Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

IVF/ICSI vko 6

26.01.2007 |

Onko mahdollisesti viikon 6 IVF/ICSI:läisiä tulossa mukaan jännittämään?

Olen 36-vuotias (ensi kuussa jo 37, älkää kertoko kellekkään!), tällä viikolla kolmannen ja viimeisen IVF-hoidon aloittanut. Takana 1 keskeytetty inseminaatio ja kaksi IVF-hoitoa, jossa toisessa varhain huomattu kohdun ulkopuolinen raskaus. Munasoluja on tullut hoidoista 7 ja 12, joista aina selviytynyt jokin alkio siirtoon, mutta yhtäkään ei pakkaseen.

Miehen simpat laatuluokkaa, itsellä vasen munanjohdin tukossa ja oikeasta munasarjasta 1,5 vuotta sitten leikattiin kysta. Lisäksi laparoskopiassa poistettiin lievä endometrioosi. FSH on ollut lievästi kohollaan ja TSH arvot normaalien ylärajoilla. Kilpirauhaslääkityksen aloitin joulukuun alussa ja hormonitaso on lähtenyt pikkuhiljaa laskemaan.

Pistokset Gonal-F:lla aloitin viime maanantaina heti hevoskuurilla 300 IU:ta. Ensi maantanaina seurantaultra. Minulla on pitkä kierto, joten lääkäri oli sitä mieltä että riittää jos tilanne tarkastetaan kahdeksantena pistospäivänä.

En välttämättä ole kiireen vuoksi kaikkein aktiivisin kirjoittelija mutta olisi kiva saada piinailusiskoja mukaan. Joten laittakaai viestiä tulemaan, jos punktio/alkion siirto osuu viikolle 6 :o)

Kommentit (140)

Vierailija
101/140 |
22.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi Eppuliinis ja KirsikkaX, ikävä kuulla uutisenne. Lohtuhalaukset molemmille! Onneksi kuitenkaan ette vielä luovuttaneet, ensi kerralla hoito voi mennä jo paljon paremmin. Kummasti sitä aina epäonnistuneen hoidon jälkeen kokosi itsensä ja lähti uuteen yritykseen. Me naiset ollaan ihmeellisen vahvoja, emme aina sitä itsekään tajua...

Leevilma, kiitos megahalauksesta, otettiin onnellisena vastaan :o)

Teilläkin oli vasta ensimmäinen kerta, joten toivoa vielä on.

Tsemppiä tulevaan myös Eericalle!

Mingu, tulethan heti kertomaan verikokeen tulokset, täällä odotetaan!

Ajatelkaa Tuuve ja Mingu, meillä voi olla parhaimmassa (vai pahimmassa?) tapauksessa tulossa viisi vauvaa! Eikös sulle Tuuve siirretty yksi alkio? Raportoidaan sitten parin viikon päästä ultratulokset vaikka tuonne plussanneisiin, minua ainakin kiinnostaa tulokset :o)

Kävin jo kurkkaamassa plussanneiden pinoa, mutta vielä en rohkene sinne astua. Joko Mingu tai Tuuve ovat siellä käyneet? Vaikuttaa että pino on paljon hiljaisempi kuin tämä puoli...

( . ) Mies toi eilen kukkia ja loisti kuin Naantalin aurinko. 4,5 vuotta tätä ihmettä odotettiin, ihan uskomatonta...

Olemme sopineet että kerromme tilanteen vain muutamille valituille kunnes kriittiset viikot ovat menneet. Miehen sisko, joka oli meillä kylässä, kyselikin minkä takia nyt kukkia sain. Hymistelin että mies aina välillä tuo niitä ihan muuten vain... Totta se onkin, hän tuo muutaman kerran vuodessa kukkia kotiin, muinakin päivinä kuin synttärinä.

Mukavaa loppuviikkoa kaikille!

Vierailija
102/140 |
22.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensiksi pahoittelut eppuliinikselle ja Kiirsikalle!! Onneksi ette kuitenkaan kokonaan lannistuneet. Olen samaa mieltä Marvikin kanssa siitä että se on ihmeellistä mistä sitä voimaa aina saa!

