Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

IVF/ICSI vko 6

26.01.2007 |

Onko mahdollisesti viikon 6 IVF/ICSI:läisiä tulossa mukaan jännittämään?

Olen 36-vuotias (ensi kuussa jo 37, älkää kertoko kellekkään!), tällä viikolla kolmannen ja viimeisen IVF-hoidon aloittanut. Takana 1 keskeytetty inseminaatio ja kaksi IVF-hoitoa, jossa toisessa varhain huomattu kohdun ulkopuolinen raskaus. Munasoluja on tullut hoidoista 7 ja 12, joista aina selviytynyt jokin alkio siirtoon, mutta yhtäkään ei pakkaseen.

Miehen simpat laatuluokkaa, itsellä vasen munanjohdin tukossa ja oikeasta munasarjasta 1,5 vuotta sitten leikattiin kysta. Lisäksi laparoskopiassa poistettiin lievä endometrioosi. FSH on ollut lievästi kohollaan ja TSH arvot normaalien ylärajoilla. Kilpirauhaslääkityksen aloitin joulukuun alussa ja hormonitaso on lähtenyt pikkuhiljaa laskemaan.

Pistokset Gonal-F:lla aloitin viime maanantaina heti hevoskuurilla 300 IU:ta. Ensi maantanaina seurantaultra. Minulla on pitkä kierto, joten lääkäri oli sitä mieltä että riittää jos tilanne tarkastetaan kahdeksantena pistospäivänä.

En välttämättä ole kiireen vuoksi kaikkein aktiivisin kirjoittelija mutta olisi kiva saada piinailusiskoja mukaan. Joten laittakaai viestiä tulemaan, jos punktio/alkion siirto osuu viikolle 6 :o)

Kommentit (140)

Vierailija
61/140 |
16.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen alkoi menkkakivut tuntumaan ja tänäänkin on ollu. Myös rinnat tuntu eilen vähän kipeiltä painaessa ja tänään on sattunu vähän jo kävellessäkin. Lugeista varmaan johtuu, ainakaan mulla ei koskaan liity kuukautiskiertoon rintojen kipeytymistä. Lisäks on eilen ja tänään särkeny koko päätä, kun normaalisti sitä särkee vaan jostain kohtaa paikallisesti. Aamulla oli hirveitä kuumia aaltoja. Kotona sen vielä selitin sillä että meillä on tosi lämmin, mutta töissä on tosi kylmä ja muut lisäs vaatteita niin mä vähensin. sanoinkin siellä että varmaan vaihdevuodet alkamassa. Toivottavasti ei kuitenkaan vielä, kun ikää on 26...

Eppuliinis: Mulle ei annettu mitään ohjeita että lugejen laiton jälkeen pitäis maata se puoli tuntia ja kun siinä ohjeessakaan ei niin sanota, niin oon sen aamulla laittanu samalla ku nousen ylös.

Ihanaa kun alkaa viikonloppu.. 7 päivää töitä takana ja tänään kun pääsin kotiin niin kaaduin sängylle ja nukahdin. Tunnin päästä mies toivotteli hyvät huomenet, mutta nyt on kyllä virkeämpi olo.

Mietin jo tänään ens perjantaita kun on testipäivä, että jos se on nega niin millä ihmeellä sitä saa kerättyä itsensä ja selviää töistä. mulla on vielä se viikonloppu töitä ettei saa ees rauhassa kotona surra. No se on sen ajan murhe, nyt " nautitaan" tästä piinailusta ja itsensä tutkiskelusta!

Vierailija
62/140 |
16.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi itku, mikä juttu leevilma! Jaksamista, ei kai tässä voi muuta toivotella...

Eerica taitaa olla seuraavaksi, ennen minua ja marvikia tulessa. Nyt siis kaikki peukut ja varpaat pystyyn.

Oli puhetta siitä muille kertomisesta. Minäkin olen sen sortin hölösuu, että olen lörpötellyt asiasta lähes kaikille jotka ovat jaksaneet kuunnella;) Töissä oma tiimi tietää, kyselee ja jännää mukana, samoin ainakin puolet talon sadasta muusta henkilöstä. Lapsettomuushan on niin kovin yleistä, että meillä töissä on ollut ainakin kolme samaan aikaan erilaisissa hoidoissa. Yksi aloitti hoidot ennen minua, ja toinen jälkeen. Toinen raskautui vikasta inssistä ja on jäämässä mammalomalle kuukauden päästä, ja toinen on käynyt jo parissa ivf:ssä ilman plussaa:(. En ole siis töissäkään yksin tämän asian kanssa.

