Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kysymys yli 40- vuotiaille musiikista

Vierailija
21.05.2024 |

Kuunteletko oman nuoruutesi musiikkia vai pysytkö ajan hermolla? Mietin vaan kun itse kuuntelem mieluiten oman nuoruuteni eli 90- luvun musiikkia, olen vähän jämähtänyt siihen. Harvoin mikään uudempi miellyttää ja samoja fiiliksiä ei tosiaankaan saa uudemmasta musiikista. 

Kommentit (188)

Vierailija
61/188 |
21.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kuunnellut pitkään kaikkea muuta kuin nuoruuteni eli 80-luvun kotimaista junttirokkia tai sukkahousuheviä. Molemmat aiheuttavat nykyään lähinnä vastenmielisyyttä.

Tilalle tuli aluksi joku 69/70-luvun rock / varhaisheavy, sittemmin klassinen - ja myöhhemmin proge, moderni klassinen musiikki ja tuleepa sitä kuunneltua jotain tuoretta popullaarimusiikkiakin kuten vaikka progressiivista metallia, industriaalia yms.

Vierailija
62/188 |
21.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuuntelen nykymusiikkia. Spotifyin soittolistoilla pysyy hyvin ajan hermoilla. Löydän uutta ja innostavaa. 

Joskus on autossa ihan kiva kuunnella Hitmixiä, mutta harvoin. 

Spotifyn suositukset on sitten hyvin kaupallisvetoisia ja rajoittuneita, tiedäthän.

Suosittelisin musiikkiohjelmia ja radiokanavia, jonka vetäjät todella perehtyy työkseen siihen musiikkiin.

(Tosin jos kuuntelet hitmixiä, niin oot varmaan vähmpäänkin tyytyväinen.)

Mä ajattelen, että menestyvä kaupallinen on hyvää. Suurta kansaa ei voi pettää. Musiikkia tulee niin valtavasti, että tulisin hulluksi, jos pitäisi alkaa seuloa hyvää ja huonoa sen kummemmin. Vaihdan kanavaa tai siirryn seuraavaan, jos ei miellytä. 

Se k

Olen eri mieltä. Parhaimmat tekijät ovat kaupallisia. Toki kaikki haluavat rahaa osaamisestaan. Miksei haluaisi? Some ja Spotify mahdollistavat nopean leviämisen. Hyvät jutut leviävät kulovalkean tavoin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/188 |
21.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuuntelen nykymusiikkia. Spotifyin soittolistoilla pysyy hyvin ajan hermoilla. Löydän uutta ja innostavaa. 

Spotifyn suositukset on sitten hyvin kaupallisvetoisia ja rajoittuneita, tiedäthän.

Suosittelisin musiikkiohjelmia ja radiokanavia, jonka vetäjät todella perehtyy työkseen siihen musiikkiin.

Niiden radiotoimittajien löpinöitä en jaksa yhtään, hyvät ohjelmat ovat neula heinäsuovassa. Spotifyssa voi valita itse, mutta minulle se tarjoaa myös kaikkea mielenkiintoista neverheard-artisteilta. Ohis

Vierailija
64/188 |
21.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään enemmän uudesta musiikista.

65/188 |
21.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuntelen eniten musiikkia ajalta ennen syntymääni, esim. rokkia ja folkia 1960- ja -70 -luvuilta. Kaikkein eniten kuuntelen klassista musiikkia menneiltä vuosisadoilta. Musiikkimakuni ei juuri ole muuttunut, kuuntelin näitä jo silloin nuorena ysärillä.

Toisaalta kyllä 90-luvun musiikkiakin tulee kuunneltua. Muutenkin kuin vain nostalgian takia.

Nykymusiikkia en kuuntele ollenkaan enkä ole yhtään perillä siitä. En tavallaan tarvitse enää enempää musiikkia. Saan niin paljon siitä mahtavasta musiikista jonka olen jo löytänyt.

Vierailija
66/188 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika harvoin tulee kuunneltua teini-iän musiikkia, ne kaikki on kuultu jo liian monta kertaa. Kun lopulta spotify oppi mistä pidän (ja minä viitsin opetella käyttämään sitä), on sieltä löytynyt paljonkin kiinnostavaa uutta musiikkia, sellaista mitä ei radiossa koskaan kuule. Uutta ja vanhaa sekaisin siis, mutta paino selvästi enemmän siellä uudessa.

Sen sijaan sitä honotus-autotunepoppia mitä kaikkialla kuulee en voi sietää, mutta onneksi maailmaan mahtuu niin paljon kaikkea muutakin.

