Missä on se työpaikka jonne voi mennä heti töihin?
Tiedättekö yhtään sellaista työpaikkaa koska niitä kuulemma on ja työkkärissäkin sanottiin niin? Menen sitten heti sinne työpaikkaan töihin jos on varmaa että sinne pääsee töihin ja palkkaakin maksetaan.
Kommentit (130)
Vierailija kirjoitti:
Meille pääsisi heti töihin, mutta aika hiton vaikeaa löytää kunnollista työntekijää joka tekisi muutakin kuin istuu kädet taskuissa tai nenä puhelimessa. Ei tarvitse edes koulutusta ja ainakin pitkälle syksyyn olisi töitä maalarien apulaisena ja ihan sama onko mies tai nainen koska ei ole mitään raskasta duunia. Työkkärin kautta ei palkata kyllä enää yhtäkään tyhjän touhuajaa. Ihan vaan vinkkinä,että paremmin niitä töitä saatte jos otatte itse yhteyttä työnantajaan. Työkkärin kautta tulee 150 hakemusta joista max 1 oikeasti haluaa töitä tehdä. Ala siinä sitten arpomaan se yksi.
Jos oikeasti tarvitsette työntekijää, kerro siitä täällä. Mitä teillä on menetettävää? Samantyylinen kirjoitus oli jokin viikko takaperin. Kukaan ei hae heille töihin, ketään ei saada tarvitsee vaan olla huolellinen ja luotettava. Kun ilmoitus jäljitettiin, vaadittiinkin siivojan ammattitutkintoa ja lisäkurssituksia jostain helvetin sairaalasiivouksista. Työ ei ollut edes millään normaalilla duunisivulla vaan ilmoitis piti metsästää jostain hevon persiistä. Kas kummaa kun ei töihin haeta. Joko pitäisi tietää Suomen jokaisen kahden hengen puljun nimi tai sitten vaatimukset ovatkin ihan muuta kuin väitetään.
Vierailija kirjoitti:
No, ehkä kohta helpottaa, kun vakituisia voi helposti irtisanoa eikä ole enää takaisinottovelvoitetta alle 50 hengen työpaikoilla.
Saa laittaa tantat pois.
Miksi "tantat" laitettaisi pois, kun ei ole uusia työntekijöitä tilalle? Kyllä niistä "tantoista" pääsisi halutessaan eroon nytkin, vaan kun työhön tarvitaan ne tekijät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työkkarin sivuilla on heti 10000 työpaikkaa. Töihin pääsee siis kun vaan menee.
Meidän alueella tasan kaksi minulle soveltuvaa työpaikkaa. Niissäkin haettiin nuorta, alalle aikovaa, hyvän fyysisen kunnon omaavaa henkilöä. Laitoin hakemukset. Ei varmaan tule edes vastausta. Aika pihalla nää ketkä sanoo että työhön vaan "mennään". Varmaan iskä tai äiskä aina hommannut lellikilleen suojatyöpaikan. Ei muuten voi olla noin tyhmä.
Taidat olla itse vähän tyhmä. Jos sinun alueellasi on vain kaksi sinulle soveltuvaa työpaikkaa, sinun on itse tehtävä asialle jotain. Esimerkkejä: muuta. Lisäkouluttaudu. Etsi laajemmin erilaisia töitä, mihin voit päästä. Kohota sitä fyysistä kuntoasi edes.
Sinun ongelmasi on nirsoilu. Kun ei ole PAKKO mennä töihin, koska kotiakin saa rahaa, voit keksiä jonkun marginaalialan, johon on liki mahdoton työllistyä.
Olet laiska ja mukavuudenhaluinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei sellaista työpaikkaa ole olemassa johon voi tuosta vain mennä omalla ilmoituksella kysymättä työnantajan mielipidettä asiaan.
Sellaiset työpaikat johon voi vaan mennä on vain "menkää töihi" hokijoiden omassa päässään mielikuvitus maailmassa.
Miten et ymmärrä, että "menkää töihin" tarkoittaa, että ota vastuu, hae töitä, pärjää haastattelussa ja ota se työ vastaan.
Sitä te ette tee, jankkaatte vain, mihin mennään töihin, ja kuka maksaa palkkaa
Ei teille oikeasti kelpaa ne työt, siitä tässä on kyse.
No, me tullaan työkokeiluun ja jos olet kahvitauolla yli 10 minuuttia niin kerrotaan eteenpäin ja saat potkut.
Äläkä käy salatupakalla.
Turhaa sekopää soitat suutasi. Meillä on tauot ihan minuutilleen, yliaikaa ei ole mahdollista olla. Ja taukoja on 8 tunnin päivässä vain yksi. 11 tuntisessa työpäivästä niitä on jopa kaksi. Kaikki muu aika on työaikaa, ja työnteosta ei voi laistaa.
Sinä et sitä hommaa tekisi päivääkään, niin tollo olet. Mitä sinä potkuja kuvittelet hullu jakelevasi kenellekään 😂😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän sitä kuulu kysyä, että pääseekö. Sinne pitää palstan mukaan vaan mennä.