Kavereille olen kertonut, ja vanhemmille myös. Kaikille tärkeille oikeastaan silloin kun jouduin olemaan laparoskopian vuoksi pari päivää pois töistä, ja mies oli lähdössä ulkomaille niin että tarvitsin vähän apua kotona (olen niin surkea valehtelemaan, ettei muu olisi onnistunutkaan...).

Reilu vuosi sitten kävi kahvilassa hassu juttu. Olin parhaan ystäväni kanssa töiden jälkeen kahvilla, ja tietysti kovaan ääneen ja seikkaperäisesti selvitimme tilannetta siellä täpötäydessä kahvilassa. Olin tosi romuna, kun ovis näytti tulevan viikonlopulle niin ettei siitä kierrosta inssiä voitu tehdä. Asiaa siinä sitten märehdittiin, eikä tietenkään seurattu mitä ympärillä tapahtui (myöhemmin kävi mielessä, että ketäköhän muita paikalla oli, ja halusivatkohan kaiken ovulaatiostani, inseminaatiosta ja muusta kuulla). Juuri ennen lähtöä sitten viereisestä pöydästä hyökkäsi melkein syliini nuori nainen - kovasti salakuunteluaan anteeksi pyydellen. Ystävänsä oli kassalla, pian tulossa pöytään, joten hänellä oli kiire. Oli aika liikuttunut, ja kertoi pahoittelunsa jälkeen, että hänellä on täsmälleen sama tilanne kuin minulla! Inseminaatio edessä, ja ovulaatio tulossa. Siinä minuutissa, joka aikaa oli, hän ehti jo vuodattaa myöskin tuskansa siitä, että miehensä oli kieltänyt puhumasta KENELLEKÄÄN asiasta. Mutta että näin ventovieraita ei varmaankaan laskettaisi... Ystävänsä palasi kassalta, joten salaisuuksien jakaminen päättyi siihen, ja lähdimme sitten muutenkin pois. Lähtiessämme hän vain vinkkasi minulle ovelle, ja näytti peukkua.

Silloin mietin, että huh huh, olisipa rankkaa, jos en tästä valtavasta asiasta saisi kenellekään puhua. Ja toivotin mielessäni jaksamista tälle toivottavasti joskus mom-to-be:lle.

Tuuve

PS. Jos joku tunnistaa itsensä tilanteesta, ilmoittautukoon!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/140 |
16.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äh, onpas ärsyttävää, kun kone sössöttää jotain, ettei viestiä voitu lähettää, ja sitten kun copy-pasteaa sen uuteen, niin ha! se onkin julkaistu ihan ok. No, pieniä murheita.

Mutta niin, siitä aamu-lugeilusta munkin piti kirjoittaa, että ei minuakaan käsketty makaamaan sen jälkeen puolta tuntia. Enkä totisesti ole sitä sitten tehnytkään...

Tuuve

Vierailija
64/140 |
17.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mingu, kuulostaapa lupaavalta nuo oireet! Minullakin alkoi nämä omituiset oireet pp7 tienoilla. Luget kyllä aiheuttaa sitä kipeytymistä. Minulla kipu on yleensä kadonnut siinä pp10 tienoilla, niin nytkin... Muuten juiliminen on jatkunut.

Tuuve, näiden keskustelupalstojen (nimenomaan siis Vauva-palstat) huono puoli on, ettei sovellus tunnista että olet kirjoittamassa ja kun katsoo ettet ole hetkeen täällä pyörinyt, katkaisee kirjautumisen. Todella ärsyttävää. Muutaman kerran ovat tekstit hävinneet bittien taivaaseen ja nyt olenkin alkanut kirjoittamaan WordPadiin ja kopioida tekstin sieltä. Enää ei ole oikuttelua ilmennyt.

