Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä saa ihmisen jäämään suhteeseen vaikka toisella ollut salasuhde vuosia?

Vierailija
29.05.2024 |

Miespuolisen ystäväni vaimo joka kerta tavatessamme korostetusti kehuu minulle, kuinka hyvin heidän parisuhteessaan menee. Hiukan kiusallista, sillä satun tietämään, että tämä mies on salasuhteessa toisen ystäväni kanssa, ollut jo vuosia.

Kommentit (225)

Vierailija
81/225 |
29.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin että salsasuhde. Johan on. Antakaa ihmisten olla ja tehdä mitä haluavat, ei toisten elämään pidä puuttua. Kenties vaimo ei haluakaan kuulla, ainakaan keltään oudolta ihmiseltä jota ei tunne.

Vierailija
82/225 |
29.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän sen miehen kuuluisi ymmärtää lähteä, vai onko hän avoimessa suhteessa, mutta unohti vaan kertoa siitä vaimolle?

Kuuluisi, siitä olen yhtä mieltä. Ilmeisesti vaimo kiristää lapsilla ja rahalla. Onneksi lapset kasvavat.

Joo, vaimon vika koko tilanne. Ootko ite kakkosnainen, raukkeli?

Miksi nuo kakkosnaiset aina syyttää sitä vaimoa, eikä koskaan näe sen pettävän miehen toiminnassa mitään väärää, valheellisuutta tai epälojaalisuutta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/225 |
29.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihminen on itsepetoksen mestari. Olisko niin, että tällä naisella on seksiin traumatisoitunut suhde? Ja nyt kun lapset on hommattu, niin eihän meitä semmoinen seksi enää kiinnosta, eihän? Mies myhäilee ja punoittaa. 

Näköjään kokonaisen parisuhteen voi elää vuodesta toiseen, kuin näkymättömän lasilevyn eri puolilla.

Uskomattomia tulkintoja. Mun mies ylläpiti salasuhdetta, ennen raskauttani, sen aikana, synnärilläkin. Varmaan suhde jatkuisi vieläkin, ellei olisi jäänyt kiinni. Rakastettu ei tiennyt meidän vauvasta mitään. Meillä oli sxiä, olin hoikka ja hyvässä kunnossa enkä pihdannut. Hohhoijaa...en myöskään "kiristänyt taloudella", eikä siihen olisi ollut aihettakaan. Vaikeuksiakin oli, molempien kokemina, mutta mitään ennakkovaroitusta pettämiselle en saanut. Ei kuulemma halunnut koskaan luopua minusta. Petti kuulemma, "koska ahisti". Tällaisia ihmisiä nyt vain on. 

Vierailija
84/225 |
29.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"En ole millään tavalla tilivelvollinen kuin omille läheisilleni. Saa kivittää mut ei mulle tän vaimon asiat mulle niin paljon merkitse kuin mun ystävien."

Et ole tilivelvollinen et, mutta tulit av:lle ihmettelemään ja levittämään toisten pettämis- ja salasuhdeasioita. Miksi? Ihmettelet miksi vaimo jää suhteeseen vaikka häntä petetään, mutta miten vaimo osaisi lähteä kun kaikki valehtelevat hänelle eivätkä kerro totuutta?

Kerro toki ketä nämä asiat koskevat? Kun niitä tässä näin "levitellään". Mikä olikaan keskustelupalstan tarkoitus? Hmm.. ei ainakaan pohtia tai keskustella vai? Tulin tänne nimettömänä kirjoittamaan, koska en halua ystäväpiirissä tätä asiaa levitellä ja pohtia, vai olisiko se sinusta mukavampi? 

Olisi. Minä nimittäin kertoisin kyseiselle vaimolle ja sinun osuudestasi pettämisen pimittämiseen. :)

Sen takiahan sinäkään et muille kerro. 

eri

Vierailija
85/225 |
29.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikilla naisilla ei yksinkertaisesti ole varaa erota tai ehkä olisi, mutta elintaso laskisi huomattavasti. Toki voi olla, ettei vaimo tiedä mitään sivusuhteesta.

Tai sit se kakkosnainen hoitaa sen miehen tarpeet ja mies on kotonaan perheen pää, kaiken maksaja ja jaksaa vähän hieroa vaimon hartioita yms. Joskus sivusuhde vaikuttaa avioliittoon niinkin, että mies oikeasti on vaimoa kohtaan hellempi ja avokätisempi, ehkä syyllisyyden vuoksi. 

