Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä saa ihmisen jäämään suhteeseen vaikka toisella ollut salasuhde vuosia?

Vierailija
29.05.2024 |

Miespuolisen ystäväni vaimo joka kerta tavatessamme korostetusti kehuu minulle, kuinka hyvin heidän parisuhteessaan menee. Hiukan kiusallista, sillä satun tietämään, että tämä mies on salasuhteessa toisen ystäväni kanssa, ollut jo vuosia.

Kommentit (225)

Vierailija
41/225 |
29.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mun hyvän ystävän puolisolla olisi vuosien sivusuhde niin minä kyllä toisin sen hänelle jotenkin ilmi. Pitäähän hänellä olla itsemääräämisoikeus eli tietää tosiasiat ja voida tehdä sen perusteella omat valintansa. En haluaisi olla yksi läheinen lisää siinä kuviossa, josta toinen olisi tietämätön. En tiedä miten sen tekisin, kun ei ole kohdalle sattunut onneksi.

Vierailija
42/225 |
29.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuommoisessa salasuhteessa se suola ja jännitys tulee juuri siitä salaamisesta. Jos vaimo saa tietää ja sanoo, että nytpä Rekku teet valinnan, joko mie tai hää, niin Rekku todennäköisesti valitsee vaimonsa.

Jos tuo toinen nainen olisi niin tärkeä, Rekku olisi jo lähtenyt. Rekku saa kicksit tuosta salailusta.

Jos taas vaimo pistää Rekun ulkoruokintaan ja Rekun pitää ihan virallista suhteensa tuohon toiseen naiseen, ei suhteessa enää olekaan mitään jännää ja homma lopahtaa siihen. Minkä jälkeen Rekku luikkii kyselemään ex-vaimoltaa, että pääsiskö takas?

Tämä on niin nähty. Jos tuossa kakkossuhteessa olisi jotain oikeaa, mies olisi jo jättänyt vaimonsa.

Eli kyse ei ole siitä, miksi vaimo jää suhteeseen (hänhän ei todennäköisesti tiedä tilannetta) vaan miksi tuo mies jää tuohon. Ja tuo toinen nainen. Syynä on vain tuo salaamisen riemu, selän takana vehtaamisen sietämätön suloisuus.

&nbs

Ai kiesus mikä asenne. Miestä verrataan koiraan jollaisena sitä ilmeisesti avioliitossa kohdellaan, ei ihme että lähtee vieraisiin 😂

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/225 |
29.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos mun hyvän ystävän puolisolla olisi vuosien sivusuhde niin minä kyllä toisin sen hänelle jotenkin ilmi. Pitäähän hänellä olla itsemääräämisoikeus eli tietää tosiasiat ja voida tehdä sen perusteella omat valintansa. En haluaisi olla yksi läheinen lisää siinä kuviossa, josta toinen olisi tietämätön. En tiedä miten sen tekisin, kun ei ole kohdalle sattunut onneksi.

Ehdottomasti ja heti.

Tässä oli kai kyse ystävästä jolla oli se salasuhde puolisonsa selän takana ja aloittaja oli ystävä myös tämän salasuhteen toisen osapuolen kanssa.

Vierailija
44/225 |
29.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kuitenkin tavannut joitakin pariskuntia, jotka ovat päässeet yli pettämisestä. Tieto toisen uskottomuudesta on tullut petetylle osapuolelle järkytyksenä, mutta kun asiaa on työstetty pariterapiassa, on esiin nousseet nekin asiat joihin pettänyt osapuoli on ollut parisuhteessa tyytymätön.

Ihan oikeutettua se järkytys on, ja sinun on turha puolustella sitä sillä, että pettäjä on ollut tyytymätön. Todennäköisesti hän ei ole koskaan edes kertonut olevansa tyytymätön, ja vaikka olisi, se ei ole syy pettää. Jos hän suostuu terapiaan pettämisensä jälkeen, olisi voinut mennä sinne jo ennen tekoaan. 

Vierailija
45/225 |
29.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Harmittaako ap kun olet vain patja?

Olen vain tilannetta sivusta seuraava ystävä. Oma mielipide on, että olisi kyllä sata kertaa mieluummin sen salasuhteen osapuoli, kuin se jonka selän takana sitä suhdetta on ylläpidetty ja ruokittu vuosia, joka ikinen päivä tehden se valinta, monta kertaa, selvin päin, täysin tarkoituksellisesti. Kuinka monesta asiasta olisi pitänyt valehdella ja miten olisi tarkoituksella pitänyt junailla kaikki arkisetkin asiat niin, että saisi soitella ja viestitellä ja tavata tätä toista salassa.

