Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Nainen! Onko mitään sellaista askaretta/asiaa missä tarvitset mieheltä apua?

Vierailija
27.05.2024 |

Onnistuuko renkaiden vaihto (ellei käy asennuttamassa liikkeessä) tai vaikkapa sulakkeen vaihtaminen? Kuinka painavia asioita jaksat nostella? 

Kommentit (127)

Vierailija
61/127 |
27.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä meillä putkiasentajamies saa hoitaa ammattitaitoa vaativat askareet, samoin enemmän ulottuvuutta ja voimaa vaativat. Renkaiden ja sulakkeiden vaihdot sun muut kattolamppujen asennukset ja ruuvien seinään poraukset olen hoitanut itse, mutta mies saa tehdä sen, minkä hän osaa paremmin.

Vierailija
62/127 |
27.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en mä äkkiseltään keksi mitä en osaisi, jos puhutaan kotiaskareista. Ne mitä en jaksa nostaa yksin on sellasia mitä ei mun mieskään yksin nostele. Isä mulle opetti renkaan vaihdot ym mitä meillä ei kotona äiti tehnyt ja opetti mielellään kun mulla oli teininä skootteri et miten vaihdetaan tulppa ym. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/127 |
27.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä: ruokaostosten teko, ruoanvalmistus, tiskikoneen täyttö ja tyhjennys, vauvan yövalvomisten hoito ja hoiva, ilmastointilaitteen asennus, teknisten asioiden hoito, yleisesti aina käytettävissä oleva apukäsi. Mies on oikein tarpeellinen kodinkone, kiitos!

Vierailija
64/127 |
27.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en tiedä onko kyseessä että tarvitsen apua vai haluan apua. No esim. lampun vaihto.

Vierailija
65/127 |
27.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon aika lyhyt, 162cm. Niin tän meidän talon rännien puhdistaminen ei onnistu edes korkeimmilta markkinoilla myytäviltä A-tikkailta (ja seinää vasten nostetut on aika vaaralliset tuossa rinteessä vaikka se jyrkkä ei olekkaan., pitäisi olla henkilönostin siihen. Mies on sen kriittisen 20cm pidempi niin hän yltää. Onneksi lapset on jo pidempiä kun isänsä niin en tarvii (avio)miestä enää siihenkään.

Miksi onneksi? Miksi lapsen apu on parempi kuin oman aviomiehen? 

Vierailija
66/127 |
27.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarvitsen partnerin ja kumppanin. Se on aika paljon se! Siihen käy vaan 'se joku' eikä kuka tahansa.

Vierailija
67/127 |
27.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Renkaat vaihdatan, koska en itse jaksa opetella tai käyttää aikaa siihen. Peräkärryä jos tarvii, niin tarvii jonkun, joka osaa sen kanssa peruutella.

Vierailija
68/127 |
27.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No auton renkaat ja sulakkeet osaan tietenkin vaihtaa, yleensä silti vien rengasliikkeeseen, koska helppoa ja nopeaa, lisäksi kotona on muutakin puuhaa. Muutenkin vien autoni korjaamolle, koska on sen verran uusi ettei sitä itse kannata huoltaa.

Miehen auto on vanhempi ja hän huolehtii sen korjaamisesta.

En ole ikinä kokeillut, missä voimieni raja menee, mutta olen kyllä naiseksi aika voimakas ja harteikas. Samaa sarjaa kuin se uimari Hanna-Maria Seppälä vai mikä nimensä olikaan.

Koirani painaa 41,5 kg jaksoin nostaa hänet autoon, kun oli nukutettuna eläinlääkärikäynnin jälkeen. Oli kiire, joten kysyin lääkäriltä, voinko nostaa koiran tajuttomana kyytiin. Sain luvan ja kehui minua voimakkaaksi kun pystyin siihen.

Tietysti jos kiloja olisi pakattu johonkin helpommin nostettavaan muotoon kuin tajuton koira, niin luultavasti nostaisin enemmänkin.

No Entäs ap, osaatko korjata vaatteita ompelukoneella, puhdistaa astian- ja pyykinpesukoneet, viemärit ja lattiakaivot, ilmata patterit, pestä ikkunat HYVIN ja silittää verhot ja vaatteet HYVIN?

Vierailija
69/127 |
27.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poraaminen, sähköliitännät, puiden pilkkominen ( ostetaan tosin valmiina klapeina), huussin tyhjennys( onnistunee , mutta en oo vielä kokeillu ) , sahaaminen, kalan perkaus. Paljonko nousee maasta ? Riippuu esineestä 10kg säkki multaa tms.kyllä. kuivabetoni säkki ei , yhdessä nostaen just just n.60kg painoinen esine ( testattu ). noi nyt aluksi.

Vierailija
70/127 |
27.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulakkeen vaihto on helppoa kun katsoo ohjeet netistä. Enpä pahemmin miestä tarvinnut kun ei ole autoa enää. 

Vierailija
71/127 |
27.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen ajattelin, että tarvitsen, mutta kun sellaista ei ollut tarjolla, oli pakko opetella tekemään itse. 

Vierailija
72/127 |
27.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onnistuu renkaanvaihto ja vaihdankin ne. Mutta siis mikä kysymys tuo sulakkeen vaihto on? Kuka ei osaa vaihtaa sulaketta? :D

Jos pitäisi porata ruuvinpaikka vessan kaakeleiden väliin, niin en luottaisi itseeni, mutta enpä antaisi miehenkään alkaa harjoitella sitä hommaa minun kylppärissäni jos ei ole näyttöjä. Muita ei tule mieleen.