Sanotaanko näin, että öh, kokemusta on, mutten siltikään suosittele mitään sivusuhteita kellekään. Ei ne kestä ja joskus loppuratkaisut on rumia. Usein kaikki asianosaiset kokevat jälkeenpäin tuhlanneensa vuosia turhaan suhteeseen, joka ei mihinkään johda. Myös se vaimo, jos suhteesta saa tietää, voi kokea jälkeenpäin, että olisi hyvä jos olisi eronnut ja etsinyt uuden onnen.

Vierailija
86/225 |
29.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ketjun otsikko olisi: Pitäisikö kertoa salasuhteesta, koska tiedän ja ystäväni vaimo ei selvästikään tiedä, täällä huudettaisi isoon ääneen että ole hiljaa, ei toisten ihmisten asiat kuulu muille. Jännä ettei nyt.

Vierailija
87/225 |
29.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Surkeus ja itsekunnioituksen puute. 

Vierailija
88/225 |
29.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäi lause kesken. Siis vaimo voi katua, ettei eronnut heti, kun sai edes vihiä miehen salasuhteesta. Monet epäilevät vuosikausia ennen kuin toimivat.

Vierailija
89/225 |
29.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän sen miehen kuuluisi ymmärtää lähteä, vai onko hän avoimessa suhteessa, mutta unohti vaan kertoa siitä vaimolle?

Kuuluisi, siitä olen yhtä mieltä. Ilmeisesti vaimo kiristää lapsilla ja rahalla. Onneksi lapset kasvavat.

Miksi nuo kakkosnaiset aina syyttää sitä vaimoa, eikä koskaan näe sen pettävän miehen toiminnassa mitään väärää, valheellisuutta tai epälojaalisuutta?

Ehkä miehen lähipiiri syyttäisi. Kakkosnainen ei välttämättä edes halua miestä kokonaan, hän voi olla aivan tyytyväinen tilanteeseen as is.

Miksi vaimot syyttävät aina vain kakkosnaista? Kyllähän nyt jokaisen pitäisi tietää että katso tekoja, älä kuuntele puheita. 

Vierailija
90/225 |
29.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap, kun sun sun kysymys on epälooginen. Kysymys olisi relevantti, jos vaimo tietäisi sivusuhteesta. Miksi ystäväsi salailevat sitä?

Kysymys on pohdintaa. Ei muuta. Lisäksi heräsi epäilys että vaimo sittenkin tietäisi.

En tiedä miksi muut salailevat, kaipa odottavat sopivaa hetkeä, kun lapset ovat siinä iässä, että saavat päättää tapaamisistaan itse kenties? Jemmaavat rahaa eron varalle? Kuka tietää.

Et tiedä, miksi ystäväsi salailevat. Sopivan hetken odottaminen on tyypillisin kusetus varatuilta miehiltä. Sitä hetkeä joku suostuu odottelemaan vuosikausia. Lasten tapaamiset on nykyisin niin helppo juttu järjestää erossa. Rahojen jemmaaminen, voi itku mitä soopaa. Mies pitkissä salasuhteissa huijaa molempia ja kuvittelee olevansa joku lahja naisille. 

Vierailija
91/225 |
29.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"En ole millään tavalla tilivelvollinen kuin omille läheisilleni. Saa kivittää mut ei mulle tän vaimon asiat mulle niin paljon merkitse kuin mun ystävien."

Et ole tilivelvollinen et, mutta tulit av:lle ihmettelemään ja levittämään toisten pettämis- ja salasuhdeasioita. Miksi? Ihmettelet miksi vaimo jää suhteeseen vaikka häntä petetään, mutta miten vaimo osaisi lähteä kun kaikki valehtelevat hänelle eivätkä kerro totuutta?

Kerro toki ketä nämä asiat koskevat? Kun niitä tässä näin "levitellään". Mikä olikaan keskustelupalstan tarkoitus? Hmm.. ei ainakaan pohtia tai keskustella vai? Tulin tänne nimettömänä kirjoittamaan, koska en halua ystäväpiirissä tätä asiaa levitellä ja pohtia, vai olisiko se sinusta mukavampi? 

Olisi. Minä nimittäin kertoisin kyseiselle

Tiedätkö, se ei vaikuttaisi mitenkään minun elämääni vaikka kertoisit. Miten se sinun mielestäsi pitäisi vaikuttaa? Ihan mielenkiinnosta? 

