Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies ei osallistu arkeen

Vierailija
23.05.2024 |

Meillä on kaksi lasta, 10- ja 14-vuotiaat. Ensimmäisen lapsen kohdalla mies vielä osallistui kotitöihin, kävi oma-aloitteisesti kaupassa jne. muuta normaalia. 

Siinä kun nuorimmainen alkoi olla parivuotias, jokin muuttui. Kävimme molemmat töissä, mutta kaikki kotityöt jäivät minun vastuulleni pikkuhiljaa. Loppupeleissä olen hoitanut molempien lasten eskariin viemiset ja haut, lääkärikäynnit, kouluasiat, vaateostokset ym - ihan kaikki yksin. Onneksi lapset jo isompia, niin hieman helpompaa jo.

Tätä nykyä mies suunnilleen pesee vain omat pyykkinsä ja laittaa itselleen ruokaa (harvoin). Joskus hoitaa koko perheen ruokaostokset, kun tarpeeksi monta kertaa sanoo. Muutoin mies menee omia menojaan tai lojuu kännykän kanssa sohvannurkassa. On yritetty keskustella asiasta, mies suuttuu eikä puhu. Lapset pyytävät mukaan johonkin, ei lähde. Ihan kuin mies olisi alkanut elää omaa elämäänsä perheen sisällä. Vuosia ollut jo tällainen tilanne.

Lapsia tuli tuon miehen kanssa hankittua peräti kaksin kappalein, koska merkit alkoivat näkymään vasta myöhemmin. Itse asiassa se mies niitä lapsia enemmän halusi kuin minä..eikä sitten näköjään oikein jaksanutkaan niistä huolehtia. Onko kohtalotovereita tai vertaistukea linjoilla?

Kommentit (121)

Vierailija
101/121 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, lopeta nalkutus ja hoida tehtävät, jotka sinulle naisena kuuluu. 

Vierailija
102/121 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä sama, mies hoitaa omat asiansa. Pesee omat pyykkinsä jne. Valitta, jos joutuu tekemään kotitöitä tai osallistumaan perheen arkeen.

Piilota pesuaine, shampoot, vessapaperit yms. Käypähän sit edes kaupassa.

Kokeiltu on, ei auta. Jättää vain kädet pesemättä ym. jos ei ole paapottu saippuaa näkyville. Vessapaperin suhteen sama.

ap

Jättää perseen pyyhkimättä????

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/121 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedätkö, annat lapsillesi mallin siitä kuinka avioliitto toimii, millainen käytös on oikein ja hyväksyttävää. Sen mallin he imevät kotitilanteesta, siitä huolimatta mitä heille sanot asiasta. itse huomaan vielä 40 vuotiaana olevani samanlainen vihainen vaimo kuin äitini oli. Miesten olen antanut kohdella itseäni vähätellen ja ylenkatsoen, aivan kuten isäni teki äidilleni. Nyt vasta tässä iässä ja eron jälkeen olen alkanut käsitellä sitä traumaa minkä vanhempieni keskinäinen suhde minulle aiheutti. Kaikki on tapahtunut täysin tiedostamatta, en ole tajunnut että toista lapsuuden mallia, ennen kuin vasta nyt kun olen asiaa käsitellyt. Muista siis, että kun annat miehen kohdella itseäsi huonosti, annat samalla lapsillesi huonot ihmissuhdetaidot tulevaan. Vastuu on siinä mielessä sinun, että miestäsi et voi muuttaa, hän on se kusipää, mutta sinä voit lopettaa tilanteen ottamalla avioeron. Eron käsittelyssä kerro lapsillesi, ettei avioliitossa

Minun isäni a.mpui itsensä , äiti toi uuden miehen 2 viikkoa hautajaisten jälkeen. mies vei kaikki rahamme. Meillä asui mm musta.laislauma. Yritin käydä koulua , vuoden päästä muutin soluasuntoon, kun menin lukioon. Millainen millainen minusta tuli?

Vierailija
104/121 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiedätkö, annat lapsillesi mallin siitä kuinka avioliitto toimii, millainen käytös on oikein ja hyväksyttävää. Sen mallin he imevät kotitilanteesta, siitä huolimatta mitä heille sanot asiasta. itse huomaan vielä 40 vuotiaana olevani samanlainen vihainen vaimo kuin äitini oli. Miesten olen antanut kohdella itseäni vähätellen ja ylenkatsoen, aivan kuten isäni teki äidilleni. Nyt vasta tässä iässä ja eron jälkeen olen alkanut käsitellä sitä traumaa minkä vanhempieni keskinäinen suhde minulle aiheutti. Kaikki on tapahtunut täysin tiedostamatta, en ole tajunnut että toista lapsuuden mallia, ennen kuin vasta nyt kun olen asiaa käsitellyt. Muista siis, että kun annat miehen kohdella itseäsi huonosti, annat samalla lapsillesi huonot ihmissuhdetaidot tulevaan. Vastuu on siinä mielessä sinun, että miestäsi et voi muuttaa, hän on se kusipää, mutta sinä voit lopettaa tilanteen ottamalla avioeron. Eron

INKKULI, INCEL, TROLLI?

