Mitä terveellistä pitäisin töissä pöytälaatikossa jos tarttee verensokerin takia nopeasti jotain
Myslipatukoita on ollut, mutta nekin on aika sokerisia. Pitäisi siis olla sellaista ettei tarvitse jääkaapissa säilyttää. Pähkinöistä sellaisenaan en pidä mutta noissa patukoissa menee ja mieluummin ei tällaista pikkunaposteltavaa. Olisiko jotain myslipatukan kaltaista, missä ei olisi sokeria eikä keinotekoisia lisäaineita? Mistä hyllystä löytyy? Oon nyt kipeä ja mies lähtee kauppaan joten en voi itse lähteä etsimään.
Laihdutusohjeet ei nyt erityisemmin auta, koska olen normaalipainoinen. Pari kiloa voisi silti tiputtaa (BMI nyt 23,5) ja siksi haluaisinkin jotan mikä ei olisi niin kaloripitoista.
Kommentit (199)
Vierailija kirjoitti:
Ovatko ihmiset niin tyhmiä, että tarvitsevat syömiseenkin tarkat ohjeet ulkopuolisilta? Eikö järki yhtään sano mikä on terveellistä diabeetikolle sopivaa syötävää?
Ei pitäis kuitenkaan hirveesti morkata sairaita. Kun tieto puuttuu itsellä, niin luotetaan sokeasti "viralliseen" ohjeeseen. Eikä sitä kyseenalaisteta juurikin siksi kun tieto puuttuu.
Vain tiedolla sairaudesta voi sitä hoitaa.
Vierailija kirjoitti:
Ovatko ihmiset niin tyhmiä, että tarvitsevat syömiseenkin tarkat ohjeet ulkopuolisilta? Eikö järki yhtään sano mikä on terveellistä diabeetikolle sopivaa syötävää?
Ap on just etsimässä sitä tietoa täällä.
"Mikä sua estää hakemasta itse tietoa?"
Missä sanoin, etten hakenut itse tietoa? Vastasin vain kommenttiin diabeteshoitajasta. Se käynti oli erilainen, kuin kuvittelin sen olevan. Käynnistä ei ollut mitään hyötyä, vaan kaikki tieto todellakin piti hakea itse.
Eikö sen doabeteshoitajakäynnin olisi tarkoitus olla mahdollisimman paljon avuksi?
Vierailija kirjoitti:
Et siis ymmärrä, minkälaisella syömisellä kannattaa sairautta hoitaa.
Teen vuorotyötä, jossa on tauot määrätty. Työpäivät -ja tauot- ovat erilaisia keskenään. Ei ole mahdollista syödä muulloin, kuin tauolla.
Vaikka kuinka koetaan suunnitella syömiseni, se on joskus vaikeaa taukojen ajankohdan vuoksi. Ruokatauko voi olla päivän ensimmäinen tauko, vaikka olen vasta syönyt kotona. Myöhemmin on sitten vain lyhyitä taukoja, joissa ei ehdi syödä kunnolla.
Kerro toki, jos sinulla on hyviä neuvoja. Kommentistasi ei ne ilmenneet.
Teen kyllä kokoajan kaikkeni, jotta oppisin itselleni sopivat ruuat ja rytmin. Vapaapäivinä, kun on säännöllinen ruokarytmi, kaikki meneekin hyvin.
Paneudu ruuan sisältöön, niin aikataulutkin alkaa sujua.
Valitettavasti terveelliset ruoat eivät ole niitä, joita pystyy pöytälaatikossa säilyttämään.
Tuo että diabeteshoitajalle ja varsinkaan lääkärille ei pääse on iso ongelma. Luin siitä diabetes-lehdestä. Ap ei ole yksin ilman ohjeita.
Vierailija kirjoitti:
Missä sanoin, etten hakenut itse tietoa? Vastasin vain kommenttiin diabeteshoitajasta. Se käynti oli erilainen, kuin kuvittelin sen olevan. Käynnistä ei ollut mitään hyötyä, vaan kaikki tieto todellakin piti hakea itse.
Eikö sen doabeteshoitajakäynnin olisi tarkoitus olla mahdollisimman paljon avuksi?
Tarkoitus tietty on se, mutta jos se tieto, mitä siitä saa on turha, niin tarkoitus on turha. Mikään ei estä hakea tietoa itse.
Vierailija kirjoitti:
Valitettavasti terveelliset ruoat eivät ole niitä, joita pystyy pöytälaatikossa säilyttämään.
Tai sulla on väärä käsitys terveellisyydestä.
Vierailija kirjoitti:
Minäkään en ymmärrä miksi kävin siellä. Yhtä hyvin olisin voinut saada pelkän e-reseptin. Alkuvaiheessa myös db2
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luuli sitä tietoa jo olevan kaiken tämän terveiden elämäntapojen ohjetulvan ansiosta. Netissä jo on niin paljon tietoa, ja lehdet ja tiedotusvälineet oikein pursuu neuvoja. Onko avuttomuus sitä luokkaa, että jonkun pitää vieressä kertoa mitä milloinkin syödä omien aikataulujen puitteissa. Vain itse voi oppia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarkoitus tietty on se, mutta jos se tieto, mitä siitä saa on turha, niin tarkoitus on turha. Mikään ei estä hakea tietoa itse.
Tän ketjun pointti on hakea tietoa
Suosittelen suomalaista kiteistä hunajaa. Muutaman euron purkki, mutta on aito tuote puhtaasta suomalaisesta metsästä.
Siis sulla on ruokavalio pielessä.
Siis sulla ei ole mitään oikeaa neuvoa antaa? Ohjetta, tai muuta. Haluat vain tölviä että etsi tietosi itse ja sinulla on ruokavalio pielessä.
Tunnetko itsesi kovinkin fiksuksi? Ajatteletko, ettei muut hoksaa itse etsiä tietoa, tai korjata ruokavaliotaan.
Kyseessä on SAIRAUS ja siihen ei kaikilla riitä pelkkä oikea ruokavalio. Jos sinulla on hyviä neuvoja, kerro toki. Kerro se ruokavaliokin tähän. Olet varmaan sama, joka jankutti vasta että diabetes korjautuu ruokavaliolla. Hienoa! Saat varmasti Nobelin palkinnon, kun julkistaa tietosi, niin yleinen, ja kallis sairaus diabetes on.
No, minulle on lopulta löytynyt toimiva lääkitys, joka pitää minut työkuntoisena. Samalla voin korjata ruokavaliotani, koska esimerkiksi pysyn pirteän ihan koko päivän. Jaksan liikkua, pystyn syömään terveellisesti, kun ei tarvitse kokoajan mussuttaa jotain. Korkean verensokerin aiheuttamat vaivat kuten jatkuva ripuli, erilaiset voimakkaat, liikkumista estävät kivut ja näöntarkkuuden heittely ovat poissa.
Ruokavalio ei tätä kaikkea korjannut, harmi. Olen silti iloinen, että sain elämäni takaisin. Tunnen olevani terve.
Olen se sama, jolla on kallis lääke. Mutta se, että voin sen kanssa elää normaalisti, ja tehdä kaikkea sitä, mitä ennenkin, on sen arvoista. Lääkkeen avulla voin syödä terveellisesti, koska verensokeri ei heittele enää. Tätä samaa ruokavaliota yritin aiemmin, mutta se ei vienyt oireita pois.
Joku syytteli AP.tä luulosairaaksi. Minulla on samantyylistä oireilua jo vuosia ennen sairastumistani. Luulin, että olen vain jotenkin syöynyt väärin tai huonosti, vaikka koitin syödä tasaisesti ja hyvin. Kokeilin myös vhh.ta, mutta sekään ei auttanut minua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luuli sitä tietoa jo olevan kaiken tämän terveiden elämäntapojen ohjetulvan ansiosta. Netissä jo on niin paljon tietoa, ja lehdet ja tiedotusvälineet oikein pursuu neuvoja. Onko avuttomuus sitä luokkaa, että jonkun pitää vieressä kertoa mitä milloinkin syödä omien aikataulujen puitteissa. Vain itse voi oppia.
Tuleeko sinulle jotenkin parempi olo tuosta ilkeilystä? Vastaat,vaikkei sinulla ole vastauksia, haluat vain viisastella.
