Muita joilla on älyttömästä vaivannäöstä huolimatta kaamea vartalo?
Välillä ottaa päähän ne ihmiset, jotka syövät mitä huvittaa ja käyvät korkeintaan kävelyllä ja näyttävät täydellisiltä.
Kommentit (118)
Puhutte aivan kamalaan tyyliin omista vartaloistanne. Kuvitelkaa jos joku tuntematon laukoisi tuollaisia kommentteja. Hyväksyisittekö muilta tuollaista puhetta?
Vierailija kirjoitti:
Jengi syyttää geenejä ja hormoneja kun vartalo on paksu. Syömisiä kukaan ei noteeraa muuten kuin määrän mukaan. Ruuan sisällöllä on kuitenkin suurempi merkitys.
Tämä.
Hormonit ja geenit toimii sillä ruualla, mitä syö. Ei pitäis tuijottaa vain kaloreihin, eihän kulutustaan voi tietää. Mikään kello tai mittari ei sitä kerro, vaikka olis kuinka älykäs kello.
Itse olen lihava, vaikka en syö liikaa. Katselen paljon noita nämä söin tänään videoita mitä erillaiset ns.hyvinvointi-ihmiset tekee ja mietin, että kumpa voisi syödä noin paljon. Olen yrittänyt elämässäni ties mitä ruokavaliota, mutta silti..olen lihava ja paino monella dieetilä vaan nousee. Kilpirauhas yms arvot on ok eli syyn täytyy olla ihan se etten vaan kertakaikkiaan kuluta tarpeeksi ja joka peruna jää jumiin vyötärölle. Liikun päivittäin. Tällä hetkellä yritän vaan pysyä tässä painossa missä olen, sekin on jo vaikeaa.
Vierailija kirjoitti:
Riippuu myös geeneistä ja hormoneista. Fakta on että esim. miehistä vain n. prosentilla on sellaiset geenit että kroppa näyttää luonnollisella treenillä maskuliiniselta.
Itse treenasin n. 8 vuotta ja näytin suht laihaläskiltä edelleen. Sellaiselta pienemmältä Robert Heleniukselta.
Sain testokuurin ja en käyttänyt mitään muita valmisteita (trenbolone jne). Keho näytti puolessa vuodessa kevyellä treenillä kreikkalaiselta patsaalta. Enkä edes cutannut/tietoisesti pudottanut rasvaprosenttia.
Hyvin harva saa hyvää kroppaa pelkällä proteiinilla ja treenillä. Se hyvännäköinen keho etenkin miehillä vaatii piikittämistä.
Tässä tulee naisen mielipide. Suomalaisten miesten suurin ongelma ei ole lihaksien puute vaan ylipaino. Melkein jokaisella yli kolmekymppisellä miehellä on maharöllykkä. Niin on toki monella naisellakin.
Jos haluatte näyttää hyvältä naisten silmissä, lopettakaa se proteiinin ahtaminen ja piikittely ja alkakaa harrastaa kestävyyslajeja. Sieltä tulee se ihmisuroolle luonteva raami. Kun vyötärö on kapea, näyttävät hartiat leveiltä ja kun kehoa käytetään siihen mihin se on tarkoitettu, hormonitoimintakin asettuu kohdilleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on päärynävartalo. Olen treenannut salilla nyt 2 vuotta useamman kerran viikossa ja ihan kunnon painoilla. Selluliitti on vähentynyt ja vatsa nykyään kapeampi, mutta ikuinen ongelmani eli takapuolen, reiden ja säärien koko on lähes ennallaan. Vaatteet päällä näytän ihan samalta kuin silloin 2 vuotta sitten. Voimaa on toki enemmän ja olo tuntuu paremmalta, mutta ihan suoraan voin sanoa, että olisin odottanut ulkonäöllisiäkin ongelmia.
Oletko syönyt vähemmän kuin kulutat, jos haluat rasvaa pois alakropasta? Jos et, ei voi muuta odottaakaan.
Olen kyllä. Se, kun vaikuttaa myös ylävartaloon, niin epäsopusuhtaisuus pysyy, vaikka paino olisi pienempi tai suurempi.
Mulla on sama. Ennen lapsia yläkroppa XS-S, alakroppa L, jopa XL. Eli tosi huomattava ero.
Nyt vanhempana jotenkin ihmeellisesti tasoittunut raskauksien jälkeen, yläkroppa S-M, alakroppa M-L. Selkä läskiytynyt, rintsikoiden ympärysmitta kasvanut. Rinnat samat lituskat..
Mutta jos laihdun niin kyllä se yläkropasta lähtee ensin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jengi syyttää geenejä ja hormoneja kun vartalo on paksu. Syömisiä kukaan ei noteeraa muuten kuin määrän mukaan. Ruuan sisällöllä on kuitenkin suurempi merkitys.
Hei
Vartalo voi olla paksu vaikka et söisi. On isot luut ja lihakset. Ihan ilman treeniä.