Leevilma, vieläkö jaksat täällä pyöriä? Toivottavasti mieli on jo parempi pettymyksen jälkeen. Oletko jo saanut verikokeen tulokset?

Eerica, mahtaa jo jännittää maanantainen? Olitko menossa veritestiin vai testaatko kotona?

Eppuliinis, teen samoin kuin sinä aamuisin. Herään vähän aikaisemmin, laitan Luget ja makoilen vielä hetken. Olen ajatellut että valuminen olisi pienempää näin. Tämä sopii muutenkin hyvin, minun täytyy saada herätä rauhassa, en ole sitä tyyppiä joka heti pomppaa ylös kellon soitua.

Toivottavasti pahoinvointi on jo hellittänyt, se on veemäinen tauti. Opiskelet kunnoitettavaa alaa. Nyt kun on joutunut olemaan enemmänkin hoitajien kanssa tekemisissä on huomannut kuinka vaativaa se on. Kannattaisin heti alan palkkojen nousua, jos saisin päättää...

Kirsikka, missäs piileskelet? Sinusta ei ole kuulunut vähään aikaan mitään *huhuilee*

Eikö ole jännä kuinka testipäiväluvat heittelevät näin paljon? Esim. Tuuvelle on siirretty alkio kaksi päivää myöhemmin ja meillä on sama testipäivä. Jotkut klinikat antavat luvan testaamiseen vasta pp16, heitto on siis 12-16 päivän välillä!

ON: Jännittää jo ihan kamalasti. Mietin tässä jo, että jos nyt tulee nega, tulee se olemaan pahin isku kaikista. Näin hyvää onnistumismahdollisuutta ei ole koskaan ennen ollut ja kun tietää, että enää on ne pakkasessa olevat kaksi huurunenää, on tässä pientä lopun alun tuntua...

Huomenna olisi tarkoitus lähteä laskiaismäkeen kaveriperheen kanssa ja mies alkoi jo vähän painostamaan, että huomenna aamusta pitäisi varmuuden vuoksi jo testata. On huolissaan siitä, että mahdolliset vauvanalut eivät pysyisi kyydissä rynkytyksessä... Niin, onhan se mahdollista saada jo se haalea viiva, tai sitten ei. Taidan tehdä sen ekan testin huomenna, seuraavan sitten pp14. Pitäkää mulle peukkuja!

Mukavaa viikonlopun jatkoa kaikille!

-marvik- pp10, The word champion in node writing! (meniköhän toi edes oikein :D)

Vierailija
65/140 |
17.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä täällä vielä jengissä mukana ollaan! Marvik olikin jo huhuillut... On vain ollut niin älyttömän kiireinen työviikko ja iltaisinkin vielä menoja, ettei ole ehtinyt pahemmin palstailemaan.

Minä yritän olla ajattelematta koko hoitoa. Se on tämän hetken strategia. Välillä en todellakaan edes muista, että tässä on jotkut piinapäivät menossa. No, ensi lauantaina olisi testipäivä, joten viikko vielä. Lauantaille olen varannut ravintolasta pöydän illalliselle mieheni kanssa. Mennään juhlistamaan 8 v kihloissa oloa. Olisihan se aika mielenkiintoinen yhteensattuma, jos sitten en voisikaan " oikeasti juhlia" . Juhlimistilanne onneksi ratkeaa viimeistään lauantaiaamuna.

Monella muullakin kuulostaa juilivan mahassa ja sitä tapahtuu täälläkin. Nyt viimeisen parin-kolmen päivän aikana on tuntunut erityisesti. Mutta välillä ne on niitä menkkamaisia juilintoja, joten en kyllä noita pidä itselläni minään lupaavina oireina. Ja niin monet kerrat on juilinut aiemminkin, eikä mitään ole tapahtunut.

Täällä siis viilipytty neutraali linja! Saa nähdä, pitääkö strategiani vielä ensi viikolla.

KirsikkaX (pp 10)

Vierailija
66/140 |
17.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marvikille tulin tänne peukuttelemaan huomisen testipäivän takia!!!! bdbdbdbdbd!!! Toivon niin kovasti, että se plussa teille suotaisiin! Ja voit arvata, että olen heti aamulla odottelemassa testikuulumisia..;)

Kaikille muillekin tämän pinon piinailijoille toivottelen hyviä piinailuhetkiä, jotka toivottavasti kestävät aina tuonne marraskuulle asti!!

