Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies on mustasukkainen ystäväpiiristään

Vierailija
20.05.2024 |

Olemme pitkässä parisuhteessa. Minulla on muutamia kavereita joita näen silloin tällöin. Miehellä on tiivis kaveripiiri, joka on pysynyt samana viimeiset 10-15 vuotta. En tiedä miten selitän tämän järkevästi, mutta ongelmana on miehen omituinen mustasukkaisuus noista kavereistaan (sekä miehiä että naisia), eli emme voi tai mies ei halua tehdä pariskuntana mitään yhdessä, koska haluaa tehdä kaiken ystäviensä kanssa, enkä minä kuulu hänen ystäviinsä. En saa selville onko kyse jostain pelosta että menettää kaverinsa, vai että minulle selviää jotain hänestä mitä ei halua että saan tietää.

Kokonaisuudessaan asia vaivaa, koska emme tee juurikaan mitään kodin ulkopuolella yhdessä ja minulle sopisi sekin että teemme asioita yhdessä miehen kavereiden kanssa jos kahdestaan tekeminen ei ole miehestä tarpeeksi hauskaa, esim. keikoilla tai festareilla käynti. Mikään kompromissi ei tunnu sopivan. Tuntuu älyttömältä elää kaikki vapaa-ajat jotain erillistä elämää vaikka ollaan yhdessä.

Kommentit (183)

Vierailija
81/183 |
20.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun kaverin mies oli kuin ap, piti päästä kaikkialle, mihin me porukalla menimme. Yhteisistä tyttöjenilloista tuli vaivautuneita juttutuokioita, enää ei tehty ruokaa yhdessä ja naurettu, nyt istuttiin aika lailla hiljaisina sohvannurkassa ja keskusteltiin VR:n lipunhintojen nostamisesta jne. yleisestä. Lopulta me ryhdyimme kokoontumaan ilman tätä kaveria.

Hänellä meni lähes 8 vuotta huomata, että elämänpiirinsä suppeni työksi ja parisuhteeksi, mitään muuta ei ollut. Siihen tuli mukaan väkivaltaa, mustasukkaisuutta jne. ja lopulta ero.

Kuka edes pyytää miehensä mukaan tyttöjen iltaan tai vaimon miesten saunailtaan, ei kukaan täyspäinen. Ei kyllä kuulosta nyt yhtään samalta kuin ap:n tilanne.

Ei pyydä, vaan sairaalloisen mustasukkainen mies änkeytyy mukaan. Näin ystävälläni.

-ohis

Vierailija
82/183 |
20.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet joko tyhmä tai läski. Tai molempia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/183 |
20.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisiko olla, että mies on aikaisemmin sisällyttänyt esim. eksäänsä kavereidensa yhteisiin rientoihin, sitten rajun eron jälkeen kaverit olisivat menneet tämän eksän puolelle ja mies jäänyt yksin? Tuosta sitten kehittynyt joku trauma. Tai sitten olen totaalisen väärässä.

Ei miehet mieti tällaisia... Syy on yksinkertainen: joko siellä porukoissa on toinen kiinnostava ihminen tai hän häpeää jostain syystä kumppaniaan/suhdettaan ja haluaa vaan mennä ja tehdä yksin.

Ovatko nämä muut mahdollisesti aivan erilaisia kuin sinä ap? 

Ei nuo ole ainoat mahdolliset syyt.

Siellä riennoissa voi tapahtua jotain, mistä ap ei pidä. Esimerkiksi tajutonta dokaamista tai vaikka huumeita.

Vierailija
84/183 |
20.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puolisosi vetää kavereidensa kanssa jotain roolia, joka on kaukana hänen kotiminästään. 

Tai sitten on siellä oma itsensä ja ap:n seurassa jossain kotiroolissa.

Vierailija
85/183 |
20.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisiko olla, että mies on aikaisemmin sisällyttänyt esim. eksäänsä kavereidensa yhteisiin rientoihin, sitten rajun eron jälkeen kaverit olisivat menneet tämän eksän puolelle ja mies jäänyt yksin? Tuosta sitten kehittynyt joku trauma. Tai sitten olen totaalisen väärässä.

Ei miehet mieti tällaisia... Syy on yksinkertainen: joko siellä porukoissa on toinen kiinnostava ihminen tai hän häpeää jostain syystä kumppaniaan/suhdettaan ja haluaa vaan mennä ja tehdä yksin.

Veikkaan jatkuvia kännibileitä.

Kyllähän se aika monissakin porukoissa menee niin, että kun nähdään, niin siihen kuuluu myös alkoholi. Jotkut käyttää enemmän, jotkut ei lainkaan ja

Näissäkin porukoissa on usein kovin monenlaista juojaa. Osalla lähtee käsistä aina. Joko ap:n mies juo enemmän tai porukassa on joku muu sikaörveltäjä.