Vierailija
73/127 |
27.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika moneen asiaan olen huomannut tarvitsevani apua ja yleensä auttajat ovat miehiä. Talotekniikasta en ymmärrä mitään ja miehet tuntuvat näistä tietävän. Ei tulisi mieleenikään kivuta katolle puhdistamaan rännejä. Naisena on helppo nostaa kädet pystyyn ja pyytää mieheltä apua. Onko miesten helppo pyytää ns naismaisiin asioihin apua naiselta, esim kodin hoitaminen, tai napin ompelu. Tuntuu että naisena olen tässä suhteessa etioikeutettu.

Minä köytin itseni piippuun ja putsasin rännit. Millä tavalla sen voisi munalla paremmin tehdä? Käytännössä siivoustyötä joka perinteisesti naisille kuulunutkin, heh. Luulen että tee se itse -mies olisi potentiaalisempi sähläämään itsensä alas niskoilleen. Noin strereotyypisesti ajatellen. ;)

Vierailija
74/127 |
27.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No auton renkaat ja sulakkeet osaan tietenkin vaihtaa, yleensä silti vien rengasliikkeeseen, koska helppoa ja nopeaa, lisäksi kotona on muutakin puuhaa. Muutenkin vien autoni korjaamolle, koska on sen verran uusi ettei sitä itse kannata huoltaa.

Miehen auto on vanhempi ja hän huolehtii sen korjaamisesta.

En ole ikinä kokeillut, missä voimieni raja menee, mutta olen kyllä naiseksi aika voimakas ja harteikas. Samaa sarjaa kuin se uimari Hanna-Maria Seppälä vai mikä nimensä olikaan.

Koirani painaa 41,5 kg jaksoin nostaa hänet autoon, kun oli nukutettuna eläinlääkärikäynnin jälkeen. Oli kiire, joten kysyin lääkäriltä, voinko nostaa koiran tajuttomana kyytiin. Sain luvan ja kehui minua voimakkaaksi kun pystyin siihen.

Tietysti jos kiloja olisi pakattu johonkin helpommin nostettavaan muotoon kuin tajuton koira, niin luultavasti nostaisin enemmänkin.

No Entäs ap, osaatko korjata vaatteita ompelukoneella, puhdistaa as

Mulla taas on naiseksikin hyvin pienikokoiset käsivarret, mutta kannan vähän kerrallaan. Ohjaan painoa selälle ja jaloille niin onnistuu. 

Vierailija
75/127 |
27.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika moneen asiaan olen huomannut tarvitsevani apua ja yleensä auttajat ovat miehiä. Talotekniikasta en ymmärrä mitään ja miehet tuntuvat näistä tietävän. Ei tulisi mieleenikään kivuta katolle puhdistamaan rännejä. Naisena on helppo nostaa kädet pystyyn ja pyytää mieheltä apua. Onko miesten helppo pyytää ns naismaisiin asioihin apua naiselta, esim kodin hoitaminen, tai napin ompelu. Tuntuu että naisena olen tässä suhteessa etioikeutettu.

Minä köytin itseni piippuun ja putsasin rännit. Millä tavalla sen voisi munalla paremmin tehdä? Käytännössä siivoustyötä joka perinteisesti naisille kuulunutkin, heh. Luulen että tee se itse -mies olisi potentiaalisempi sähläämään itsensä alas niskoilleen. Noin strereotyypisesti ajatellen. ;)

Ton voi tehdä kyllä helpomminkin, meillä on sellanen Fiskarsin ränniputsain, jolla onnistuu ihan maassa seisomalla. 

Vierailija
76/127 |
27.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaa edellä joku kertoikin esimerkin että katon kautta ei saa putsattua ja tikkailta nainen ei yletä. No silloin tosiaan on hyötyä pitkästä miehestä. Uudet tikapuut tulisivat kyllä halvemmaksi kuin miehen ruokkiminen.

Vierailija
77/127 |
27.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki autoasiat, osaan tankata/ladata, pistää lämmitykset ja muut päivittäiset perusasiat, mutta siihen se jää. Auto on välttämättömyystarvike mutta ei minulla ole mitään tarvetta osata itse edes renkaanvaihtoa.

Katolle en kiipeä kuin pakon edessä, koska siinä voi käydä vahinko.

En puhdista viemäreitä, osaan kyllä, mutta en tee sitä. Putsaan sitten paikkoja joira mies ei edes tajua että joku nekin siivoaa.

Vierailija
78/127 |
27.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ton voi tehdä kyllä helpomminkin, meillä on sellanen Fiskarsin

Kuulostaa siltä ettei putsariakaan munalla käytellä. :D 

Vierailija
79/127 |
27.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sen jälkeen kun kotiini muutti kätevä mies , ei ole tarvinnut kertaakaan tilata tai pyytää ulkopuolista apua mihinkään asiaan . 

Meillä asuu vähemmän kätevä mies. Mitä ei itse osata tai ehditä, se ostetaan, ja hyvin on pärjätty. 

Vierailija
80/127 |
27.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole vielä tarvinnut. Minulla ei ole koskaan ollut poikaystävää ja asun yksin (olen asunut 23 vuotta). Autoa ei ole eikä tule, remontit ynnä muut pikkujutut teen itse, purnukoihin käytän avaajaa, sulakkeita ei ole, enkä vielä ole kohdannut niin painavaa nostettavaa että en olisi jaksanut. Mutta jos joskus tarvin apua, tietenkin otan sitä vastaan mieheltä tai naiselta.