IVF/ICSI vko 6
Onko mahdollisesti viikon 6 IVF/ICSI:läisiä tulossa mukaan jännittämään?
Olen 36-vuotias (ensi kuussa jo 37, älkää kertoko kellekkään!), tällä viikolla kolmannen ja viimeisen IVF-hoidon aloittanut. Takana 1 keskeytetty inseminaatio ja kaksi IVF-hoitoa, jossa toisessa varhain huomattu kohdun ulkopuolinen raskaus. Munasoluja on tullut hoidoista 7 ja 12, joista aina selviytynyt jokin alkio siirtoon, mutta yhtäkään ei pakkaseen.
Miehen simpat laatuluokkaa, itsellä vasen munanjohdin tukossa ja oikeasta munasarjasta 1,5 vuotta sitten leikattiin kysta. Lisäksi laparoskopiassa poistettiin lievä endometrioosi. FSH on ollut lievästi kohollaan ja TSH arvot normaalien ylärajoilla. Kilpirauhaslääkityksen aloitin joulukuun alussa ja hormonitaso on lähtenyt pikkuhiljaa laskemaan.
Pistokset Gonal-F:lla aloitin viime maanantaina heti hevoskuurilla 300 IU:ta. Ensi maantanaina seurantaultra. Minulla on pitkä kierto, joten lääkäri oli sitä mieltä että riittää jos tilanne tarkastetaan kahdeksantena pistospäivänä.
En välttämättä ole kiireen vuoksi kaikkein aktiivisin kirjoittelija mutta olisi kiva saada piinailusiskoja mukaan. Joten laittakaai viestiä tulemaan, jos punktio/alkion siirto osuu viikolle 6 :o)
Kommentit (140)
Käytit sitten vielä samaa testiä kuin minä, joten täytyyhän tuon plussa olla! Sulla kun tuota kokemusta ko. testistä on, niin kuuluuko siihen tulla vahva kontrolliviiva? Ajattelin vain kun se mun testin kontrolliviiva oli niin hailakka... Kyllä se plussa noin varhaisessa vaiheessa voi olla tulkinnanvaraista. Mutta jos viiva on edes haalea, tarkoittaa se sitä että HCG:tä löytyy veresta. Nyt sitten vain uutta testiä kehiin parin päivän päästä!
Tänään tuli jo pari kertaa juostua vessassa kun tuntui että nyt lorahti. No, lorahdukset olikin lugea ja valkovuotoa. Miehellä menee jo hermot, hän käski aamulla testata. Saa nähdä mitä teen...
Mut ihanaa jos saadaan edes yksi plussa tähän pinoon! Se aina antaa toivoa bd
-marvik- edelleen pp12
Äläpäs nyt vielä mitään onnittele, epäilevällä kannalla olen edelleen...
Kyllä mulla on ollu se kontrolliviiva aina ihan tumma, että saatto olla sun testi virheellinen. Miten on, meinaatko testata huomenna? Mun on varmaan pakko, muuten en saa mielenrauhaa.
-erittäin skeptinen mingu-
En ole vielä teitä unohtanut - pitäähän sitä tsekata ketkä pääsevät mingun kanssa plussanneisiin!
Eerikalle lohtuhali, negatulos ei todellakaan tehnyt oloa helpoksi.
Itsellä ollut kiirettä töissä, enkä ole kuulumisiani ennättänyt kirjoitella.
samoin kuin eerikalla, mulla myöskin veritesti oli selkeä nega. eli lugeista johtuivat moninaiset oireet ja ilmeisesti myös päälläolevat kivuliaimmat kuukautiset ikinä. joskin puhdasta negaa ihmettelin myös siksi, että vuoto alkoi samalla tavalla kuin keskenmenoissa (ruskeita möykkyjä pari päivää) eikä kuten kuukautisissa, mutta ehkä sekin johtuu lugeista.. tiedä häntä, ensikertalainen kun hoidossa olin.
