Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Nainen! Onko mitään sellaista askaretta/asiaa missä tarvitset mieheltä apua?

Vierailija
27.05.2024 |

Onnistuuko renkaiden vaihto (ellei käy asennuttamassa liikkeessä) tai vaikkapa sulakkeen vaihtaminen? Kuinka painavia asioita jaksat nostella? 

Kommentit (127)

Vierailija
21/127 |
27.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On. En yllä keittiön yläkaappien ylähyllylle ja keittiöjakkaralle nousu on huteraa. Pitääpä tuodakin tikas sisälle, niin en tarvitse siinäkään.

Vierailija
22/127 |
27.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

miehen luottokorttia tarvitsen shoppaillessa

😄

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/127 |
27.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. kattolampun kiinnitys tai lampun vaihto, en itse yletä. Renkaita tuskin kumpikaan osaa vaihtaa, kun ei ole autoa, miehellä ei ole edes korttia. Mies saa myös kantaa painavammat asiat, koska jaksaa paremmin. 

Vierailija
24/127 |
27.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisen valaisimen laittaminen on vaikeaa, koska ei ole kunnon tikkaita ja ei yletä kunnolla kattoon. Yhden sain kattoon, kun roudasin viereen huojuvan vaatenaulakon ja pidin siitä kiinni toisella kädellä samalla, kun toisella kädellä laitoin valaisinta ja seisoin varpaillani tikkailla. Joten joo, jos joskus joku ukko nurkissa pyörii, saa asentaa toisen valaisimen paikalleen. Ei kuitenkaan tarvii tunkea auttamaan :) 

Vierailija
25/127 |
27.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika monessakin. Mies nostelee painavimmat jutut ja esim ravistelee matot jne. Hoitaa kaikki autoon liittyvät jutut, niistä en ymmärrä mitään. En kyllä koskaan ajakaan joten enemmän hänelle se kuuluukin. Kodinkunnostuksessa ja remontoinnissa mies tekee pohjatyöt, minä puran ja keskityn pintoihin. 

Vierailija
26/127 |
27.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies ei osaa käyttää työkaluja, ei uskaltaisi edes yrittää vaihtaa renkaita yms. Minä tyhjennän lattiakaivot, asennan valaisimet, ripustan jouluvalot, käytän porakonetta, tyhjennän hajulukot, vaihdan auton pyyhkijät ja ilmansuodattimet yms. Jos en osaa etsin ohjeet netistä. Olisipa miehekkäämpi mies, joka haluaisi tehdä nämä ns. miesten työt. Käy naiseuteni päälle kun joudun ottamaan miehen roolin kotitöiden jaossa.

Vierailija
27/127 |
27.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamupalan tekoon (olen huono aamuihminen joten muuten en söisi mitään) sekä lapsien hoitamiseen (olen uraihminen ja mieheni ei).

Vierailija
28/127 |
27.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohhoh mikä kysymys. Ei naiset edes tiedä mitä askareita tai varsinaisia töitä on olemassa. Naiset vänkää tiskivuoroista ja lapsenhoidosta. Ei se siinä ole. Kuka avaa tukkeentuneen altaan hajulukon? Kuka vaihtaa renkaat autoon tai jarrupalat. Heh siinä jo on tekemistä. Kuka avaa kylppärin suihkun viemärin jos tukkeituu. Nämä voi nainen ilman ulkopuolista tehdä itse, eikä maksa mitään.

Kuka kääntää keväällä maan ja istuttaa pensaat ja kantaa multasäkit.

Vierailija
29/127 |
27.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesukoneen ja ison vitriinin tms. kantamisessa tarvitsen apua. Ei ole tullut punnittua paljonko jaksan nostaa, mutta vähintään 40kg.

Renkaat vaihdetaan yleensä yhdessä, vaikka onnistuisi kyllä yksin kummaltakin. Sulakkeita ei nykyään tarvi juuri vaihdella, mutta onnistuu kyllä tarvittaessa.

Vierailija
30/127 |
27.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti se mies on muutakin varten kun vain nostamassa tavaroita tai tekemässä askareita naiselle

Vierailija
31/127 |
27.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei ole tikkaita niin ostakaa, jos puuttuu pora tai ruuvimeisseli niin ostakaa. Turha sanoa, ettei ole, kaikki on käyttötavaraa. Jos ei ole sahaa tai kirvestä niin ostakaa.

Kantakaa itse tai hankkikaa kärry millä kuljetatte tavaraa. Ihan perättömiä puolustuksia.

Vierailija
32/127 |
27.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä mies ei osaa käyttää työkaluja, ei uskaltaisi edes yrittää vaihtaa renkaita yms. Minä tyhjennän lattiakaivot, asennan valaisimet, ripustan jouluvalot, käytän porakonetta, tyhjennän hajulukot, vaihdan auton pyyhkijät ja ilmansuodattimet yms. Jos en osaa etsin ohjeet netistä. Olisipa miehekkäämpi mies, joka haluaisi tehdä nämä ns. miesten työt. Käy naiseuteni päälle kun joudun ottamaan miehen roolin kotitöiden jaossa.