-Tuittu-

Ps. Marvik, millainen se info oli?

Vierailija
67/140 |
17.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdinpä pikaisesti kurkistaan tänne lauantai-illan vietosta, eli leffaa=nukkumista. On ihan kauhia väsymys kun oon koko päivän ollut töissä...

Olen varmaan jostain muusta palstasta lukenut kun muut piinailijat ovat keskustelleet niistä lugeista, että pitäisi hetken lepäillä laiton jälkeen. Sen takia olen todennäköisesti automaattisesti luullut että niin pitää tehdä... Juuri sen takia, ettei niin herkästi alkais valuun.

Tauti ei ole helpottanut. Eilen koko iltapäivän oli oksettavaa oloa ja samoin tänään koko iltapäivän.. Aamulla tosin oli ihan normaali olo! Mistä lie tällainenkin tullut, omituista kuin mikä!!!

Mutta nyt nukkuun =) tätä hetkeä olen aamusta asti odottanut, ja voi että kun on ihanaa kun aamulla saa nukkua pitkään... Jospa vaikka kulta välttämättä haluaisi selkää hieroa....=) Viikonlopun jatkoja kaikille! Kovasti mielenkiinnolla luen teidän oireita ja tuntemuksia!?? Ja meinaatteko malttaa loppuun asti olla testaamatta?? Jotenkin on sellainen tuntuma, että itse tulee hieman aikaisemmin testattua mitä olisi tarkoitus...

Vierailija
68/140 |
18.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marvik: Testasitko?! tuu kertomaan!

Nyt oon tullu siihen pisteeseen, etten oikein jaksa uskoa plussaamiseen. Nää menkkakivut on ajoittain niin kovia. Välillä ei tunnu mitään, mut sit ku nousee esim. sohvalta ylös tai muuten ponnistaa niin alkaa juiliminen. Tissit on vähemmän kipeet kun eilen.

Eppuliinis: Jospa toi sun oksettaminen johtuukin raskauspahoinvoinnista?! Eihän sitä tiedä... :)

Hyvää sunnuntain jatkoa kaikille, en nyt jaksa sepustella enempää..

Vierailija
69/140 |
18.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maarviik???!! Joko tuli testi tehtyä?? Toivon niiin plussaa teille!!! =)

Ja mingu, miksipä ne sinunkin oireesi ole raskauteen liittyvää?? Eikös kaikenlainen juilinta ja menkkamainen olo ole lupaavaa? Ja meillähän on vielä viikko itse testiin niin vielä ei varmaankaan osaa sanoa mitään... Vaikka koko ajanhan sitä itseään tutkiskelee, valitettavasti, ja mietiskelee onko odotettavissa vauva ja mensut!

Sepä tässä omassa pahoinvoinnissa onkin, jos tämä olisi viikon päästä samaan aikaan niin hyppisin tasajalkaa ja kiljuisin onnesta, että jes, raskauspahoinvointia!!! Mutta ei se voi näin aikaisin alkaa (jo pp7). Nyt siis pp9. Ja vielä kun se meidän vauvanalku oli sen verran hitaanpaa sorttia niin tuskinpa se näin aikaisin senkään takia itsestään ilmoittaisi!! Ja mahtaako tänään enää ollakaan, vaikka nyt jo alkaa vähän ällöttävää oloa oleenkin... Voisko lugeista johtua?? Vaikka ei siinä ohjelappusessa sivuoireissa lukenutkaan suoranaisesti pahoinvointia.. Muita tuntemuksia: tissit on kipeet (ei tosin niin kipeet mitä pari päivää sitten) mutta mulla ne onkin reilu viikon TOSI kipeet ennen mensuja, juilinta huomattavasti vähentynyt tässä parin päivän sisällä, sitä pahoinvointia on (tosin vaan joku pöpö tietenkin), ja muuta ei sitten olekaan.

Vielä olis tosiaan perjantaihin asti jännitettävä mingun kanssa...=) toivottavasti viikko menis nopeesti!!!!