Kuukauden päästä sitten pakkaspeikot matkaan (pas). mieli ei tällä hetkellä ole kovin luottavainen, mutta pitäähän sitä vielä yrittää..
mutta adoptioon täälläkin suunnataan.
tsemppiä kaikille vielä piinaaville, ja kiitokset tuestanne!
leevilma - ilman liimaa ;-(
Olipa kiva nähdä Leevilman viesti! Pelkäsin jo että olit niin kettuuntunut tuloksesta, että jätit meidät kokonaan.
Mingu, sulla oli testatessa vasta pp10, joten se, että siellä edes jotain näkyi, on todella lupaavaa... Katsopas mitä alla kirjoittelen, niin ymmärrät varmaan heikonkin viivan merkityksen juuri tuossa mainitussa testimerkissä.
Ja omaan napaan:
Eilen jo alkoi sen verran hermostuttamaan, että päätin heti aamusta testata. Joten ei kun aamulla vaan käpistelemään testin kanssa. Ja niin se vain on, näyttöön piirtyi kontrolliviivaa heikompi, mutta selkeä plussa! Testi oli Unistep, jonka herkkyys on 20 IUI:ta. En tahtonut uskona testiä, joten kaivoin mammaksi.fi:n testin ja sekin näytti plussaa, vaikkakin heikommalla viivalla. Ja siinä pitäisi olla herkkyys 10 IUI:ta!
Sydän hakkasi ja kädet alkoivat hikoamaan. Herätin miehen, joka vain tyynesti ilmoitti, että hän kyllä tiesi plussasta. Mokomakin!
Olen aika sekaisin, ei ole vielä koskaan ennen näkynyt noin selkeää plussaa. Huomenna veritestiin, jolloin saan tietää HCG-arvot. Tänään aion vain nauttia, huomenna sitten aloitan stressaamisen. Viimeksi kun oli se kohdunulkoinen, joten tuo HCG-arvo on erittäin tärkeä.
Huh, onkohan tämä totta vai näenkö unta...
-marvik-
ei enää piinapäiviä, vaan tulevat sp:t eli 10 viikon stressipäivät!
Mähän sanoin että älä vielä suunnittele jatkoa!! Ihanaa!!
Itse testasin uudestaan tänä aamuna ja vähän selvempi mutta edelleen tosi haalee viiva tuli tikkuun. Edellisestä pissaamisesta oli tosin vaan alle pari tuntia että sekin saatto olla laimeempaa. Parina viime yönä on saanu juosta vessassa kahden tunnin välein, ja aina on oikeen kova pissahätä. Nyt alan kuitenkin uskoa että jotain kiinnittymistä on ainakin yrittäny tapahtua ja jo se tuntuu hyvältä! Toivottavasti olis tarrannu kunnolla kiinni!! Mulle ei oo mitään veritestiä määrätty, mutta ajattelin että jos tuo plussa ei katoa mihinkään ja mielellään vahvistuis niin menen kans veritestiin. Mutta nyt pitää jatkaa töitä, tää nettitouhu on meillä kielletty... ;(
Laitoin nyt päivityksen, toivottavasti ei plussiin tule muutoksia ja saadaan niitä lisää! Tuuve onkin seuraavana...
Leevilma: pitkä IVF
punktio 2.2. siirto 5.2.
testaus 16.2. Nega :o(
Marvik: antagonisti
punktio 5.2. siirto 7.2. (2 alkiota)
testaus 21.2. testi 20.2. plussa!
Eerica: pitkä IVF
punktio 5.2. siirto 7.2.
testaus 19.2. Nega :o(
Mingu: antagonisti
punktio 7.2. siirto 9.2. (2 alkiota)
testaus 23.2. testi 19. ja 20.2 näytti plussaa!
Eppuliinis: antagonisti
punktio 7.2. siiirto 9.2.
testaus 23.2.
KirsikkaX: antagonisti vaihtui inseminaatioon
inseminaatio 7.2.
testaus 23.2.
Tuuve: pitkä IVF
punktio 7.2. siirto 9.2.
testaus 21.2.
