Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kysymys yli 40- vuotiaille musiikista

Vierailija
21.05.2024 |

Kuunteletko oman nuoruutesi musiikkia vai pysytkö ajan hermolla? Mietin vaan kun itse kuuntelem mieluiten oman nuoruuteni eli 90- luvun musiikkia, olen vähän jämähtänyt siihen. Harvoin mikään uudempi miellyttää ja samoja fiiliksiä ei tosiaankaan saa uudemmasta musiikista. 

Kommentit (188)

Vierailija
81/188 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin hyvin elää ilman 2000-luvun musiikkia. Kuuntelen sekaisin kaikenlaista, enimmäkseen kuitenkin 80-luvulla tehtyä. Nykymusiikista fiiliksen mukaan esim Florence & The Machine, Lana del Rey ym.

Vierailija
82/188 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon vuosimallia -80 ja kuuntelen mielestäni ihan kaikkea musiikkia, mutta lempparini (lähinnä rockia, punkia, indietä, heavyä) on kyllä erikseen. Nyt kun kysyit, niin olen tainnut kuitenkin jumahtaa sinne 2000-luvulle ja musiikkiin ennen sitä. Silloin tehtiin paras musiikki, ehkä 1980-luvulla se kaikkein paras. Tai 1990-luvulla. 

Uusimmista hiteistä en tajua mitään. Kuuntelen radioa joka päivä, ja uusimmat julkaisut kuulostaa joko huokailulta tai räpiltä, nyt on alkanut tulla myös ysärijumputusta.  

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/188 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Depeche Modia olen kuunnellut yli 40 vuotta.

Vierailija
84/188 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis Depeche Modea

Vierailija
85/188 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuntelen yhä samaa musiikkia kuin nuoruudessani, eli pääosin musiikkia syntymääni edeltävältä ajalta. (Eikä tähän liity mitään "ennen kaikki oli paremmin" -asennetta, kukin kuunnelkoon minusta juuri sitä mistä tykkää eniten.)

M49

Vierailija
86/188 |
26.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuntelen jopa vanhempaa kuin oman aikani.

Omat lapset kuuntelee paljon tämän hetkistä, mutta hyvin paljon minun nuoruuteni musiikkia myös.

Vierailija
87/188 |
26.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uutuuksia mutta hyvin harvakseltaan. En kuuntele musiikkia edes kuukausittain.

Vierailija
88/188 |
26.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei nykyään osata tehdä musiikkia. uutukaisista kuuntelen ukon kanssa vain vanhojen bändien uusia levyjä. nykybänditkin on ihan kuraa. kyllä ennen oli paljon paremmin. 

Vierailija
89/188 |
26.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuntelen ehkä mielummin melko tuoretta musaa, kyllästyn helposti. Joskin olen löytänyt spotifystä myös itselleni ennestään tuntematonta menneiden vuosikymmenten musaa. En kuuntele päivän poppia tai hittibiisejä, vaan enemmän indiemusaa ja jatsia. 

N49

Vierailija
90/188 |
26.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pääosin jämähtänyt mutta en jaksa useinkaan kuunnella nuoruuteni musiikkia. Vangelis: Greatest hits soi nyt taustalla. Joo, elokuvamusiikkia pääosin mutta hän on klassisiin neroihin verrattavissa ihan täysin kun on parhaimmillaan.

Vierailija
91/188 |
26.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisin hyvin elää ilman 2000-luvun musiikkia. Kuuntelen sekaisin kaikenlaista, enimmäkseen kuitenkin 80-luvulla tehtyä. Nykymusiikista fiiliksen mukaan esim Florence & The Machine, Lana del Rey ym.

Eikös Florence & the Machine ja Lana del Rey ole 2000-luvun musiikkia? Vai vieläkö nämä edes esiintyvät?

Vierailija
92/188 |
26.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyajan vinkujia kuten Ahti, Bee, Costi, Hugo jne. ei voi edes kuunnella. Ihan kuraa

Vierailija
93/188 |
26.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään ysäriltä, mutta en oikeastaan kuuntelemalla kuuntele mitään musiikkia. Yleensä mulla on radio päällä ja kuuntelen mitä sieltä tulee. Jos soittolista alkaa kyllästyttää, vaihdan kanavaa.

Vierailija
94/188 |
26.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työpäivän aikana kuuntelen mitä yleX tarjoilee. Pari kappaletta on niin kauheita että suljen radion kun korvat eivät kestä kuunnella. Joskus vapaapäivänä laitan oman soittolistan soimaan ja siellä on iloisesti sekaisin kaikkea mahdollista vähän vanhempaa ja joitakin uudempia kappaleita - laidasta laitaan.

Vierailija
95/188 |
26.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne yli 40 vuotiaat, jotka kuuntelee musiikkia, kuuntelee kokonaisia albumeita. Yksittäisten kappaleiden kuuntelu on taustahälinää rauhattomille sieluille. 

Vierailija
96/188 |
26.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuntelen seköävanhempaa että uupempaa. En ole jämähtänyt kasarille tai ysärille.

Vierailija
97/188 |
26.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti kuuntelen tämän päivän musiikkia pääosin engl.amerikk., musiikki kehittyy ja tulee uusia virtauksia. Räppiä voin kuunnella jos samassa  biisissä myös melodiaa, muuten se on turn out. Mulle riittää runot ihan hyvin. En kuuntele klassista.

80 luvun engl amerikk. Syntikkamusiikki myös mieleen, sekä joitakin 70 luvun biisejä 

Vierailija
98/188 |
26.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se vähän riippuu... Suomalainen musiikki on suurimmaksi osaksi hanurista ja samoin monet listahitit Jenkeistä.  Tulee kuunneltua laajalla kirjolla klassisesta heavyyn, kunhan tulee jostain muualta. Onko ne uusia vai "vanhoja", sitä en tiedä. Ja mitä väliä sillä on, jos itse tykkää? Ei kai kukaan valikoi musiikia sillä perusteella, että joku muu pitää sitä tyhmänä?

Vierailija
99/188 |
26.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuuntelen nuoruuteni kasaria ja ysärialun puolelta korkeintaan trancea. Leffojen ääniraidat sitten kaikilta vuosikymmeniltä.

Mitkä olivat mielestäsi 90-luvun alun kovimmat trance-pläjäykset?

Vierailija
100/188 |
26.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapseni on opettanut mut kuuntelemaan mm Queenia, Beatlesia yms. Omassa lapsuudessa /nuoruudessa sitä piti yökkiä, kun oli niiiin last season ;D    Vähän epäilen, ettei kukaan enää pysty tekemään musiikkia, joka jäisi elämään samalla tavalla vuosikymmenien yli.