Vierailija
92/225 |
29.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä nyt ei tarvitse olla mikään Einstein ymmärtääkseen, että ap on tuo toinen nainen itse.

Eikä tarvitse olla Einstein ymmärtääkseen, että nämä ja patjahuutelijat ovat peloissaan jos joku vie heidän ukkokultansa. Ei varmasti vie, olkaa huoleti, voitte rauhoittua. Kukaan ei tosiaan vie ketään ellei tämä lähde mukaan. Miehet eivät ole vietävissä olevia tahdottomia nukkeja, vaan tekevät ihan omat päätöksensä.

Jep. Ja tuossa alkuperäistarinassa mies on päättänyt pysyä vaimonsa kanssa. Jos olisi aidosti ihastunut ja haluaisi tuon kakkosnaisen, olisi jo lähtenyt. 

Patjan asema on patjan asema. Ja kuinkas monen vuoden välein se patja nyt pitikään vaihtaa?

Vierailija
93/225 |
29.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aloittajahan jo toteaa itsekin, ettei vaimo tiedä, joten siksi hän jatkaa liittoa. Mies varmaan on laskenut, että panokset on liian korkeat erolle, eli menettäisi erossa enemmän, kuin mitä saisi tulevassa suhteessa. Ap voisi kertoa, miksei mies eroa, kun ystäviä olette. Kai hän on avannut tilannetta?

Tässä arvauksia; raha, lapset, mahdollisesti avioehdon puuttuminen. Suhteessa kiristystä, alistusta, nolausta, henkistä väkivaltaa pidemmältä ajalta. 

Pitäisi kuitenkin muistaa, että Suomessa on lait, jotka koskevat myös uusperheitä. Taloudellisesti varmasti erotessa tulee turpaan, ja se saattaa pelottaa tai estää joitain toimimasta. 

Jos mua suhteessa kiristetään, alistetaan, nolataan ja harjoitetaan henkistä väkivaltaa pidemmän aikaa, n

"henkistä väkivaltaa ja alistusta sisältävästä suhteesta voi itseasiassa olla todella vaikea lähteä. Voi olla jopa, ettei tiedä mikä on normaalia ja mikä ei. Voi lamaantua. Moni sekä fyysistä että henkistä väkivaltaa suhteessaan kokenut itseasiassa saattaa käyttää uutta suhdetta tukipilarina, jotta saa kerättyä voimia lähteä"

Juuri näin. Mieheni sanoo, että hän pelkäsi exäänsä, pelkäsi että "joku kuolee". Kysyin, että no onko hän sitten jotenkin väkivaltainen tai arvaamaton, niin sanoi, että reaktiot on aina kaikkeen aivan suhteettomia. Raivokohtaukset on pelottavia ja haukkuminen aivan säälimätöntä. Lopulta uhataan itsetuhoisuudella jos muu ei tehoa. Viimeisenä anteeksipyytely ja masentunut itsensä potkiminen, jota voi kestää päiviä.

Sitä oppii välttelemään noita tilanteita, jotka kokee rangaistuksena ei-toivotunlaisesta käytöksestä. Ensin jättää jotain pientä tekemättä koska toiselle se ei käy, ja pikkuhiljaa sama välttely koskee jo isompiakin päätöksiä, kuten eroa. No, eron yhteydessä tuli jo sitä fyysistäkin väkivaltaa kuvioihin ja mm aseella osoittelua, sekä sitä itsetuhoa, että ehkä se pelko oli ihan aiheellinen.

Vierailija
94/225 |
29.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikilla naisilla ei yksinkertaisesti ole varaa erota tai ehkä olisi, mutta elintaso laskisi huomattavasti. Toki voi olla, ettei vaimo tiedä mitään sivusuhteesta.

Tai sit se kakkosnainen hoitaa sen miehen tarpeet ja mies on kotonaan perheen pää, kaiken maksaja ja jaksaa vähän hieroa vaimon hartioita yms. Joskus sivusuhde vaikuttaa avioliittoon niinkin, että mies oikeasti on vaimoa kohtaan hellempi ja avokätisempi, ehkä syyllisyyden vuoksi. 