Tai ehkä SIKSI.
Vierailija kirjoitti:
Paksu ei tarkoita ylipainoa. Ruumiinrakenne tasapaksu. Esim. mulla ei ole missään painossa ja millään treenillä vyötäröä. Olen ollut aikuisena kaikkea alipainosta ylipainoon ja aina leveää tekoa, miehen kroppa naisella.
N45
On vain annettu tällainen ruma vartalo ja sen kanssa on elettävä. Mikään treeni eikä dieetti siihen vaikuta, se on vain pienempi ruma tai lihaksikkaampi ruma, mutta ruma se on aina.
Vierailija kirjoitti:
Hep. Ei auta laihtuminen, mutta toki lihominen vielä pahentaisi. Joudun pitämään kalorit tosi minimissä koko ajan. Yksikin normaali ravintola-annos ruokaa, niin paisun kuin possu. Aineenvaihdunta hidas.
Kroppa sitä mallia, ettei mikään auta. Geeneistä saatu tasapaksu vartalo, hoikanakin selkämakkarat, vaikka maha on litteä. Ei peppua. Treenaan kuntosalilla. Kaikki muut lihakset kasvaa paitsi peppu, jota kuritan eniten. Ja näytän entistä enemmän miehiseltä. Olen kateellinen about 90% naisista, koska heillä on naisen kroppa ja minä näytän lähinnä transulta.
N45
Kuulostaa osittain tutulta. Minulla on isot rinnat ja leveä selkä, muuten olen tasapaksu. Tuo takapuoli ongelma on myös tuttu, mutta minulla sen aiheutti laiskat pakarat. Netistä löytää aktivointiharjoituksia. Ei se pakaroihin tartu, jos kaikki tekee reisillä. ;) niin kuin minä. Ok. Reiteni on vahvat.
Tuo selkäläskin kertyminen kertoo yleensä insuliinresistensistä. Ja paradoksaalisesti niukka ravinto ja vähän hiilareita, joidenkin tutkimusten mukaan pahentaa tilannetta. Tiedän, että suurin osa ajattelee hiilareiden vähentämisen auttavan. Itselläni se ei auta. Heikko aineenvaihdunta ei myöskään tykkää, että hiilaria ei ole lämmönlähteenä. Ihan vain ohiksena, jos olet niitä karsinut.
Itse olen siis saanut näillä opeilla edes vähän kauniinman kropan. ;)
Vierailija kirjoitti:
Puhutte aivan kamalaan tyyliin omista vartaloistanne. Kuvitelkaa jos joku tuntematon laukoisi tuollaisia kommentteja. Hyväksyisittekö muilta tuollaista puhetta?
No vartalostani on puhuneet aina ihmiset rumasti, varsinkin puolisoni joten ei mitään uutta enkä ole ikinä reagoinut mitenkään.
Kropat on niin erilaisia. Toisilla on pitkä selkä, toisilla lyhyt, sama jaloissa. Toisilla on leveä lantio, toisilla hartiat. Jotkut ei ikinä saa kapeaa erottuvaa vyötöröä, vaikka mitä tekisi.
Mulla on kaveri, joka treenaa kovaa ja syö hyvin terveellisesti. On normaalipainoinen kuten minäkin. Hänellä on tasapaksu vartalo ja lyhyet jalat, pitkä selkä. Vaikka kuinka treenaa, näyttää lyhyeltä ja tasapaksulta. Ei saa ikinä vyötäröä. Eikä rintoja, ellei laitata.
Minä en treenaa. Hyötyliikun puutarhassa ja pyöräilen. Syön mitä sattuu. Olen pitkähkö, pitkäjalkainen, siroraajainen ja vartalo on tiimalasi. Minulla on selkeästi erottuva vyötärö, kiva peppu ja pyöreät rinnat.
Mutta molemmat on tyytyväisiä siihen, mitä on saatu.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen lihava, vaikka en syö liikaa. Katselen paljon noita nämä söin tänään videoita mitä erillaiset ns.hyvinvointi-ihmiset tekee ja mietin, että kumpa voisi syödä noin paljon. Olen yrittänyt elämässäni ties mitä ruokavaliota, mutta silti..olen lihava ja paino monella dieetilä vaan nousee. Kilpirauhas yms arvot on ok eli syyn täytyy olla ihan se etten vaan kertakaikkiaan kuluta tarpeeksi ja joka peruna jää jumiin vyötärölle. Liikun päivittäin. Tällä hetkellä yritän vaan pysyä tässä painossa missä olen, sekin on jo vaikeaa.
No kannattaisko ne perunat jättää syömättä ja syödä jotain muuta?
