Millaisia ovat ns. statusmiesten vaimot
Statusmiehillä en tarkoita viihdejulkkiksia ja vauraita yrittäjiä, jotka viihtyvät julkisuudessa, vaan harmaita eminenssejä tai vain virkansa puolesta harvoin julkisuudessa olevia miehiä, joilla on yhteiskunnallista vaikutusvaltaa. Suurten pörssiyhtiöiden, kauppajättien, metsäyhtiöiden, pankkien, virastojen, eläkelaitosten, sairaalapiirien johto sekä valtion ylin johto (ministeriöiden ylimmät virkamiehet). Ne ihmiset, joiden käsissä on suomalaisten elämä hyvin pitkälti - he eivät siis pääosin ole poliitikkoja.
Heidän vaimonsa ovat aivan muuta mitä täällä yleensä ajatellaan. He ovat pitkään naimisissa olleita pareja (statusmies ei voi olla alle nelikymppinen), akateemisia (usein itsekin johtotehtävissä), hoikkia tai normaalipainoisia, oikeistolaisia, maltillisia, konservatiivisia, hillittyjä, hyvin yksityisiä - kenelläkään ei ole ig- tai fb-tilejä, joissa esiteltäisiin omaa elämää (työtehtävään liittyvä voi olla). Heillä ei ehdottomasti ole minkäänlaisia teko- tai muoviosia, ei noidankynsiä, teippihiuksia, rasvaimuja ja kauneusleikkauksia, vaan he suhtautuvat tuollaiseen erittäin kielteisesti ja naureskellen (sekä miehet että naiset).
He harrastavat kulttuuria, jotkut urheilua, kulinarismia myös. He pitävät yksinkertaisesta mökkielämästä esimerkiksi saaristossa, he eivät käy rantalomilla, vaan kaupunki- ja kulttuurikohteissa (esim. oopperajuhlat, konsertit, patikointi Alpeilla jne.). Ehkä tärkein tunnusmerkki on se, että he ovat hyvin yksityisiä ja viihtyvät omissa oloissaan kaltaistensa seurassa.
Kommentit (185)
Vierailija kirjoitti:
Jos kuvittelee, että maailman vaikutusvaltaisin nainen on amerikkalainen reality-tähti, on täysin markkinoinnin höynäytettävissä mutta luultavasti tietää vallasta aika vähän.
Itseasiassa on, samoin Taylor Swift esimerkiksi. Ne virkamyyrien ja ministereiden virat ovat vain yksi osa vallasta maailmasta. Olet aika pihalla nykyajasta; kaikki vaikuttavat kaikkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja miksi kerrot tämän meille..?
Siksi, että täällä usein kehotetaan naisia ottamaan silarit, menemään kauneusleikkauksiin jne. saadakseen "rikkaan miehen". Jos nyt puhutaan niistä oikeasti varakkaista, jotka eivät ökyelämää muutaman vuoden kuluttua vietettyään tee konkurssia, niin tuo on erittäin huono neuvo. Feikki ei käy, vain geenikauneus ja luomu. Ja koulutettu pitää olla, hattarapää tekotisseillä ei sovellu alkuunkaan. Ap
Mihin tutkimukseen tai faktaan vuodatuksesi perustuu? Ja miten suureen otantaan? Onko 3000 vai 5000 henkilöön tai perheeseen.
Jotenkin ristiriitaista, kerrot, heidän olevan hyvin tarkkoja yksityisyydestää , mutta kuitenkin kerrot heistä hyvin henkilökohtaisia asioita.
Eli kuulut ylempään keskiluokkaan ja kerrot tarinoita siitä parhaimmasta eliitistä. Miten siis tunsitkaan niitä?
Koko ajan olen luullut, että sinulle itselläsi olisi myös tällainen mies, mutta ei tainnut ollakaan. Ihme kun jankkaat niin yksipuolisesti asiaa, koska et selvästi olekaan nähnyt koko asiaa/totuutta. Ei minulla muuta. Tulehan alas sieltä...