(.) Sain siis tänään eilisen verikokeen tuloksen ja hcg arvo oli 60 pp12. Soitin klinikalle ja hoitaja sanoi että viitearvot pp14 on 37-270, joten raskaana ollaan! Hoitaja olis jo varaillu ultra aikaa mutta minä haluan vielä maanantaina uuteen verikokeeseen että nähdään nouseeko arvo normaalisti. Lupasi käskee lääkärin tehdä lähetteen labraan. Tein muuten taas tänään testin (yllättävää...) clear blue oli merkki ja siihen pamahti samantien selvä plussa!

Nyt jo uskaltaa vähän hymyilläkin.. Tietääkö muuten kukaan kuinka paljon ton hcg:n pitäis nousta vuorokaudessa? Nyt vasta tajuaa kuinka luottamus tähän elämään on menny tän kolmen vuoden aikana, kun ei edes plussasta osaa iloita täydellä sydämellä ja saman asian huomasin miehestäkin, se on ollu niin kauheen luottavainen siihen että meille vielä lapsi saadaan (sillonkin kun mä oon sitä epäilly) ja nyt se pelkää ihan yhtä kovasti kun mäkin että tää ei sujukaan normaalisti loppuun saakka.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/140 |
22.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole Marvik vielä uskaltautunut kurkkimaan tuonne plussanneiden puolelle, mutta eiköhän sinne jossain vaiheessa siirrytä. Täällä vauva-lehden laskurilla laskin että LA olis 31.10. menkkojen mukaan :) Olen jo antanut itseni vähän haaveillakin ja tänään kotimatkalla tuli ekaa kertaa itku. Onnesta siis!

Vierailija
104/140 |
23.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mingu, toi sun testitulos vaikutti oikein lupaavalta. HCG kaksinkertaistuu muistaakseni 12-15 tunnin välein. Eli maanantaina sun tulos pitäisi olla jo useita satoja, jollei tuhansissa ;o) Olettekos jo ehtineet miettiä, et mitä jos vauvoja onkin kaksi?

Tein ihan piruuttani tänä aamuna uuden testin, kun tämä vieläkin tuntuu niin isolta ihmeeltä. Nythän olisi joidenkin klinikoiden virallinen testipäivä, eli 16 päivää siirrosta. Ensimmäistä kertaa elämässäni näin kun testiin pamahti kontrolliviivaa punaisempi tulos! Mahtava tunne!

Kävin itsekin laskemassa LA:n ja se olisi 28.10. Voihan tuohon tulla vielä jotain heittoa, lääkäri osaa varmasti laskea sen tarkasti. Tietty nyt alkoi jo pelottamaan että mitä jos tämä onkin tuulimuna? Tai että olen niin vanha ensisynnyttäjä, että vauvassa (tai vauvoissa) onkin jotain vikaa? En kyllä vielä ole antanut liikaa valtaa ajatuksille, välillä ne vain hiipivät hetkeksi ajatuksiin.

Joko Tuuve on vaipunut sellaiseen euforiaan ettei enää tänne ehdi lainkaan?

Muuten, tuolla PAS viikolla 6 -pinossa on myös plussanneita, joten me plussanneet saisimme kyllä lokakuisille ihan mukavan ryhmän aikaiseksi. Kaipa meidän kohta pitäisi täältä lähteä, ettei kiusata muita enempää.

Onneksi viikonloppu on edessä. Mulla taitaa vahvimpana raskausoireena olla kova väsymys. Illalla nukahdan heti ja aamulla tuntuu kuin en olisi ehtinyt nukkumaan ollenkaan. Lisäksi syömisen jälkeen vatsaa painaa ja sellainen ihmeellinen hermosärky menee reiteen asti. Viimeksi kohdunulkoisessa se oli vain oikeassa reidessä, nyt se vaihtelee vasemman ja oikean välillä. Toivottavasti tämä ei pahene raskauden myötä, ei ole ihan kaikkein miellyttävin tunne...

