Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vaikeata toisten naisten kanssa

Vierailija
21.05.2024 |

Koen toistuvaa sosiaalista vaikeutta toisten naisten kanssa. Ikään kuin olisi jokin salainen koodisto jota en ymmärrä ja johon en pääse sisään. Miesten kanssa tätä ongelmaa ei ole onpa sitten kyse kavereista tai säädöistä. Olen itse ajatuksiltani välillä "äijämäisen estoton", mutta olemukseltani ihan naisellinen ja kauniiksikin mainittu. Parhaiten tulen toisten naisten kanssa toimeen ammatillisissa yhteyksissä joihin ei liity sosiaalisia tai valtapelejä. On itselläni toki muutama naispuolinen ystäväkin, mutta yleisesti naisten kanssa on hankalaa. Onko muilla samaa ja miten selviätte?

Kommentit (171)

Vierailija
61/171 |
21.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on valtavasti naispuolisia ystäviä ja yksikään heistä ei sovi näihin stereotypioihin mitä täällä kirjoitetaan. En ymmärrä muutenkaan tätä naiset on tällaisia ja miehet on tällaisia -ajattelua. Kannataa tutustua vähän enemmän, laajemmin ja ennakkoluulottomasti toisiin ihmisiin, niin huomaa kuinka erilaisia ihmisiä maailmassa onkaan. 

Joo, totta. Mutta selvästi et koe tätä ap:n kuvaamaa yleistä hankaluutta olla muiden naisten kanssa. Se ei ole mitään mitä joku valitsee.

Mä olen tosi tarkka seurastani. Jos minulla on hankala olo jonkun kanssa, naisen tai miehen, en todennäköisesti vietä hänen kanssaan yhtään enempää aikaa kuin on pakko, enkä edes noteeraa koko ihmistä. Ehkä siksi en koe mitään hankaluutta. 

Vierailija
62/171 |
21.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo mutta olen vain liian tylsä. Moni nainen haluaa olla huomion keskipiste ja nauttivat huomiosta. Miksi he haluaisi olla jonkun estyneen, sulkeutuneen, hiljaisen naisen kaveri? Varmaan ajattelevat kaikkea outoa tuollaisesta...

Mutta se huomionkipeä nainenhan saisi olla valokeilassa ja äänessä aina sen estyneen naisen seurassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/171 |
21.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo mutta olen vain liian tylsä. Moni nainen haluaa olla huomion keskipiste ja nauttivat huomiosta. Miksi he haluaisi olla jonkun estyneen, sulkeutuneen, hiljaisen naisen kaveri? Varmaan ajattelevat kaikkea outoa tuollaisesta...

Mutta se huomionkipeä nainenhan saisi olla valokeilassa ja äänessä aina sen estyneen naisen seurassa.

No en ymmärrä miksi se roikottaisi minunkaltaista kaverina... yleensä naiset haluaa supatella ja juoruilla keskenään

Vierailija
64/171 |
21.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en tule toimeen ikäisteni naisten enkä miesten kanssa. Lapset ja vanhukset olisi mulle sopivaa seuraa.

Vierailija
65/171 |
21.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No en ymmärrä miksi se roikottaisi minunkaltaista kaverina... yleensä naiset haluaa supatella ja juoruilla keskenään

Juuri sen huomion takia. Et sä parhaaksi kaveriksi varmaan pääsisi mutta kaveriksi silti.

Vierailija
66/171 |
21.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meillä kyllä mitään sosiaalisia valtapelejä eikä muutakaan typerää draamaa naisten kesken ole. Oletteko jotain 15-vuotiaita?

Vierailija
67/171 |
21.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä kanssa yksi, mullakin liittyy lapsuuteen. Ala-asteella koitin päästä mukaan tyttöjen ryhmiin, mutta ujona jäin ulkopuolelle. Koin sitten olevani jollain lailla vääränlainen, joko ulkonäöltäni tai ajatuksiltani tai käytökseltäni tai muuten. Näin aikuisenakin jännitän nimenomaan naisten seurassa ja koen painetta olla oikeanlainen, mitä ikinä se sitten tarkoittaakin. Miesten seurassa en jännitä niin paljoa, mutta en kaipaakaan heidän seuraansa. Kaipaan naisten seuraa ja sitä hyväksytyksi tulemista, mutta en koe vieläkään pääseväni mukaan, hyvänpäivän tutuksi vaan.

Mulla on sama tarina sillä lisäyksellä, että tytöt kiusasi mua koulussa. Silti haluisin yhä näin 3kymppisenä kuulua joukkoon.

Vierailija
68/171 |
21.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei meillä kyllä mitään sosiaalisia valtapelejä eikä muutakaan typerää draamaa naisten kesken ole. Oletteko jotain 15-vuotiaita?

