Miten kestitte vanhuudet rajut muutokset kehossanne ja kasvoissanne 60-70-vuotiaina?
Kommentit (144)
Vierailija kirjoitti:
Mulle rypyt ja ihon veltostuminen tuli kyllä aika lailla "yhdessä yössä".
Samanlaisia kokemuksia. Varmasti on ollut pitemmän aikaa tätä, mutta sitten loppurysäys oli aika karu ja nopea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulle rypyt ja ihon veltostuminen tuli kyllä aika lailla "yhdessä yössä".
Samanlaisia kokemuksia. Varmasti on ollut pitemmän aikaa tätä, mutta sitten loppurysäys oli aika karu ja nopea.
Mulla tuli eka kunnon rupsahtaminen tässä n nelikymppisenä. Varmaan on esivaihdevuodet ym. Tiesin aina että keski-ikäisyys on kauheaa ja niin se onkin. En ihmettele että ikääntymistä kammotaan.
Olen jotenkin huvittunut siitä että olen nykyään tällainen isoäidin ikäinen.
Vierailija kirjoitti:
Olen saanut riittävästi positiivista huomiota ulkonäöstäni. Nyt kun markkinakauneus katoaa, se on oikeastaan helpotus.
Saa olla rauhassa turhalta huomiolta ja ne oikeat ihmiset ovat pysyneet elämässäni kurttujenkin kanssa..
Sama mulla. Kiva kun saa olla rauhassa.
Jättääkö se oma mies kun aina kun vanhenee? En haluaisi, että mies jättää minut :-( Näytän kyllä ikäistäni nuoremmalta mutta kyllä mäkin lähenen jo keski-ikää..
Vierailija kirjoitti:
Ja tietty naisilla on yleinen kokemus yleisestä näkymättömäksi muuttumisesta keski-iässä. Ihmiset vaan alkaa kohdella huonommin.
Tuota, minulla on päinvastoin sellainen kokemus, että ihmiset ovat kautta linjan alkaneet kohdella minua kohteliaasti ja ystävällisesti. Olen 66-vuotias nainen, koulutettu, eläkkeellä, en kaunis enkä ruma.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kehittäkää itseänne ja olkaa muille ystävällisiä niin nuoruuteen liittyvä pinnallisuus ei olekaan enää niin tärkeää. Itse asiassa nuorissa on paljon myös rumaa: usein vielä kehittymätöntä empatiakykyä ja itsekeskeisyyttä. Minusta vanha ja viisas ihminen on kaikkein kaunein.
Luulen että tämä on monelle vaikea asia, jota ei pidä puhua pois pinnallisuutena. Elämme kuitenkin ulkonäkökeskeisessä kulttuurissa.
Itse me sitä kulttuuria ylläpidämme.
Nyt ollaan siinä tilanteessa, että jo lapset käyttävät anti age -tuotteita.
Kyllä olisi syytä havahtua ja alkaa arvostamaam elämässä muita asioita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kehittäkää itseänne ja olkaa muille ystävällisiä niin nuoruuteen liittyvä pinnallisuus ei olekaan enää niin tärkeää. Itse asiassa nuorissa on paljon myös rumaa: usein vielä kehittymätöntä empatiakykyä ja itsekeskeisyyttä. Minusta vanha ja viisas ihminen on kaikkein kaunein.
Luulen että tämä on monelle vaikea asia, jota ei pidä puhua pois pinnallisuutena. Elämme kuitenkin ulkonäkökeskeisessä kulttuurissa.
Samaa on puhuttu jo 15 vuotta, että liian ulkonäkökeskeistä on ja asenteita pitäisi muuttaa. No mitä on tapahtunut? Kehitys on mennyt jatkuvasti ulkonäkökeskeisempään suuntaan koko tuon ajan. Ei se siitä muutu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, ei tule tapahtumaan. Ulkonäön merkitys vaan lisääntyy kun kaikki kuvaa kaikkea koko ajan, pärstän ja kropan pitää kelvata someen.
Vierailija kirjoitti:
Jättääkö se oma mies kun aina kun vanhenee? En haluaisi, että mies jättää minut :-( Näytän kyllä ikäistäni nuoremmalta mutta kyllä mäkin lähenen jo keski-ikää..
Ei toki. Mutta tietysti ne katselee nuorempia.
Vierailija kirjoitti:
En aio kestääkään ja olen 35-v lähtien ehkäissyt juonteiden syntymistä botoxilla. Laitatan myös mesolankoja säännöllisesti. Kasvoissani ei vielä näy juurikaan juonteita tai näkyviä ikääntymisen merkkejä. Ihoani huollan hartaasti ja kiinnitän muutenkin ulkonäköön huomiota ehkä enemmän kuin keskivertotallaaja.
Täytettyäni 40 huomasin että on jätettävä herkuttelu ja alkoholi aivan satunnaisiksi jutuiksi. Onneksi rakastan sulkapallon pelaamista ja pidän sen avulla kunnostani ja kehostani huolta.
Tiedän että ikääntyminen tulee ottamaan koville enkä oikeasti tiedä miten suhtautua asiaan kun botoxit ym eivät enää auta. En halua ajatella asiaa.
N.48v
Kasvojenkohotus on siihen ratkaisu:)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun puolestani sopii kyllä arvostaa muita asioita ja tietysti niin tapahtuukin. Mutta siitä en pidä, että ikääntyvien naisten pitäisi vaieta olemassaolevista tuntemuksistaan, jotka lausutaan julkisessa keskustelussa harvinaisesti ääneen.
Asia ei varsinaisesti häviä vain siksi että siitä ei puhuta.
Täällä yksi seitenvitonen ,joka peiiin katsoessa hymyilee miettien, että olen lähes rypytön ja muutenkin mukavan näköinen. MUTTA, kyllä minä mummilta näytän, koska pihan lapset hauskasti sanova mummi ja lentoemot yrittävät auttaa ,kun nousen käsimatkalaukun kera koneeseen.
Kävely/juoksulenkillä käyn.
Olen siitä onnekas että järki on aina voittanut tunteet. Tunne - ihmisille varmaan aivan kamalaa.
Suomessahan naiset ei vanhene niin nopeaan kuin kuumissa maissa asuvien naiset. Aurinko vanhentaa ihon
Helppoahan tämä on. Älkää katsoko peiliin, vaan ulos luontoon. 68v.
-No, esim tuttavapiirissä yksi mies vaihtoi vaimon parikymmentä vuotta nuorempaan n viisikymppisenä ja teki tämän kanssa uuden perheen.
Onnea vaan hänelle, pikkulasten vaari-ikäiselle isälle ( ja nuorelle vaimolleen😏). Ei käy kateeksi. Aika aikaansa kutakin.
Kohta 60-v ja olen kumma kyllä ihan tyytyväinen edelleen. Edes hiukset eivät harmaannu, mikä tuntuu itse asiassa aika oudolta. Asun Espanjassa, joten "vanhentavaa" aurinkoakin riittää.
Hyvin. Vasta 100-vuotiaana alkoi vasta harmittamaan.
Hienoa sinulle ja anopillesi! Omassa suvussani tuppaa olemaan, että 55 täytettyäsi alkaa hiipiä muistisairauden ensioireet. Sitten 65-75 onkin joko haudassa tai laitoksessa.