Vierailija
105/121 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on oikein mukava ketju. Aloittaja halusi vertaistukea, ehkä purkaa myös mieltään. Täällä sitten keksittiin, että kaikki on aloittajan omaa syytä, vika on hänessä kun hänen mies on mikä on. Alaikäiset lapset pitäisi suunnilleen laittaa itse huolehtimaan itsestään, koska muutoin aloittaja on kynnysmatto ja paapoo miestään. Ollaan me ihmiset sitten kivoja toisillemme.

Naisethan itkee, että täällä palstalla lietsotaan naisvihaa. Tosiasia on, että naiset itse lietsovat sitä naisvihaa syyllistämällä toisia naisia. Niin kuin tässä ketjussa saamme lukea.

T. Pete

Vierailija
106/121 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On sinulla luuseri mies mutta itse sen valitsit niin että teet nyt niitä kotitöitä yksin koska luuseri miestäsi ei kiinnosta.

Vierailija
107/121 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on oikein mukava ketju. Aloittaja halusi vertaistukea, ehkä purkaa myös mieltään. Täällä sitten keksittiin, että kaikki on aloittajan omaa syytä, vika on hänessä kun hänen mies on mikä on. Alaikäiset lapset pitäisi suunnilleen laittaa itse huolehtimaan itsestään, koska muutoin aloittaja on kynnysmatto ja paapoo miestään. Ollaan me ihmiset sitten kivoja toisillemme.

Naisethan itkee, että täällä palstalla lietsotaan naisvihaa. Tosiasia on, että naiset itse lietsovat sitä naisvihaa syyllistämällä toisia naisia. Niin kuin tässä ketjussa saamme lukea.

T. Pete

Nainen on toiselle naiselle susi!

Vierailija
108/121 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En yllättyisi jos kävisi ilmi että miehelläsi on toinen nainen ja miestäsi ei kiinnosta enää mikään nimenomaan uuden naisen takia. 

Vierailija
109/121 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisit tehnyt lapsia kiltin ja kunnollisen miehen kanssa niin sinulla olisi hyvä parisuhde koska kiltti mies tekee aina kotitöitä.

Sen sijaan otit vaan komean miehen lapsia tekemään koska ajattelit että komea mies on myös hyvä kumppani ja komeat miehet on sellaisia että ne ajattelee että vapaus on mennyttä kun lapsia tulee eikä ne sitten jaksa sitä perhe elämää elää ja sinulle käynyt juuri niin että miehes alkanut elää omaa elämää ja haluaa tehdä omia juttuja.

Heh heh. Aika paljon myös kiltit ja erityisesti "kiltit" miehet saattaa heittäytyä naisen passattaviksi. Siis nää itseään kilteiksi tituleeraavat miehet jotka on usein täysin sovinisteja..

Tiedän oikeasti hyväntahtoisiakin miehiä jotka ovat silti tällaisia passattavia koska lapsuudenkodissa on saatu malli että äiti hoitaa kaiken kotona.. Sitten ei vaan kasveta siihen ymmärrykseen että vaimo ei olekaan äiti. 

Vierailija
110/121 |
22.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä sama, mies hoitaa omat asiansa. Pesee omat pyykkinsä jne. Valitta, jos joutuu tekemään kotitöitä tai osallistumaan perheen arkeen.

Minä tein tuon. Mies alkoi vessassa käynnin jälkeen käyttämään bidesuihkua, kun ei ollut vessapaperia. Itsensä ja hiuksensa pesi suihkussa vessasta hakemallaan palasaippualla, kun ei löytänyt shampoota. Ei silti ruvennuyöt kaupasta ostamaan shampoota tai vessapaperia. Se palasaippua oli vessassa pakko olla näkyvillä lasten käsienpesua varten.

Vierailija
111/121 |
22.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä sama tilanne sillä erotuksella, että lapsia on vain yksi ja hän on vasta seitsemän. Merkkejä tällaisesta ei oikeasti ollut ennen lasta. Mies oli ahkera töissään, siivosi jälkensä, kävi usein auttelemassa iäkkäitä vanhempiaan ja kavereitaan jne. Tekee niitä asioita edelleen yhtä ahkerasti kuin ennenkin. Kotona lapsen suhteen vaan ei tee yhtään mitään. Ei lapsen kanssa eikä lasta varten. Omat jälkensä sentään siivoaa, mutta ei mitään lapsen sotkuja. Eli perhe-elämän suhteen pudotti hanskat tiskiin heti kun perheen sai. Muistan tarkkaan, että kolme päivää synnäriltä kotiutumisen jälkeen. No, toista lasta en tähän enää halunnut, onneksi opin kerrasta. Mutta arvatkaa miten harmittaa. Eron otan kun lapsi on sen verran isompi, että selviää itsenäisemmin asioista.