Valtapelejä on aina ja kaikkiallamissä on ihmisiä.

Vierailija
69/171 |
21.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri sen huomion takia. Et sä parhaaksi kaveriksi varmaan pääsisi mutta kaveriksi silti.

jostain syystä en ole silti päässyt

Vierailija
70/171 |
21.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkös sä äskettäin kysellyt tätä samaa ja kuvittelit sen johtuvan mahdollisesta Aspergerista? Sellainen uniikki lumihiutale, naisten koodisto, huh huh..

Vierailija
71/171 |
21.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse koen vaikeutta kauniiden naisten kanssa. Siis minun mielestäni minua kauniimpien, hoikempien jne. naisten kanssa. Koen suurta alemmuudentunnetta enkä oikein osaa olla omaitseni.

Vierailija
72/171 |
21.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Etkös sä äskettäin kysellyt tätä samaa ja kuvittelit sen johtuvan mahdollisesta Aspergerista? Sellainen uniikki lumihiutale, naisten koodisto, huh huh..

Aika ikävä tyyli. Jos ei ole kokenut sen.koodiston ulkopuolelle jäämistä ei vaan voi ymmärtää mistä on kyse...

Vierailija
73/171 |
21.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku ainakin kysyi. Muistan pitkän ketjun aiheesta.

Vierailija
74/171 |
21.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse koen vaikeutta kauniiden naisten kanssa. Siis minun mielestäni minua kauniimpien, hoikempien jne. naisten kanssa. Koen suurta alemmuudentunnetta enkä oikein osaa olla omaitseni.

Itse tule ehkä helpommin toimeen itseäni kauniimpien kanssa.

Vierailija
75/171 |
21.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en tule toimeen ikäisteni naisten enkä miesten kanssa. Lapset ja vanhukset olisi mulle sopivaa seuraa.

Jaa..a. Puolestani kehitellään ristiriitoja ja kiistoja silloinkin kun niitä ei puoleltani ole. Ei kerro mielestäni siitä etten tulisi toimeen vaan siitä etten ole mieleen ja käännetään asia niin etten tulisi toimeen tai pitäisi. Mutta kukin tavallaan. Vanhusten ja lasten seurasta en juurikaan nauti ja etenkin vanhukset saavat pinnani koetukselle. Mutta kukin tavallaan. 

Vierailija
76/171 |
21.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi nää niin ronskit, erilaiset, miesten kanssa viihtyvät, ei-naisten-kanssa-viihtyvät uniikit lumihiutaleet eivät voisi sitten kaveerata keskenään? 

Eihän silloin saisi kokea olevansa erityinen tai yksi jätkistä. Ja kyllähän se miehiltä saatu huomio kutkuttaa ja imartelee.

Vierailija
77/171 |
21.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse tule ehkä helpommin toimeen itseäni kauniimpien kanssa.

Minä en aiemmin edes miettinyt onko joku kauniimpi tai vähemmän kaunis kuin mitä olen, kunnes huomasin, että minua usein lähestytään jo valmiiksi tietyllä asenteella tai yhytetään yhteen ulkonäöllisesti ns. samalla tasolla olevien kanssa antaen ymmärtää etten kuulu klassisesti kauniiden joukkoon. Samoin huomaan, että joillakin on suuri tarve kehua osaamistaan ja taitojaan sekä ystäviään ja parisuhde-elämäänsä minulle. En tarkoita tällä sitä, että kerrotaan itsestään, elämästään ja kokemuksistaan vaan silloin kyseessä on kertominen hieman eri tyylillä, joka erottaa perus juttelun siitä, että odotetaan joko ihastelevaa suhtautumista tai yritetään herättää kateutta tms.

Sinällänsä typerää sillä en muutamaa vuotta aiemmin olisi edes miettinyt tai tiedostanut tällaisi jaotteluja.eri

Vierailija
78/171 |
21.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei todellakaan ole samaa. Lopeta ylianalysointi, et ole sen ihmeempi kuin muut.

Vierailija
79/171 |
21.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen lähinnä kokenut, että muiden naisten taholta naiseuttani on yritetty lytätä niin kuin heidän tapansa olla olisi arvokkaampi kuin minun tapani. Itseasiassa yllättävän usein koen, että valintani nähdään valossa, jossa heillä olisi oikeutus arvostella tai alleviivata sitä, että he valitsevat toisin. Tyyliin: Sinä, etä joogaa - no minäpä nautin joogasta, Ai noudatat ruokavaliota - no minäpä nautin ja syön tässä jäätelöä yms.  Kerta toisensa jäkeen vertailua siitä miten he ovat naisellisempia, kuin minä ja mieheksi kutsumista, jos teen eri valintoja. En ole tosin vielä tähän mennessä ammatinvalinnan tai joogaamattomuuden muuttavan kenenkään sukupuolta, mutta mistäpä minä heidän uskomusjärjestelmistään tiedän.