Ps. Käytät aivan naurettavia perusteluja. Minun nykyinen lähihoitaja mies, on enemmän ylpeämpi ja kannustavampi minun menestyksestä kuin tämän aikaisempi statusukko. Kiitos hänelle siitä.
T: se jo monta kertaa kirjoittanut ex-vaimo.
"Varmaan, jos alkaisi oikein kaivelemaan. Sattumaa on, kenet tapaa missäkin. Että on oikeassa paikassa oikeaan aikaan. Ns. tähdet ovat oikeassa asennossa. Sitten tulee persoonallisuudet, samuudet ja eriydet, mikä viehättää ja ei viehätä. Kemia. "
Tapaamiset eivät ole täysin sattumaa, eivät varsinkaan Suomen kokoisessa maassa. Jokin aika sitten juteltiin tästä mieheni kanssa, että oli vain ajan kysymys milloin tapaamme, sillä olimme olleet samoissa paikoissa ja bileissä aiemminkin.
Se mikä viehättää voi perustua lapsuuden perheeseen tai muihin läheisiin ihmisiin, sekä myönteisessä että kielteisessä mielessä. Esimerkiksi en ole ikinä tuntenut vetoa hyvin vaaleisiin ja punatukkaisiin miehiin, varsinkaan isokokoisiin ja parrakkaisiin, koska eräs isäni työkaveri oli tuollainen ja hyvin epämiellyttävä tyyppi. Tuollaisia tekijöitä on kemian takana, mutta myös geneettistä yhteensopivuutta ja epäsopivuutta, joka tulee evoluutiobiologista.
Mutta täysin sitä kehen rakastuu ei voi selittää. Vanhemmiten olen kuitenkin ymmärtänyt, että moni asia kyllä selittyykin, jos sitä alkaa miettiä, siis henk. koht. tasolla. Mieheni muistuttaa henkisesti hyvin paljon isääni. Ulkoisesti ei niinkään, sitä en tiedä mistä ulkoinen miesmakuni tulee, en ole keksinyt ketä ihmisiä sen takana voisi olla. Vai onko se sattumaa, ensimmäisten seurustelujen perua, jolloin ei tiennyt vielä juuri mistään mitään niin että olisi voinut tietoisemmin valita. Ap
Vierailija kirjoitti:
Minä olen kyllä ollut seuralaisena myös erilaisissa juhlissa, kokouksissa ja neuvotteluillallisillakin ihan maksua vastaan. Suomessakin on yllättävän paljon korkean tason virkamiehiä jotka haluavat esitellä nuorta ja kaunista tyttöystävää. Tietenkään kaikki seksityöntekijät eivät täytä kriteerejä eivätkä pääse näihin tilaisuuksiin mukaan, mutta luksusseksityöntekijöille tämä on täysin arkipäiväistä. Muutama ystävä on myös tehnyt samaa, osa edustanut myös ulkomailla korkeatasoisten poliitikkojen ja virkamiesten seuralaisena. Itsekin olen menossa keikalle Brysseliin nyt tulevana kesänä.
Yt. Se edellinen seksityöntekijä
Ei kaikki ns. luksusseksityötekijätkään täytä jokaisen miehen kriteereitä. Luksuseksityöntekijöitäkin on erinäköisiä ja kokoisia. Täysin makuasia että kuka on kenenkin mieleen. Ei sunkaan ulkonäkö kaikkia miehiä miellytä ja se asia on vain hyväksyttävä. T:eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katsoitko eilen Ylen dokumenttia Kardashianeista? Ovat maailman vaikutusvaltaisimpia naisia ja moderneja kulttijohtajia, pyörittävät pelkästään huulilla ja tisseillä koko maailman markkinoita. Sinulla on hieman kulahtanut käsitys nykyajan vallasta ja statuksesta. Suosittelen kyllä katsomaan jos missasit eilen, Areenasta löytyy.