Mukavaa viikonloppua niille jota tätä palstaa vielä lukevat! :o)

Vierailija
105/140 |
23.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei olla kauheesti puhuttu siitä että onkohan siellä 1 vai 2 kiinnittyny. Mutta mua ei kylläkään pelota yhtään se että vois tulla kaksoset. Miestä kyllä vähän enemmän, kun ei sillä oo oikeestaan yhtään vauvan hoito kokemusta. Mä oon työni puolesta hoitanu aika paljonkin kaksosia ja jopa muutaman kerran kolmosiakin joskus (siinä kyllä loppu kädet kesken...) Kyllä siinä pärjää vaikka vähän enemmän pitää kiirettä ;)

Mullakin on koko ajan pientä pelkoa että sujuuko kaikki hyvin, mutta ei läheskään niin paljon ku vielä pari päivää sitten. Oireita on: Tänään ekaa kertaa oksetti! Yks asiakas polttaa piippua ja normaalisti se haju ei tee yhtään pahaa, mut nyt oli pakko päästä äkkiä sen kämpästä ulos raittiiseen ilmaan hengittämään ja tovi siinä meni ennenkun kuvotus loppu. Lisäks mulla on useemmin nälkä kun normaalisti, en yleensä syö kauheen säännöllisesti mut nyt on pakko kun tulee heikko olo muuten. Mies jo eilen kuittailikin tehdessäni iltapalaa jota en normaalisti syö, että nytkö jo alkaa mielitekojen mukaan syöminen.. Menkkakivut on loppunu, mutta edelleen kun kävelen reippaasti tai nousen nopeesti seisomaan tms. alavatsassa tuntuu sellanen jännä kipu. välillä se on ihan siedettävä, mutta välillä taas vetää ihan kippuraan.

Jatkuuko sulla vielä luget? Mulla meni tänä aamuna viimenen, toivottavasti siitä ei oo haittaa et lopetan ne. Tein muuten minäkin taas aamulla testin ja samantien siihen pamahti taas tummempi viiva kun eilen..

Ajattelin että odottaisin sen maanantain verikokeen tuloksen vielä ja sitten jos se on normaali niin vois jo alkaa siirtyyn tonne plussanneiden puolelle.. Ootko huomannu, onko siellä jo aloitettu pinoa vai odottaako se vielä aktiivista aloittajaa?

Mulla piti olla tää viikonloppu iltavuorot töissä, mutta sain vaihdetuksi ne vapaapäiviksi, joten nyt saa vaan levätä. Tosin musta tuntuu että energiaa on nyt paljon enemmän kun aikasemmin!

Hyvää viikonloppua!!

Vierailija
106/140 |
23.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marvik, olitko ajatellut siirtyä odotus puolelle vai tonne plussanneisiin lapsettomiin? Musta tuntuis ehkä " kotoisammalta" toi plussanneet lapsettomat.

Ja vielä noista oireista unohdin palelemisen, tuntuu ettei sisälläkään mitkään vaatteet riitä...

Vierailija
107/140 |
23.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

marvik ja mingu: Ekaksi onnittelut plussasta!!! Ollaan tuolla PAS-vko6 -pinossa juteltu mm Nevalaine kanssa, että oman pinon voisi laittaa pystyyn. Mun mielipide on, että kotoisampaa (niinkuin mingukin sanoi) olis olla tuolla plussanneissa lapsettomissa. Olisko teistä jompi kumpi halukas laittamaan sinne pinon pystyyn, niin voitais siirtyä porukalla sinne?

Tutustuttais siellä sitten paremmin...

Kysellepi: -Auris- *joka ei vielä ihan joka hetki usko plussaa todeksi...*

Vierailija
108/140 |
24.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aurikselle isosti onnea plussasta! Olen vähän sivusilmällä seuraillut teidän onnistumisianne tuolla PAS-pinossa, varsinkin näin loppuvaiheessa. Oliko niitä plussanneita teitä moniakin Nevalaise lisäksi?