Vierailija
70/140 |
18.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oltiin eilen kavereiden kanssa kiinalaisen uuden vuoden juhlissa, oli muuten komea ilotulitus Helsingin keskustassa, jonka jälkeen käytiin syömässä mahtavat pihvit ravintolassa. Päädyinkin sitten kotiin tullessa siihen, että testaan. Mutta... testi ei oikein onnistunut. Plussaa se ei tosiaankaan näyttänyt, mutta kun kontrolliviivakin oli todella heikko, arvailisin testin olleen viallinen.

No, kuten viimeksikin kävi, halut uuteen testaukseen katosivat. Jätin sitten testaamatta tänään. Päätin odottaa vielä muutaman päivän. Jotenkin tämä tuska sisällä on niin kova, etten halua tällä kertaa sitä negauutista kokea. Näin vaikeaa tämä ei aiemmin ole ollut. Mies yrittää kannustaa ja vakuuttelee että vauvanalut vaan eivät ole vielä kunnolla porautuneet... Tänään onkin kaikki oireet kadonneet, myös rintojen aristelu. Pitää nyt vain yrittää malttaa mielensä ja jaksaa odottaa.

Tuittu, kiitos kun jaksat käydä tsempittämässä! Toivottavasti oma depis on jo paremmalla tolalla.

Info oli oikein mielenkiintoinen. Sali oli tupaten täynnä. Siellä kerrottiin myös sijaisvanhemmuudesta, joka kieltämättä alkoi myös kiinnostamaan. Jotenkin on sellainen vaihe elämässä menossa, että voisin ihan hyvin vaihtaa alaa. Olen tietotekniikka-alalla ja kun todellisuudessa olen ennemminkin humanisti, ei se ihan omalta loppuelämän jutulta ole tuntunut. Kiinnostavaa se kyllä on ollut. Sijaisvanhemmuus kyllä pelottaa liikaa vielä tässä vaiheessa kun ei omia eikä adoptoituja lapsia ole. Olisi liian tuskallista luopua lapsesta, johon on jo ehtinyt kiintymään. Lisäksi kun olisi aika arpapeliä millaiset vanhemmat lapsella olisi ja, tilanteesta riippuen, voisi olla aika raskastakin. Enkä oikein usko että miehen hermot kestäisivät. Lasta koskevissa asioissa kyllä, mutta jos vastassa olisikin alkoholisti- tai narkomaaniäiti... Itseäkin asia pelottaa.

Adoptiosta puhuttiin myös tarkemmalla tasolla, niin kotimaan kuin ulkomaan adoptioista. Parasta oli että sai itse esittää mieltä askarruttavia kysymyksiä ja sai heti vastauksen. Kävimme myös läpi mitä vaiheita edessä on ja mitä kuluja syntyy. Saimme mukaamme paperin, joka pitää täyttää ja hoitaa tarvittavat liitteet (virkatodistus ja lääkärintodistus), jotta voimme saada ajan ensikäynnille. Odotusaika hakemuksen vastaanottamisesta on n. puoli vuotta.

Mutta se omasta navasta, nyt muiden napoihin.

KirsikkaX, teillähän on romanttinen ilta tiedossa ;o) Kahdeksan vuotta on pitkä kihlautumisaika, onneksi olkoon! Olisi se aivan mahtava juttu jos se viini vaihtuisikin kivennäisveteen!

Eppuliinis, paranemisia! Ja toivotaan että kyse on positiivisesta pahasta olosta bd bd

Saa nähdä testaanko huomenna, tänään en kuitenkaan jaksa. Pitää olla jotenkin kasassa kun mennään kavereille kylään. He kyllä tietävät tilanteemme ja ovat hengessä mukana, mutta en halua mennä pilaamaan tunnelmaa. Nuo luget aiheuttaa jo muutenkin liikaa mielialavaihteluita.

Mingu, koska sulla menkkojen pitäisi alkaa? Eikös menkkakivut ole tässä vaiheessa vähän aikaisessa?

Onkohan Leevilma jättänyt meidät kokonaan, kun ei mitään kuulu? :o(

Mukavaa sunnuntain jatkoa kaikille!

