Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä saa ihmisen jäämään suhteeseen vaikka toisella ollut salasuhde vuosia?

Vierailija
29.05.2024 |

Miespuolisen ystäväni vaimo joka kerta tavatessamme korostetusti kehuu minulle, kuinka hyvin heidän parisuhteessaan menee. Hiukan kiusallista, sillä satun tietämään, että tämä mies on salasuhteessa toisen ystäväni kanssa, ollut jo vuosia.

Kommentit (225)

Vierailija
61/225 |
29.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aloittajahan jo toteaa itsekin, ettei vaimo tiedä, joten siksi hän jatkaa liittoa. Mies varmaan on laskenut, että panokset on liian korkeat erolle, eli menettäisi erossa enemmän, kuin mitä saisi tulevassa suhteessa. Ap voisi kertoa, miksei mies eroa, kun ystäviä olette. Kai hän on avannut tilannetta?

Tässä arvauksia; raha, lapset, mahdollisesti avioehdon puuttuminen. Suhteessa kiristystä, alistusta, nolausta, henkistä väkivaltaa pidemmältä ajalta. 

Pitäisi kuitenkin muistaa, että Suomessa on lait, jotka koskevat myös uusperheitä. Taloudellisesti varmasti erotessa tulee turpaan, ja se saattaa pelottaa tai estää joitain toimimasta. 

Jos mua suhteessa kiristetään, alistetaan, nolataan ja harjoitetaan henkistä väkivaltaa pidemmän aikaa, niin eroaisin kyllä ilman salasuhdettakin! ;D   Johan se todettiin, ettei vaimo tiedä.  Ellei se salarakas vaan ole miehen mielestä riskin arvoinen, parempikin voi vielä tulla vastaan!

Vierailija
62/225 |
29.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy toivoa, että vaimo valmistelee kaikessa hiljaisuudessa lähtöä ja jonain kauniina aamuna vie miehen yllätykseksi tuhkatkin pesästä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/225 |
29.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"En ole millään tavalla tilivelvollinen kuin omille läheisilleni. Saa kivittää mut ei mulle tän vaimon asiat mulle niin paljon merkitse kuin mun ystävien."

Et ole tilivelvollinen et, mutta tulit av:lle ihmettelemään ja levittämään toisten pettämis- ja salasuhdeasioita. Miksi? Ihmettelet miksi vaimo jää suhteeseen vaikka häntä petetään, mutta miten vaimo osaisi lähteä kun kaikki valehtelevat hänelle eivätkä kerro totuutta?

Oletko sinä joku palstapoliisi joka saa päättää mistä täällä saa puhua ja mistä ei? Kai tämä nyt on parempi paikka kuin face-to-face juoruilu irl.

Vierailija
64/225 |
29.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, kun sun sun kysymys on epälooginen. Kysymys olisi relevantti, jos vaimo tietäisi sivusuhteesta. Miksi ystäväsi salailevat sitä?

Vierailija
65/225 |
29.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska VAIMO EI TIEDÄ.

Oletko sinä ap kertonut sille vaimolle, että hänen miehensä pettää? Et ole. Sen sijaan olet osallisena hänelle valehtelevassa salaliitossa. Miten voit katsoa itseäsi peiliin? Lisäksi ihmettelen sinun moraaliasi, että pidät ystäväbäsi ihmistä, joka on halukas ja kykenevä noin törkeään valehteluun ja petokseen. Ystävillä on yleensä samanlainen arvomaailma.

Vierailija
66/225 |
29.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tilanne kuulostaa sellaiselta ettei vaimo tiedä miehensä salasuhteesta mitään. Onhan näitä tapauksia paljonkin, joissa toinen osapuoli uskoo sinisilmäisesti vuosikaudet että suhteessa on kaikki hyvin, kunnes paljastuu että toinen on pettänyt jo hyvin pitkään.