Juu, yhdyn mielipiteissänne lapsettomiin plussanneisiin pinoutumisesta. En kyllä ihan vielä uskalla olla aloittavana henkilönä, vielä kun ei tiedä onko raskaus lähtenyt hyvin käyntiin. Uskoisin että ensimmäisen ultran jälkeen on jo paljon luottavaisempi. Mutta liittyä voin kyllä joukkoon, jos joku rohkea vain tekee aloitteen :o)

( . ) Olin itsekin unohtanut oireista palelemisen. Lisäksi lämpö on ollut koko ajan hiukan kohollaan, pääasiassa 0,3 astetta yli normaalilämmön. Sitten vielä kun tuo pääkoppa ei tiedä mihin pitää olla tyytyväinen. Jos olo on ihan normaali, on huolissan tapahtuuko mitään. Sitten taas kun hermosäryt ja pienet jomotukset alkavat, pelkää että tuleeko nyt keskenmeno! Kun ei ole tätä koskaan ennen kokenut, ei tiedä mikä on normaalia. Vai onko tämä olon vaihtelu normaalia?

Mut summa summarum, olo on hyvä ja mieli iloinen. Tekisi mieli huutaa koko maailmalle tästä onnistumisesta! Mietin tässä että pitäisikö viedä kahdelle minua eniten hoitaneelle lääkärille kukkia 1. ultrassa. Pidettäisiin kukat piilossa ultran ajan ja jos kaikki on hyvin, annettaisiin ne lopuksi. Ja pyydettäisiin toiselle lääkärille toimittamaan ne toiset kukat. Mitä mieltä olette, onko ihan hullu ajatus?

Vierailija
109/140 |
24.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyselit niistä lugeista. Hoitaja kehoitti heti lopettamaan luget plussatiedon jälkeen. Ei kuulemma ole riittävää näyttöä hyödystä plussatestin jälkeen. Yritin vielä tivata kun laatikossa olisi vielä yksi korkkaamaton levy, mutta hän oli tiukkana, ei tarvitse enää jatkaa.

Joten nyt on ollut ihanan puhtoinen olo loppuviikon ;o)

Vierailija
110/140 |
24.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin kurkkimassa plussanneita ja huomasin Liliumin avanneen pinon lokakuisille. Ilmoittaudun siellä jahka kerkiän, nyt pitää lähteä kauppaan.

Vierailija
111/140 |
24.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

marvik:

Mingu, toi sun testitulos vaikutti oikein lupaavalta. HCG kaksinkertaistuu muistaakseni 12-15 tunnin välein.

Monet ihmiset käyvät mittauttamassa hCG arvonsa useamman kerran ja turha huolestuttaa ei tarpeeksi nousseilla arvoilla. HUSLAB eli Helsingin ja Uudenmaan sairaanhoitopiirin tutkimusohjekirja toteaa:

[b]Normaalissa raskaudessa hCG-pitoisuus kaksinkertaistuu 1.5 - 2 vuorokaudessa. [/b]

Vierailija
112/140 |
24.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väitteeni perustuikin muistin varaan. Eihän tässä ammattilaisia olla eikä ketään ollut tarkoitus huolestuttaa :o) Enkä usko että ainakaan Mingu tästä huolestui.

Vierailija
113/140 |
24.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoo mistä oon huolestunu on noi alavatsakivut joita on ajoittain. Mutta varmaan niin kauan kun ei oo vuotoa ei ole hätää. Onpahan ainakin pakko ottaa rauhallisesti... maanantaita odotellessa. Huomasin että Lilium oli alottanu LA lokakuussa-pinon, mutta liityn joukkoon (toivottavasti) vasta maanantaina.

Vierailija
114/140 |
25.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti kivut ovat jo hellittäneet, Mingu.

Iisisti otetaan myös täällä, elimistö sanelee nyt ihan täysin rytmin. Illalla olen mennyt nukkumaan klo 11 aikoihin ja yöt olen nukkunut kuin tukki. Eilisen kauppakäynnin jälkeen tuli tosi väsy, oli pakko käydä loikoilemassa välillä. Kumpaakin munasarjaa vähän kivisti illalla, mutta ne menivät nopeasti ohi. Rintojakin aristaa aika tavalla, ne ovatkin täyttäneet rintsikoiden kupit niin että kohta pitää käydä ostamasas isommat rintsikat!

