Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Nainen! Onko mitään sellaista askaretta/asiaa missä tarvitset mieheltä apua?

Vierailija
27.05.2024 |

Onnistuuko renkaiden vaihto (ellei käy asennuttamassa liikkeessä) tai vaikkapa sulakkeen vaihtaminen? Kuinka painavia asioita jaksat nostella? 

Kommentit (127)

Vierailija
41/127 |
27.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on kyllä näin miehenä hyvin jännää, kun osa naisista on konservatiivisia, ja odottavat että mies hoitaa kaikki fyysistä voimaa ja teknistä taitoa vaativat hommat, ja osa taas on sitä mieltä, että miehiä ei tarvita mihinkään. 

Koskaan ei voi olla varma kumpaan kategoriaan (vaiko jonnekin niiden välimaastoon) uusi tuttavuus sijoittuu. Todennäköisesti kuitenkin jossain kohtaa menee homma persiillen kun joko avaa, tai ei avaa ovea naiselle.

Riippuisko asumismuodosta. Meillä kerrostalossa ei ole mitään fyysistä voimaa tai teknistä taitoa vaativia tehtäviä. Pihatöitä ei ole, renkaat ja palat vaihtuvat liikkeessä, pikasulakkeet napauttaa kuka tahansa, lavuaarin hajulukkokin kuuluu nykyään taloyhtiölle. Suihkun lattiakaivonkin avaan minä, koska miestä inhottaa. On hänellä silti hommaa, tietenkin, koska asuu täällä.

Vierailija
42/127 |
27.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika moneen asiaan olen huomannut tarvitsevani apua ja yleensä auttajat ovat miehiä. Talotekniikasta en ymmärrä mitään ja miehet tuntuvat näistä tietävän. Ei tulisi mieleenikään kivuta katolle puhdistamaan rännejä. Naisena on helppo nostaa kädet pystyyn ja pyytää mieheltä apua. Onko miesten helppo pyytää ns naismaisiin asioihin apua naiselta, esim kodin hoitaminen, tai napin ompelu. Tuntuu että naisena olen tässä suhteessa etioikeutettu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/127 |
27.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eipä ole miestä joka auttaisi, joten on selvittävä yksin tai maksettava jollekin. Ja mulla on ollut kyllä monta miestä jotka eivät ole osanneet tai halunneet missään auttaa. Viimeisinkään ei kerta kaikkiaan osannut mitään mistä olisi ollut hyötyä. No, ehkä jos olisin tarvinnut neuvoa suksien voiteluun... 

Vierailija
44/127 |
27.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On paljonkin hommia joita en osaa, mutta auttajan sukupuolella ei ole asian kanssa mitään tekemistä. Ainoa mikä tulee mieleen on tiukat purkin kannet, mutta nykyään tahtoo olla niin, että mun puolisokaan ei saa niitä auki, vaan apua on pyydettävä meidän teini-ikäiseltä pojalta, jolla on perheet parhaat näppivoimat.

Osta sellainen muutaman euron hintainen kannenavaaja, jolla purkin saa ilmattua. Napsautus sillä ja kansi kiertyy helposti auki omillakin voimilla.

Vierailija
45/127 |
27.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kykenen aikalailla kaikkeen muuhun itsellisesti, mitä miesten kotihommina pidetään. Puolisolta saan rakkautta, elämänkumppanuutta, yhteyden tuntemista..

Vierailija
46/127 |
27.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

rahalla saa apua, ei siinä mielessä tarvi miestä mihinkään.

sunnuntai rakkaus on niin paljon parempaa mitä perus arki toisen kanssa

Vierailija
47/127 |
27.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäin leskeksi. Sen jälkeen olen todennut että aika hemmetin monta asiaa osaa nainenkin hoitaa. Kyse on usein viitsimisestä. ihan oikeasti! Ne mitä en HALUA hoitaa, sen maksan muualle. Muttakyse ei ole siitä, että siihen TARVITAAN miestä.

