Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies on mustasukkainen ystäväpiiristään

Vierailija
20.05.2024 |

Olemme pitkässä parisuhteessa. Minulla on muutamia kavereita joita näen silloin tällöin. Miehellä on tiivis kaveripiiri, joka on pysynyt samana viimeiset 10-15 vuotta. En tiedä miten selitän tämän järkevästi, mutta ongelmana on miehen omituinen mustasukkaisuus noista kavereistaan (sekä miehiä että naisia), eli emme voi tai mies ei halua tehdä pariskuntana mitään yhdessä, koska haluaa tehdä kaiken ystäviensä kanssa, enkä minä kuulu hänen ystäviinsä. En saa selville onko kyse jostain pelosta että menettää kaverinsa, vai että minulle selviää jotain hänestä mitä ei halua että saan tietää.

Kokonaisuudessaan asia vaivaa, koska emme tee juurikaan mitään kodin ulkopuolella yhdessä ja minulle sopisi sekin että teemme asioita yhdessä miehen kavereiden kanssa jos kahdestaan tekeminen ei ole miehestä tarpeeksi hauskaa, esim. keikoilla tai festareilla käynti. Mikään kompromissi ei tunnu sopivan. Tuntuu älyttömältä elää kaikki vapaa-ajat jotain erillistä elämää vaikka ollaan yhdessä.

Kommentit (183)

Vierailija
1/183 |
20.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
2/183 |
20.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mistä tiedät, että kyseessä on mustasukkaisuus kavereista? Minusta kuulostaa enemmän siltä, että miehesi vain yksinkertaisesti ei halua olla koko ajan sinun seurassasi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/183 |
20.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kulkeeko niiden muiden kaveripiiriin kulkevien kumppanit mukana kaveripiirin riennoissa? Ainoastaan sinua ei huolita mukaan?

Vierailija
4/183 |
20.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis mistä tiedät, että kyseessä on mustasukkaisuus kavereista? Minusta kuulostaa enemmän siltä, että miehesi vain yksinkertaisesti ei halua olla koko ajan sinun seurassasi.

Koska aiemmassa parisuhteessa oli ihan normaalia viettää aikaa porukassa, ei ollut mitään omituista ulossulkemista niin kuin tässä. Ja siis meinaa ihan suuttua jos kysyn että onko muiden kavereiden kumppaneita tulossa mukaan. Omien kavereiden kanssa vietetään toki aikaa, kyse ei ole siitä että pitäisi olla koko ajan yhdessä.

Vierailija
5/183 |
20.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin no... Kyllähän tuo on aika huono merkki, ettei halua ottaa sinua mukaan porukoihin, JOS kyse on kerta sekaporukasta. Jos taas joku miesporukka, niin sitten ihan ymmärrettävää, ettei halua naisystäväänsä mukaan, kun tuskin kukaan muukaan ottaa. 

Vierailija
6/183 |
20.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska aiemmassa parisuhteessa oli ihan normaalia viettää aikaa porukassa, ei ollut mitään omituista ulossulkemista niin kuin tässä. Ja siis meinaa ihan suuttua jos kysyn että onko muiden kavereiden kumppaneita tulossa mukaan. Omien kavereiden kanssa vietetään toki aikaa, kyse ei ole siitä että pitäisi olla koko ajan yhdessä.

Miksi olette yhdessä?

Vierailija
7/183 |
20.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerroit aloituksessa, että teillä on pitkä parisuhde. Olet siis kaikki nämä vuosikymmenet ihmetellyt asiaa ja ette ole pystyneet tästä kertaakaan puhumaan. Mikä siinä teidän arjessa on ihanaa ja toimivaa? 

Vierailija
8/183 |
20.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valitettavasti näissä tällaisissa on yleensä jotain hämärää... Ehkä siellä on joku kiinnostava toinen nainen, joku kaverin kaveri, joka tullut porukoihin tai sitten joku vanha "kaveri". 

Vierailija
9/183 |
20.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkä suhde tuollaisen kanssa? Itse olisin jaksanut ehkä vuoden. 

