia tyhmänä. Hyvän suhteenkin tosiaan löysin vasta rumana. Se on muuttunut, että kauniina sain paljon kehuja tuntemattomilta. Kai ne silloin lämmitti, mutta en ole jäänyt kaipaamaan kun oman puolison kehut tuntuu kuitenkin miljoonasti paremmilta.

Tuli vielä mieleen, että vaihdoin vanhemmiten alaa pois tuolta missä sain aina ulkonäön vuoksi paljon vähättelevä asennetta. Löysin sitten aivan ihanan työn vaikka silloin olin jo ruma.

Vierailija
89/144 |
29.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toiseksi ymmärsin että vaik

Niin, tuo sinun kokemus on yksittäinen kokemus, tutkimukset käsittävät keskimäärin koko populaation. 

Vierailija
90/144 |
29.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Are you ok?

Vierailija
91/144 |
29.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Are you ok?

Miksi vaihdoit kieltä?

Vierailija
92/144 |
29.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Life is a short trip, enjoy it.

Ihan liian pitkä. 

Vierailija
93/144 |
29.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En aio kestääkään ja olen 35-v lähtien ehkäissyt juonteiden syntymistä botoxilla. Laitatan myös mesolankoja säännöllisesti. Kasvoissani ei vielä näy juurikaan juonteita tai näkyviä ikääntymisen merkkejä. Ihoani huollan hartaasti ja kiinnitän muutenkin ulkonäköön huomiota ehkä enemmän kuin keskivertotallaaja. 

Täytettyäni 40 huomasin että on jätettävä herkuttelu ja alkoholi aivan satunnaisiksi jutuiksi. Onneksi rakastan sulkapallon pelaamista ja pidän sen avulla kunnostani ja kehostani huolta. 

Tiedän että ikääntyminen tulee ottamaan koville enkä oikeasti tiedä miten suhtautua asiaan kun botoxit ym eivät enää auta. En halua ajatella asiaa.

N.48v

Vierailija
94/144 |
29.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas olen alkanut tehdä oikein urakalla pörssikauppaa. Etupäässä tutkimustyötä. Sitten kun valot ovat riittävän vihreät, niin sijoitan. On kivaa touhua. Voi tehdä sadesäällä, kun ei puutarhaan viitsi. Tai kovilla pakkasilla.

Vierailija
95/144 |
29.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jossain vaiheessa tajusin etten ole koskaan ollut kuitenkaan tyytyväinen ulkonäkööni. Aina on ollut jotain vialla mitä surra ja murehtia. Miksi siis haikailla mennyttä? Asiat eivät olleet silloin paremmin. Ongelma ei siis ole ulkonäkö vaa

Niin, tuo sinun kokemus on yksittäinen kokemus, tutkimukset käsittävät keskimäärin koko populaation. 

Totta kai. Minulle vastattiin tutkimuksiin viitaten, kun kerroin omista yksittäisistä kokemuksistani ja oivalluksistani sen suhteen ettei elämäni muuttunut ulkonäön mentyä mitenkään huonommaksi. Muutkaan ei ole kertoneet, että elämässä olisi konkreettisesti tapahtunut negatiivisia muutoksia rumenemisen takia. Onko jollekin käynyt niin? Olisi kiva pohtia yksittäisten kokemusten kautta miten tämä keneenkin vaikuttaa, koska epämääräiset tutkimusviittaukset eivät paljoa kerro.

Vierailija
96/144 |
29.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaan aikaan vakavasti sairaat lukevat tätä ketjua. "Kaulani riippuu ja vielä pitäisi jaksaa elää."🤬. Serkkuni 25v taistelee hengestään syöpäosastolla, siksi menetin hermoni. 

Aina on joku jolla menee huonommin. En mä jaksa syyllistyä sun serkkusi syövästä.

Vierailija
97/144 |
29.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jossain vaiheessa tajusin etten ole koskaan ollut kuitenkaan tyytyväinen ulkonäkööni. Aina on ollut jotain vialla mitä surra ja murehtia. Miksi siis haikailla mennyttä? Asiat eivät olleet

No, esim tuttavapiirissä yksi mies vaihtoi vaimon parikymmentä vuotta nuorempaan n viisikymppisenä ja teki tämän kanssa uuden perheen. 

Vierailija
98/144 |
29.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tietty naisilla on yleinen kokemus yleisestä näkymättömäksi muuttumisesta keski-iässä. Ihmiset vaan alkaa kohdella huonommin. 

Vierailija
99/144 |
29.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle rypyt ja ihon veltostuminen tuli kyllä aika lailla "yhdessä yössä". 

Vierailija
100/144 |
29.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauneutta vain tavoittelet

Ikuiseksi nuoruuden

Peilin kautta elämäsi

Sisältöä ihailet

Et muita sä ymmärrä

Sen näkee sun silmistäs 🎵🎶

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi seitsemän