Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kokoomus ja perussuomalaiset, olisiko lakon sijaan parempi, että työläiset irtisanoutuisivat?

Vierailija
15.02.2024 |

Monella alallahan on työvoimapula? Olisiko sitten lakon sijaan parempi irtisanoutua? Loppujen lopuksi monella alalla saisi uuden työpaikan melko pian. Esimerkiksi ainakin hoitoala on tällainen.

Ei ole kyllä mitenkään hyvä, jos ensimmäinen sairauspäivä on palkaton esimerkiksi hoitoalalla. Sitten mennään töihin sairaana ja tartutetaan muihinkin tauti. Jos tällainen uudistus tulisi, minä en ainakaan yhtä päivää olisi pelkästään pois vaan samalla useamman päivän, ehkä koko viikon, jos kerran ensimmäinen päivä olisi palkaton. 

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
15.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruoskallako yritetään sitten pakottaa ihmiset töihin. Luultavasti työolosuhteissakin jo jotain vikaa, jos ihmiset eivät jaksa siellä olla ja ovat paljon sairauslomalla.  

Vierailija
2/19 |
15.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuleva presidenttimmekään ei jaksanut toimia pääministerinä. Hän lähti Italiaan.  Kakille voi tulla burnout tai loppunpalaminen yms.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
15.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka estää ketään irtisanoutumista. Tehkää se sitten lakatkaa vinkumasta. Ei pidä uhkailla asioilla joita ei pysty toteuttamaan.

Vierailija
4/19 |
15.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka estää ketään irtisanoutumista. Tehkää se sitten lakatkaa vinkumasta. Ei pidä uhkailla asioilla joita ei pysty toteuttamaan.

Kymmenet tuhannethan ovat jo hoitoalalla ja vk-alalla tehneet näin. Nyt ulistaan kun sairaaloissa ei riitä henkilökunta ja monet päiväkodit ovat ilman lakkojakin henkilökunnan puutteen vuoksi rajoitetustl tai ei ollenkaan auki.

Maksakaa työstä kunnon palkka tai hoitakaa itse fyysiset vaivanne sekä lapsenne.

Vierailija
5/19 |
15.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työntekijällä ei pitäisi olla irtisanoutumisoikeutta ajatellaan kokoomuksessa. Persut ei vielä tiedä mitä heidän pitäisi ajatella kun kukaan ei ole kertonut sitä heille mutta alustavasti pitävät tätä vihervasemmiston syynä.

Vierailija
6/19 |
15.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki menee nykyäänkin sairaana töihin eli yksi palkaton saikkupäivä ei muuta mitään. Ja jos talous kaatuu siihen yhteen päivään niin ei hyvin mene. Tästä valittavat ne jotka saikuttavat monta kertaa kuussa.

Vierailija
7/19 |
15.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En kuulu tähän väestöryhmään itse, enkä ole lakossa. Mutta käsittääkseni päiväkodeissa on jatkuva pula työntekijöistä. Ei ole minusta ainakaan mikään hyvä asia, että päiväkodin henkilökunta vaihtuisi koko ajan. Ihan aiheesta vinkuvat. Miten voit olla noin sydämetön. Sinä taidat päivät pitkät lakata kynsiä ja valitat, jos kynsi katkeaa. 

Vierailija
8/19 |
15.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kymmenet tuhannethan ovat jo hoitoalalla ja vk-alalla tehneet näin. Nyt ulistaan kun sairaaloissa ei riitä henkilökunta ja monet päiväkodit ovat ilman lakkojakin henkilökunnan puutteen vuoksi rajoitetustl tai ei ollenkaan auki.

Maksakaa työstä kunnon palkka tai hoitakaa itse fyysiset vaivanne sekä lapsenne.

Palkan lisäksi olisi kiva saada takaisin työolot, edes ne joista valitettiin 15 vuotta sitten. Tämä nykyinen tehostaminen ja ihmisten käyttäminen kirjaimellisesti loppuun ( työntekijöillä luusto sulaa ja on jänteillä enää koossa) on järjetön. Ei kenenkään keho siedä jatkuvaa, toistuvaa äärimmäistä kulutusta.