Vierailija
112/121 |
22.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin sama tilanne, mies on ulkoistanut itsensä perheestä. Syytä en tiedä. Ei tässä nyt kauhea kiire ole erota, mutta eroon tuo tulee johtamaan lopulta. 

Vierailija
113/121 |
22.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä sama tilanne sillä erotuksella, että lapsia on vain yksi ja hän on vasta seitsemän. Merkkejä tällaisesta ei oikeasti ollut ennen lasta. Mies oli ahkera töissään, siivosi jälkensä, kävi usein auttelemassa iäkkäitä vanhempiaan ja kavereitaan jne. Tekee niitä asioita edelleen yhtä ahkerasti kuin ennenkin. Kotona lapsen suhteen vaan ei tee yhtään mitään. Ei lapsen kanssa eikä lasta varten. Omat jälkensä sentään siivoaa, mutta ei mitään lapsen sotkuja. Eli perhe-elämän suhteen pudotti hanskat tiskiin heti kun perheen sai. Muistan tarkkaan, että kolme päivää synnäriltä kotiutumisen jälkeen. No, toista lasta en tähän enää halunnut, onneksi opin kerrasta. Mutta arvatkaa miten harmittaa. Eron otan kun lapsi on sen verran isompi, että selviää itsenäisemmin asioista.

Jossei siitä miehestä ole mitään hyötyä lapsen kanssa niin peruste olla eroamatta lapsen takia on harvinaisen typerä.

Vierailija
114/121 |
22.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jossei siitä miehestä ole mitään hyötyä lapsen kanssa niin peruste olla eroamatta lapsen takia

Miksi erota jos ei siitä miehestä ole haittaakaan. Eikä satu haluamaan uutta miestä.

Vierailija
115/121 |
22.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama täällä. Eipä enää paljoa kiinnosta sänkyhommat, kun mies elelee lähinnä omaa elämäänsä.

Vierailija
116/121 |
22.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos perhe-elämä ei miestä niin napostele, niin minkäs sille voi. Sohvalla on kivempaa kuin osallistumassa. 

Vierailija
117/121 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on aina yhtä jännittävää seurata, kuinka pillun antamatta jättäminen tai joku muu seksuaalinen teko aiheuttaa sitä, ettei kokonainen perhe osallistu arkeen. Omasta tilanteesta voin todeta että harrastettiin seksiä päivittäin 3 vuoden ajan, eikä arki siltikään pyörinyt muuten kuin yhden ihmisen kontolla. Koko arki pyörii edelleen yhden ihmisen varassa, seksi on vähentynyt. Sama kuin vettä kaataisi hanhen selkään.

Lapsi ottaa isommaksi osaksi mallia vanhemmistaan ja varsinkin eroperheessä kahden kodin välillä ottavat aina sen mieluisimman vaihtoehdon miten toimia arjessa. Jos lähivanhemman luona asiat ovat tiptop niin etävanhemman luona vallitsee rennompi ote elämään. Ainahan ei näin ole, mutta jos vanhempi laistaa itse arkiaskareista niin lapset näkevät asian normaalina, miksi siis he tekisivät asian eteen mitään kun ei vanhempikaan tee? 

Vierailija
118/121 |
18.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on aina yhtä jännittävää seurata, kuinka pillun antamatta jättäminen tai joku muu seksuaalinen teko aiheuttaa sitä, ettei kokonainen perhe osallistu arkeen.

Niin. Tämä paljastaa sen, että mies on ylipäätään hankkinut perheen ja lapsia vain pil lun vuoksi ja pil lun saamisen vuoksi.

Vierailija
119/121 |
18.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä väliä sillä on? Olethan sinä kuitenkin Rouva. Sen myötä sosiaalinen asemasi on aivan toinen kuin eronneena yksihuoltajana. Miten sinä yksin selviäisit taloudellisestikin, ja olisi kamalaa, kun et kelpaisi enää kenellekään muulle miehelle.

Tässäpä monta syytä, miksi sinä et rohkene vaatia miestä osallistumaan kotitöihin. Sehän voisi muuttaa ahkeramman palvelijan luo asumaan, jos sinä lopettaisit täysihoitolan pidon.

Vierailija
120/121 |
18.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kokeiltu on, ei auta. Jättää vain kädet pesemättä ym. jos ei ole paapottu saippuaa näkyville. Vessapaperin suhteen sama.

ap

Jättää perseen pyyhkimättä????

Ap:n pitää käydä pyyhkimässä.