-ohis

Vierailija
86/183 |
20.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oon nainen, mutta jos itse haluisin vetää kunnon kännit kavereitteni kanssa, en haluisi miestäni mukaan. Mies olisi ehkä vähän tiellä enkä ehkä kehtaisi vetää niin kunnon kännejä.

Vierailija
87/183 |
20.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehen seurassa en tupakoi, kavereiden seurassa teen sitäkin silloin tällöin. Miehen seurassa en kavereiden kanssa mielellään juttele naisten vaivoista, tai alapään sokeroinneista tai muistele teini-iän tempauksia tai vertaile kokemuksia miessuhteista. Siksi mieheni ei lähde mukaan sen kerran vuosikolmanneksessa kun käyn patikoimassa tai istun iltaa kavereiden kanssa.

-eri

Jos näitä illanviettoja olisi lähes joka viikonloppu, niin luuletko että miehesi pitäisi asiaa hieman outona? Tai jos olisit ehdoton siitä, että vaikka toisten miehet ovat tervetulleita, niin sinun kumppanisi ei paikalle ole tulossa, koska sinä et halua häntä sinne?

en osaa sanoa. Vastasin kommentoijalle, joka oli sitä mieltä, ettei toinen kirjoittaja ole oma itsensä miehensä seurassa, jos ei halua miestään mukaan kun rellestää vanhojen ystäviensä kanssa. Ihmisissä on monesti monta erilaista puolta: minäkin olin luonnossa ja mökillä viihtyvä tunnelmoija miehen seurassa ja riehakas juhlija kavereiden. Nyt enää ensimmäistä, koska ikä ja väsymys. 

Mieheni taas on kilpailuhenkinen kalastaja kavereiden seurassa, minun vähemmän kun ei tuo kalastus oikein kiinnostele. Ehkä mieheni ei siis ole oma itsensä seurassani 8-O

Vierailija
88/183 |
20.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puolisosi vetää kavereidensa kanssa jotain roolia, joka on kaukana hänen kotiminästään. 

Tai sitten on siellä oma itsensä ja ap:n seurassa jossain kotiroolissa.

Vaikea sanoa, kumpi on on oikea minä vai onko molemmat.

Mun mies on kavereittensa kanssa ärsyttävä paskanpuhuja. Mun seurassa on lempeä, siis ihan erilainen.

Mutta olen mäkin erilainen eri ihmisten kanssa. On esimerkiksi työminä ja vaimominä ja äitiminä. Olen ne kaikki ihan aidosti.

Vierailija
89/183 |
20.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi et halua kunnioittaa miehen kaveriporukkaa, miksi haluat tunkea väkisin mukaan? Aika pian nimittäin miehesi työnnetään ulkokehälle, koska sinä et salli kavereiden tapaamista ilman valvontaasi. Sitten ollaankin tilanteessa, jossa pitää valita kaverit tai sinut ja melko varmasti siinä valinnassa jäät hopealle. Voi olla, että se on tavoitteesikin.

Sieltä jonkun katkeran yksin jääneen sinkun kommentti... Ottiko niin koville, kun ne Make ja Jake meni naimisiin ja lapsia hankkimaan, niin sinun kanssa ryyppäämiset ei enää kiinnosta?

outo kommentti. Onhan tässä mahdollista sekin, että aloittaja on vaikka joku superseurallinen moottoriturpa ja mies pelkää, että hän ottaa liikaa tilaa ja alkaa pyörittää vanhojen kavereiden yhteistapaamista oman agendansa mukaan. Tai jos vanhojen kavereiden kesken on vaikka

Minä olin lukenut SOTA JA RAUHA , KALÖEVALA , KAMELIANAINEN kirjat jo täytettyäni 17 v.

Älä sinä mollaa nuoria ihmisiä kehittymättömiksi

Tiukka pipo sulöla? Nuttura kireellä? murkkuikäisiä mopopoikia lapsena itselläsi?

Vierailija
90/183 |
20.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän se aika monissakin porukoissa menee niin, että kun nähdään, niin siihen kuuluu myös alkoholi

Voihan jotkut sen miehen kavereista olla ihan urpojakin. Sellaisia joita ei tyttöystävälle kehtaa esitellä. Urpoja, tai limaisia seksistisiä vitsejä heittäviä.

Ehkä mies on antanut ap:lle itsestään ns alfan kuvan, mutta tuolla seurueessa onkin lähinnä sivustakatsoja. En itse haluisi näyttää tuollaista naiselleni.

