Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Petolliset kausi 2

Vierailija
23.05.2024 |

Kyllähän on hyvät osallistujat!

Kurkkaa seuraavat Petolliset-lähetysajat  Iltapulu Iltapulusta

Kommentit (2297)

Vierailija
1061/2297 |
30.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä kausi, parempi kuin eka! Uskolliset ovat oikeasti petollisten jäljillä. Janne on saanut jo ääniä, ja Joneakin epäiltiin vaikka kukaan ei häntä heti uskaltanut äänestää. 

Vierailija
1062/2297 |
30.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi kun Jone ois antanut 2ääntään Jannelle. Janne ois lentänyt pihalle. Mutta Jone ei olekaan selkäänpuukottaja. Janne on kuun Sita viime kaudelta. 

Tää olis ollu kyllä Jonen paras pelimuuvi. Mutta hän ei varmaan nähnyt tämän tulevan tai oli liian huoleton ja luottavainen. 

Selkäänpuukotus ja selkäänpuukotus. . . tämä peli on nimeltään Petolliset ja petollisten rooliin kuuluu olla petollisia kun se on vähän niinku pelin idea.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1063/2297 |
30.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on todella mielenkiintoinen tilanne: Pudottavatko petolliset Fatimin vai värväävätkö Danin? Iso riski antaa Fatimin jatkaa, sillä hän on hyvin kärryillä pelistä ja esittää tarkkoja huomioita. Toisaalta olisi kiva nähdä, toteutuisiko Jannen dreamteam Danin kanssa vai olisiko Danilla joku oma erilainen visio pelistä.

Vierailija
1064/2297 |
30.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jannelta aika typerä peliliike. Jos näistä "uskollisista" yksikin on perillä pelistä, niin osaa lukea mitä tapahtui. Ei se että alkoi maalittamaan Jonea, vaan se että halusi varmistuksen sille ettei ole yksin äänensä kanssa, vaan siinä pitää olla tukijoukot mukana. Ei tarvi kovin isoa päättelykykyä, että miksi näin.

Seuraavaksi taitaa lähteä petollisista petollisin.

Rosa taisi jossain vaiheessa sanoa että jos Jone on petollinen, niin petolliset hankkiutuvat hänestä kyllä itse eroon koska on niin ilmiselvä. Sen vuoksi ei pitänyt kiirettä Jonen äänestämisessä.

No nyt se tapahtui, mutta tajusiko Rosa itse kuvion?

Vierailija
1065/2297 |
30.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katseet kääntyvät nyt Janneen. Jannelta on nyt löydyttävä hyvät perustelut miksi epäili Jonea niin vahvasti, että lähti rekryämään porukkaa äänestämään häntä.

Vierailija
1066/2297 |
30.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä ihmettelen ettei kellään ollut munaa puuttua tuollaiseen käytökseen Miisaa kohtaan. Olisin kyllä itse tokaissut Fatulle miksi käyttäytyy noin. Mutta tämmöistä se kiusaaminen on koulussakin ja työpaikoilla. Kukaan ei uskalla puuttua. 

Jeesustelusi on tekopyhää potaskaa. Kaikki kolme ovat samaa ikävää ihmisryhmää, netistä löytyy kuinka kiusanneet ja kommentoineet ikävästi erilaisia ihmisiä somessa vuosikausien ajan. Itku-uhriutuminen löytyy narsistin playbookista, joka tapahtuu kun jotkut onkin erimieltä kuin itse.

Kiusaaminen on kiusaamista ja väärin joka tapauksessa. Todella omituista sanoa sitä jeesusteluksi, kun tästä huomauttaa. Kiusaaminen on väärin ja usein myös synnyttää vaan lisää sitä itseään. 

Eri

Vierailija
1067/2297 |
30.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katseet kääntyvät nyt Janneen. Jannelta on nyt löydyttävä hyvät perustelut miksi epäili Jonea niin vahvasti, että lähti rekryämään porukkaa äänestämään häntä.