Vielä kerran pahoittelut neganneille!
Hienoa, Mingu ja Marvik, ja superonnittelut molemmille! Upeaa, että plussia alkaa tulla.
Mulla ei ole edelleenkään mitään oireita, joten olisi aika ihme juttu, jos vielä plussa tulisi. Menen kuitenkin huomenna verikokeeseen, niin kuulen sitten että onko missään vaiheessa ollut edes yritystä... Meillähän jäi 1+2 kaveria pakkaseen, joten seuraavaksi - toivottavasti mahdollisimman pian (lue: heti!) - olisi PASsin vuoro.
Tuuve
Ihan kauheesti paljon onnea mingulle ja marvikille!!! Kertokaahan nyt oireistanne, että miltä nyt tuntuu?? =)
Lueskelin täällä aikaisemmin, että testaukset on aloitettu niin päätinpä itsekin koittaa onneani... Mutta ei taida siihen 30%:n mahtua enää, siinä se testiviiva möllötti yksinänsä ja vaikka kuinka testiä väänteli ja käänteli niin ei muuksi muuttunut!!! =( Tiedän, että on vasta pp11, mutta eipä taida toivoa olla!! Kauhiat mensujuilinnat on jo kolmatta päivää, että koko ajan saa olla varuillaan... Taitaa luget estää " luonnovoimaa" . Ja tiedän senkin, että tämä on vasta meidän eka yritys ettei vielä sais luovuttaa, mutta kun se ei ole ollenkaan varmaa onko meillä enää mahdollisuus edes yrittää omilla...
No täältä noustaan, kai!? Mutta oikeesti, olette mingu ja marvik varmasti onnenne ansainnut!! =) Palaillaan astialla...
kiitokset vaan onnitteluista kaikille! Itselläni ei ole vieläkään kovin luottavainen mieli. Tänään taas testasin ennen kun mies lähti töihin ja kyllä siinä edelleen haalea viiva näky. Mutta se huolestuttaa kun se ei vahvistu ollenkaan. Mies kyllä sanoi että hän näki sen nyt paremmin kun eilen. Itse en osaa sanoa, ku olin ihan puoliunessa vielä. Tänään on vapaapäivä ja olis saanu nukkua pitkään mutta ei...
Noi mammaksin testit loppu nyt ja ajattelin hakee apteekista testin tänään. Eiköhän siinä pikkuhiljaa totuus valkene kun apteekin testit ei oo niin herkkiä.
Eppuliinis: Älä vielä lannistu, testaat uudestaan perjantaina niin voihan tulos muuttua! Mulla oireet on: menkkakivut, varsinkin kun tekee jotain raskaampaa niin alkaa kauhee kipu joka sit hetken päästä helpottaa. Lisäks kohtu(?) tuntuu välillä semmoselta jännältä, vähän niinkun kipua mutta ei sit kuitenkaan. Ehkä vähän niinkuin siellä olis painetta. Vasempaan kylkeen on sattunu aika kovasti muutamaan otteeseen parin päivän aikana. Tissikipu on hävinnyt lähes kokonaan, mikä mua vähän huolestuttaa.
Marvik: Tulethan heti kertomaan verikokeen tuloksen kun sen saat?!
Kiitokset onnitteluista! On tämä vielä aika vaikea uskoa todeksi, vaikka eilen iltapäivällä testasin kolmannen kerran samana päivänä(!) ja positiivinen sieltä pamahti. Tuo kolmas kerta oli lähinnä miehen takia, hän pelkää kovasti samanlaista kohtaloa kuin viimeksi, jolloni tuli hirmuisen haalea viiva ja kaikki ei sitten ollutkaan kunnossa...
Eppuliinis ja Tuuve, pidän peukkuja teidän puolestanne! Ei kannata luovuttaa ennen kuin testitulos virallisena testipäivänä on tehty :o)
Kävin aamusta verikokeessa, tuloksen soitan klo 13.30 jälkeen.