-marvik- pp11

Vierailija
71/140 |
18.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen alkoi kamalan lohduton olo, ja jotenkin kummallinen varmuus siitä, ettei tälläkään kertaa tärpännyt. Ei kerta kaikkiaan mitään oireita ole ollut... Ei nippailua, pahaa oloa, rintojen arastelua. Ei mitään. Paitsi suru. Mies yrittää lohduttaa, että eihän sitä kuitenkaan tiedä, ja jos niin käy, niin sitten yritetään uudestaan. Voi surkeus, taas.

Meilläkin on tuo adoptio ollut kovasti pöydällä jo pitkään, Oltiin toukokuussa Interpedian infossa ja jätettiin paperit sossuunkin. Helsingissä jono neuvontaan on tällä hetkellä ilmeisesti vuoden verran (!), mutta kun toiveet omasta heräsivät uudestaan niin voimakkaina niin päädyttiin vielä ivf:ään. Prosessit eivät saisi olla päällekkäin, ja lapsettomuus pitää olla käsitelty ennen neuvonnan päättymistä, joka sekin kestää 6kk-1v....

Enpä tiedä, kyllä tämä taas elämä on aika p****aa. Sorry vinkumiseni, kyllähän te tiedätte. Ja toivottavasti joku meistä saa plussaakin!

Vierailija
72/140 |
18.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marvik: Toivotaan että sun testi oli vaan viallinen!

Mulla on nyt kp26 ja kierto vaihtelee jonkin verran, 29-36 päivää. Tosin viimeks oli 42päivää, kun odottelin että alkais että päästäis tähän hoitoon. Teroillahan ne viimein sitten alko. Kolmessa inssissä on alkanu menkat pp13, enkä ole koskaan vielä päässyt edes testiin saakka. Yleensä tiedän että menkat alkaa n. viikon päästä siitä kun kivut alkaa, viime kierrossa se ei tosin pitäny paikkaansa. No, vajaan viikon päästähän se selviää.

Tuuve: jaksamista sulle!! Tiedän tunteen...

Mulla on nyt huono omatunto, kun oon ihan tyhmästä asiasta kiukutellu miehelle puoli päivää. Mutta ku vaan keitti yli niin minkäs teet. Onneks se on kuitenkin hyvä antaan anteeks!

Eppuliinis: Meinaatko malttaa odottaa perjantaihin ennen ku testaat? Musta tuntuu että mä en malta.. saas nähdä!

Vierailija
73/140 |
18.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mingu: Mä kyllä vähän epäilen, että jaksaisin sinne asti odottaa itseni tuntien. Tänään kp21 ja aikas muikeita mensukipuja ollu koko iltapäivän. Yleensä ei (muistaakseni) ole ihan näin kovin tuntunut näin aikaisin, että mistä sitä tätäkin tietää onko tämä nyt hyvää vai pahaa kipua!? Kiertokin pyörii siinä 26-30 paikkeilla, eikä yleensä kyllä aikasemmin ole alkanut, pikemminkin myöhemmin. Pahoinvointi on sellaista tasaista koko ajan, välillä tulee sellaisia tosi pahanoloja..=) (hyvää äidinkieltä eikö totta!?)

Olen kanssa ollut aikamoinen riesa miehelle näiden mielialanvaihtelujeni kanssa, kun yleensäkään ei mikään tasainen luonne ole... Toistaiseksi hän on urheasti kestänyt!!

Mutta hyvät yöt kaikille...

Vierailija
74/140 |
19.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iso hali Leevilmalle! Tiedän miltä susta tuntuu, kun ei tärpännyt meilläkään.

Tiputtelu alkoi lauantaina ja tänään vuoto on jo runsaampaa. Kävin silti aamulla veritestissä, kuulen sit iltapäivällä (kun hoitsu soittaa) onko mitään kiinnittymistä ollut ja et onko ne pari huonompi laatuista alkiota päätyneet pakkaseen vai ei.

Mulla oli menkkatuntemuksia to ja pe, joten osasin jo vähän aavistella tätä ja varautua pahimpaan. Olin koko viikonlopun töissä ja tää viikkokin on kiireinen joten ei täs ehdi paljon mietiskellä ja murehtia asiaa kun on paljon tekemistä ja muuta ajateltavaa.

