Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Nainen! Onko mitään sellaista askaretta/asiaa missä tarvitset mieheltä apua?

Vierailija
27.05.2024 |

Onnistuuko renkaiden vaihto (ellei käy asennuttamassa liikkeessä) tai vaikkapa sulakkeen vaihtaminen? Kuinka painavia asioita jaksat nostella? 

Kommentit (127)

Vierailija
81/127 |
27.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika moneen asiaan olen huomannut tarvitsevani apua ja yleensä auttajat ovat miehiä. Talotekniikasta en ymmärrä mitään ja miehet tuntuvat näistä tietävän. Ei tulisi mieleenikään kivuta katolle puhdistamaan rännejä. Naisena on helppo nostaa kädet pystyyn ja pyytää mieheltä apua. Onko miesten helppo pyytää ns naismaisiin asioihin apua naiselta, esim kodin hoitaminen, tai napin ompelu. Tuntuu että naisena olen tässä suhteessa etioikeutettu.

Tietotekniikka on hyvin helppoa naisen opetella. Näinä päivinä kansalaistaito, suosittelen kaikille. Muuten olet muiden varassa. 

Vierailija
82/127 |
27.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinkkuna elellessä kaikki on tehtävä itse, joten en ole tarvinnut miesten apua mihinkään muuhun kuin muuttamiseen ja silloin palkkasin firman siihen. Työkaluja löytyy, osaamista remontointiin ja fyysinen ammatti/työ miesvaltaisella alalla, joten ei ihan heti mene sormi suuhun laitteiden kanssa. En edes ottaisi ketään päsmäröintiasenteella kotiini "auttamaan" ja miesselittämään, helpompaa tehdä itse ja jos ei osaa niin opettelee, taidoista voi olla hyötyä vielä toistekin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/127 |
27.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yh-äidin kasvattama ja koko ikäni sinkkuna elellyt 30v nainen, eikä kyllä kertaakaan ole tullut vastaan ongelmaa johon tarvittaisiin nimenomaan miehen apua. Itse asun kerrostalossa, ja äitini maalla vanhassa omakotitalossa, eikä hänkään miesten avun perään ole. Joihinkin asioihin toki tarvitaan ammattilaista jolla on pätevyys ja tarvittavat välineet, esim. nuohous tai sähkötyöt, mutta eipä näitä edes voi itse tehdä kun on säänneltyä hommaa. 

Hajulukon ja lattiakaivon puhdistus, patterien ilmaus, purkkien avaus, huonekalujen kasaaminen, renkaiden vaihto, auton polttimoiden vaihto, nurmikon leikkaus, grillaus, peräkärryn vetäminen Hämmentävää, että joidenkin mielestä näihin, ja muihin vastaaviin töihin jostain syystä edelleen tarvitaan miestä. Huom. nimenomaan miestä, koska palleillahan nuo asiat hoituu. Naiset, teitä on kusetettu. Mikään miesten työ ei ole mitään rakettitiedettä, jolla voi oikeuttaa loisiminen muissa kotitöissä seuraavan vuoden ajan. 

Eikös täällä ollut joku aika sitten se helmi, jossa nainen teki kaikki muut kotityöt ja mies huolehti vakuutusten vertailusta? 🤣

Vierailija
84/127 |
27.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaan vaihtaa sulakkeen ja renkaan, isä oli autojobbari ja sähköasentaja eli kumpikin on opetettu. Harva esine on niin painava, ettei sitä saisi toisen naisen kanssa kannettua jos ei muuten. Silti tykkään kun on miehiä elämässä. 

Vierailija
85/127 |
27.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä nyt keksi. Itse osaan kaikki tehdä. 

Vierailija
86/127 |
27.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On montakin. Meillä on hyvin perinteinen ja konservatiivinen työnjako perheessä. Lynkatkaa, jos haluatte. Meille työnjako sopii.

Vierailija
87/127 |
27.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Painavien tavaroiden nostelussa on miehestä apua. Tosin kun asun yksinäni, niin en nyt muista onko kertaakaan käynyt joku mies nostamassa painavan esineen, vaan olemme sitten minä ja lapsi nostaneet ne yhteisvoimin. Ja kerran oli niin painava esine siirrettävänä, että tytär + 3 hänen ystäväänsä kantoivat sen. 

Asiat joita en itse pysty/osaa tehdä voi ostaa alan yrityksistä palveluina: rengashotelli, sähköasennus, uudet kodinkoneet ja niiden asennus jne. Itse en siis miestä ole tarvinnut mihinkään.

