Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Suolan saantisuositus on alle 5 g/vrk", miten kukaan pystyy noin vähän suolaa syömään päivässä?

Vierailija
27.05.2024 |

"Suolan saantisuositus on alle 5 g/vrk", miten kukaan pystyy noin vähän suolaa syömään päivässä?

Pelkässä nakkipaketissa (1 ateria) on yli 10g suolaa, 2 pussissa nuudelia toiset 10g, ruokaan lisätty suola taas 10g yms.

Itsellä menee vähintään 40-50g suolaa päivässä.

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
27.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helposti jos tekee ruuat itse, eikä käytä mitään valmisruokia tai läjäpäin juustoa, makkaroita, leipiä, ym. suolaista. Suolaa voi laittaa vaikka hyppysellisen valmiin ruuan päälle.

Vierailija
2/31 |
27.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä syö noin epäterveellisesti ap. Vähäsuolainen ruokavalio on yllättävän helppoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
27.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikeaa se on vaikka itse kokkailisi, sitä suolaa tuntuu olevan joka paikassa. Jollei nyt luista asti lihaliemiä itse tee. Pitäisi varmaan syödä enemmän salaattia ja vähemmän ns. pääruokaa

Vierailija
4/31 |
27.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai ap onkin Konalan jauhelihamies, joka ei osaa tehdä edes makaronilaatikkoa ilman, että käyttää siihen kokonaisen suolapaketin. :D

5/31 |
27.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai ap onkin Konalan jauhelihamies, joka ei osaa tehdä edes makaronilaatikkoa ilman, että käyttää siihen kokonaisen suolapaketin. :D

Näinhän se menee.

Vierailija
6/31 |
27.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä valmisruoka pois. Erityisesti jätä prosessoitu liha. Suolan määrä putoaa rajusti.

Tuolla suolamäärällä kannattaisi mitata verenpaine ja tarkistaa kolesterolitilanne. Voi olla sepelvaltimotautia ja infarkti tiedossa lähivuosina.

Vierailija
7/31 |
06.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
8/31 |
06.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. lopettamalla leivän ja päällisten mussuttamisen. 

Vierailija
9/31 |
06.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helposti.  En syö nakkeja  ja grillimakkaraa, enkä  pahemmin mitään muutakaan makkaraa. Liikaa lisäaineita ja suolaa. Teen ruokaa ja suolaa laitan oikeastaan vain kalaan, harvoin pihviin. Mausteet korvaavat suolaa, siis suolattomat mausteet

Ostan vähäsuolaista leipää ja samoin Oivariini

Vierailija
10/31 |
06.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei yhtään ihme jos sun normaali ruoka on "paketti nakkeja ja pikanuudelit"

Vierailija
11/31 |
06.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Esim. lopettamalla leivän ja päällisten mussuttamisen. 

Vähäsuolaisia versioita  löytyy

Vierailija
12/31 |
06.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveelliseen ruokavalioon ei kuulu nakit tai pikanuudelit ollenkaan.

Vierailija
13/31 |
06.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki voit ja levitteet on aivan saatanan suolaista paskaa Suomessa. Ei muualla Euroopassa syödä tätä sotkua.

Vierailija
14/31 |
06.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teet ruoat itse raaka-aineista.

Vierailija
15/31 |
06.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leivässä on yllättävän paljon suolaa. Itse valitsen leivän, jossa on korkeintaan 1.1g/100g suolaa. Nakeissa on kyllä aina liikaa suolaa, niinkuin eineksissä yleensäkin. Keitinvedestä suola pois, liemikuutiot veks. Kun tekee itse ruokaa, tietää mitä syö. Kaupoissa on erilaisia mausteseoksia, joissa on 0% suolaa. Yrteillä saa myös makua. 

Vierailija
16/31 |
06.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suositukset ovat suosituksia. Jos niiden mukaan eläisi, niin elämästä tulisi todella tylsää ja silti kuolisi.

Vierailija
17/31 |
06.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällähän mammat vetää lisää suolaa jos melkeen hiki kun lämpöä yli 20c kesällä.

Vierailija
18/31 |
06.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herbamare Low Salt

Luomu yrttisuola, vähäsuolainen

Vierailija
19/31 |
06.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka en käytä ollenkaan lisättyä suolaa ruuan laitossa ja pyrin ostamaan vähäsuolaisia elintarvikkeita suolasuositus ylittyy silti osaltani. Joku voisi tienata paljon jos keksisi suolalle jonkun terveellisen vaihtoehdon mitä elintarvikkeiden vslmistajatkin voisivat käyttää suolan asemasta..

Vierailija
20/31 |
06.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyörtymällä ja olemalla sen jälkeen syömättä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän kaksi