En katsonut. Millaista yhteiskunnallista valtaa heillä sinusta on? Ap
Ovat tehneet miljardeja rahaa ja raha on valtaa. Jakavat mielipiteitä ihmisissä, mikä on myös valtaa. Uskaltavat olla avoimesti julkisuudessa, mikä on myös valtaa.
Vierailija kirjoitti:
Statusmiehet ja heidän vaimonsa ovat feikkejä, jonkun mielikuvitusmaailmassa, sillä heitä ei edes ole oikeassa elämässä.
Ap. kertomat esimerkit statusmiehistä on feikkiä, sillä jos missä, heidän työ on kovin tuulinen ja työsuhde/virka voi päättyä kesken työpäivän ja pakka romahtaa, koska heihin ei edes sovelleta työlainsäädäntöä ja heillä ei ole mitään oikeusturvaa, kun työtehtävä perustuu erityiseen luottamukselliseen sopimikseen. Ja se luottamus voi mennä hyvin pienestä asiasta, kuten ollaan nähty.
Olet oikeassa, juuri tuon takia minusta ei olisi hyvä, että oma mies tai minä itse olisimme statusammatissa. Se tuhoaa vapaa-aikaa ja yksityiselämää niin laajalti. Jossain toisessa ketjussa tästä kirjoitinkin joskus aiemmin, että kun tarpeeksi korkealla on, ei enää koskaan voi viettää vapaa-aikaa samalla tavalla kuin muut, ei edes eläkkeellä. Toki suurin osa vapautuu sitten, kun pääsee eläkkeelle, mutta sitä ennen ollaan suurennuslasin alla. Ja se maailma on konservatiivinen, suvaitsematon ja nopea käänteissään. Potkut voivat tulla myös yksityiselämän johdosta, eikä sinne valita ihmisiä, joiden yksityiselämä ei ole moitteeton. Sellaisia riskejä ei oteta, vaikka joskus riskit tietysti realisoituvat. Ap
Kovan tason miehet voi saada ja haluaa geenipohjaista laatua ja kauneutta naisistaan, ei ihmisen tekemää. Kun lapsilla pitää olla ne hyvät geenit myös, eikä niitä perunaneniä tai omenalihavuutta. Jos sua tarvitsee kauneusleikellä, niin ei geenisi ole tarpeeksi hyvät.
Olen minäkin näitä naisia nähnyt ja uteliaana tarkastellut. Simpsakoita ja hillittyjä ovat.
Olen työn puolesta ollut pintapuolisesti tekemisissä paljonkin tämäntyyppisten ihmisten kanssa. En nyt tarkemmin selosta, mutta väittäisin että juuri tätä porukkaa mistä ap puhuu. No ei todellakaan kaikki vaimot ole mitään geenikauniita, hoikkia tai edes karismaattisia (sen enempää kuin miehetkään, muuten). Jonkunlainen ulkoasusta huolehtiminen tietysti kuuluu asiaan kun ihmisten ilmoilla liikutaan, mutta mitään erityistä glowta en ole havainnut. Jotkut miehet selvästi valinneet enempi älylllisin perustein vaimon, joillekin joku muu asia tärkeämpi. Suhteen laaduissa varmaan samanlaista vaihtelua, jos juoruihin on luottaminen, sisäpiiriin en väitä kuuluneeni. Joku on täysi kotihiiri (tai työnarkomaani usein), joku sika, ja kaikkea siltä väliltä.
Sen tosin olen huomannut että jotkut pariskunnat haluavat olla omien piiriensä ns power couple, eli molemmat vähän samalla alalla, urasuuntautuneita ja mielellään markkinoivat itseään pariskuntana (puoliso mainitaan sopivissa yhteyksissä). Tässä laajemminkin kyse siitä, että jotkut ihmiset kaikkialla ovat taipuvaisia sotkemaan henkilökohtaisen ja ammatillisen, ja usein tietysti piireissä molemmat tunnetaan. Ei nekään välttämättä huonoja liittoja ole, mutta toisaalta myös osa näistä unelmaliitoista päätyy eroon, usein kun lapset ovat jo aikuisuutta lähestyviä tai aikuisia.