Oletko jotenkin vajaa?
Me muutkin olemme "menneet töihin" eli opiskelleet, hakeneet töitä, menneet haastatteluun ja ottaneet kaikenlaisia töitä vastaan. Sillä lailla sinne töihin mennään. Pöljää leikkimällä et mihinkään pääse, muttet kyllä haluakaan, toivot,että sinut elätettäisiin kotiin, kuten tähänkin asti.
Mitä sinä meille muille äksyilet siitä, että olet niin huono ja tyhmä, ettet saa töitä. Koska sitä sinä olet, tämä aloituskin sen osoittaa.
Sitten tukesi leikataan, ja se on sinulle ihan oikein
Ai meinaat, että maisterit ja tohtoritkin on tyhmiä? Taidat itse olla hieman yksinkertainen.
No jos maisteri ja tohtori ei löydä töitä MISTÄÄN on tyhmä. Tai laiska ja mukavuudenhaluinen. Luulee olevansa parempi ihminen, kun voi valikoida työnsä, mitä tekee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meille pääsisi heti töihin, mutta aika hiton vaikeaa löytää kunnollista työntekijää joka tekisi muutakin kuin istuu kädet taskuissa tai nenä puhelimessa. Ei tarvitse edes koulutusta ja ainakin pitkälle syksyyn olisi töitä maalarien apulaisena ja ihan sama onko mies tai nainen koska ei ole mitään raskasta duunia. Työkkärin kautta ei palkata kyllä enää yhtäkään tyhjän touhuajaa. Ihan vaan vinkkinä,että paremmin niitä töitä saatte jos otatte itse yhteyttä työnantajaan. Työkkärin kautta tulee 150 hakemusta joista max 1 oikeasti haluaa töitä tehdä. Ala siinä sitten arpomaan se yksi.
Miten noissa töissä pääsee kulkemaan?
Pääseekö linja-autolla. Kukaan ei osta pätkätyön takia autoa.
Onko työpaikka vakituinen?
Kylläpä sinulla on vaikeaa. Heti pitäisi saada vakituinen työ, esimerkiksi 3 kuukautta kestävä työ on liian vähän noin hienolle ihmiselle. Kotiovelta pitää päästä työpaikan ovelle ja palkka olla 3500e kuussa
Heti on kysymyksiä ja vaatimuksia, ja ennenkaikkea selityksiä miksi juuri sinä et voi siihenkään työhön mennä.
Työ ei kiinnosta, ei edes,vaikka siitä voisi saada suosituksia seuraavaan työpaikkaan. Koska tuon työnantajan kuvaama ongelma on monella alalla.
Ne työttömät ei etsi töitä oikeasti. On vaikea osata tietää, kuka hakijoista haluaa tosissaan tehdä työtä.
Ethän sinäkään halua töihin oikeasti
Mutta ostaako joku pätkätyön takia linja-auton?
Kannattaisi ainakin ostaa! Tai oikeastaan ajaa se linja-autokortti. Linja-auto kuljettajille on töitä läpi Suomen, sekä myös ulkomailla on kuljettajista pulaa.
Myös kuorma-auton kuljettajat työllistyvät hyvin.
Varmaan lähinnä marjojen poiminta. Niihin töihin ei enää tuoteta ulkomaisia poimijoita ihmiskauppavyyhdin takia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos oikeasti tarvitsette työntekijää, kerro siitä täällä. Mitä teillä on menetettävää? Samantyylinen kirjoitus oli jokin viikko takaperin. Kukaan ei hae heille töihin, ketään ei saada tarvitsee vaan olla huolellinen ja luotettava. Kun ilmoitus jäljitettiin, vaadittiinkin sii
Mene TE-toimiston sivuille ja katso sieltä avoimet työpaikat. Tietyille aloille on ihan järjetön määrä avoimia paikkkoja, mutta eiväthän ne tietenkään työttömille kelpaa, kun täytyy päästä elokuvateatteriin töihin kaikkien
Ison jätefirman auton kyljissä ainakin on tarrat, joissa kerrotaan töitä olevan tarjolla. Jos on töitä vailla kanattaisi pitää silmänsä ja korvansa auki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työkkarin sivuilla on heti 10000 työpaikkaa. Töihin pääsee siis kun vaan menee.
Meidän alueella tasan kaksi minulle soveltuvaa työpaikkaa. Niissäkin haettiin nuorta, alalle aikovaa, hyvän fyysisen kunnon omaavaa henkilöä. Laitoin hakemukset. Ei varmaan tule edes vastausta. Aika pihalla nää ketkä sanoo että työhön vaan "mennään". Varmaan iskä tai äiskä aina hommannut lellikilleen suojatyöpaikan. Ei muuten voi olla noin tyhmä.
Taidat olla itse vähän tyhmä. Jos sinun alueellasi on vain kaksi sinulle soveltuvaa työpaikkaa, sinun on itse tehtävä asialle jotain. Esimerkkejä: muuta. Lisäkouluttaudu. Etsi laajemmin erilaisia töitä, mihin voit päästä. Kohota sitä fyysistä kuntoasi edes.
