Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nainen! Onko mitään sellaista askaretta/asiaa missä tarvitset mieheltä apua?

Vierailija
27.05.2024 |

Onnistuuko renkaiden vaihto (ellei käy asennuttamassa liikkeessä) tai vaikkapa sulakkeen vaihtaminen? Kuinka painavia asioita jaksat nostella? 

Kommentit (127)

Vierailija
101/127 |
27.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo samperin ruohonleikkuri! Mun voimat ei riitä nykimään käynnistysnarua yhdellä kädellä! 

No onnistuin kuitenkin keksimään kikkavitosen: sidon narulla kahvan ja kaasun yhteen jotta saan vedettyä narusta 2 kädellä. Sitten leikkuri tiettyyn asentoon rinteeseen ja helvmoinen nykäisy! 1000m2 ajettu! 

Olen vielä 2,5 vkoa yksin 2. kodissamme ja ruoho kasvaa silmissä! 2x ajoa kunnes mies tulee lomalle

Vierailija
102/127 |
27.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko mitään sellaista askaretta/asiaa missä tarvitset mieheltä apua?

No eipä kai. Muuttokin onnistui parin kaverin kanssa (naisia).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/127 |
27.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tarvi miehen apua mihinkään. Kaiken osaan tehdä itse ja jos en osaa, opettelen tai hankin ammattilaisen. Näin pitää olla aivan kaikilla sukupuolilla, aivan turva sukupuolittaa mitään. Kyse on yksilön kyvyistä ja osaamisesta. Kaikki on opittavissa, sitä ei sukupuoli määrittele. 

Vierailija
104/127 |
27.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun veljeni kävi kylässä, hänellä oli tapana pyyhkäistä sormenpäillä oven kamanat tai muut korkeat paikat. 

Sitten valitti, jos sormeen tarttui pölyä. 

Aloin antamaan hänelle rätin käteen kun tuli kylään. 

Meillä kaikki saa siivota, mutta ei valittaa. 

Vierailija
105/127 |
27.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

asun kerrostalossa joten soitto huoltoon, poika auttaa jos tietokoneessa häikkää tai tarvin apua minkälaisen tietokoneen ostan, tv, kännykkä jne 

Vierailija
106/127 |
27.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ohhoh mikä kysymys. Ei naiset edes tiedä mitä askareita tai varsinaisia töitä on olemassa. Naiset vänkää tiskivuoroista ja lapsenhoidosta. Ei se siinä ole. Kuka avaa tukkeentuneen altaan hajulukon? Kuka vaihtaa renkaat autoon tai jarrupalat. Heh siinä jo on tekemistä. Kuka avaa kylppärin suihkun viemärin jos tukkeituu. Nämä voi nainen ilman ulkopuolista tehdä itse, eikä maksa mitään.

Kuka kääntää keväällä maan ja istuttaa pensaat ja kantaa multasäkit.

Mies putsaa hajulukot ja lattiakaivot. Ei ole vaikea homma, mutta mulla tulee oksennus. Renkaat on rengashotellissa ja siellä ne vaihdetaan. Ei sillä ettenkö osaisi, vanhemmat aikoinaan opetti ja nuoruuden autonreiskoihin tuli kyllä vaihdettua. Joskus kukkamekossakin. Jarrupalojen vaihdot kuten muutkin auton huollot teetetään merkkihuollossa. Minä istutan pensaat ja kannan säkit.

Vierailija
107/127 |
27.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veli käy auttamassa, jos tarvitsee jotain raskaampaa nostaa.

Vierailija
108/127 |
27.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On. Montakin. Ei ole vain miestä ja haluaisiko mies edes sellaista. Ehkei ole jatkossakaan.

Vierailija
109/127 |
27.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Akkuporakone, sitä ei oo enkä jaksa nostaakaan.  Eikä oo kyllä porakonettakaan.. Onneksi eksä käy auttamassa ku tarvii jotain apuja. Mulla on reuma ja sydän ongelmia, en saa nostaa yli 5kg painoa.. Talkkari asuu samassa talossa jos on akuutti hätä.  (Olen ostanut purkkien avaus ym apuvälineitä..) 

Vierailija
110/127 |
27.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksin asun ja itse teen mitä en palveluna osta. Osaan kyllä paljon.

Vierailija
111/127 |
27.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nussimiseen olen tarvinnut. Muut asiat on hoituneet ihan itse.

Vierailija
112/127 |
27.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarvitsen miehen - tai jonkun - apua siihen, että hän poraa tauluille kiinnityspaikat seinillä. 

Tarvitsen esim. miehen apua jääkaappi-pakastimen siirtämiseen, koska olen heikossa kunnossa pitkien syöpähoitojeni jälkeen.

Eksäni auttoi mielellään kyseisissä töissä, mutta erosimme vuosia sitten.

Vierailija
113/127 |
27.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tietenkin ihan jo pelkästään avaamaan joghurtin

Vierailija
114/127 |
27.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyyhkimään emättimen ja perseen. Ja kuolalapun/suupielet.

Vierailija
115/127 |
27.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Astuttamiseen.

Vierailija
116/127 |
27.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksinhuoltajana 15 vuotta, mihinkään en kenenkään apua tarvitse. Auto ja pyörät huolletaan huoltoliikkeissä, muut kotihommat hoidan itse -  tukkeutuneiden viemäreiden avaamiseen ei muuten tarvita penistä, vaan se onnistuu oikeilla työvälineillä ja -tekniikalla.  En tarvitse miestä enkä penistä yhtään mihinkään ja nukun yöni ihanassa hiljaisuudessa ja rauhassa (vs.kuorsaava yöunien riistäjä vieressä)  - suosittelen!

Vierailija
117/127 |
27.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulakkeen vaihto ei nyt mitään rakettitiedettä ole. Kummallakaan meistä ei ole ajokorttia, joten renkaanvaihto olisi molemmille yhtä hankala tehtävä. Polkupyörätöissä mies on kyllä tosi taitava, on kyllä opettanut minuakin, mutta itse inhoan pyörien kanssa puljaamista niin paljon, että ainakin isommat remontit mies yleensä hoitaa tai tehdään yhdessä. Lamppujen asennus on itselleni lähes mahdotonta, kun olen niin lyhyt.

Vierailija
118/127 |
27.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies saa kyllä ihan mielellään kääntää kasvimaan ja ajaa lumet traktorilla. Ihan vaan siksi, koska en ole hommaa jaksanut opetella ja miehelle nuo työt on silkkaa hupia. Nyt on kyllä ollut mielessä, että opettelen, koska mielummin teen nuo työt traktorilla kuin käsin jos mies ei jostain syystä kykenekään. 

Vierailija
119/127 |
27.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole. En tiedä minkä verran nykyisin nostan, mutta kotonani ei ole mitään sellaista mitä en jaksaisi nostaa.

Vierailija
120/127 |
27.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tehnyt aina tarvittavat asiat itse, suurimman osan kotiin/kulkuvälineisiin liittyvistä asennuksista ja huolloistakin.

Joidenkin miesten itsetunto on kiinni siitä, että nainen ei selviä ilman miehistä apua. 

On aika vapauttavaa, kun mikään ei ole kiinni siitä, että tarvitsisi tehdä kauppaa palvelusten vaihdosta (=mitä moni parisuhde on), vaan voi keskittyä olennaiseen.