Jotekin vanhanaikaista aloittaa tämä keskustelu siitä, kenen vaimoja naiset ovat. Eiköhän tosiasiallisesti kunnianhimoinen nainen halua tulla tunnustetuksi ihan itsenään, eikä jonkun statusmiehen vaimona. Ne pärjäävät olisivat pärjänneet ja olleet karismaattisia vaikka olisivat naineet jonkun vähemmän statusmiehen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja miksi kerrot tämän meille..?
Siksi, että täällä usein kehotetaan naisia ottamaan silarit, menemään kauneusleikkauksiin jne. saadakseen "rikkaan miehen". Jos nyt puhutaan niistä oikeasti varakkaista, jotka eivät ökyelämää muutaman vuoden kuluttua vietettyään tee konkurssia, niin tuo on erittäin huono neuvo. Feikki ei käy, vain geenikauneus ja luomu. Ja koulutettu pitää olla, hattarapää tekotisseillä ei sovellu alkuunkaan. Ap
Nämä sun mainitsemat ovat löytäneet toisensa jo opiskeluiden aikana, joten ei kukaan av-palstalta neuvoja ottava enää ehdi - jossei joku lukiolainen sitten eksy tänne ;)
Niinhän minä olen jo pariinkin kertaan todennut, että nämä ihmiset löytävät toisensa jo nuorena. Minäkin olen ollut yhdessä m
Mitä haluat kommentillasi ja aloituksella kertoa? Jossakin kommentissa kerrot kuuluvasi yläluokkaan, niin luulisi sinun tietävän, millaisia vaimoja näillä statusmiehet on.
Tänne kirjoittavat rahvas, suurin osa varmaan pieni- tai keskipalkkaisia naisia ja puolisot kuuluvat samaan yhteiskuntaluokkaan, ovat duunareita, opettajia, lääkäreitä, raksamiehiä jne. jotka ovat tulleet työläiskodeista ja vanhemmat kuuluvat samaan yhteiskuntaluokkaan.
Suomessa yläluokka edustaa todella pientä ryhmää, koska siihen synnytään, eikä ammatilla tai palkalla ole niin suurta merkitystä, koska "vanha raha" ja monet muut arvot tärkeitä esim. sivustys, kulttuuri jne.
"Minä puhuinkin juuri siitä, että pettämistä tapahtuu, mutta tässä porukassa, siltä moni sulkee silmät. Sitä ei haluta edes ajatella tai myöntää. Minusta tuntuu, ettet oikein sinäkään.
Eikä tietenkään kaikki. Mutta toisaalta, kun "edustusvaimon" pitää olla jotakin, niin kielletty hedelmä houkuttaa osaa enemmän.
Tiedän tämän kokemuksesta. Niin kuin taisin aikaisemmin sanoa, olen nähnyt näitä reissuja ja saanut itsekin exni kavereilta vonkauksia. Vaikka näennäisesti he hyvässä liitossa elelivätkin.
Ja ehkä halusin sanoa myös kaikille sen, että sinun tarinasi meistä vaimoista on kovin yksipuolinen ja kaunisteltu. Samoin kuin miehistä. Me olemme ihan ihmisiä myöskin, joilla aidosti on omat kiinnostuksen kohteet, tosin moni pitää kulissia myös näissäkin yllä.
Ps. Ei kaikki statusmiehet ole olleet pitkäasä liitossa... Osa vaihtaa kuin sukkia... Tiedät myös tämän."
