Kun mieheni loukkaa minua, hän ei ikinä pyydä anteeksi,
vaan jatkaa kuin mitään ei olisi tapahtunut.
Esim.tänään hän herätti minut tarpeettomasti, kun olin hyvin väsynyt työpäivän jälkeen ja nukuin sohvalla. Olin nukkunut n.15minuuttia. (Yleensä hän on se, joka nukkuu sohvalla, enkä koskaan herätä häntä). Syy, miksi hän herätti, oli se, että hän halusi soittaa kaverilleen.
Kuulostaa varmasti oudolta kaikki tätä, mutta tässä on vain esimerkki eli hyvin usein mies tekee jotain, minkä koen loukkaavaksi, mutta en koskaan saa häneltä anteeksi pyyntöä tai minkäänlaista hyvittelyä.
Kommentit (18)
Niin, ja sinä olet hänen kanssaan miksi? Ai siksi kun hän on muuten niin ihana, mitä nyt vähän loukkaa sinua silloin tällöin. Missä naisten itsekunnioitus on?
Minäkään en saanut, siis jos esimerkiksi vahingossa joku kaapinovi kolahti käteen hänen toimesta tai mitä vaan niin koskaan ei anteeksipyyntöä, hämmästelin tätä ääneen monesti hänelle että mikset pyydä anteeksi?! Kuulemma ei tollaisesta tarvitse anteeksi pyydellä ja itsehän esim törmäsin siihen oveen jne. Sanoin että ai tuolla logiikalla pyydät anteeksi vaan niistä jos tarkoituksella loukkaa fyysisesti tai henkisesti, ei osannut vastata siihen. Samoiten jos väiteltiin jostain ja hän sanoi jotain mikä loukkasi minua (harvoin onneksi), niin ei koskaan pyytänyt anteeksi. En vaan voi ymmärtää tuollaista, itse pyydän tosi herkästi.
No lukuisten muiden syiden lisäksi on nykyisin ex.
Paska mies ja komea joten olet sen takia ssen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Minäkään en saanut, siis jos esimerkiksi vahingossa joku kaapinovi kolahti käteen hänen toimesta tai mitä vaan niin koskaan ei anteeksipyyntöä, hämmästelin tätä ääneen monesti hänelle että mikset pyydä anteeksi?! Kuulemma ei tollaisesta tarvitse anteeksi pyydellä ja itsehän esim törmäsin siihen oveen jne. Sanoin että ai tuolla logiikalla pyydät anteeksi vaan niistä jos tarkoituksella loukkaa fyysisesti tai henkisesti, ei osannut vastata siihen. Samoiten jos väiteltiin jostain ja hän sanoi jotain mikä loukkasi minua (harvoin onneksi), niin ei koskaan pyytänyt anteeksi. En vaan voi ymmärtää tuollaista, itse pyydän tosi herkästi.
Juuri tätä tarkoitan. Mieheni tekee samaa. Ap
Vierailija kirjoitti:
No ei nyt edes komea. Niinpä, miksi enää olen...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri tätä tarkoitan. Mieheni tekee samaa. Ap
Kehottaisin punnitsemaan suhdettanne, kuormittaako se sinua ja aiheuttaa outoa yleistä ahdistusta elämässä. Itse tajusin vasta erottua sen miten hajalla oikeasti olinkaan ja monesti mietin että miksi, miksi jaksoin tuollaista monta vuotta. Mutta joo, ymmärrän myös sen että helpoo on jäädä.
Tuosta anteeksipyytämisestä vielä, minusta nimenomaan vahingoista pyydetään anteeksi, ei tahallisista teoista esimerkiksi jossain grillijonossa, jossa isket toiselta nyrkillä nenän vinoon, niin eihän sellaisesta pyydetä anteeksi, harkittu teko kuitenkin?? En saanut selville mikä ex miestäni oikein vaivasi tuon suhteen.. tai no ei sillä oikein ollut empatiakykyäkään joten se kai osaltaan selittää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei nyt edes komea. Niinpä, miksi enää olen...
Niin kiltti mies ei kelpaa.
Sama ongelma, mies ei suostu pyytämään anteeksi. En tiedä mikä sitä vaivaa.
Yritin vastata tähän ketjuun ihan asiallisesti, mutta vastaustani ei ole julkaistu. Menee johonkin hyväksymisjonoon. Mistähän tämä johtuu? Olenko jollain mustalla listalla, vaikka viestini ovat aina ihan asiallisia? Vai onko syy siinä, että kerroin viestissä, millä sanoin mies haukkui? Ja ne sanat ovat kiellettyjä? Samaan aikaan on ketjujen otsikoissa rumempia sanoja.. voi tätä sensuuria.
Toi on oikeasti tosi kamalaa ap.
En tiedä mikä tilanteesi on, mutta miettisin kyllä eroa.
Tiedättekö, jos ette nyt vaadi enempää, ette koskaan tule saamaan parempaa kohtelua. Miehen voi vaihtaa.
Omani kohtelee minua kuin kuningatarta, vaikka on noin muuten tavallinen savolaismöllykkä (poikkeuksellisen älykäs tosin). Enkä enää tyytyisi vähempään. Ja häntä on sitten vastavuoroisesti kiva hemmotella ja osoittaa arvostus eri tavoin.
Meillä mies pyytää aamulla ja illalla anteeksi sitä, että minä olen kokenut kokemista. Harmi, että en voi syyttää häntä siitä, etteikö hän pyytäisi anteeksi tunteitani.
Vierailija kirjoitti:
Sama ongelma, mies ei suostu pyytämään anteeksi. En tiedä mikä sitä vaivaa.
Naisilta ei pyydetä anteeksi
jos nukuttaa mennään makuuhuoneeseen sänkyyn.