Jään tänne sun kaveriksi siihen asti kunnes tiedät maanantain tuloksen. Eihän sitä nyt piinasiskoa voi yksin jättää!

-marvik- rv 4+6

Vierailija
115/140 |
25.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja pakko tulla onnittelemaan...ONNEA Marvik!!!!!!!!!! :) Oon välillä käyny seurailemassa löytyykö sun kuulumisia ja nyt oli hieman taukoa ja ei ois voinu parempia kuulumisia löytyäkkään!! Oikein kovasti paljon onnea odotukseen ja ihanaa tulevaa kevättä!!! :)

Inka-Mari

Vierailija
116/140 |
25.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas kiva Marvik kun jäät vielä seuraksi! Mutta missä on Tuuve?!

Kyllä on vatsakivut jo selvästi hellittäny ainakin toistaiseksi. Toivottavasti lopullisesti! Nyt on mullekin tullu väsymys. Eilen nukuin kahdet päiväunet normaalien yöunien lisäks. Viime yönä uni oli aika katkonaista kun jatkuvasti sai juosta pissalla, mutta onneks tänäänkin saa nukkua päikkärit jos väsyttää :) Ja mulla on vielä maanantai ja tiistaikin vapaapäivät!

Vierailija
117/140 |
25.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inka-Mari, mukava kuulla sinusta!!! Kävin juuri kolme minuuttia sitten kurkkimassa ensimmäistä kertaa heinäkuisten pinoa ja huomasin että olit siellä kertonut Mayan ja minun kuulumiset. Tuli tosi hyvä mieli kun muistat meitä vielä :o) En ole rohjennut aiemmin käydä edes koko palstalla... Oli kiva lukea että teillä kaikilla raskaus on sujunut hyvin. Bongasin pinosta montakin tuttua nimeä.

Pitääpä käydä vielä Mayaa onnittelemassa, hän olikin pinoutunut toiseen pinoon plussanneissa.

Vierailija
118/140 |
25.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kun käy kateeksi sun vapaapäivät! Mulla on maanantaista keskiviikkoon illat luentoja ja jo ennakkoon hirvittää miten jaksan. Toivottavasti en nukahda näppiksen päälle ;o)

Vierailija
119/140 |
25.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

että, kaikki pääsisivät tuonne plussanneiden puolelle. Ja oon ilonen jokaisesta plussasta ja tulee hyvä mieli aina, kun huomaa hyviä uutisia! :) Ja taas tulee surku niiden puolesta jotka vielä joutuvat odottelemaan ja jatkamaan hoitoja. Onneksi suurella osalla kuitenkin hoidot jossain vaiheessa tuovat sen kovasti toivotun nyytin! :) Käyn varmaan jatkossakin kurkkimassa teidän kuulumisia ja miten on odotus mennyt...sulla on jännittävä eka ultra edessä, että montako sielä on matkassa (eikös sulle siirretty 2?) :)

Inka-Mari

Vierailija
120/140 |
25.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olimme viikonlopun maalla, siitä tämä syvä hiljaisuus. Edelleen on aika hupsu ja uskomattoman mahtava olo tuosta keskiviikon yllätysplussasta. Fyysisiä oireita ei edelleenkään ole, jos ei lasketa pientä väsymystä joka tietysti voi johtua mistä tahansa. Vaikka siitä vasta olleesta flunssasta.

Vähän stressaa se, että ultra on vasta 15.3. Saisi olla aiemmin, että kuulisi onko kaikki ok. Kohdunulkoinen raskaus vähän pelottaa, kun sellainen on kerran ollut... Että mitä jos nytkin?

Tuo pelko hiipii taustalla, mutta onneksi vain taustalla. Muuten on älyttömän onnellinen olo. Meillähän olisi laskettu aika sun kanssa mingu samana päivänä, jos ja kun kaikki menee putkeen! En ole juurikaan vielä kurkkinut plussanneiden puolta, mutta taidanpa käydä vilkaisemassa... Tsemppiä meille kaikille;)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi kolme