Vierailija
67/188 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuuntelen itseäni vanhempaa ja myös oman nuoruuteni aikaista musiikkia, mutta vähän myös uudempaa jos pidän siitä. Ongelma onkin usein nykyään se, että en pidä uudesta musiikista. Yksi syy on se, että pidän eniten rock musiikista ja sitä ei nykyään ole tarjolla liian paljon. Olen 41 vuotias. Kuunteleeko nuoret muuten enää ollenkaan musiikkia muuten kun ehkä autossa, tiktok videon taustalla tai baarissa?

Vierailija
68/188 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuntelen paljon 60-80-luvun rockia ja heavy musiikkia. cd-levyjä ja vinyylejä. En piittaa käyttää näitä suoratoistopalveluja. 

Vierailija
69/188 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 64v. eli yli nelikymppinen. Olen siinä mielessä "vanhana syntynyt" että tykkään Laila Kinnusen, Olavi Virran, Veikko Tuomen, Georg Otsin, Lea Laven, Reijo Taipaleen yms. lauluja. Ei biisejä, se on liian hieno sana mulle. 

Vierailija
70/188 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kuuntele, kyllä ihmisen maku kehittyy ellei kyse sitten ole jostain tiukasta genrestä kuten metallista. Kuuntelen laidasta laitaan klassista ja nyt olen löytänyt 70 -luvun bändit ja Elviksen.

Vierailija
71/188 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuntelen sekä oman nuoruuden musiikkia 80/90-luvuilta että uutta retrowavea joka lainaa/jäljittelee noiden aikojen tyylejä. Omaa nuoruusikää vanhempaa musiikkia en kuuntele koskaan. Kuuntelen myös valikoidusti modernimpaa tuotantoa ja ihan tuorettakin musiikkia, mutta itse miellyttävien artistien löytäminen on välilä vaikeaa.

Vierailija
72/188 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kuuntele musiikkia ylipäänsäkään juurikaan, mutta silloin kun se fiilis iskee niin tuppaan kyllä hakeutumaan vanhemman musiikin pariin. Nykyaikaisesta harvemmin nousee esiin mitään sellaista, joka iskisi.

Vierailija
73/188 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole nuoruuden jälkeen oikein musiikkia kaivannut. Autossa joskus on radio päällä, ja mieluisimpia on vaikka retroperjantain ysäripopit ja muut. Mutta kotona en koskaan kuuntele musiikkia, ei ole Spotifyä tms. Nuorena musiikki oli tärkeä väylä tunteiden purkamiseen, mutta tunne-elämä on nykyään niin tasaista, ettei semmoista tarvi.

Vierailija
74/188 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uutta musaa kuuntelen viikoittain nettiradio Radio Paradisestä, tuossa on hyvä se että yhden biisin voi skipata ja kanavia on useita plus suosikkeja voi tallentaa. Välilä löytää helmiä ja sitten kuuntelee ehkä muutakin tuolta artistilta. 

Eli tuolla on sekaisin vanhempaa ja tuoretta, myös etnomusaa.

Sitten on ne omat kestosuosikit 1970luvulta eteenpäin, joita myös satunnaisesti soittelen. Raskaampi musa ei putoa mutta muuten olen aika moniruokainen kuuntelija.

Vierailija
75/188 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuntelen lähes aina vain nykymusiikkia, ja käyn nykymusan konserteissa, mutta muissa asioissa olen pihalla nykyajasta (esim en oikeen harrasta somea)

Vierailija
76/188 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuntelen nykymusiikkia mutta on paljon hyviä bändejä nuoruudesta jotka vielä kuuluvat listalle.

Vierailija
77/188 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä ajattelen, että menestyvä kaupallinen on hyvää. Suurta kansaa ei voi pettää. Musiikkia tulee niin valtavasti, että tulisin hulluksi, jos pitäisi alkaa seuloa hyvää ja huonoa sen kummemmin. Vaihdan kanavaa tai siirryn seuraavaan, jos ei miellytä. 

Täyttä puppua ettei suurta kansaa voi pettää. 😄

Jengi on vaan niin tottunut bulkkimusaan että tulee just laiskaks kuten sä, eikä edes ajattele että voisi olla parempaa / muutakin.

Vierailija
78/188 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niiden radiotoimittajien löpinöitä en jaksa yhtään, hyvät ohjelmat ovat neula heinäsuovassa. Spotifyssa voi valita itse, mutta minulle se tarjoaa myös kaikkea mielenkiintoista neverheard-artisteilta. Ohis

Kaksi sanaa: Radio Helsinki. 

Kuuluu nykyään muuallakin suomessa.

Vierailija
79/188 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tunne kovin hyvin uutta musiikkia. Joskus kyllä löytyy jotain uusia artisteja joista tykkään, kuten vaikka Mercedes.

Vierailija
80/188 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään uutta musiikkia on niin helppo löytää, että "jämähtäminen" varmaan vähenee tuoreemmissa sukupolvissa. Tai vähenisi, jos niiden aivot ei olisi muista syistä soossia.