Tyypillistä onkin, että ero tulee sen jälkeen kun toinen osapuoli saa tietää pettämisestä. Jotkut eivät halua kuulla mitään selityksiä vaan pakkaavat laukkunsa heti. Toiset taas ovat valmiita käsittelemään asiaa pariterapiassa, ja antavat pettäneelle osapuolelle tiukat ehdot, mikäli parisuhdetta vielä jatketaan. Homma vaan saattaa kaatua siihen, ettei pettänyt osapuoli suostu mihinkään ehtoihin, eli saa toisen kokemaan ettei kadu pettämistä ollenkaan. Tässä tilanteessa en itsekään näkisi muuta vaihtoehtoa kuin eron.

Olen kuitenkin tavannut joitakin pariskuntia, jotka ovat päässeet yli pettämisestä. Tieto toisen usk

"suhteensa voisi olla yhä edelleen kasassa ja voida hyvin jos hän olisi joskus koittanut kunnioittaa hetken miehen omia mielipiteitä ja käydä syyllistämisen ja painostamisen sijaan rakentavaa keskustelua suhteessa erilaisista toiveista."

Juurikin tällaisissa suhteissa toinen osapuoli oikein etsii syitä jatkaa yhdessä. Uskoo ja toivoo liian pitkään että toinen muuttuu. Sitten jätetty pääsee uhriutumaan kun jättäjällä lopulta putoaa hanskat. Kuinka monta läheistä minäkin tiedän, ketkä on jatkaneet samaa toimintaansa eroon saakka, korvaansa lotkauttamatta toisen toiveille ja tarpeille ja sitten ero tulee tietysti ihan turhaan ja yllättäen kun toinen vaan lakkaa yrittämästä. Erinomaisena esimerkkinä äitini, joka toistuvasti lankesi syyllistämiseen keinona hallita isääni. Pari hyvää asetta yhteisestä historiasta ja lähtökohtaisesti taloudellisesti eriarvoinen tilanne josta uhriutua ja eväät isän elintilan kaventamiseen olivat koossa. ainiin ja tietysti lapset.

Epävarmat ja riippuvaiset ihmiset ovat suhteessa vihonviimeisiä. Ikinä en elämääni päästäisi omistushaluista riippaa. Ihminen on onnellinen ja aidosti uskollinen vain kun on vapaa toteuttamaan omaa tahtoaan -pian siitä omasta tahdosta alkaakin muokkautua sellainen yhteinen tahto joka tukee parisuhdetta eikä revi sitä kahteen leiriin. Ei toisen ihmisen tahtoa pidä pelätä, vaan tukea.

Vierailija
67/225 |
29.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, kun sun sun kysymys on epälooginen. Kysymys olisi relevantti, jos vaimo tietäisi sivusuhteesta. Miksi ystäväsi salailevat sitä?

Kysymys on pohdintaa. Ei muuta. Lisäksi heräsi epäilys että vaimo sittenkin tietäisi.

En tiedä miksi muut salailevat, kaipa odottavat sopivaa hetkeä, kun lapset ovat siinä iässä, että saavat päättää tapaamisistaan itse kenties? Jemmaavat rahaa eron varalle? Kuka tietää.

Vierailija
68/225 |
29.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska VAIMO EI TIEDÄ.

Oletko sinä ap kertonut sille vaimolle, että hänen miehensä pettää? Et ole. Sen sijaan olet osallisena hänelle valehtelevassa salaliitossa. Miten voit katsoa itseäsi peiliin? Lisäksi ihmettelen sinun moraaliasi, että pidät ystäväbäsi ihmistä, joka on halukas ja kykenevä noin törkeään valehteluun ja petokseen. Ystävillä on yleensä samanlainen arvomaailma.

Olen lojaali ystävilleni ja ymmärrän sen, ettei elämässä aina kaikki mene kuten pitäisi. Tämä ei todella ole mikään salaliitto ja minä en ole vastuussa ystävieni tekemisistä enkä tilivelvollinen jollekin omaan ystäväpiiriin kuulumattomalle henkilölle. Jos sinä koet niin, en voi sille mitään.

