Onko totta että vielä 90-luvun alussa työmarkkinatukea ei saanut ollenkaan?
Kuulin että siihen aikaan jos "untuvikkona" meni työkkäriin niin ne laittoivat töihin ja siinä työssä oltiin kunnes työssäoloehto täyttyi ja sai oikeuden peruspäivärahaan.
Kommentit (9)
Mä sain 80-luvulla. Ei ollut tollasta.
Itse sain -93 jotain tukea täyttämällä 2 viikon jaksoissa lapulle "työtön, työtön, työtön..."
Asuin kotona, mutta tilille tuli silti 928 markkaa kahden viikon välein.
En tiedä, mutta kuulema vuokraan sisältyi sähköt siihen aikaan.
Vierailija kirjoitti:
Puolison tulot vaikuttivat.
Vaikuttivat pitkälle 2000-lukuakin. Aika pienillä puolison tuloilla tuki väheni reippaasti.
Vierailija kirjoitti:
En tiedä, mutta kuulema vuokraan sisältyi sähköt siihen aikaan.
Ei sisältynyt paitsi opiskelija-asunnoissa.
Valmistuin 2000-luvun alussa suoraan työttömäksi. En saanut mitään korvausta puolison tulojen vuoksi. Toivottavasti tähän ei palata, on nöyryyttävää pyytää toiselta rahaa. Meilläkään ei ole koskaan ollut yhteisiä rahoja/tilejä.
Vierailija kirjoitti:
Mä sain 80-luvulla. Ei ollut tollasta.
Kyllä jotain päivärahaa sai jo 80-luvulla, ja aikaisemminkin . 70-luvulla ensimmäisissä kesätyöpaikoissa yllyttivät liittymään ammattiliittoon, kun kassan työttömyyskorvaukseen ei olisi puolison tulot vaikuttaneet niin kuin Kelan maksamiin
Puolison tulot estivät sen. Ja oliko sr silloin työttömyyskorvaus, en noita nimiä tiedä. Kotona asuvalla amiksen lopettaneella oli puolikas työttömyyskorvausta vanhempien tulojen takia. Pari välikuukautta ennen armeijaa.
Nykyisin ei puolison tulot vaikuta.