Nainen! Onko mitään sellaista askaretta/asiaa missä tarvitset mieheltä apua?
Onnistuuko renkaiden vaihto (ellei käy asennuttamassa liikkeessä) tai vaikkapa sulakkeen vaihtaminen? Kuinka painavia asioita jaksat nostella?
Kommentit (127)
Paljonkin sellaisia asioita on ja toiste päin myös. Ei kaikki osaa kaikkea.
Odottelen parhaillaan, että naapurin mies tulisi pihalle. Tarvitsen apua auton apukuskinpuleisen ikkunalasin kanssa.
Se on jumittunut ja sen nostamiseen ylöspäin tarvitaan kaksi ihmistä. Kävisi avksi toki nainenkin, jos olisi.
Ei tule ainakaan arkielämästä mieleen mitään, vaikka olen käsivammainen. Noin 30 kg rehusäkkejä jaksan nostella, painavampaa nosteltavaa ei ole tullut vastaan. Jos tarvitsisin apua niin naispuolinen kämppikseni olisi todennäköisin auttaja.
miehen luottokorttia tarvitsen shoppaillessa
Renkaita en osaa vaihtaa, mutta kyllä minulle kelpaa asian osaavan naisenkin apu renkaiden vaihtoon ei siihen miestä tarvitse.
Hyvin on pärjätty sinkkuna ollessa. En ole tarvinnut miestä.
On paljonkin hommia joita en osaa, mutta auttajan sukupuolella ei ole asian kanssa mitään tekemistä. Ainoa mikä tulee mieleen on tiukat purkin kannet, mutta nykyään tahtoo olla niin, että mun puolisokaan ei saa niitä auki, vaan apua on pyydettävä meidän teini-ikäiseltä pojalta, jolla on perheet parhaat näppivoimat.
Hmmm, ei kai se niinkään ole osaamisesta (ohjeet on keksitty ja niitä saa nykyään netistä tosi helposti) tai pystymisestä vaan viitsimisestä! On mukavampi, kun voi vähän jakaa hommia miehen kanssa, eikä mun tarvi tehdä kaikkea just renkaanvaihdosta ruohonleikkuuseen tai nettiyhteyden jakamisesta lasten läppäreihin.
Niin että vastaukseni on, että just noi tietokonehommat - niissä olen aika surkea, onneksi mies osaa ne.
Melkein kaikkiin hommiin tarvitsen miestä avuksi. Ja hän myös osaa ja tekee melkein asian kuin asian.
ei oikeesti ole mut annan miehen uskoa etten osaa vaihtaa renkaita ym
On paljonkin asioita, joihin nivelreuman takia tarvitsen jonkun apua, mutta ei auttajan sukupuolella ole merkitystä. Sulakkeen vaihto kuitenkin onnistuu hyvin multa itseltänikin myös silloin, kun sorminivelissä on paha tulehdus.
En jaksa nostaa renkaita. Eikä meillä mieskään niitä itse vaihda, vaan liike.
Suihkun viemärin siivoamisen jätän miehelle, mua yököttää liikaa.
Jos nyt on jotain tosi raskasta, niin pyydän miehen apua, mutta muuten tehdään periaatteessa tarpeen vaatiessa samat kotityöt, mutta siten että se joka inhoaa jotain työtä vähemmän kuin toinen, tekee sen. Esim. mies tiskaa ja minä hoidan pyykit ja kaupassa käynnin.
Tekemistä täällä ei ole kenellkään ulkopuolisella eikä minulle itsellenikään. Pari taulua pitäs saada takas mistä ne irroitin ruuvin kanssa jossa oli joku hylsy. En jaksa selittää.
Jos auto niin pari homma vois hoitaa jos sais kyydin.
En tarvi miestä mihinkään, asun yksin ja teen kaikki kodin askareet itse. Jos miesystävä tarjoaa apua jossain, kieltäydyn. Hoidan itse kotini ja asiani. Jokaisen aikuisen kuuluu pärjätä itse, minulle se on kunnia-asia. Riippuvuus toisesta on sairautta.
Sen jälkeen kun kotiini muutti kätevä mies , ei ole tarvinnut kertaakaan tilata tai pyytää ulkopuolista apua mihinkään asiaan .
Joskus purkkien avaamiseen, jos en jaksa lämmittää hanan alla.
Vierailija kirjoitti:
En tarvi miestä mihinkään, asun yksin ja teen kaikki kodin askareet itse. Jos miesystävä tarjoaa apua jossain, kieltäydyn. Hoidan itse kotini ja asiani. Jokaisen aikuisen kuuluu pärjätä itse, minulle se on kunnia-asia. Riippuvuus toisesta on sairautta.
Tarjoatko sitten itse koskaan kenellekään apua?
Meinasin ekaksi sanoa siitä, jos lapsen haluaa, mutta senhän saa nykyään itseellisestikin :-D ehkä autonlaittoa en osaa, siinä mies luultavasti tietäisi paremmin.