Vierailija
69/225 |
29.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aloittajahan jo toteaa itsekin, ettei vaimo tiedä, joten siksi hän jatkaa liittoa. Mies varmaan on laskenut, että panokset on liian korkeat erolle, eli menettäisi erossa enemmän, kuin mitä saisi tulevassa suhteessa. Ap voisi kertoa, miksei mies eroa, kun ystäviä olette. Kai hän on avannut tilannetta?

Tässä arvauksia; raha, lapset, mahdollisesti avioehdon puuttuminen. Suhteessa kiristystä, alistusta, nolausta, henkistä väkivaltaa pidemmältä ajalta. 

Pitäisi kuitenkin muistaa, että Suomessa on lait, jotka koskevat myös uusperheitä. Taloudellisesti varmasti erotessa tulee turpaan, ja se saattaa pelottaa tai estää joitain toimimasta. 

Jos mua suhteessa kiristetään, alistetaan, nolataan ja harjoitetaan henkistä väkivaltaa pidemmän aikaa, niin eroaisin kyllä ilman salasuhdettakin! ;D 

Fyi, pitkään jatkuneesta henkistä väkivaltaa ja alistusta sisältävästä suhteesta voi itseasiassa olla todella vaikea lähteä. Voi olla jopa, ettei tiedä mikä on normaalia ja mikä ei. Voi lamaantua. Moni sekä fyysistä että henkistä väkivaltaa suhteessaan kokenut itseasiassa saattaa käyttää uutta suhdetta tukipilarina, jotta saa kerättyä voimia lähteä ja pääsee ylipäänsä pois satuttavasta suhteesta. Jos et tiennyt.

Vierailija
70/225 |
29.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän sen miehen kuuluisi ymmärtää lähteä, vai onko hän avoimessa suhteessa, mutta unohti vaan kertoa siitä vaimolle?

Kuuluisi, siitä olen yhtä mieltä. Ilmeisesti vaimo kiristää lapsilla ja rahalla. Onneksi lapset kasvavat.

Vaimo kiristää? Siis miten? Jos mies haluaa lähteä, hän lähtee. Nähtävästi ei halua.

Vierailija
71/225 |
29.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän sen miehen kuuluisi ymmärtää lähteä, vai onko hän avoimessa suhteessa, mutta unohti vaan kertoa siitä vaimolle?

Kuuluisi, siitä olen yhtä mieltä. Ilmeisesti vaimo kiristää lapsilla ja rahalla. Onneksi lapset kasvavat.

Vaimo kiristää? Siis miten? Jos mies haluaa lähteä, hän lähtee. Nähtävästi ei halua.

En ole aloittaja, mutta seurasin ystäväni eroa, kun häntä vaimo kiristi lasten tapaamisoikeuksilla jne. Meni aika rumaksi ja hankalaksi.

Vierailija
72/225 |
29.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä nyt ei tarvitse olla mikään Einstein ymmärtääkseen, että ap on tuo toinen nainen itse.

Vierailija
73/225 |
29.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä kiristäjiähän on nähty maailman sivu. Sitä suuremmalla syyllä ei mitään selän takana pelaamisia liian pitkään, kalahtaa vielä omaan nilkkaan sekin paljastuessaan. Eikä ole mikään syy, mutta tekee tilanteesta hiukan ymmärrettävämmän, jos riitojen yhteydessä on nakeltu et sitten tapaa lapsia -korttia pöytään ja muuta mukavaa.

Vierailija
74/225 |
29.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, vaimon vika koko tilanne. Ootko ite kakkosnainen, raukkeli?

Vierailija
75/225 |
29.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä nyt ei tarvitse olla mikään Einstein ymmärtääkseen, että ap on tuo toinen nainen itse.