Vierailija
91/183 |
20.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli mies voisi ottaa sinut mukaan, mutta ei halua eikä ota.

Siellä tapahtuu jotain mitä hän ei halua sinun tietävän. Arvaukseni: 

Joko huumeet tai muut päihteet, maksullisia naisia tai homojuttuja, tai säätöä toisen naisen kanssa. Tai siellä pyöritetään jotain laitonta kauppaa. 

Sinuna pitäisin silmät auki.

Voihan ne vaikka teura staa pieniä possuja siellä, mahdollisuudet on rajattomat, miksi nämä aina menee kauheuksiin?

Vierailija
92/183 |
20.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä hän on erilainen kavereidensa kanssa kuin sinun kanssa. Kavereiden kanssa voi olla täysin oma itsensä, mutta jotenkin sinun kanssa on hillitympi käytökseltään. 

Vierailija
93/183 |
20.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"en osaa sanoa. Vastasin kommentoijalle, joka oli sitä mieltä, ettei toinen kirjoittaja ole oma itsensä miehensä seurassa, jos ei halua miestään mukaan kun rellestää vanhojen ystäviensä kanssa. Ihmisissä on monesti monta erilaista puolta: minäkin olin luonnossa ja mökillä viihtyvä tunnelmoija miehen seurassa ja riehakas juhlija kavereiden. Nyt enää ensimmäistä, koska ikä ja väsymys. 

Mieheni taas on kilpailuhenkinen kalastaja kavereiden seurassa, minun vähemmän kun ei tuo kalastus oikein kiinnostele. Ehkä mieheni ei siis ole oma itsensä seurassani 8-O"

Olen tuo kommentoija jolle vastasit. Tässä nyt oli olennaista se, ettei se mies ilmiselvästi halunnut kumppaninsa näkevän häntä sekoilemassa kaveriporukkansa kanssa. Jos kumppani olisi näkemässä, hän olettaakseni joutuisi jotenkin pidättelemään sitä, millainen on tuossa porukassa aidosti. Olettaisin että sinun miehelläsi tuskin on mitään ongelmaa, vaikka sinä näkisit hänet kilpailuhenkisenä kalastamassa kavereidensa kanssa, vaikkei ole samalla lailla kilpailuhenkinen sinun seurassasi.

Vierailija
94/183 |
20.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Voihan jotkut sen miehen kavereista olla ihan urpojakin. Sellaisia joita ei tyttöystävälle kehtaa esitellä. Urpoja, tai limaisia seksistisiä vitsejä heittäviä."

Tai ehkä todennäköisempää, mies on itse sellainen.

Vierailija
95/183 |
20.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei vaan just toisinpäin. Kotona vetää kilttiä roolia ja kavereiden kanssa on täysin oma itsensä. 

Vierailija
96/183 |
20.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko sussa jotain hävettävää? Hänen mielestään siis.

Ilmeisesti sitten. En saa selkoa miehen ajatusmaailmasta enää ollenkaan. Lähinnä on jotenkin huijattu olo tässä vaiheessa.

ap.

Ikävä kyllä, tuo vaikuttaa mahdolliselta, siis se, että jollain tavalla häpeää sua. Valitettavasti.

Vierailija
97/183 |
20.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se mies ole mustasukkainen kavereistaan. Niillä on jotain sisäpiirin juttuja, joita hän ei halua sun tietävän. Nöyryyttävää, mutta näin on. Tietysti klassinen toinen nainen on myös mahdollista.

Vierailija
98/183 |
20.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voihan jotkut sen miehen kavereista olla ihan urpojakin. Sellaisia joita ei tyttöystävälle kehtaa esitellä. Urpoja, tai limaisia seksistisiä vitsejä heittäviä.

Ehkä mies on antanut ap:lle itsestään ns alfan kuvan, mutta tuolla seurueessa onkin lähinnä sivustakatsoja. En itse haluisi näyttää tuollaista naiselleni.

Joten on miehen logiikalla suljetaan nainen ulos elämästä eikä niitä urpoja kavereita?

Vierailija
99/183 |
20.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oon nainen, mutta jos itse haluisin vetää kunnon kännit kavereitteni kanssa, en haluisi miestäni mukaan. Mies olisi ehkä vähän tiellä enkä ehkä kehtai

Aika outoa...

Vierailija
100/183 |
20.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko nähnyt yhtään näistä kavereista? Itse koittaisin jonkun näistä kanssa jutella. Että mikä on homman nimi. 

EI. Iso virhe olisi sotkea siinä porukassa olevia teidän tilanteeseen. Siitä se vasta sotku tulisi ja mies saisi lopullisen raivarin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi neljä