Tämähän käytiin jo läpi, en jaksa kirjoittaa samaa uudestaan. Ap
Vierailija kirjoitti:
Olen työn puolesta ollut pintapuolisesti tekemisissä paljonkin tämäntyyppisten ihmisten kanssa. En nyt tarkemmin selosta, mutta väittäisin että juuri tätä porukkaa mistä ap puhuu. No ei todellakaan kaikki vaimot ole mitään geenikauniita, hoikkia tai edes karismaattisia (sen enempää kuin miehetkään, muuten). Jonkunlainen ulkoasusta huolehtiminen tietysti kuuluu asiaan kun ihmisten ilmoilla liikutaan, mutta mitään erityistä glowta en ole havainnut. Jotkut miehet selvästi valinneet enempi älylllisin perustein vaimon, joillekin joku muu asia tärkeämpi. Suhteen laaduissa varmaan samanlaista vaihtelua, jos juoruihin on luottaminen, sisäpiiriin en väitä kuuluneeni. Joku on täysi kotihiiri (tai työnarkomaani usein), joku sika, ja kaikkea siltä väliltä.
Sen tosin olen huomannut että jotkut pariskunnat haluavat olla omien piiriensä ns power couple, eli molemmat vähän samalla alalla, urasuuntautuneita ja mielellään markkinoivat itseään pariskunt
Aloituksen pointti on se mikä siinä kirjoitettiin eli tarkoitus oli oikaista tietyt asiat statusmiesten vaimoista. Keskustelu on kuitenkin laajentunut mm. siihen mikä on yhteiskunnallista statusta. Joku varmasti pitäisi minunkin miestäni statusmiehenä, mutta minä en pidä. Omat kriteerini esitin jo, ne kietoutuvat yhteiskunnallisesti merkittävän työtehtävän ympäirille, joka määrittää monin tavoin yksityiselämää ja vapaa-aikaa. Ap
"Eli kuulut ylempään keskiluokkaan ja kerrot tarinoita siitä parhaimmasta eliitistä. Miten siis tunsitkaan niitä?
Koko ajan olen luullut, että sinulle itselläsi olisi myös tällainen mies, mutta ei tainnut ollakaan. Ihme kun jankkaat niin yksipuolisesti asiaa, koska et selvästi olekaan nähnyt koko asiaa/totuutta. Ei minulla muuta. Tulehan alas sieltä...
Ps. Käytät aivan naurettavia perusteluja. Minun nykyinen lähihoitaja mies, on enemmän ylpeämpi ja kannustavampi minun menestyksestä kuin tämän aikaisempi statusukko. Kiitos hänelle siitä.
T: se jo monta kertaa kirjoittanut ex-vaimo. "
Olen jo vastannut kysymykseesi ja näkemykseesi, en jaksa kirjoittaa samoja asioita uudestaan. Sovitaan niin, että minä en tiedä statusihmisistä mitään, mutta sinä olet nähnyt heistä koko totuuden kuten sanot. Ap
Vierailija kirjoitti:
Kovan tason miehet voi saada ja haluaa geenipohjaista laatua ja kauneutta naisistaan, ei ihmisen tekemää. Kun lapsilla pitää olla ne hyvät geenit myös, eikä niitä perunaneniä tai omenalihavuutta. Jos sua tarvitsee kauneusleikellä, niin ei geenisi ole tarpeeksi hyvät.
Olen minäkin näitä naisia nähnyt ja uteliaana tarkastellut. Simpsakoita ja hillittyjä ovat.
Geenikomeutta ja -kauneutta ei oikein voi huijata, sen takia aika monet ihmiset niitä taitavat vieroksua, mutta ovathan tuollaiset asiat toisaalta myös muotia (tähän viittasin aiemmin) eli jos on vähänkin älliä, niin ei lähde sellaisiin muoteihin mukaan, joiden vaikutukset ovat pysyviä.