Sinun ongelmasi on nirsoilu. Kun ei ole PAKKO mennä töihin, koska kotiakin saa rahaa, voit keksiä
En todellakaan muuta kahden työvuoden takia minnekään. Kouluttautua ei kannata, eivät edes ota koulutukseen koska en ehtisi sitten niitä töitä tehdä. Selkävaivoille ei voi mitään. Tai siis ei kannata enää tehdä mitään vaan etsiä kevyttä työtä. Niitä ei vaan ole. Fyysinen kunto on muuten ihan hyvä paitsi tuo selkä. Nämä on vaan elämän totuuksia ja syynä se yksi eli ikä. Mieluusti annankin työt nuoremmille. Olen sanonut että mikä tahansa työ kelpaa jota pystyn tekemään, niin työkkärille kuten kuudelle vuokrafirmallekin joilla olen kirjoilla. Mielestäni en ole nirso ollenkaan. Lähden vaikka huomenna jos sopivaa työtä löytyy lähistöltä. Ikinä en ole mistään työpaikasta kieltäytynyt.
Täällä muutama trolli provosoi noita juttuja että ei muka löydy työntekijöitä. Enkä ymmärrä että miksi kukaan viitsii edes vastata noihin sepustuksiin. Yksikään työpaikka missä maksetaan asianmukainen palkka ja järkevin työehdoin, ei jää täyttämättä. Ei ole jäänyt ennen, eikä tule ikinä jäämään.
Vierailija kirjoitti:
Täällä muutama trolli provosoi noita juttuja että ei muka löydy työntekijöitä. Enkä ymmärrä että miksi kukaan viitsii edes vastata noihin sepustuksiin. Yksikään työpaikka missä maksetaan asianmukainen palkka ja järkevin työehdoin, ei jää täyttämättä. Ei ole jäänyt ennen, eikä tule ikinä jäämään.
Höpö höpö. Ihan oikeasti on aloja, joille otetaan työntekijöitä kokoajan. Kaikki paikat ei edes ole missään työkkärin sivulla. Miten edes kehtaat valehdella, että palkka tai työehdot ei olisi asianmukaisia, kun samaan aikaan samassa firmassa kymmenet, jopa sadat ihmiset tekevät sitä samaa työtä.
Ja ihan taatusti noudatetaan TES siä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos oikeasti tarvitsette työntekijää, kerro siitä täällä. Mitä teillä on menetettävää? Samantyylinen kirjoitus oli jokin viikko takaperin. Kukaan ei hae heille töihin, ketään ei saada tarvitsee vaan olla huolellinen ja luote
Varmaan avustajia mitkä ei saa täysiä työtunteja, koulunkäyntiavustaja 30 h viikko.
Hallitus leikkasi sovitellut päivärahat ja asumistuet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten noissa töissä pääsee kulkemaan?
Pääseekö linja-autolla. Kukaan ei osta pätkätyön takia autoa.
Onko työpaikka vakituinen?
Juurihan selitin. 3 kuukauden työ ja ansiosidonnaista odotat 2 kuukautta.
Voitko itse olla 2 kuukautta ilman palkkaa?
Vierailija kirjoitti:
Ei sellaista työpaikkaa ole olemassa johon voi tuosta vain mennä omalla ilmoituksella kysymättä työnantajan mielipidettä asiaan.
Sellaiset työpaikat johon voi vaan mennä on vain "menkää töihi" hokijoiden omassa päässään mielikuvitus maailmassa.
Maailman vahvin ammatti on sellainen minkä voit aloittaa ihan heti ja itse, jos on ok näköinen.
Onneksi irtisanomissuoja heikkenee ja saavat olla asuntovelkojensa kanssa 2 kuukautta 0 euron tuloilla ja odotella ansiosidonnaista.
Vierailija kirjoitti:
Työtön on työtön ihan syystä eli ei halua tehdä töitä, ei viitsi tehdä töitä ja kaiken lisäksi ilmoittaa, että jos on pakko mennä töihin, niin rikon työnantajan omaisuutta, koska minä olen niitä, joiden ei tarvitse tehdä töitä, koska en halua. Turha näille on selittää, mitä tarkoittaa töihin meneminen. Onneksi tuet laskevat koko ajan ja oma valinta voi parin vuoden kuluttua tuntua väärältä.
Olet kyllä harvinaisen tyhmä ihminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, ehkä kohta helpottaa, kun vakituisia voi helposti irtisanoa eikä ole enää takaisinottovelvoitetta alle 50 hengen työpaikoilla.
Saa laittaa tantat pois.
Miksi "tantat" laitettaisi pois, kun ei ole uusia työntekijöitä tilalle? Kyllä niistä "tantoista" pääsisi halutessaan eroon nytkin, vaan kun työhön tarvitaan ne tekijät.
Kyllä on uusia työntekijöitä 300 000 tulossa.
Voisivat korjaamot antaa ainakin alennusta autoremonteista ja huolloista osa-aikatyötä tekeville ja sijaisuuksia tekeville.