Vierailija
9/19 |
15.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei tartte itse irtisanoutua, YT kevät 2024 on raju, mutta sitä saa mitä pyytää.

Vierailija
10/19 |
15.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ei tartte itse irtisanoutua, YT kevät 2024 on raju, mutta sitä saa mitä pyytää.

No sitten ei ole enää kukaan tekemässä töitä. Sairaat kuolevat yms.

Vierailija
11/19 |
15.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo rikkaat hoitakaa itse lapsenne ja hoitakaa myös itsenne, kun olette sairaina. 

Vierailija
12/19 |
15.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisi olla hyvä homma, saataisiin turhat ja ei-kannattavat pois ja voitaisiin palkata takaisin paremmalla palkalla ne, jotka ovat yritykselle kannattavia.

Vierailija
13/19 |
15.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei, vaan nyt ulistaan siitä että rahat eivät riitä. Sori. Teet palveluksen työnantajallesi jos irtisanoudut itse 

Vierailija
14/19 |
15.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yllättävää, että taas hoitoalalla työskentelevät kitisevät. Valitus ja narina on niin sisällä hoitoalan kulttuurissa, ihan työntekijöiden masinoimana, että sen kitkeminen on lähes mahdotonta, kun työntekijät (hoitajat) vaalivat narinaa kuin omaa lastaan.

Katsokaa peiliin. Hoitoalan ongelmat johtuvat hoitoalalla työskentelevien hoitajien alhaisesta työmoraalista ja hoitajien narsismista.

Vierailija
15/19 |
15.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuleva presidenttimmekään ei jaksanut toimia pääministerinä. Hän lähti Italiaan.  Kakille voi tulla burnout tai loppunpalaminen yms.

Juha Sipilä ilmoitti hallituksensa kaatuessa loppumetreillä, että pääministeri on kusitolppa.

No, Sanna Marinia solvattiin ja maalitettiin äärioikeistosta pahemmin kuin ketään koskaan, mutta hän jatkoi hymyssä suin ja pää pystyssä loppuun asti. Joistain on hommiin ja toisista sitten taas ei. Narsisteilta loppuu jaksu siinä vaiheessa kun heitä ei enää livota 24/7. 

En väitä ketään narsistiksi mutta olen hiljattain perehtynyt aiheeseen päättyneessä parisuhteessa ja olen tämän aiheen suhteen lähes täysinoppinut. Jos minusta ei enää kuulu, minut on tapettu viedessäni roskia tjsp.

Vierailija
16/19 |
15.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko lakko tekee lovea?Lasketaan että tulot ovat 76,3 miljardia jaetaan se vuoden 52 viikolla.

yhden viikon lakko voi olla tulomenetyksinä tällöin lähes 1,5 miljardia

2.viikon lakko 3,0 miljardia

valtion määrärahoiksi ehdotetaan 87,9 miljardia euroa. Tuloiksi arvioidaan 76,3 miljardia euroa.

Irtisanoutuminen ei ole huono ajatus. Työttömiä on paljon ja aina voi kilpailuttaa itsensä. Se kannattaa tehdä ennen irtisanomista.

Vierailija
17/19 |
15.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo rikkaat hoitakaa itse lapsenne ja hoitakaa myös itsenne, kun olette sairaina. 

Luuletko rikkaiden lasten olevan julkisissa päivähoidossa, tai heidän käyttävän julkista terveydenhoitoa. Vakuutusyhtiöiden tuloksetkin kertovat terveysvakuutusten kovasta kasvusta, porukka ei luota enää julkiseen terveydenhoitoon.

Vierailija
18/19 |
15.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menisit nyt vain töihin..

Vierailija
19/19 |
15.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ruoskallako yritetään sitten pakottaa ihmiset töihin. Luultavasti työolosuhteissakin jo jotain vikaa, jos ihmiset eivät jaksa siellä olla ja ovat paljon sairauslomalla.  

Sitä ei sanota ääneen mutta moni haluaisi ruoskia työläisiä. Onhan se paljon halvempaa kuin maksaa niille rahaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä seitsemän