Vierailija
10/183 |
20.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko siinä porukassa miehen exä? 

Vierailija
11/183 |
20.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sussa jotain hävettävää? Hänen mielestään siis.

Vierailija
12/183 |
20.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin no... Kyllähän tuo on aika huono merkki, ettei halua ottaa sinua mukaan porukoihin, JOS kyse on kerta sekaporukasta. Jos taas joku miesporukka, niin sitten ihan ymmärrettävää, ettei halua naisystäväänsä mukaan, kun tuskin kukaan muukaan ottaa. 

On sekaporukka, sen tiedän varmasti. Mutta kovasti myös painottaa sitä, että ne aina mukana olevat naispuoliset kaverit eivät ole erityisesti hänen kavereitaan vaan parin muun samassa porukassa olevan. Välillä mukana siis myös kavereiden (usein vaihtuvia) tyttöystäviä, joiden olettaisin olevan ulkopuolisia kuten minäkin, mutta minä en ole tervetullut.

ap.

Vierailija
13/183 |
20.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en olisi tuollaisessa suhteessa, jossa minä en ole se numero 1, jonka kanssa vietetään vapaa-aikaa. Ja ei, tämä ei tarkoita sitä, etteikö voisi olla omia juttuja ilman kumppania. 

Vierailija
14/183 |
20.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko sussa jotain hävettävää? Hänen mielestään siis.

Ilmeisesti sitten. En saa selkoa miehen ajatusmaailmasta enää ollenkaan. Lähinnä on jotenkin huijattu olo tässä vaiheessa.

ap.

Vierailija
15/183 |
20.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerroit aloituksessa, että teillä on pitkä parisuhde. Olet siis kaikki nämä vuosikymmenet ihmetellyt asiaa ja ette ole pystyneet tästä kertaakaan puhumaan. Mikä siinä teidän arjessa on ihanaa ja toimivaa? 

Ei nyt sentään vuosikymmeniä, mutta vuosia. Normiarki sujuu hyvin, ei ole riitoja eikä muuta, uskon että mies rakastaa minua ja minäkin rakastan häntä. Tämä on se kipukohta minulle, josta tulee toistuvaa riitaa.

ap.

Vierailija
16/183 |
20.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On sekaporukka, sen tiedän varmasti. Mutta kovasti myös painottaa sitä, että ne aina mukana olevat naispuoliset kaverit eivät ole erityisesti hänen kavereitaan vaan parin muun samassa porukassa olevan. Välillä mukana siis myös kavereiden (usein vaihtuvia) tyttöystäviä, joiden olettaisin olevan ulkopuolisia kuten minäkin, mutta minä en ole tervetullut.

ap.

Mitä mies vastaa, kun kysyt, että miksi ne muut ottaa sinne mukaan USEIN VAIHTUVIA tyttöystäviä ja sinä et kelpaa mukaan? Kyllä minä olisin jo aikoja sitten kysynyt ja jos vastaus ei miellytä/vastausta ei saa, niin se suhde olisi siinä.

Vierailija
17/183 |
20.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parisuhteessa saa olla jotain omaakin.

Vierailija
18/183 |
20.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä aiemmassa parisuhteessa? Nyt en ymmärtänyt.

Vierailija
19/183 |
20.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap.

Mitä mies vastaa, kun kysyt, että miksi ne muut ottaa sinne mukaan USEIN VAIHTUVIA tyttöystäviä ja sinä et kelpaa mukaan? Kyllä minä olisin jo aikoja sitten kysynyt ja jos vastaus ei miell

Olen kysynyt, vastaus on että hän ei päätä ketä on mukana ja ketä ei. Ei koe tekevänsä mitään väärää koska kyse on hänen kavereistaan jotka on tuntenut vuosia ja minä yritän jotenkin "varastaa" hänen kaverinsa tunkemalla mukaan.

ap.

Vierailija
20/183 |
20.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli nuo olivat miehesi sanoja, että sinä yrität varastaa hänen kaverinsa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme yksi