Onko muita jotka ei oikein uskalla liikkua luonnossa punkkikammon takia?
Kommentit (154)
Vierailija kirjoitti:
Pelkään enemmän karhuja.
Jos jotsin haluaa pelätä, punkit on kyllä huomattavasti vaarallisempia.
Eikä kannata. HOITOA ET SAA JOS SAIRASTUT!!! Punkkeja on kaikkialla ja ainakin joka kolmannessa on tauteja. Silti borrelioosi on muka harvinainen sairaus.
uskallan, mutta viihdyn muutenkin paremmin merellä, joten ei ole ongelma. TBE rokotteen olen hankkinut. Punkit on kyllä ihan /c:stä, samoin kaikki muut ötökät. Tämä on syy miksi en viihdy maalla enkä metsässä.
Vierailija kirjoitti:
Punkki vs. karhu? Karhuja kannattaa pelätä, punkkeja ei.
Et ole sitten tilastoja vilkaissut.
Kiva sitten jos ei ole huomannut että on ollut punkki kiinni ja eräänä kauniina päivänä alkavat kaikenlaiset epämääräiset oireet. Ainakin julkisella sinut leimataan mt-ongelmaiseksi eikä kenellekään tule mieleenkään borrelioosi.
Muutama kesässä löytyy.Yleensä eivät ole ehtineet rikkomaan ihoa.Elämä on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pelkään enemmän karhuja.
Jos jotsin haluaa pelätä, punkit on kyllä huomattavasti vaarallisempia.
Sun kodin lähellä ei taida olla karhumammaa muksuineen? Meil on.
Vierailija kirjoitti:
Kiva sitten jos ei ole huomannut että on ollut punkki kiinni ja eräänä kauniina päivänä alkavat kaikenlaiset epämääräiset oireet. Ainakin julkisella sinut leimataan mt-ongelmaiseksi eikä kenellekään tule mieleenkään borrelioosi.
Ja vaikka itse kerrot punkista ja epäilystä taudista, et saa apua. Tämä on 100% kokemuspohjaista tietoa. Useammalta vuodelta, koska olen saanut useamman kerran kyseisen taudin. Varokaa niitä punkkeja ja syynätkää ihoanne!!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tilastot ei lohduta jos lenkkipolullasi törmään karhuun....... 😱
Niiden kanssa on vain elettävä. Jätän menemättä metsään korkeintaan hyttysten takia.
Cityihmiset nyt pelkää kärpäsiäkin.
Aina kun osutte edes puskaan kaupungissa, peskää ihonne jynssäten pesusienellä ja käykää pesun jälkeen iho läpi, näkyykö mitään. Tässä maassa on otettava täysi vastuu omasta terveydestä koska apua ei enää saa.
Vierailija kirjoitti:
Mä sain kyllä antibioottikuurin heti, kun oli epämääräisiä punaisia laikkuja iholla.
Punkkien määrä on lisääntynyt huomattavasti. Samoin borrelioosia kantavien punkkien määrä. Jopa viidesosa punkeista kantaa sitä nykyään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tilastot ei lohduta jos lenkkipolullasi törmään karhuun....... 😱
Karhu lähtee karkuun. Itse asiassa ei tule edes vastaan, kun on kuullut rymistelysi 100 metrin päähän.
Mä sairastan vieläkin viime keväänä saatua borrelioosia. Positiivinen testi on tehty. Hoidosta on taisteltu. On todettu että "ei testeihin voi luottaa, niin et saa antibiootteja". Heti kun saan jostain jotenkin voimia, alkaa oikeustaistelu. Vuosi mennyt sängyn pohjalla.
Vierailija kirjoitti:
Punkit ovat ällöttäviä. En halua borrelioosia. TBE rokotteen hankin.
Minulla myös rokote punkkiaivokuumetta vastaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä sain kyllä antibioottikuurin heti, kun oli epämääräisiä punaisia laikkuja iholla.
No, kivat sulle. Ehkä sulla on työterveys etkä joudu käyttämään terveysasema?