Nyt kiertää vatsassa, paha olo alkoi jo labraan mennessä eikä loppunut vaikka söin tuossa välissä (en pysty heti heräämisen jälkeen syömään, vasta parin tunnin päästä). Mutta ei kait tämä vielä voi olla raskauspahoinvointia?
Kyllä se tulos vielä jännittää. Jos HCG-arvo on hyvä, sainkin mahtavan ei syntymäpäivälahjan!
Ilmoittelen teille tulokset vielä tänään.
-marvik-
Ivf-hoitaja soitti juuri aamuisesta verikokeesta, ja Hcg-arvo oli 62,5(tai jotain, olin vähän sekavassa tilassa) ja pitävät kuulemma positiivisen rajaa viidessäkympissä. Siis: PLUSSAAAA???!!!!
Mutisin puhelimeen, ettei mulla ole mitään oireita, niin hoitaja sanoi ettei tässä vaiheessa välttämättä tarvitsekaan olla... Voi tauti! Kysyin myös kohdunulkoisen raskauden mahdollisuudesta, kun historiassa on yksi sellainen, mutta sitä ei osata vielä kertoa. Ultra 15.3., jos sinne saakka päästään.
IIIIK!
HCG-arvo on 172!! Tukevasti siis ollaan raskaana. En oikeasti uskonut että tähän pisteeseen asti pääsen, toivoin kyllä kovasti. Nyt pitää yrittää välttää uusia pelkotiloja seuraavat viikot ja toivoa että kaikki menee hyvin.
Ihan kuin tämä tapahtuisi jollekin toiselle henkilölle... Työnteosta ei kyllä nyt tule mitään.
Tuuve, onnea myös sinulle!!! Eikö ole käsittämättömän ihmeellinen tunne?!?!?
Tilastollinen onnistumisprojekti 30% on näin ollen rikottu joten Eppuliinillakin on vielä toivoa ;o)
Tule Mingu heti kertomaan jos testailet lisää...
Olisikohan listan päivityksen paikka?
T. Ihan sekaisin oleva marvik, joka ei tiedä edes raskausviikkojaan!
Ja hienoa Marvik! Tämähän menee pelkäks onnitteluks!! Päätin mennä jo tänään veritestiin, mutta en pääse vasta kun vähän myöhemmin kun mies tuo auton :( Huomiselle menee ennenkun saa vastauksen joten uneton yö tiedossa! Kävin myös hakemassa apteekista lisää testejä. Tossa meidän lähiapteekissa oli tosi suppee valikoima, joten otin clear bluen testejä 4... Myyjän ilme oli vähän semmonen että just joo..Ajatteli varmaan että oon joko sekasin tai epätoivoinen! Mutta niinhän mä oonkin molempia!
Ultra on 12.3., eli heti loman jälkeinen maanantai. Loma onneksi nopeuttaa päiviä.
Oon ihan sekaisin, tekisi mieli lähteä kotiin pyörimään ympyrää. Tai oikeasti tunnustin jo tuossa toisessa pinossa, hermojen rauhoittamiseksi tekisi mieli ottaa lasi viiniä ja polttaa tupakka. Mut tietenkään en sitä tee :D
Leevilma: pitkä IVF
punktio 2.2. siirto 5.2.
testaus 16.2. Nega :o(
Marvik: antagonisti
punktio 5.2. siirto 7.2. (2 alkiota)
testaus 21.2. Plussa!
Eerica: pitkä IVF
punktio 5.2. siirto 7.2.
testaus 19.2. Nega :o(
Mingu: antagonisti
punktio 7.2. siirto 9.2. (2 alkiota)
testaus 23.2. testi 19. ja 20.2 näytti plussaa!
Eppuliinis: antagonisti
punktio 7.2. siiirto 9.2.
testaus 23.2.
KirsikkaX: antagonisti vaihtui inseminaatioon
inseminaatio 7.2.
testaus 23.2.
Tuuve: pitkä IVF
punktio 7.2. siirto 9.2.
testaus 21.2. Plussa!
En malta olla täältä pois, joten tein päivityksen.