Jouduthan sä itsekin valehdella tässä draamassa vaikket pettämisen osapuoli olekaan. Valehtelet kirkkain silmin vaimolle ja myhäilet mukana. Lisäksi sulla on valehteleva petturimies ystävänä kuten patjaksi alentunut naispuolinenkin ystävä. Olet valinnut ystäviksesi porukkaa, joka kertoo m

En ole millään tavalla tilivelvollinen kuin omille läheisilleni. Saa kivittää mut ei mulle tän vaimon asiat mulle niin paljon merkitse kuin mun ystävien.

Vierailija
46/225 |
29.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en ole koskaan ymmärtänyt ihmisiä, jotka lähtevät salasuhteilemaan. Onko se heikko itsetunto, arjen pelko vaiko jännitystä elämään - fiilis, joka saa toimimaan noin idioottimaisesti? Jos mä saisin mun mieheni kiinni salasuhteesta, niin se olisi samantien adios. Emme ole kumpikaan taloudellisesti toisistamme riippuvaisia eikä pieniä lapsia ole. Mä jollain tasolla vielä tajuan sen, että joskus tilaisuus voi viedä mennessään ja jossain pikkujouluissa voi tapahtua jotakin. En tuotakaan kuitenkaan hyväksy. Se, että ylläpitää tai elää vuosikausia salasuhteessa kertoo mielestäni jo molemmista osapuolista surullista kertomaansa. Aikuisista, jotka eivät kykene kuitenkaan olemaan aikuisia ja kantamaan vastuuta teoistaan ja elämästään.

Sama, välitön hei hei jos oma kumppani jäisi jostain tuollaisesta kiinni. 

Yleisesti ottaen ymmärrän, että elämässä tulee eteen erilaisia tilanteita ja se saa meidät aikuisetkin tekemään vääriä valintoja mut valinta toisensa perään on juttu erikseen.

Vierailija
47/225 |
29.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Harmittaako ap kun olet vain patja?

Olen vain tilannetta sivusta seuraava ystävä. Oma mielipide on, että olisi kyllä sata kertaa mieluummin sen salasuhteen osapuoli, kuin se jonka selän takana sitä suhdetta on ylläpidetty ja ruokittu vuosia, joka ikinen päivä tehden se valinta, monta kertaa, selvin päin, täysin tarkoituksellisesti. Kuinka monesta asiasta olisi pitänyt valehdella ja miten olisi tarkoituksella pitänyt junailla kaikki arkisetkin asiat niin, että saisi soitella ja viestitellä ja tavata tätä toista salassa.

Onpa "upeaa" touhua. Eli se on saanut vaimon jäämään suhteeseen, koska hän ei tiedä. Ei kiristys, ei mukavuuden halu, status, eikä mikään muukaan, vaan se ettei hän vaan tiedä miehensä olevan nilviäinen. Mies kuullostaa eniten erohaluttomalta, jos noin paljon näkee vaivaa suhteen salaam

Tai sitten mies on sellainen, joka ei halua pahoittaa kenenkään mieltä, ja tulee siinä pahoittaneeksi kaikkien mielen ja sekoittaneeksi kaiken ja kaikkien elämät. Sellaisiakin sankareita nimittäin on.

Vierailija
48/225 |
29.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä patjaksi nimittelijät voi jättää omaan arvoonsa, ovat katkeroituneet syistä, joita emme tiedä, eivätkä ole tehneet sisäistä työtään vaan syyttävät toisia aina kaikesta.

Vierailija
49/225 |
29.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittajahan jo toteaa itsekin, ettei vaimo tiedä, joten siksi hän jatkaa liittoa. Mies varmaan on laskenut, että panokset on liian korkeat erolle, eli menettäisi erossa enemmän, kuin mitä saisi tulevassa suhteessa. Ap voisi kertoa, miksei mies eroa, kun ystäviä olette. Kai hän on avannut tilannetta?

Vierailija
50/225 |
29.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloittajahan jo toteaa itsekin, ettei vaimo tiedä, joten siksi hän jatkaa liittoa. Mies varmaan on laskenut, että panokset on liian korkeat erolle, eli menettäisi erossa enemmän, kuin mitä saisi tulevassa suhteessa. Ap voisi kertoa, miksei mies eroa, kun ystäviä olette. Kai hän on avannut tilannetta?