Ei meillä naisilla ole enää rooleja. Kaikki on osattava tai opeteltava kuten minäkin etsin netistä ohjeet.

Niin ja miten on pyörän renkaiden vaihto naisilla?

Vierailija
33/127 |
27.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole autoa. Pyörän renkaat vaihdan itse.  Pidesuihkun letkun vaihtoon tarvitsen miestä. Senkin Aion opetella tekemään itse. 

Vierailija
34/127 |
27.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on kyllä näin miehenä hyvin jännää, kun osa naisista on konservatiivisia, ja odottavat että mies hoitaa kaikki fyysistä voimaa ja teknistä taitoa vaativat hommat, ja osa taas on sitä mieltä, että miehiä ei tarvita mihinkään. 

Koskaan ei voi olla varma kumpaan kategoriaan (vaiko jonnekin niiden välimaastoon) uusi tuttavuus sijoittuu. Todennäköisesti kuitenkin jossain kohtaa menee homma persiillen kun joko avaa, tai ei avaa ovea naiselle.

Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ei ole tikkaita niin ostakaa, jos puuttuu pora tai ruuvimeisseli niin ostakaa. Turha sanoa, ettei ole, kaikki on käyttötavaraa. Jos ei ole sahaa tai kirvestä niin ostakaa.

Kantakaa itse tai hankkikaa kärry millä kuljetatte tavaraa. Ihan perättömiä puolustuksia.

Monia asioita pystyy tekemään itsekin, siitä olen samaa mieltä. Mä hommasin aikoinaan akkukäyttöisen porakoneen ja sillä saa kiristettyä myös ruuvit. Onnistuu hyvin huonekalujen kokoaminenkin itse, kun ei tarvitse kipeillä sormilla yrittää tavallisella ruuvimeisselillä vääntää ruuveja tarpeeksi tiukkaan. Jotkut huonekalut tosin on sellaisia, että niiden kasaamiseen tarvitaan kaksi, mutta ei kummankaan sukupuolella ole merkitystä. 

Vierailija
36/127 |
27.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti se mies on muutakin varten kun vain nostamassa tavaroita tai tekemässä askareita naiselle

Tämä👍

Vierailija
37/127 |
27.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

miehen luottokorttia tarvitsen shoppaillessa

Menimme naimisiin viime vuonna tuomien kukkiessa. Mieheni oli tilannut minulle omaan luottokorttiinsa rinnakkaiskortin. Nyt pohti sen kuolettamista, turha maksaa vuosimaksua, jos sitä ei ole käytetty kertaakaan.

Vierailija
38/127 |
27.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mitä esimerkkejä nuo renkaan ja sulakkeen vaihto ovat? Eihän ne ole edes vaikeita hommia... Polkupyörän renkaan vaihtaminen on mielestäni paljon vaikeampaa kuin auton renkaan, olettaen, että niistä jälkimmäinen vaihdetaan vanteineen ja ensin mainittu ei.

Meillä on automaattisulakkeet. Niitä ei vaihdeta, vipu vaan nostetaan alhaalta ylös jos poksahti. Viimeksi poksahti kun uunin lämpövastukset meni. Uunin korjasi ammattilainen, meni takuuseen. Eikös vanhat vaihdettavat sulakkeet vaan pyöritellä irti ja uus tilalle, jokusen näitäkin ehtiny vaihtamaan.

Just viikonloppuna pienessä krapulassa korjasin meidän PS5 ohjaimet ja vaihdoin autooni uuden ajovalon. Kelpaa hakea taas vuodeksi leima. Saako näistä jonkun mitalin? Edes kunniakirjan?

Ainut missä pyydän miehen apua on palovarottimien patterien vaihto. Ei sillä, etten osaisi, mutta hän ylettää niihin ilman tuolia. Kattolamppujen asennukset tai polttimoiden vaihdot teen kuitenkin minä, minähän ne olen ostanutkin. Vaihdan muuten myös valokatkasimien patterit.

Vierailija
39/127 |
27.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tarvi miestä mihinkään, asun yksin ja teen kaikki kodin askareet itse. Jos miesystävä tarjoaa apua jossain, kieltäydyn. Hoidan itse kotini ja asiani. Jokaisen aikuisen kuuluu pärjätä itse, minulle se on kunnia-asia. Riippuvuus toisesta on sairautta.

Juuri näin. Kyllä naisen käteen käy yhtä hyvin vasara, porakone, moottorisaha  ym. Ym. Ei niihin munia tarvita.. Toivon löytäväni miehen joka myös osaa laittaa ruokaa, leipoa, siivota ym. kotityöt.. Se tekee mitä on tehtävä ja molemmille näin jää yhteistä aikaa  ja aikaa harrastella. 

Vierailija
40/127 |
27.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No yleensä jos teetän jotain ulkopuolisella niin se on mies. Menis aika hankalaksi etsiä pelkästään naista jokaiseen hommaan