Parisuhteessa tulee aina ilmi se miltä ihminen oikeasti näyttää ja mikä hänen luonteensa ja älynsä tosiasiassa on. Siksi avioliitto ja lasten tekeminen jonkun tietyn ihmisen kanssa määrittävät ihmistä pysyvästi ja loppuelämän ajan. Ne kertovat hänen potentiaalinsa myös pitkässä sukupolvien ketjussa. Jos ajatellaan vaikka perheyritystä, joista osa on pörssiyrityksiä myös, niin yksittäisen ihmisen, miehen tai naisen panos ilmenee myös avioliiton ja lasten kautta. Koko elämä ja yritys voi pahimmillaan tuhoutua, jos valitsee väärin. Edelleen lasten potentiaali vaikuttaa myös yrityksen historiaan. Kun lukee yrityshistoriaa, tämä käy hyvin selvästi ilmi, ja yksityiselämä on siellä siksi myös mukana.
Globalisaatiosta ollaan tultu takaisin jo aimo askel, joten tulevaisuudessa perheyritysten vaikutusvalta todennäköisesti kasvaa. Kun yrityksella on "kasvot", se on minun silmissäni arvokkaampi ja vastuullisuuskin voi olla enemmän kuin viherpesua: enemmän perhekulttuuria. Hienoja perheyrityksiä on Suomessa useita. Ap
"Mitä haluat kommentillasi ja aloituksella kertoa? Jossakin kommentissa kerrot kuuluvasi yläluokkaan, niin luulisi sinun tietävän, millaisia vaimoja näillä statusmiehet on. "
Lue uudestaan aloitus, siinä kerrotaan ihan tarkasti miksi aloituksen tein ja toistin se vielä ihan äsken (et ehkä ehtinyt lukea vielä sitä). En ole missään kommentissa sanonut kuuluvani yläluokkaan. Ap
Olen kansainvälisen pörssiyhtön toimarin ex-vaimo ja ihan tavallinen ihminen. Naimisissa oltiin 20v ja elettiin lapsiperheen arkea. Toki oli loma-asuntoja kotimaassa ja ulkomailla ym. mutta ei elämä mitään kiiltokuvaa ollut. Hyvät muistot jäi vaikka päädyimme eroon
"Suomessa yläluokka edustaa todella pientä ryhmää, koska siihen synnytään, eikä ammatilla tai palkalla ole niin suurta merkitystä, koska "vanha raha" ja monet muut arvot tärkeitä esim. sivustys, kulttuuri jne. "
Tästä osasta kommenttiasi vielä se, että kaikkiin yhteiskuntaluokkiin synnytään, ei vain yläluokkaan. Yhteiskuntaluokkahan muodostuu syntyperän perusteella, koska se määrittää arvoja ja asenteita loppuelämän ajan. Se muodostaa perustan sille mitä ihminen pitää "normaalina" eikä tämä ole minun mielipiteeni, vaan yhteiskuntaluokan käsitteen määritelmä.
Yläluokka ja eliitti ovat eri asioita eli eliittiin voi päästä myös duunaritaustalla. Historiassa aateliset olivat lähes kaikki tällä tavalla alkujaan eliittiä, sillä aateliseksi pääsi saavutusten avulla. Esimerkikiksi talonpoikaisaateli, jotka ovat saaneet erivapaudet kunnostautumalla sotakentillä tai vaikkapa pelastamalla kuninkaan tai tsaarin hengen. Kuitenkin on olemassa nimitys talonpoikaisaateli eli sukutausta on säilynyt mielissä jopa meidän päiviimme asti. Niin tiukka on yläluokan käsite.
Yhteiskuntaluokasta on helpompi pudota kuin nousta, esimerkiksi minua voisi pitää pudokkaana äitini sukutaustan takia. Ap
Vierailija kirjoitti:
Olen kansainvälisen pörssiyhtön toimarin ex-vaimo ja ihan tavallinen ihminen. Naimisissa oltiin 20v ja elettiin lapsiperheen arkea. Toki oli loma-asuntoja kotimaassa ja ulkomailla ym. mutta ei elämä mitään kiiltokuvaa ollut. Hyvät muistot jäi vaikka päädyimme eroon
Tavallisuuden ja normaaliuden käsitteet ovat mielenkiintoisia käsitteitä, koska niistä näkyy ko. ihmisen elämäntapa ja -tyyli. Kuka pitää omaa elämäänsä "kiiltokuvana" tai "epätavallisena" - aika harva, sillä hänen elämänsä on hänelle itselleen ihan tavallista.