Mingu, otetaanko tosiaan näin varhaisessa vaiheessa veritesti? Ajattelin kun alkuvaiheessa tuo HCG-arvo nousee niin nopeaan, että kahdessä päivässäkin voi olla iso heitto... Onnea kuitenkin testaukseen, pidän peukkuja puolestasi!
Ei mulle ainakaan siellä labrassa sanottu ettei vois ottaa sitä testiä. Ja katselin tossa että Tuuvella on tehty siirto saman päivänä kun mulla ja tänään oli veritesti. Meen sitten maanantaina uudestaan jos aihetta on :) Mäkään en osaa pysyä pois täältä, kone on ollu auki koko päivän ja aina välillä oon käyny kattomassa onko tullu uusia viestejä.
Marvikille, Tuuvelle ja Mingulle!!!
Ihanaaaaaaaaaaa!!! elämä on joskus reilua!!!
Voikaa - ja kukin teistä monikossa, ettekä edes tiedä kuinka monikossa - hyvin!!
mahtavaa!
Leevilma
Niin se vaan on, että ei meille tällä kertaa vauvaa tullut... Vuoto alkoi justiinsa. Onneksi nyt vasta, ettei tarvinnut kesken harjoittelun kotiin lähteä. Ihmeen ok olo ainakin toistaiseksi, tai sitten en ole vaan tajunnut pettymystä vielä... Mutta kyllähän sen jo pari päivää olen tuntenut mitä tulevan piti. Huomenna soitan vl:ään ja alkaa uuden hoidon suunnittelu, toivottavasti! Tai on tämä kyllä aika rankka prosessi, vaikka alussa ollaan etten tiedä kuinka kauan tätä jaksaa...
Mutta hurjasti onnea kaikille plussille, minä poika kyhäilen uutta palstaa tänne sitten myöhemmin ja jatkan muiden kanssa...=)
kuulumisiin...
Viime viikon välillä vähän lupaavat oireet ovat poistuneet ja pientä tuhruvuotoa on alkanut tulla, eli kyllä tässä lopullisesti saa heittää hanskat tiskiin tämän hoidon osalta. Nega mikä nega.
Onneksi joillekin hoito tuotti plussan! Onnea teille kaikille! Toivon sydämestäni, että plussa vahvistuu ja saatte syliinne kaipaamanne pienokaiset.
Oma olo on nyt ihmeen rauhallinen. Olen mielessäni päättänyt tämän piinan aikana, että vielähän emme periksi anna. Kokeillaan vielä kerran omilla soluilla ja katsotaan mihin se johtaa.
t. KirsikkaX
Eericalle pahoittelut!! Ja onnea tuleviin koettelemuksiin!
Marvik: Nyt vaan uskotaan, ettei teidän tarvi miettiä jatkohoitoja vielä pitkään aikaan, kun ylihuomenna plussaat!!
Itse sitten tein ekan testin tänään. Löyty varastoista 3 kpl mammaksin testejä (herkkyys 10mIU/ml) eikä pystyny enää odottaan... Luin Marvik sun viestin liian myöhään ;) No tilanne on se että miehen kanssa sitä vuorotellen tihrustettiin kun siinä näky TOSI TOSI HAALEE vaaleenpunanen viiva. Mutta ei kuitenkaan päästy selvyyteen että onko se vaan viivanpaikka vai mikä. Kumpikin muisteltiin kuitenkin ettei noissa samoissa testeissä ole aikasemmin sellasta näkyny. Tai sit se on vaan toiveajattelua... :) Mutta jos se olis plussa niin ei kai sen pitäis noin tulkinnanvaraista olla?! No uudestaan testaamalla se selviää!
Enemmän kyllä uskon siihen viivanpaikkaan, menkkakivut vaan yltyy ja tissikivut vähenee. Tänään tein töissä jonkunaikaa fyysisesti vähän raskaampaa hommaa ja heti alko sen valtakunnan juilimiset mahassa että odotin vaan että koska lorahtaa. Hemmetti, hulluks tässä vielä tulee!!