Eikä tarvitse olla Einstein ymmärtääkseen, että nämä ja patjahuutelijat ovat peloissaan jos joku vie heidän ukkokultansa. Ei varmasti vie, olkaa huoleti, voitte rauhoittua. Kukaan ei tosiaan vie ketään ellei tämä lähde mukaan. Miehet eivät ole vietävissä olevia tahdottomia nukkeja, vaan tekevät ihan omat päätöksensä.

Vierailija
76/225 |
29.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No jos on salasuhteessa, niin vaimo ei varmaan tiedä. Mä varmaan kertoisin tai saattaisin jotenkin asian vaimon tietoon kertomatta asiaa suoraan itse.

Voi olla, että tuo salasuhde antaa miehelle juuri seksiä ja ehkä jotain pervoa tyydytystä siitä, että hänellä on jotain jännää meneillään, ja sen ansiosta vaimolla ja miehellä meneekin suhteessa hyvin. 

Suurempi kysymys tuossa on se, että miksi tuo mies ei eroa. Hän tunnetusti tietää asiat, on niiden keskiössä jopa. Ilmeisesti kumpikin suhde antaa hänelle jotain, ja hän on tyytyväinen tilanteeseen. Toiseen naiseen aidosti ihastunut mies ei olisi vaimolleen erityisen mukava ja hakisi kyllä eroa.

Toinen kysymys on sekin, mitä tuo toinen nainen haluaa, mitä hänelle on kerrottu jne. Onko annettu lupauksia, joita ei ole tarkoituskaan pitää. Ero sitten, kun lapset on isompia jne.

Tilanne voi olla myöskin se, että mies tahtoisi erota ja jättää kaiken taakseen, mutta toinen nainen ei tätä halua.

Vierailija
77/225 |
29.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, vaimon vika koko tilanne. Ootko ite kakkosnainen, raukkeli?

Kuka tässä on ketään syyttänyt. Tietysti olisin lojaali ystävilleni, jos eteeni tulisi aloituksen kaltainen tilanne. Ei ole tapana heittää ystäviä bussin tai rekan alle. Onko sinulla?

Pitäiskö sun vetää vähän happea ja mennä vaikka kävelylle kun pitää alkaa nimittelemään tuntemattomia netissä. Laittaa se atk pois hetkeksi. 😊

Vierailija
78/225 |
29.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toinen nainen saa minkä muun? Kuka auttaa, kun hän on sairaana? Kuka viettää hänen kanssaan joulua, juhannusta, uuttavuotta? Kenen kanssa hän voi suunnitella tulevaisuuttaan? Kenen kanssa hän lähtee juhliin jne?

Riippuu varmaan toisesta naisesta, mutta minua auttaa sairaana oma puolisoni. Joulua vietän vanhempieni, sisarusteni, puolisoni ja lasteni kanssa. Tulevaisuutta suunnittelen sekä puolisoni, että toisen rakkaani kanssa ja juhliin menen joko yksin, ystävien, tai jommankumman kumppanini kanssa riippuen ihan juhlasta ja tilanteesta. Kauhean vaikea nähdä, että olisin mikään ressukka tässä. 

Vierailija
79/225 |
29.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole aloittaja, mutta seurasin ystäväni eroa, kun häntä vaimo kiristi lasten tapaamisoikeuksilla jne. Meni aika rumaksi ja hankalaksi.

Tämän varmaan se mies kertoi sinulle? Mikähän olisi mahtanut olla vaimon versio samasta jutusta? Ja jos ei keskustellen yhteistä säveltä löydy, kyllä käräjäoikeus sen sävelen sitten ex-puolisoille kertoo. Turha sitä on kärvistellä tuollaisen asian kanssa kovin pitkään. 

Vierailija
80/225 |
29.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et kysy häneltä itseltään? Syitä voi olla monia, eikä mikään niistä varsinaisesti sinulle kyllä kuulu.