Sanotaanko näin, että öh, kokemusta on, mutten siltikään suosittele mitään sivusuhteita kellekään. Ei ne kestä ja joskus loppuratkaisut on rumia. Usein kaikki asianosaiset kokevat jälkeenpäin tuhlanneensa vuosia turhaan suhteeseen, joka ei mihinkään johda. Myös se vaimo, jos suhteesta saa tietää, voi kokea jälkeenpäin, että olisi hyvä jos olisi eronnut ja etsinyt uuden onnen.

Useimmiten näistä seuraa vain inhottava lopputulos. Ei kannata missään nimessä sekaantua. Eikä sellaiseen ihmiseen, joka vuosia tällaista palettia kykenee pyörittämään.

Vierailija
95/225 |
29.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Villi arvaus, hieman naiivi luonne, hyväuskoisuus, ns luonnonlapsimaisuus ja kiltteys yhdistettynä siihen, että mies puhuu vaimosta pahaa tälle naiselle. Oli totta tai ei.

Vierailija
96/225 |
29.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap, kun sun sun kysymys on epälooginen. Kysymys olisi relevantti, jos vaimo tietäisi sivusuhteesta. Miksi ystäväsi salailevat sitä?

Kysymys on pohdintaa. Ei muuta. Lisäksi heräsi epäilys että vaimo sittenkin tietäisi.

En tiedä miksi muut salailevat, kaipa odottavat sopivaa hetkeä, kun lapset ovat siinä iässä, että saavat päättää tapaamisistaan itse kenties? Jemmaavat rahaa eron varalle? Kuka tietää.

Et tiedä, miksi ystäväsi salailevat. Sopivan hetken odottaminen on tyypillisin kusetus varatuilta miehiltä. Sitä hetkeä joku suostuu odottelemaan vuosikausia. Lasten tapaamiset on nykyisin niin helppo juttu järjestää erossa. Rahojen jemmaaminen, voi itku mitä soopaa. Mies pitkissä salasuhteissa huijaa molempia ja kuvittelee olevansa joku lahja naisille. 

Jep. Tässä onkin syy, miksi nämä pitäisi narauttaa. Onneksi karma hoitaa vielä paremmin.

Vierailija
97/225 |
29.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä nyt ei tarvitse olla mikään Einstein ymmärtääkseen, että ap on tuo toinen nainen itse.

Eikä tarvitse olla Einstein ymmärtääkseen, että nämä ja patjahuutelijat ovat peloissaan jos joku vie heidän ukkokultansa. Ei varmasti vie, olkaa huoleti, voitte rauhoittua. Kukaan ei tosiaan vie ketään ellei tämä lähde mukaan. Miehet eivät ole vietävissä olevia tahdottomia nukkeja, vaan tekevät ihan omat päätöksensä.

Jep. Ja tuossa alkuperäistarinassa mies on päättänyt pysyä vaimonsa kanssa. Jos olisi aidosti ihastunut ja haluaisi tuon kakkosnaisen, olisi jo lähtenyt. 

Patjan asema on patjan asema. Ja kuinkas monen vuoden välein se patja nyt pitikään vaihtaa?

Kerro sinä kun tiedät 😄 

Jos aidosti välittäisi perheestään tai vaimostaan, ei mitään salaisia suhteita harrastelisi eikä ihastusta ruokkisi. Normaali ihminen sopii nämä asiat niin, että ketään ei loukata ja kaikille sopii, jos tarve on. Tai menee terapiaan ja hoitaa suhteensa kuntoon, ja jos se ei onnistu niin eroaa.

Jos taas kumppanini harrastelisi vastaavaa, en katselisi sekuntiakaan, enkä alkaisi suhteeseen henkilön kanssa, jolla on voimassa vielä aiempia sitoumuksia. Säälittävää egonpönkitystä alkaa kisata siitä, kenen luokse häntäheikki tällä kertaa jääkään.

Vierailija
98/225 |
29.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toinen nainen saa minkä muun? Kuka auttaa, kun hän on sairaana? Kuka viettää hänen kanssaan joulua, juhannusta, uuttavuotta? Kenen kanssa hän voi suunnitella tulevaisuuttaan? Kenen kanssa hän lähtee juhliin jne?

Olen katsellut tuota touhua vierestä. Toiseksi naiseksi ryhtyminen on suurinta itsepetosta. Ainoa onnellinen on se mies, jolla on vaimo edustusta ja perhe-elämää varten ja sitten tuollainen nöyristelevä patja, jonka voi laittaa vaihtoon, kun kyllästyy. Vaimo on ja pysyy.