Te kokeneemmat (joilla jo useampi hoito takana) osaatte varmaan sanoa, et onko hoitojen lääkekuluissa ns. maksukatto? Ja korvaako Kela ylimenevän osan kokonaan? Osaisiko/jaksaisiko joku kertoa et miten asia käytännössä menee?

Seuraavaa hoitoa jo mietitään, en vaan tiedä et mistä ne rahat loihditaan. Pitäiskö laitttaa lotto vetämään tai ostaa ässäarpa.

Josko teillä lopuilla olis parempi onni hoitojen suhteen. Toivon todellakin et mahd. moni sais plussan...

Vierailija
75/140 |
19.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä onkin meille kaikille testausta odottaville jännä viikko! Eerican tuloksia odotellaan ensimmäisenä, täällä pidetään peukkuja!

Tuuve, tiedän niin hyvin miltä susta tuntuu! Mies myös yrittää pitää optimismia yllä, mutta kyllä tässä henkisesti valmistautuu negaan. Pakkohan se on, ettei tule liian korkealta pilvilinnoista alas! Meilläkin adoption aloituspaperit odottavat kotona täyttöä, pitäähän tämä ensin katsoa loppuun saakka. Periaatteessa hoitoja voi alussa vielä käydä, mutta sitä ei suositella.

Mingu, koskas ajattelin testata? En suosittele pp10:ä, siinä voi käydä huonosti ;o)

Eppuliinis, eikö ole kamalaa kun ei tiedä miten pitäisi kaikkiin oireisiin suhtautua! Miehelläkin meinasi jo viikonloppuna mennä hermot kiukutteluihin, mutta onneksi meillä oli sen verran ohjelmaa, että tilanteet loppuivat lyhyeen.

( . )

Mietin tässä tänä aamuna junassa, että jos meillä ei edes PAS onnistu, pitää sittenkin keskustella lääkärin kanssa tulevaisuudesta. Vaikka olin päättänyt että hoito loppuu tähän, ilmoitti mies ettei hän ihan ole valmis vielä lopettamaan. Hän siis olisi valmis vielä yrittämään ja olinkin tietämättäni tehnyt yksipuolisen päätöksen! Ajattelin sitten että keskustelisimme lääkärin kanssa kannattaako meidän vielä yrittää vai siirrytäänkö tästä adoptioprosessiin. Hoidothan meillä ovat joka kerta olleet asteen parempia, 1. hoidossa huonolaatuinen siirtokelpoinen alkio, 2. hoidossa siirrettiin yksi ykkösluokan ja yksi huonolaatuinen siirtokelpoinen (=kohdunulkoinen) ja nyt 3. hoidossa kaksi hyvälaatuista siirrettiin ja kaksi saatiin pakkaseen.

Väkisin siis ajatukset ovat siirtyneet tulevaisuuteen. Noh, kaksi päivää vielä. Olo on " muhkea" , menkat voisivat alkaa koska tahansa. Luget eivät ole pitäneet kuukautisia poissa aikaisemmin, tuskin nytkään.

Jännittävää viikkoa kaikille, yritetään nyt saada edes tilastoplussat (30%)!

-marvik- pp12

Vierailija
76/140 |
19.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiputtelu alkoi lauantaina ja tänään vuoto on jo runsaampaa. Kävin silti aamulla veritestissä, kuulen sit iltapäivällä (kun hoitsu soittaa) onko mitään kiinnittymistä ollut ja et onko ne pari huonompi laatuista alkiota päätyneet pakkaseen vai ei.

Mulla oli menkkatuntemuksia to ja pe, joten osasin jo vähän aavistella tätä ja varautua pahimpaan. Olin koko viikonlopun töissä ja tää viikkokin on kiireinen joten ei täs ehdi paljon mietiskellä ja murehtia asiaa kun on paljon tekemistä ja muuta ajateltavaa.

Te kokeneemmat (joilla jo useampi hoito takana) osaatte varmaan sanoa, et onko hoitojen lääkekuluissa ns. maksukatto? Ja korvaako Kela ylimenevän osan kokonaan? Osaisiko/jaksaisiko joku kertoa et miten asia käytännössä menee?

Seuraavaa hoitoa jo mietitään, en vaan tiedä et mistä ne rahat loihditaan. Pitäiskö laitttaa lotto vetämään tai ostaa ässäarpa.