Huutelen tähän väliin että jos on se veemäinen vaiva nimeltä PCOS, voi peruskulutus olla pahimmillaan jopa 40 prosenttia normaalia alhaisempi. Silloin joutuu vetämään kalorit todella alas vaikka liikkuisikin paljon, jotta paino putoaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No vartalostani on puhuneet aina ihmiset rumasti, varsinkin puolisoni joten ei mitään uutta enkä ole ikinä reagoinut mitenkään.
Sama. Mun ulkonäköä ja varsinkin vartaloa on arvosteltu jo lapsuudesta lähtien. Joillain hmisillä on hirveä tarve päästä kommentoimaan tyyliin "ohhoh, onko kukaan ikinä sanonut, että sulla on tosi iso pää!? Hei, kuulitko??"
Ap
Harvalla on X-vartalo. Omaansa kannattaa opetella olemaan tyytyväinen ja opetella vaateniksit, jotka tasapainottaa. Itselläni on uimarimallinen pitkä vartalo, vaikken ui. Hartiat on leveät ja jos edes kurkkaan kuntosalin ovesta sisään saan erottuvat lihakset yläselkään ;)
Lantio on suora ja kapea ja sääriin on vaikea saada lihasta.
En itke vyötärön ja pepun perään. Tykkään näyttää vahvalta ja siitä että on tissit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on päärynävartalo. Olen treenannut salilla nyt 2 vuotta useamman kerran viikossa ja ihan kunnon painoilla. Selluliitti on vähentynyt ja vatsa nykyään kapeampi, mutta ikuinen ongelmani eli takapuolen, reiden ja säärien koko on lähes ennallaan. Vaatteet päällä näytän ihan samalta kuin silloin 2 vuotta sitten. Voimaa on toki enemmän ja olo tuntuu paremmalta, mutta ihan suoraan voin sanoa, että olisin odottanut ulkonäöllisiäkin ongelmia.
Oletko syönyt vähemmän kuin kulutat, jos haluat rasvaa pois alakropasta? Jos et, ei voi muuta odottaakaan.
Minulle tuottaa ongelmia samaan aikaan kasvattaa lihaksia ja pudottaa muutama kilo rasvamassaa. Miten se tehdään? Olen jo yli kuusikymppinen, mikä varmaan vaikuttaa, mutta olen aina ottanut ruumiinmuotoni annettuna, ja yritän pitää lähinnä koneen kunnossa. Eli omaa muotoaan ei voi ainakaan helposti ja ilman hormoneja muuttaa, eikä ole tarpeenkaan. Ainakaan miellyttääkseen muita ihmisiä. Makuja on monia, ja ihmiset ajattelevat lähinnä itseään.
Vierailija kirjoitti:
Kropat on niin erilaisia. Toisilla on pitkä selkä, toisilla lyhyt, sama jaloissa. Toisilla on leveä lantio, toisilla hartiat. Jotkut ei ikinä saa kapeaa erottuvaa vyötöröä, vaikka mitä tekisi.
Mulla on kaveri, joka treenaa kovaa ja syö hyvin terveellisesti. On normaalipainoinen kuten minäkin. Hänellä on tasapaksu vartalo ja lyhyet jalat, pitkä selkä. Vaikka kuinka treenaa, näyttää lyhyeltä ja tasapaksulta. Ei saa ikinä vyötäröä. Eikä rintoja, ellei laitata.
Minä en treenaa. Hyötyliikun puutarhassa ja pyöräilen. Syön mitä sattuu. Olen pitkähkö, pitkäjalkainen, siroraajainen ja vartalo on tiimalasi. Minulla on selkeästi erottuva vyötärö, kiva peppu ja pyöreät rinnat.
Mutta molemmat on tyytyväisiä siihen, mitä on saatu.
Juuri tätä tarkoitan! Voisin olla juuri tuo ystäväsi (sillä erotuksella, että en todellakaan ole tyytyväinen).
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kannattaisko ne perunat jättää syömättä ja syödä jotain muuta?
Peruna kuuluu koisokasveihin ja jos haluaa jotain uutta niin poistaa koisokasvit ruokavaliosta. Sillä lähti aikoinaan omat sitkeät kiloni ja paino pysyi alhaalla ilman mitään vahtimista. Vaikuttaa myös positiivisesti vireyteen. Olen ottanut takaisin koisokasvit ruokavalioon ja elämä on taas aivosumussa rämpimistä ja kiloja on tullut 10.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama. Mun ulkonäköä ja varsinkin vartaloa on arvosteltu jo lapsuudesta lähtien. Joillain hmisillä on hirveä tarve päästä kommentoimaan tyyliin "ohhoh, onko kukaan ikinä sanonut, että sulla on tosi iso pää!? Hei, kuulitko??"
Ap
Sentään sinulla on liian iso pää, minulla on kuulemma liian pieni. Tarkistin jopa onko se oikeasti ja se on, minulla on 7cm lyhyemmän ihmisen pää. Sekin vielä.
Hei
Vartalo voi olla paksu vaikka et söisi. On isot luut ja lihakset. Ihan ilman treeniä.