Se että nimittää jotain elämää kiiltokuvaksi on vain osoitus siitä, ettei sellaiseen elämään ole mitään kosketuspintaa. Toisaalta myös vastakkainen kertoo kosketuspinnan puutteesta eli se, että maalataan "kiiltokuvaelämä" "kulissiksi", missä on pelkkää pettämistä ja muita ikäviä asioita.
Kaikkien elämä taitaa olla melko tavallista sikäli, että se on arkista ja sisältää sekä hyviä että huonoja puolia. Kukaan ei myöskään voi pelastautua vanhenemiselta, jotkut onnekkaat (?) kyllä kuolevat terveinä kesken arkisen aherruksen. Ja jokainen avioliitto päättyy joskus - viimeistään toisen kuolemaan. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
😂😂😂😂 Geenikauneus?? Tiedän useita tällaisia naisia jotka eivät ole kauniita. Suurin osa ei ole kauniita.
Ja tiesitkö, että monella niistä on esim huomaamattomat hammas laminaatit, maltilliset pidennykset ja jopa silarit tai huulitäytteet. Niitä et vaan miehenä erota 😂
Missä sinä olet tällaisiin naisiin tutustunut? Vähän epäilen, ettet missään päätellen siitä, etteivät yhdyssanat ole hallussa. Sinulla ehkä itselläsi on paljon muoviosia ja tuttavapiirisi koostuu ihmisistä, joilla tuollaisia on.
Itselläni on ainoastaan hammaslääkärin tekemät muotit, joihin laitettavalla aineella voi valkaista hampaita (sain halvalla purukiskojen teon yhteydessä), mutta en ole käyttänyt niitä, koska hammasluuni on onneksi luonnostaan aika vaaleaa ja välttelen punaviiniä, kahvia, ym. värjäävää. En ikinä ottaisi mitään keinotekoista kehooni, sehän on s
Laminaattien ylläpitäminen on työlästä eikä ne ole yhtä helposti hygieeniset kuin omat hampaat, mutta kyllä esim.Meghan Marklella on minusta melkein aidon näköiset laminaatit. Kruunujakin olen kyllä nähnyt, jotka näyttää tekohampailta.
"Eiköhän tosiasiallisesti kunnianhimoinen nainen halua tulla tunnustetuksi ihan itsenään, eikä jonkun statusmiehen vaimona. Ne pärjäävät olisivat pärjänneet ja olleet karismaattisia vaikka olisivat naineet jonkun vähemmän statusmiehen."
Tässäkin ketjussa joku nainen ilmoittautui statusnaiseksi ja sanoi olevansa suhteessa lähihoitajamiehen kanssa.
Statusnaiset ovat mielenkiintoinen keskustelunaihe, mutta minä tunnen vain kaksi statusnaista, joista jo kerroinkin. Jostain syystä tunnen enemmän statusmiehiä, jo senkin takia, että lapsuudenympäristöni kotikatu oli aika lailla täynnä heitä. Kadullamme asui heitä monelta alalta ja osa asuu edelleen, nyt eläkkeellä, mutta uusia on muuttanut tilalle (heitä en lähemmin tunne). Ap
Statusmiehet ja heidän vaimonsa ovat feikkejä, jonkun mielikuvitusmaailmassa, sillä heitä ei edes ole oikeassa elämässä.
Ap. kertomat esimerkit statusmiehistä on feikkiä, sillä jos missä, heidän työ on kovin tuulinen ja työsuhde/virka voi päättyä kesken työpäivän ja pakka romahtaa, koska heihin ei edes sovelleta työlainsäädäntöä ja heillä ei ole mitään oikeusturvaa, kun työtehtävä perustuu erityiseen luottamukselliseen sopimikseen. Ja se luottamus voi mennä hyvin pienestä asiasta, kuten ollaan nähty.