Ei ollut ongelma, että Janne halusi äänestää Jonea vaan Jannen käytös autossa ihmetytti. Hän halusi olla aivan satavarma, ettei yksin äänestä Jonea. Se, että Janne halusi muiden lupaavan hänelle olevan mukana Jonen äänestyksessä oli mielestäni hyvin epäilyttävää. Eikö uskolliset tajua, miksi Jannesta olisi ollut niin kauheaa jos Jonen äänestys kerralla ei onnistuisi?

Vierailija
1068/2297 |
30.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun henkilökohtaisesti ärsyttää suunnattomasti tiimityöskentelyssä tuollaiset Fatiman kaltaiset henkilöt, jotka väärän ratkaisun selvittyä suureen ääneen kohkaavat, että Minä tiesin, ettei se ole niin! Minähän sanoin! Minä olisin tehnyt toisin! _Miten tyhmiä ihmiset oikein ovat_!

Ei Fatimankaan arvailut ja nimien heittelyt ihan putkeen ole menneet vaikka muuten on pelissä hyvin mukana. Jos Fatima kirjoittaa jumalan armosta perinnöksi jättämilleen lapuille kirjoittelee viisi nimeä/lappu, niin aika iso todennäköisyys, että joku niistä osuu oikein. Sitten voi Fatima taas huudella Minähän tiesin! Mitä minä sanoin! Se luki minun lapuillani! Olisitte uskoneet minua!

Ärsyttävä tapa käyttäytyä.

Vierailija
1069/2297 |
30.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun henkilökohtaisesti ärsyttää suunnattomasti tiimityöskentelyssä tuollaiset Fatiman kaltaiset henkilöt, jotka väärän ratkaisun selvittyä suureen ääneen kohkaavat, että Minä tiesin, ettei se ole niin! Minähän sanoin! Minä olisin tehnyt toisin! _Miten tyhmiä ihmiset oikein ovat_!

Ei Fatimankaan arvailut ja nimien heittelyt ihan putkeen ole menneet vaikka muuten on pelissä hyvin mukana. Jos Fatima kirjoittaa jumalan armosta perinnöksi jättämilleen lapuille kirjoittelee viisi nimeä/lappu, niin aika iso todennäköisyys, että joku niistä osuu oikein. Sitten voi Fatima taas huudella Minähän tiesin! Mitä minä sanoin! Se luki minun lapuillani! Olisitte uskoneet minua!

Ärsyttävä tapa käyttäytyä.

On. Kaiken huippu oli mielestäni, kun Miisa hänelle tästä huomautti että eipä ne sinkunkaan arvailut oikein ole menneet, niin Fatim käänsi sen Miisaan. Sitten valittaa, että kaikki pyörii hänen ympärillään, vaikla itse tekee hänestä keskiön silloinkin kun kyse ei tosiaan ole hänestä, vaan Fatimista itsestään :D

Vierailija
1070/2297 |
30.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selittäkääpä nyt te jotka ohjelmaa olette katsoneet, kun näin uutisjutut siitä miten Rosa Meriläinen ja tämä Farima on kiusannut sitä Miisaa jolla on autismia, ja kun lehtijutuissa ei sanottu mitään loukkaavaa kun kuvattiin mitä oltiin sanottu mistä Miisa otti itseensä, niin mitä ne loukkaavat jutut oikein oli mistä Miisalle tuli paha mieli? Niitä ei kai vaan sitten mihinkään lehteen laiteta?

Vierailija
1071/2297 |
30.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja tiedättekö minkä takia Fatimin ryhmä oli ainoa joka ei saanut pakohuonetta ratkottua?

Vähän myöhässä, mutta pakopelejä joitain satoja peliporukoille vetäneinä: Fatimin ryhmä epäonnistui pakohuoneessa Rosan takia. Näitä epäonnistumisia näkee kun yksi pelaajista ei tiedä mitä se on tekemässä, mut vakuuttaa kaikki muut siitä että näin se menee. Jos kukaan ei kyseenalaista ja ajattele omilla aivoillaan, mennään sen väärässä olevan mukana ja suoritetaan tehtäviä siten kun se käskee. Siinä ei hyvä pelinvetäjäkään auta, kun vinkit kaikuu kuuroille korville, koska ne ei tietenkään tue sitä sen väärässä olevan mielikuvaa siitä miten tehtävä pitäisi suorittaa. Rosa sai kaikki muut ryhmässään larppaamaan jotain esitystä, toiset ryhmät keskittyi pakopelin pelaamiseen ja tehtävien ratkomiseen.