Niinpä. Kysymyshän on just se, että miksi mies ei tee ratkaisua ja miksi sivunainen jatkaa, kun hehän tietävät/luulevat tietävänsä asioiden laidan. Sen sijaan vaimo ei tiedä, niin miksi ihmeessä kyselee tietämättömän vaimon osuudesta. Logiikka?

Vierailija
51/225 |
29.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai sitten mies on sellainen, joka ei halua pahoittaa kenenkään mieltä, ja tulee siinä pahoittaneeksi kaikkien mielen ja sekoittaneeksi kaiken ja kaikkien elämät. Sellaisiakin sankareita nimittäin on.

Anna mun kaikki kestää!  Että tulee paha mieli kaikille 🤣   Ne ihmiset, jotka piittaa läheisistään, eivät petä koskaan läheisiään. Sellaisiakin sankareita on!

Vierailija
52/225 |
29.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi miehen salasuhdenaisen oletetaan tällä palstalla olevan aina yksinäinen sinkku😳 

Todennäköisesti salasuhdenainen on hyvässä ammatissa oleva perheellinen äiti-ihminen. Ei ehkä pullantuoksuinen, mutta perheellinen itsekin.🤔 Monta rautaa tulessa ja kiirevuodet menossa. Siinä on helppo samalla pitää yllä seksisuhdetta toiseen mieheen, kun kotimies kyllästyttää.😆

Vierailija
53/225 |
29.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä arvauksia; raha, lapset, mahdollisesti avioehdon puuttuminen. Suhteessa kiristystä, alistusta, nolausta, henkistä väkivaltaa pidemmältä ajalta. 

Pitäisi kuitenkin muistaa, että Suomessa on lait, jotka koskevat myös uusperheitä. Taloudellisesti varmasti erotessa tulee turpaan, ja se saattaa pelottaa tai estää joitain toimimasta. 

Vierailija
54/225 |
29.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap kuulostaa vahingoniloiselta ja pahantahtoiselta. Toivottavasti multa ei paljastu tollaista "naisystävää". Kun todellisuudessa se mies saattaa vaimolleen olla vaikka minkälainen mielistelijä-petturi.

Vierailija
55/225 |
29.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi miehen salasuhdenaisen oletetaan tällä palstalla olevan aina yksinäinen sinkku😳 

Todennäköisesti salasuhdenainen on hyvässä ammatissa oleva perheellinen äiti-ihminen. Ei ehkä pullantuoksuinen, mutta perheellinen itsekin.🤔 Monta rautaa tulessa ja kiirevuodet menossa. Siinä on helppo samalla pitää yllä seksisuhdetta toiseen mieheen, kun kotimies kyllästyttää.😆

Tämäpä 😁 luultavasti se suhtautuminen uhkaan pitää maalata erilaiseksi mitä itse on, ja tähän toiseen naiseen yhdistetystä kielenkäytöstä ja asenteista voi juurikin päätellä että pelko värittää sitä paljolti.

Vierailija
56/225 |
29.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietääkö vaimo sen?

Jos, niin ehkä vaimo arvottaa muut asiat tärkeimmiksi kuin seksin. Arjen, keskustelun.

ARki pettäjän kanssa: valheita, salaisia menoja jne. On siis luultavaa, että vaimo aavistaa tai tietääkin, mutta tuskin asia on ok. Siitä vain ei puhuta. Satun tietämään pariskunnan, jossa mies oikea häntäheikki. Vaimo roikkunut mukana, välillä uhannut im:llä jne. 

Vierailija
57/225 |
29.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"En ole millään tavalla tilivelvollinen kuin omille läheisilleni. Saa kivittää mut ei mulle tän vaimon asiat mulle niin paljon merkitse kuin mun ystävien."

Et ole tilivelvollinen et, mutta tulit av:lle ihmettelemään ja levittämään toisten pettämis- ja salasuhdeasioita. Miksi? Ihmettelet miksi vaimo jää suhteeseen vaikka häntä petetään, mutta miten vaimo osaisi lähteä kun kaikki valehtelevat hänelle eivätkä kerro totuutta?

Vierailija
58/225 |
29.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinpä. Kysymyshän on just se, että miksi mies ei tee ratkaisua ja miksi sivunainen jatkaa, kun hehän tietävät/luulevat tietävänsä asioiden laidan. Sen sijaan vaimo ei tiedä, niin miksi ihmeessä kyselee tietämättömän vaimon osuudesta. Logiikka?