Vierailija
48/127 |
27.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varsin vaikea on se nykyisten sulakkeiden vaihto😂

Minä teen meillä kaikki näppäryyttä vaativat hommat kuten esim sähkötyöt ja mies voimaa vaativat. Olen nyt vanhana heikentynyt. Ennen 60 ikävuotta pystyin tekemään kaikki hommat.

Vierailija
49/127 |
27.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulakkeen vaihto? Siis kysyt osaanko kierittää objektia? Ei, en kertaikaikkiaan osaa, limupullotkin on ihan tekemätön paikka!

On monia asioita, joita en osaa ja tarvitsen ammattilaisen apua, mutta tarvitsenko siihen parisuhdetta - ei. Ammattilaisilta on onnistunut auton korjaukset, katsastukset, remontit vesivahinkojen jälkeen, kodinkoneiden kuljetukset. Itse olen pyörittänyt sitä normiarkea ihan yksin ja näin tulen tekemäänkin.

Vierailija
50/127 |
27.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuotion sammuttaminen kusemalla !

Vierailija
51/127 |
27.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Purkin kannet ja renkaat. 

Vierailija
52/127 |
27.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On asioita, joita en saa tehtyä ilman toisen ihmisen apua. Vihaan sitä, ja siksi olenkin tehnyt kodissani tiettyjä muutoksia, että ei tarvitsisi vaivata muita koskaan. Joissakin asioissa vain menee aikaa. Esimerkiksi jääkaappipakastin on ilmeisesti päättänyt olla hajoamatta koskaan, joten saan odotella pienemmän ja yksin siirreltävissä olevan hommaamisen kanssa. En koe olevan perusteltua hommata uutta ja sopivampaa ennen kuin hajoaa, vaikka miten ärsyttää pyytää apua joka kerta, kun haluan siivota sen taustan. 

Vierailija
53/127 |
27.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikesta selviydyn yksin. Joko teen itse, tai teetän. 

Maastaveto ennätys on 140kg 😄 Olen keski-ikäinen nainen. 

Vierailija
54/127 |
27.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihdan itse auton renkaat ja teen myös perushuollot. Olen opiskellut auto ja sähkö puolta joten autot ja sulakkeet ei aiheuta ongelmia.

Lähinnä jos pitää muuttaa niin vahvan kaverin kanssa on helpompaa kantaa tavaraa kuin jonkun pienehkön naisihmisen kanssa.

Perheen perustamiseen ja kumppanuuteen tarvitsee miehen jos haluaa perinteisen mallin..

Vierailija
55/127 |
27.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

miehen luottokorttia tarvitsen shoppaillessa

T. Sebastian ja muut persuneidit

Vierailija
56/127 |
27.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On, paljonkin. Teetän ne ammattilaisella. 

Iskuporakone/vasara pysyy kädessä kyllä. Mutta renkaat vaihdatan isälläni. 

Vierailija
57/127 |
27.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seitsemään vuoteen en tarvinnut miestä mihinkään mutta on se kyllä ihan kiva apu seksissä. Tosin yksin ollessa sain orkun joka kerta kolmessa minuutissa, nyt hyvä jos vartissa joka neljäs kerta.

Vierailija
58/127 |
27.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruuanlaittoa en hallitse.

Vierailija
59/127 |
27.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon aika lyhyt, 162cm. Niin tän meidän talon rännien puhdistaminen ei onnistu edes korkeimmilta markkinoilla myytäviltä A-tikkailta (ja seinää vasten nostetut on aika vaaralliset tuossa rinteessä vaikka se jyrkkä ei olekkaan., pitäisi olla henkilönostin siihen. Mies on sen kriittisen 20cm pidempi niin hän yltää. Onneksi lapset on jo pidempiä kun isänsä niin en tarvii (avio)miestä enää siihenkään.

Vierailija
60/127 |
27.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arjessa ei mitään,toki mm likakaivo pitää tyhjentää jne niin tilaan pumppuauton....tms