Vaimo pysyy kunnes saa tietää.

Tässä yksi, joka ollut aikanani ns salattuna toisena naisena, ja se mies vietti aikaa kanssani myös pyhinä ja juhlina, ja jos ei silloin onnistunut, korvasi sen minulle aina. Suunnittelimme tulevaisuutta, ja mies oli avecina juhlissakin kanssani, sekä toi tai tilasi minulle kukkia ja syötävää, jos olin kipeänä ja muutenkin, korjasi pyöräni ja muuta pien

Mun ystäväpiirissä ei ole yhtään tuollaista toisen ihmisen pettäjää. En ikinä voisi luottaa enkä ystävystyä. Jotenkin ajattelen, että sen edestään löytää  minkä taakseen jättää.

Vierailija
99/225 |
29.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaimo kiristää? Siis miten? Jos mies haluaa lähteä, hän lähtee. Nähtävästi ei halua.

En ole aloittaja, mutta seurasin ystäväni eroa, kun häntä vaimo kiristi lasten tapaamisoikeuksilla jne. Meni aika rumaksi ja hankalaksi.

Tämän varmaan se mies kertoi sinulle? Mikähän olisi mahtanut olla vaimon versio samasta jutusta? Ja jos ei keskustellen yhteistä säveltä löydy, kyllä käräjäoikeus sen sävelen sitten ex-puolisoille kert

Älä viitti nyt jeesustella siellä kun meitä on ihmisiä, jotka on tuota tanssia seuranneet ihan omasta kodista käsin, lapsina ja nuorina, omien vanhempiensa performoimana.

Minun äitini aivan suoraan sanoi meidän kuullen isälleni, että muuttaa kolmen lapsen kanssa Ruotsiin jossa hänellä on sukua jos isä ottaa eron. Hän vaatii yksinhuoltajuuden, eikä ole enää koskaan missään yhteydessä isääni. Äitini oli lisäksi itsetuhoinen ja vanhin sisarukseni joka oli siihen aikaan teini syyllisti isää tapahtumista.

Rahasta ei ollut kysymys missään kohtaa, isäni on ollut todella kovatuloinen ja samaan aikaan kovin innoton kuluttamaan rahaa matkoihin, taloihin tai autoihin.

Isälläni ei olisi ollut mitään mahdollisuutta tuota muuttoa estää, koska hänen työnsä ei olisi antanut hänelle mahdollisuutta haastaa lasten huoltajuudesta. Eikä hän olisi tainnut lasten huollosta selvitäkään itsekseen. Siksikin äidin itsetuhoisuus pelotti.

Tiedostan, että taustalla on molemminpuolinen riippuvuus ja epäterve suhde muutenkin, mutta se väite etteikö monta monta eroa jäisi tässä maassa tekemättä kiristyksen vuoksi on ihan suora avokämmen meidän kasvoille, jotka olemme kasvaneet katsellen tuollaista avioliiton irvikuvaa.

-eri

Vierailija
100/225 |
29.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tälläiset naiset on yleensä epävarmoja ja muutenkin empatiakyky puuttuu jne... Luulevat jotenkin olevansa parempia kuin miehen vaimo/tyttöystävä kun mies riskeeraa parisuhteensa toisen naisen takia. Minulla oli ystävä, joka tunnustu että on maannut toisen ystävänsä miehen kanssa useita kertoja. Tämä hänen toinen ystävä on malli, eli erittäin kaunis ja tämä minun ystävä perus tavis, ei kovin kaunis. Hän oli todella epävarma nainen ja hänen puheistaan tuli vaikutelma että ajattelee olevansa erittäin kaunis ja parempi kuin muut naiset. Eli luulen että tämä epävarmuus johti siihen että meni makaamaan ystävänsä miehen kanssa. En ole hänen ystävä siis enään, kun tälläinen ihminen on. Kertoi minullekin että hän ei ikinä tekisi tälläistä minulle... No siihen ei olisi edes ollut mahdollisuutta, koska mieheni ei ikinä pitänyt hänestä ja hän ei ole miehen tyyppiä yhtään (ystävä oli kovasti tatuoitu, pulleahko, muutenkin semmoinen alternative tyylin omaava). Mutta varmaan ajattelee että pystyy varastamaan melkeinpä jokaisen naisen miehen.