Josko teillä lopuilla olis parempi onni hoitojen suhteen. Toivon todellakin et mahd. moni sais plussan...

Vierailija
77/140 |
19.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te kokeneemmat (joilla jo useampi hoito takana) osaatte varmaan sanoa, et onko hoitojen lääkekuluissa ns. maksukatto? Ja korvaako Kela ylimenevän osan kokonaan? Osaisiko/aksaisiko joku kertoa et miten asia käytännössä menee?

Josko teillä muilla olis parempi onni hoitojen suhteen. Toivon et mahd. moni sais plussan...

Vierailija
78/140 |
19.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tosi pahoillani... Toivotaan että olette saaneet pakkaseen huurunenät, niin ei heti tarvitsisi lähteä rankempaan hoitoon.

Maksukatto Kelalla on reilut 600 euroa (en muista tarkkaa summaa). Kannattaa säästää kuitit, jotta voitte katon ylittyessä hakea heti korvauksia erotuksen määrästä. Toinen vaihtoehto on keskittää ostokset yhteen apteekkiin, jolloin he hoitavat maksukaton seurannan puolestasi.

Minä tein viime vuonna niin, että katon ylittyessä laitoin kahden viimeisimmän apteekkiostoksen kuitit Kelaan. Sieltä tuli palautukset sekä ilmoitus maksukaton ylityksestä. Tämän paperin kanssa marssin sitten apteekkiin ja tein sopimuksen, että apteekki hoitaa puolestani lääkekorvausten haut Kelalta. Sen jälkeen hoidin kaikki asiani saman apteekin kautta.

Omavastuu on lääkekaton ylityksen jälkeen 1,5 euroa, käytännössä ei mitään. Kannattaa soittaa Kelan palvelunumeroon, he osaavat neuvoa siellä toimintatavat (minulle ainakin palvelu on ollut erinomaista). Viime joulukuussa tuo lääkekattoetu sävähdytti, kun huomasin että Gonal-F:n pistokset olivat maksaneet huikeat 2400 euroa! Tämä siis ennen mitään kelakorvauksia. Ja me kun maksoimme lääkkeestä 1,5 euroa...

Vierailija
79/140 |
19.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin tänne taas aikaani kuluttamaan ennen kuin täytyy jälleen lähteä harjoitteluun..

Eericalle isot lohtuhalit!!! Ilmoittelehan mitä siitä arvosta sanottiin!

Itellä nyt jo neljättä päivää tätä oksettavaa oloa.. En totisesti tiedä mitä sekin nyt on!!! Ja tosiaan eilisestä lähtien tuntunut, että mensut vois alkaa ihan justiinsa... Ei taida kovin hyvältä vaikuttaa!! Ja flunssakin tulossa kun äskön oli lämpöa..=( Ei kauheesti jaksais pinnistellä ja esittää kiinnostunutta niille työntekijöille siellä harjottelussa. (tiedän, että noi vois vaikuttaa raskausoireilta, mutta jotenkin olen niin varma ettei ne niitä kyllä ole!!!)

Olipas oikein valitusvirsi, mutta kun on just sellanen päivä ettei mikään kiinnosta... Peiton alla vois olla kiva olla ja nukkua huomiseen asti!!! =)

eppu pp10

Vierailija
80/140 |
19.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veritestistä selkeä nega, eli ei siis mitään merkkejä kiinnittymisestä.

Yksi alkio oli päätynyt pakkaseen ja lääkäri ehdotti pakastetun alkion siirtoa (pas?) seuraavasta kierrosta. Se olis ainakin lääkityksen kannalta vähän " kevyempi" hoitomuoto.

Täytyis etsiä jostain tietoa em. hoidon tuloksista. Jotenkin en nyt jaksa uskoa siihen et luokitukseltaan huonommalla alkiolla tärppäis jos ei kerran a-luokan alkiokaan tuota toivottua tulosta.

No, antaa ajan kulua ja katsellaan (hoito)fiiliksiä sit keväämmällä.

Kiitokset teille kaikille, oli mukava " tutustua" ja jakaa tuntemuksia hoidon edetessä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi yhdeksän