Vierailija
1072/2297 |
30.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja tiedättekö minkä takia Fatimin ryhmä oli ainoa joka ei saanut pakohuonetta ratkottua?

Vähän myöhässä, mutta pakopelejä joitain satoja peliporukoille vetäneinä: Fatimin ryhmä epäonnistui pakohuoneessa Rosan takia. Näitä epäonnistumisia näkee kun yksi pelaajista ei tiedä mitä se on tekemässä, mut vakuuttaa kaikki muut siitä että näin se menee. Jos kukaan ei kyseenalaista ja ajattele omilla aivoillaan, mennään sen väärässä olevan mukana ja suoritetaan tehtäviä siten kun se käskee. Siinä ei hyvä pelinvetäjäkään auta, kun vinkit kaikuu kuuroille korville, koska ne ei tietenkään tue sitä sen väärässä olevan mielikuvaa siitä miten tehtävä pitäisi suorittaa. Rosa sai kaikki muut ryhmässään larppaamaan jotain esitystä, toiset ryhmät keskittyi pakopelin pelaamiseen ja tehtävien ratkomiseen.

&nbsp

Mitä Rosa teki niin, että ryhmä epäonnistui?

Vierailija
1073/2297 |
30.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti tajuavat sen, kun Janne niin kovasti puhui ääneen Jonen tiputuksesta monelle, mistä Janne sen tietää, miksi Janne niin  kovasti haluaa Jonen pois.. ja Janne olisi seuraava lähtijä.

Vierailija
1074/2297 |
30.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se luki tossa jo. Rosa pisti kaikki larppaamaan eikä kukaan keskittyny pakohuoneen tehtäviin.

Vierailija
1075/2297 |
30.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ollut ongelma, että Janne halusi äänestää Jonea vaan Jannen käytös autossa ihmetytti. Hän halusi olla aivan satavarma, ettei yksin äänestä Jonea. Se, että Janne halusi muiden lupaavan hänelle olevan mukana Jonen äänestyksessä oli mielestäni hyvin epäilyttävää. Eikö uskolliset tajua, miksi Jannesta olisi ollut niin kauheaa jos Jonen äänestys kerralla ei onnistuisi?

Tämä

Se, että Janne halusi muiden lupaavan hänelle olevan mukana Jonen äänestyksessä oli mielestäni hyvin epäilyttävää. Eikö uskolliset tajua, miksi Jannesta olisi ollut niin kauheaa jos Jonen äänestys kerralla ei onnistuisi erittäin hyvä ja jos uskolliset ei tätä hoxsi niiin.. .

Vierailija
1076/2297 |
30.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se luki tossa jo. Rosa pisti kaikki larppaamaan eikä kukaan keskittyny pakohuoneen tehtäviin.

Larppaamaan? Siis teki mitä?

Vierailija
1077/2297 |
30.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joivat jotain leikkijuomia siellä.

Vierailija
1078/2297 |
30.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis etkö nyt ymmärrä sanaa larppaus vai mikä tässä on epäselvää?? :D

Vierailija
1079/2297 |
30.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa käydä yliksellä tsekkaa nuorgamien keskustelut. Siellä on ihan suoria otteita miten Miisa on puhunut kanssaihmisistä yleisesti ja ihan suoraan. Minusta (ja aika monesta muusta myös..) ihan törkeää kielenkäyttöä "media-alan vaikuttajalta" joka nyt kyynelehtii ikävää kohtelua.

Yleinen vinkki

Kohtele muita kuten toivoisit itseäsi kohdeltavan 

Pätee jokaiseen 

Vierailija
1080/2297 |
01.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis etkö nyt ymmärrä sanaa larppaus vai mikä tässä on epäselvää?? :D

On kivaa naureskella kun joku ei ymmärrä jotain sanaa.

Mutta: tässä ketjussa muutenkin kiusataan toisia, vaikka kauhistellaan sitä, että ohjelmassa jotkut kiusaavat.