Vastauksesi ei hyödytä ketään, mutta taidatkin vain haluta purkaa pahaa oloasi muihin. Tuota pahaaoloa ei taida voida syömisellä korjata, niin syvällä se sinussa on.
Vierailija kirjoitti:
Suosittelen suomalaista kiteistä hunajaa. Muutaman euron purkki, mutta on aito tuote puhtaasta suomalaisesta metsästä.
Hunaja on pelkkää sokeria.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitää jatkuvasti laiduntaa? Kyllä terve aikuinen voi pari tuntia olla syömättä.
Minulla ainakin diabeteslääkitys metforem aiheuttaa sen, että todellakin joudun syömään vähänväliä, tai olo menee heikoksi. Eiköhän AP oman tilanteensa tiedä, ja sen, tarviiko syödä usein.
No, minullekin löytyi lopulta toimiva lääkitys, se vain maksaa 130e kk, (en saa kelakorvausta) joten ymmärrän hyvin, että sitä ei kaikki voi hankkia. Minun on pakko.
Minulle metformin on juuri se oikea lääke, auttaa pitämään verensokerin tasaisena, eikä tarvitse olla koko aikaa syömässä.
Hyvä, että se on auttanut sinua! Se on edullinen, hyvä lääke. Minäkin syön sitä toisen lääkkeen lisänä. Se laski sokereita hienosti, mutta ei poistanut oireita ja minun oli syötävä 2 tunnin välein. Eli vaikka se puolikas ruisleipäpala. Mikään miten koitin syödä oikein, ei auttanut. Sokerit ei siis laskeneet kuin 5, mutta ilmeisesti se heilahtelu teki sen, että nukahtelin istualleni.
Toisella, (sillä kalliilla) lääkkeellä sokeri tasaantui ja muutkin oireet ovat -ainakin toistaiseksi- kadonneet. Ja voin syödä normaalin ateriarytmin mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Jos diabetes paranisi syömällä, ei kellään olisi sitä. Vähän sama kuin neuvoisit lapsettomuudesta kärsivää, että lapset saa alulle naimalla.
Ehkä neuvotkin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitää jatkuvasti laiduntaa? Kyllä terve aikuinen voi pari tuntia olla syömättä.
Minulla ainakin diabeteslääkitys metforem aiheuttaa sen, että todellakin joudun syömään vähänväliä, tai olo menee heikoksi. Eiköhän AP oman tilanteensa tiedä, ja sen, tarviiko syödä usein.
No, minullekin löytyi lopulta toimiva lääkitys, se vain maksaa 130e kk, (en saa kelakorvausta) joten ymmärrän hyvin, että sitä ei kaikki voi hankkia. Minun on pakko.
Mikähän on syynä että et saa korvattavana sopivaa lääkitystä? Tuntuu kyllä väärältä.
Sokerit laski metforemilla raja-arvojen sisälle, joten korvausperuste ei siltä osin täyty. Ehkä teen valituksen, vaikka turhaa se taitaa ollakin. Ne korvauskriteerit on aika tiukat, ja korvattavuus on vaikeaa saada.
Vierailija kirjoitti:
Lasillinen vettä
Tää tyyppi ja 20 muuta ei tiedä edes sen vertaa, että vesi EI nosta verensokeria 🤦🏻. Voi apua, mihin tää Suomi oikein on menossa, kun ihmiset on noin tyhmiä...
Teen vuorotyötä, jossa on tauot määrätty. Työpäivät -ja tauot- ovat erilaisia keskenään. Ei ole mahdollista syödä muulloin, kuin tauolla.
Vaikka kuinka koetaan suunnitella syömiseni, se on joskus vaikeaa taukojen ajankohdan vuoksi. Ruokatauko voi olla päivän ensimmäinen tauko, vaikka olen vasta syönyt kotona. Myöhemmin on sitten vain lyhyitä taukoja, joissa ei ehdi syödä kunnolla.
Kerro toki, jos sinulla on hyviä neuvoja. Kommentistasi ei ne ilmenneet.
Teen kyllä kokoajan kaikkeni, jotta oppisin itselleni sopivat ruuat ja rytmin. Vapaapäivinä, kun on säännöllinen ruokarytmi, kaikki meneekin hyvin.