Vierailija
88/127 |
27.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen aikuisen ihmisen (miehen tai naisen) haluaisin nähdä joka ei edes pienellä selvityksellä osaisi sulaketta vaihtaa. Painavia tavaroita saan itsekin kannettua, mutta en sen kokoisia mihin normaalistikin kahta ihmistä tarvitsee. 

Minä meidän asunnossa enimmäkseen niitä "miehisiä" töitä teen, kun ne tulevat enemmän luonnostaan ollessani muutenkin töissä huoltomiehenä. 

Vierailija
89/127 |
27.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Langattoman netin kanssa, jos se ei toimi.

Vierailija
90/127 |
27.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuraavaksi aion opetella poraamaan. 

Vierailija
91/127 |
27.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onnistuu kaikki.

Onko sulla myös fyysistä voimaa yhtä paljon kuin miehellä? Itse sanoisin, että fyysistä voimaa vaativiin hommat on niitä, missä eniten tarvitsen miehen apua. Olen suhteellisen pienikokoinen nainen ja esim käsivoimaa ei ole ihan älyttömästi.

Vierailija
92/127 |
27.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuskiksi tarvitsen miestä, ei ole autoa tai korttia. Kerran on ollut taksissa naiskuski, muuten ne on ollut miehiä. Suunilleen kerran vuodessa tarvitsen taksia että pääsen kissan kanssa eläinlääkärille, muuten kävelen tai käytän bussia, niissäkin on enimmäkseen mieskuskeja.

Vierailija
93/127 |
27.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On montakin. Meillä on hyvin perinteinen ja konservatiivinen työnjako perheessä. Lynkatkaa, jos haluatte. Meille työnjako sopii.

Se on reilu, kun asutte vanhassa kiinteistössä maaseudulla. Molemmilla on kädet täynnä puuhaa aamusta iltaan omalla tontillaan. Täällä uudehkossa kerrostalossa, kaupungissa se ei olisi reilu, koska perinteisiä miesten töitä ei ole. Niiden puutteessa ei heittäydytä sohvalle odottamaan palvelua, vaan lyhennetään yhteisten töiden listaa, ja taas on reilua. Meillä ei näin perhe-elämän jälkeen edes ole kauheasti hommaa jäljellä. Onneksi.

Vierailija
94/127 |
27.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä tule mieleen. Me asutaan kerrostalossa eikä meillä ole autoa, joten niitä perinteisiä "miesten hommia" ei oikein ole. 

Vierailija
95/127 |
27.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivouksessa, tiskauksessa ja ruuanlaitossa

Vierailija
96/127 |
27.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittajan mukaan mies on pikku apulainen.

Vierailija
97/127 |
27.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Joitain on, joissa tarvitsen ammattilaisen apua - naisen tai miehen, ihan sama kumman.

Vierailija
98/127 |
27.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onnistuu kaikki.

Onko sulla myös fyysistä voimaa yhtä paljon kuin miehellä? Itse sanoisin, että fyysistä voimaa vaativiin hommat on niitä, missä eniten tarvitsen miehen apua. Olen suhteellisen pienikokoinen nainen ja esim käsivoimaa ei ole ihan älyttömästi.

Eli mistä sä et selviydy ilman miehen apua? Ei mulla ainakaan ole edes omakotitalossa niin raskaita hommia, etten niistä selviäisi fyysisesti. N 167 cm 60 kg.

Vierailija
99/127 |
27.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuskiksi tarvitsen miestä, ei ole autoa tai korttia. Kerran on ollut taksissa naiskuski, muuten ne on ollut miehiä. Suunilleen kerran vuodessa tarvitsen taksia että pääsen kissan kanssa eläinlääkärille, muuten kävelen tai käytän bussia, niissäkin on enimmäkseen mieskuskeja.

No mutta ethän sä miestä tarvitse vaan ajotaitoisen ihmisen, jolla on auto. Niitä on naisissa varmaan lähes yhtä paljon kuin miehissä.

Vierailija
100/127 |
27.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iskuporakoneella poraus. Tavallisella poralla olen kyllä porannut. Telkkarissa näytetään usein kuinka miehet kiinnittää pitkiä ruuveja ruuvinvääntimellä ja sinne menee kuin veitsi voihin. Ei onnistu multa ja yrittänyt olen usein sekä pieniä että suurempia ruuveja. Saattaa vika olla siinä ruuvinvääntimessäkin. Loppuu vääntö ja sutii paikallaan.