Pohdintaa vain. Siitä, tietääkö vaimo, vaikka esittää ettei tiedä. Miksi korostaa asiaa aina minulle, vai ylitulkitsenko, koska tiedän mitä tiedän. Oletan, että saattaa aavistaa. Voi jopa tietää, ja valmistella eroa ja lähteä kun sopiva hetki koittaa.

Vierailija
59/225 |
29.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"En ole millään tavalla tilivelvollinen kuin omille läheisilleni. Saa kivittää mut ei mulle tän vaimon asiat mulle niin paljon merkitse kuin mun ystävien."

Et ole tilivelvollinen et, mutta tulit av:lle ihmettelemään ja levittämään toisten pettämis- ja salasuhdeasioita. Miksi? Ihmettelet miksi vaimo jää suhteeseen vaikka häntä petetään, mutta miten vaimo osaisi lähteä kun kaikki valehtelevat hänelle eivätkä kerro totuutta?

Kerro toki ketä nämä asiat koskevat? Kun niitä tässä näin "levitellään". Mikä olikaan keskustelupalstan tarkoitus? Hmm.. ei ainakaan pohtia tai keskustella vai? Tulin tänne nimettömänä kirjoittamaan, koska en halua ystäväpiirissä tätä asiaa levitellä ja pohtia, vai olisiko se sinusta mukavampi? 

Vierailija
60/225 |
29.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tilanne kuulostaa sellaiselta ettei vaimo tiedä miehensä salasuhteesta mitään. Onhan näitä tapauksia paljonkin, joissa toinen osapuoli uskoo sinisilmäisesti vuosikaudet että suhteessa on kaikki hyvin, kunnes paljastuu että toinen on pettänyt jo hyvin pitkään.

Tyypillistä onkin, että ero tulee sen jälkeen kun toinen osapuoli saa tietää pettämisestä. Jotkut eivät halua kuulla mitään selityksiä vaan pakkaavat laukkunsa heti. Toiset taas ovat valmiita käsittelemään asiaa pariterapiassa, ja antavat pettäneelle osapuolelle tiukat ehdot, mikäli parisuhdetta vielä jatketaan. Homma vaan saattaa kaatua siihen, ettei pettänyt osapuoli suostu mihinkään ehtoihin, eli saa toisen kokemaan ettei kadu pettämistä ollenkaan. Tässä tilanteessa en itsekään näkisi muuta vaihtoehtoa kuin eron.

Olen kuitenkin tavannut joitakin pariskuntia, jotka ovat päässeet yli pettämisestä. Tieto toisen uskottomuudesta on tullut petetylle osapuolelle järkyt

Riippuu miten asiaa käsitellään siellä terapiassa ja mitkä ovat molempien motiivit lähteä sinne. Mieheni ex listasi terapiaan valmiiksi aiheet, joista ei puhuta tai hän kävelee ulos. Mm sen, että hän painosti miehen laspettomuushoitoihin, vaikka mies oli suhteen alusta saakka sanonut ettei koskaan halua omia lapsia. Mies itse taas lähti terapiaan saadakseen aikaan rakentavaa erokeskustelua. Hän koki koko terapiatilanteen sellaisena, että ajatus oli terapeutin avulla osoittaa kuinka hän on exänsä elämän tuhonnut pettämällä ja toivomalla eroa, eikä hän itse saanut tilaisuutta ottaa ollenkaan esille syitä miksi hänen mielestään heidän olisi parempi luovuttaa tai miksi hän ei enää koe rakastavansa. Terapia päättyi kahteen käyntiin, josta toisen nainen mökötti puolet ihan hiljaa ja lopulta ryntäsi ulos koska "mies ei halua muuta kuin eroa".

Mieheni exälle haluaisin kertoa, että heidän suhteensa voisi olla yhä edelleen kasassa ja voida hyvin jos hän olisi joskus koittanut kunnioittaa hetken miehen omia mielipiteitä ja käydä syyllistämisen ja painostamisen sijaan rakentavaa keskustelua suhteessa erilaisista toiveista. Vielä terapiassakin mies etsi totutulla tiedostamattomalla rutiinillaan sitä oljenkortta johon tarttua, ettei tarvitsisikaan viedä eroa silläkään yrityksellä finaaliin.

Toistan, olisit Maarit edes sen terapian hoitanut asiallisesti ja toista kuunnellen niin olisitte luultavasti jääneet yhteen ja kitkuttelisitte yhä viestittelyyn perustuvassa etäsuhteessanne.