Nainen! Onko mitään sellaista askaretta/asiaa missä tarvitset mieheltä apua?
Onnistuuko renkaiden vaihto (ellei käy asennuttamassa liikkeessä) tai vaikkapa sulakkeen vaihtaminen? Kuinka painavia asioita jaksat nostella?
Kommentit (127)
Eihän meitä miehiä mihinkään tarvitse, mutta on ollut aikoja jolloin on tarvittu.
En nyt välttämättä "tarvitse", mutta mieheltä käy helpommin kaikki, mihin tarvitsee enemmän pituutta tai voimaa, joten hän tekee yleensä ne. Minä taas näperryshommat ja ns. paperihommat, jotka ovat hänelle vastenmielisiä. Muutoin meillä ei ole mitään miesten ja naisten töitä. Pyykit, moppaukset, renkaan vaihdot, rempat yms. tekee se joka ehtii.
Ainoastaan silloin jos jokin esine tai huonekalu on niin painava etten jaksa nostaa yksin.
Osaan käyttää mm. moottorisahaa, sirkkeliä, porakonetta, hiomakonetta, vaihtaa renkaat, ajaa traktorilla, remontoida, maalata, nikkaroida, vertailla, hankkia ja asentaa kaikki elektroniset laitteet, asentaa valaisimet (ja tehdä muitakin sähkökytkentöjä), kasata huonekalut, asentaa kaspistot jne. Jos en osaa jotakin, niin opettelen.
Luonnollisesti osaan kaikki kotitaloustyöt, kuten laittaa ruokaa, siivota, pestä pyykkiä ym.
N40+, DI
Vierailija kirjoitti:
Ohhoh mikä kysymys. Ei naiset edes tiedä mitä askareita tai varsinaisia töitä on olemassa. Naiset vänkää tiskivuoroista ja lapsenhoidosta. Ei se siinä ole. Kuka avaa tukkeentuneen altaan hajulukon? Kuka vaihtaa renkaat autoon tai jarrupalat. Heh siinä jo on tekemistä. Kuka avaa kylppärin suihkun viemärin jos tukkeituu. Nämä voi nainen ilman ulkopuolista tehdä itse, eikä maksa mitään.
Kuka kääntää keväällä maan ja istuttaa pensaat ja kantaa multasäkit.
Ollaanpas sitä nyt miehekäs mies.
Kyllähän nyt jokainen osaa näitä "miesten töitä". Mä opin jo pikkutyttönä pilkkomaan polttopuita. Nykyään puutkin kaatuu tarvittaessa. Remppahommat hoituu.
Auton laitto on helppoa. Onhan netti pullollaan ohjeita. Renkaatkin vaihtuu jos on tarpeeksi aikaa siihenkin.
Pärjään kyllä yksinäni, mutta mukavampaa on kumppanin kanssa. En esim aja autoa mielelläni ja mies hoitaa sen.
Kysyykö joku tällaista ihan tosissaan?
No tässä vastaus: en ole tarvinnut miestä mihinkään. Osaan ihan itse.
Mieheni osallistuu moneen kotityöhön, kuten ikkunan pesu, mattojen pesu, grillaus, siivous, palovaroittimen patterinvaihto, ruohon leikkuu, lumityöt, remontit, uunin lämmitys, jätehuolto, jne. Jää mullekin kyllä vielä hommia.