Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies ei osallistu arkeen

Vierailija
23.05.2024 |

Meillä on kaksi lasta, 10- ja 14-vuotiaat. Ensimmäisen lapsen kohdalla mies vielä osallistui kotitöihin, kävi oma-aloitteisesti kaupassa jne. muuta normaalia. 

Siinä kun nuorimmainen alkoi olla parivuotias, jokin muuttui. Kävimme molemmat töissä, mutta kaikki kotityöt jäivät minun vastuulleni pikkuhiljaa. Loppupeleissä olen hoitanut molempien lasten eskariin viemiset ja haut, lääkärikäynnit, kouluasiat, vaateostokset ym - ihan kaikki yksin. Onneksi lapset jo isompia, niin hieman helpompaa jo.

Tätä nykyä mies suunnilleen pesee vain omat pyykkinsä ja laittaa itselleen ruokaa (harvoin). Joskus hoitaa koko perheen ruokaostokset, kun tarpeeksi monta kertaa sanoo. Muutoin mies menee omia menojaan tai lojuu kännykän kanssa sohvannurkassa. On yritetty keskustella asiasta, mies suuttuu eikä puhu. Lapset pyytävät mukaan johonkin, ei lähde. Ihan kuin mies olisi alkanut elää omaa elämäänsä perheen sisällä. Vuosia ollut jo tällainen tilanne.

Lapsia tuli tuon miehen kanssa hankittua peräti kaksin kappalein, koska merkit alkoivat näkymään vasta myöhemmin. Itse asiassa se mies niitä lapsia enemmän halusi kuin minä..eikä sitten näköjään oikein jaksanutkaan niistä huolehtia. Onko kohtalotovereita tai vertaistukea linjoilla?

Kommentit (121)

Vierailija
121/121 |
18.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi aloittaja hakee vain vertaistukea eikä halua millään tavalla muuttaa tilannetta?

Kyllä se on täysin naisen oma valinta elää sellaisen miehen kanssa, jonka p'rseenkin joutuu kohta pyyhkimään, kun ei mies itse viitsi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla