Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies on mustasukkainen ystäväpiiristään

Vierailija
20.05.2024 |

Olemme pitkässä parisuhteessa. Minulla on muutamia kavereita joita näen silloin tällöin. Miehellä on tiivis kaveripiiri, joka on pysynyt samana viimeiset 10-15 vuotta. En tiedä miten selitän tämän järkevästi, mutta ongelmana on miehen omituinen mustasukkaisuus noista kavereistaan (sekä miehiä että naisia), eli emme voi tai mies ei halua tehdä pariskuntana mitään yhdessä, koska haluaa tehdä kaiken ystäviensä kanssa, enkä minä kuulu hänen ystäviinsä. En saa selville onko kyse jostain pelosta että menettää kaverinsa, vai että minulle selviää jotain hänestä mitä ei halua että saan tietää.

Kokonaisuudessaan asia vaivaa, koska emme tee juurikaan mitään kodin ulkopuolella yhdessä ja minulle sopisi sekin että teemme asioita yhdessä miehen kavereiden kanssa jos kahdestaan tekeminen ei ole miehestä tarpeeksi hauskaa, esim. keikoilla tai festareilla käynti. Mikään kompromissi ei tunnu sopivan. Tuntuu älyttömältä elää kaikki vapaa-ajat jotain erillistä elämää vaikka ollaan yhdessä.

Kommentit (183)

Vierailija
21/183 |
20.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin no... Kyllähän tuo on aika huono merkki, ettei halua ottaa sinua mukaan porukoihin, JOS kyse on kerta sekaporukasta. Jos taas joku miesporukka, niin sitten ihan ymmärrettävää, ettei halua naisystäväänsä mukaan, kun tuskin kukaan muukaan ottaa. 

On sekaporukka, sen tiedän varmasti. Mutta kovasti myös painottaa sitä, että ne aina mukana olevat naispuoliset kaverit eivät ole erityisesti hänen kavereitaan vaan parin muun samassa porukassa olevan. Välillä mukana siis myös kavereiden (usein vaihtuvia) tyttöystäviä, joiden olettaisin olevan ulkopuolisia kuten minäkin, mutta minä en ole tervetullut.

ap.

Mitä mies vastaa, kun kysyt, että miksi ne muut ottaa sinne mukaan USEIN VAIHTUVIA tyttöystäviä ja sinä et kelpaa mukaan? Kyllä minä oli

Okei... Eipä taida miehelläsi olla kaikki muumit laaksossa ja/tai siellä porukoissa pyörii joku kiinnostava nainen (tai no, miksei voisi olla mieskin).

Vierailija
22/183 |
20.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en olisi tuollaisessa suhteessa, jossa minä en ole se numero 1, jonka kanssa vietetään vapaa-aikaa. Ja ei, tämä ei tarkoita sitä, etteikö voisi olla omia juttuja ilman kumppania. 

Minä en haluaisi olla kenenkään numero 1. Ahdistava ajatus, että joku voisi varastaa sinun aikasi yli muiden. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/183 |
20.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Parisuhteessa saa olla jotain omaakin.

Kuka sellaisen on kieltänyt? Tuo mitä ap kertoi on kyllä jotain ihan muuta kuin viattomia omia juttuja. 

Vierailija
24/183 |
20.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli nuo olivat miehesi sanoja, että sinä yrität varastaa hänen kaverinsa?

Niin jotain sinnepäin. Siitä ajattelin että on mustasukkainen niistä kavereistaan, ei halua että niistä tulee yhteisiä.

ap.

Vierailija
25/183 |
20.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en olisi tuollaisessa suhteessa, jossa minä en ole se numero 1, jonka kanssa vietetään vapaa-aikaa. Ja ei, tämä ei tarkoita sitä, etteikö voisi olla omia juttuja ilman kumppania. 

Minä en haluaisi olla kenenkään numero 1. Ahdistava ajatus, että joku voisi varastaa sinun aikasi yli muiden. 

Okei... Ei kukaan mitään aikoja varastele, mutta kyllä minä haluan kumppanin itselleni, joka lähtee ensisijaisesti minun kanssani keikoille ja matkoille. Ja tämä ei poissulje sitä, etteikö näitä voisi tehdä myös kavereiden kanssa. Ja minulla on tällainen kumppani, hyvä niin. On kokemusta niistäkin, jotka huiteli kaiken vapaa-aikansa kavereiden kanssa ja harrastusten parissa, joihin minä en sopinut mukaan. Ei sellaisesta suhteesta tule mitään. 

Vierailija
26/183 |
20.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän priorisoi kaverit etusijalle. Jos sinä jaksat katsoa tuollaista, niin siinäpä jaksat. Eikä kyse ole mistään mustasukkaisuudesta, vaan ainoastaan siitä, että sinä et riitä hänelle. Et nyt etkä ikinä.

Vierailija
27/183 |
20.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti kaveriporukan bileissä ei lasiin syljetä? Osaatko itse heittäytyä kunnolla vapaalle vai oletko sellainen nipottajapaheksuja, joka ei ymmärrä muiden tapaa pitää hauskaa?

Vierailija
28/183 |
20.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et halua kunnioittaa miehen kaveriporukkaa, miksi haluat tunkea väkisin mukaan? Aika pian nimittäin miehesi työnnetään ulkokehälle, koska sinä et salli kavereiden tapaamista ilman valvontaasi. Sitten ollaankin tilanteessa, jossa pitää valita kaverit tai sinut ja melko varmasti siinä valinnassa jäät hopealle. Voi olla, että se on tavoitteesikin.

Vierailija
29/183 |
20.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi et halua kunnioittaa miehen kaveriporukkaa, miksi haluat tunkea väkisin mukaan? Aika pian nimittäin miehesi työnnetään ulkokehälle, koska sinä et salli kavereiden tapaamista ilman valvontaasi. Sitten ollaankin tilanteessa, jossa pitää valita kaverit tai sinut ja melko varmasti siinä valinnassa jäät hopealle. Voi olla, että se on tavoitteesikin.

Sieltä jonkun katkeran yksin jääneen sinkun kommentti... Ottiko niin koville, kun ne Make ja Jake meni naimisiin ja lapsia hankkimaan, niin sinun kanssa ryyppäämiset ei enää kiinnosta?

Vierailija
30/183 |
20.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko olla, että mies on aikaisemmin sisällyttänyt esim. eksäänsä kavereidensa yhteisiin rientoihin, sitten rajun eron jälkeen kaverit olisivat menneet tämän eksän puolelle ja mies jäänyt yksin? Tuosta sitten kehittynyt joku trauma. Tai sitten olen totaalisen väärässä.

Vierailija
31/183 |
20.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä pelkää, että joku kaveri ihastuu sinuun ja viettelee sinut? Tai pelkää että sinä ihastut 'siihen yhteen' mihin kaikki naiset ihastuu? Joka tapauksessa jos asiaa ei selvitettäisi niin en jatkaisi suhdetta. Ystäväpiiri on todella tärkeä, välillä yhdessä ja välillä erikseen ollaan mutta mitään tällaista äärimmäistä eristämistä en hyväksyisi. Sairasta on jotenkin. Joku juttu siellä taustalla on, enkä ehkä edes haluaisi tietää, koska se voisi johtaa uusiin ongelmiin. Miten meinaatte häät järjestää? Miten sinut eristetään hänen kavereistaan omissa häissäsi? Entä kun tulee lapsia? ihan sairas kuvio. 

Vierailija
32/183 |
20.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisiko olla, että mies on aikaisemmin sisällyttänyt esim. eksäänsä kavereidensa yhteisiin rientoihin, sitten rajun eron jälkeen kaverit olisivat menneet tämän eksän puolelle ja mies jäänyt yksin? Tuosta sitten kehittynyt joku trauma. Tai sitten olen totaalisen väärässä.

Ei miehet mieti tällaisia... Syy on yksinkertainen: joko siellä porukoissa on toinen kiinnostava ihminen tai hän häpeää jostain syystä kumppaniaan/suhdettaan ja haluaa vaan mennä ja tehdä yksin.

Ovatko nämä muut mahdollisesti aivan erilaisia kuin sinä ap? 

Vierailija
33/183 |
20.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko mahdollista, että meno heidän kesken on jotain mitä hän ei halua sinun näkevän? Esim ryyppäämistä ja rällästämistä. Ja tiedän myös miesten mökki/urheilureissuja, joihin kutsutaan maksettu nainen tai pari.

Vierailija
34/183 |
20.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun veikkaus on että on melkein kuin eri ihminen tässä kaveriporukassaan eikä halua näyttää sinulle sitä puolta itsestään. On ehkä ajautunut vetämään tietynlaista roolia, juo vähän liikaa tms. Kokee että sinun mukanaolosi sotkisi ryhmädynamiikan ja hänen roolinsa siinä liian pahasti, eikä voisi esim. heittää hutikassa tyhmää läppää.

Vierailija
35/183 |
20.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko nähnyt yhtään näistä kavereista? Itse koittaisin jonkun näistä kanssa jutella. Että mikä on homman nimi. 

Vierailija
36/183 |
20.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun exäni jätti minut kaveriporukoistaan ulkopuolelle sen takia, että häpesi minua. Ei tätä tietenkään suoraan sanonut aluksi, mutta kun ero alkoi häämöttää ja riitoja tuli, niin teki kyllä hyvin selväksi, etten sopinut tuohon porukkaan, koska olin niin erilainen. Olin pari vuotta vanhempi, yliopisto-opiskelija, en niin urheilullinen eikä alkoholi kovin maistunut - nämä muut tietysti ihan vastakohtia, sellainen pintaliitobileporukka.

Vierailija
37/183 |
20.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäisiä olette?

Vierailija
38/183 |
20.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolisosi vetää kavereidensa kanssa jotain roolia, joka on kaukana hänen kotiminästään. 

Vierailija
39/183 |
20.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohan se on tuossa pahinta ettei mies kykene aikuismaisesti keskustelemaan siitä MIKSI ei halua sinua mukaan, mikä aiheuttaa sen että sinä joudut pähkäilemään kaikkia mahdollisia vaihtoehtoja ja miehen salailu/puhumasta kieltäytyminen aiheuttaa tietenkin epäluottamusta ja torjutuksi tulemisen tunnetta. Keskenkasvuinen äijä.

Vierailija
40/183 |
20.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin tai porukassa pyörii exä jonka kanssa on hyvin ystävällisissä väleissä vaikka mitään romanttista viritelmää ei enää välillään ole, eikä halua että ap saa tietää että exä pyörii mukana. Vaihtoehtojahan riittää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kaksi