Ei esim. lapsettomuus ole minulle oma valinta ja siksi en myöskään tahdo erityisemminkäsitellä lapsiteemoja tai keskittyä lapsiin. Keskitän energiani niihin seikkoihin ja päämääriin, joihin voin vaikuttaa.<

Minulla on ystävä, joka tulkitsee kaikki sanomiseni henkilökohtaisena loukkauksena hänen persoonaansa kohtaan, koska itse kokee epävarmuutta tietyistä asioista. VinkkI: Se ei ole hyökkäys, jos joku sanoo pitävänsä asiasta, josta sinä et pidä. Me ihmiset olemme erilaisia.

Usein me kuulemme toisten sanoissa sen, mitä itse tiedostamattamme pelkäämme - ja projisoimme sen sitten muihin. Lapsettomuus ei tee sinusta vähemmän naista tai naisellista, eivätkä niin tee myöskään poikkeavat mielenkiinnonkohteet. Minun on hyvin vaikea kuvitella, että muut hieroisivat naisellisuuttaan kenenkään naamaan tarkoituksella. Ainakaan kovin moni.

Tämä lapsettomalta nelikymppiseltä naiselta, joka työskentelee teknologia-alalla, harrastaa enimmäkseen pallopelejä, ja jaksaa harvoin laittautua arjessa. Ei kokemuksia naisellisuuden vähättelystä muilta naisilta...

Vierailija
80/171 |
21.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen lähinnä kokenut, että muiden naisten taholta naiseuttani on yritetty lytätä niin kuin heidän tapansa olla olisi arvokkaampi kuin minun tapani. Itseasiassa yllättävän usein koen, että valintani nähdään valossa, jossa heillä olisi oikeutus arvostella tai alleviivata sitä, että he valitsevat toisin. Tyyliin: Sinä, etä joogaa - no minäpä nautin joogasta, Ai noudatat ruokavaliota - no minäpä nautin ja syön tässä jäätelöä yms.  Kerta toisensa jäkeen vertailua siitä miten he ovat naisellisempia, kuin minä ja mieheksi kutsumista, jos teen eri valintoja. En ole tosin vielä tähän mennessä ammatinvalinnan tai joogaamattomuuden muuttavan kenenkään sukupuolta, mutta mistäpä minä heidän uskomusjärjestelmistään tiedän.

Ei esim. lapsettomuus ole minulle oma valinta ja siksi en myöskään tahdo erityisemminkäsitellä lapsiteemoja tai keskittyä lapsiin. Keskitän energiani niihin s

Minulla on ystävä, joka tulkitsee kaikki sanomiseni henkilökohtaisena loukkauksena hänen persoonaansa kohtaan, koska itse kokee epävarmuutta tietyistä asioista. VinkkI: Se ei ole hyökkäys, jos joku sanoo pitävänsä asiasta, josta sinä et pidä. Me ihmiset olemme erilaisia.

Usein me kuulemme toisten sanoissa sen, mitä itse tiedostamattamme pelkäämme - ja projisoimme sen sitten muihin. Lapsettomuus ei tee sinusta vähemmän naista tai naisellista, eivätkä niin tee myöskään poikkeavat mielenkiinnonkohteet. Minun on hyvin vaikea kuvitella, että muut hieroisivat naisellisuuttaan kenenkään naamaan tarkoituksella. Ainakaan kovin moni.

Tämä lapsettomalta nelikymppiseltä naiselta, joka työskentelee teknologia-alalla, harrastaa enimmäkseen pallopelejä, ja jaksaa harvoin laittautua arjessa. Ei kokemuksia naisellisuuden vähättelystä muilta naisilta..

Se ettet sinä ole kokenut samaa ei tarkoita etteikö kokemus silti olisi validi. Ja, kyse ei ole siitä etteikö voisi sanoa eriävää mielipidettä vaan asenteesta ja vertailevasta, jolla asia sanotaan. Olen kohdannut lukemattomat kerrat painostusta, että pitäisi valita naisellinen ala kuten hoitotyö tai asiakaspalvelu tai vaihtoehtona on raksa tai roskakuskiksi suuntaaminen. Samoin naisellisuuden kyseenalaistaminen sen perusteella etten koe hoivatyötä kutsumukseksi. Hyvin karikatyyrista ja vanhakantaista ajattelua.

Eli ole iloinen siitä ettet ole kohdannut samaa, mutta älä väitä etteikö kohdallani kokemus olisi aito ja todellinen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kuusi