Millaisia ovat ns. statusmiesten vaimot
Statusmiehillä en tarkoita viihdejulkkiksia ja vauraita yrittäjiä, jotka viihtyvät julkisuudessa, vaan harmaita eminenssejä tai vain virkansa puolesta harvoin julkisuudessa olevia miehiä, joilla on yhteiskunnallista vaikutusvaltaa. Suurten pörssiyhtiöiden, kauppajättien, metsäyhtiöiden, pankkien, virastojen, eläkelaitosten, sairaalapiirien johto sekä valtion ylin johto (ministeriöiden ylimmät virkamiehet). Ne ihmiset, joiden käsissä on suomalaisten elämä hyvin pitkälti - he eivät siis pääosin ole poliitikkoja.
Heidän vaimonsa ovat aivan muuta mitä täällä yleensä ajatellaan. He ovat pitkään naimisissa olleita pareja (statusmies ei voi olla alle nelikymppinen), akateemisia (usein itsekin johtotehtävissä), hoikkia tai normaalipainoisia, oikeistolaisia, maltillisia, konservatiivisia, hillittyjä, hyvin yksityisiä - kenelläkään ei ole ig- tai fb-tilejä, joissa esiteltäisiin omaa elämää (työtehtävään liittyvä voi olla). Heillä ei ehdottomasti ole minkäänlaisia teko- tai muoviosia, ei noidankynsiä, teippihiuksia, rasvaimuja ja kauneusleikkauksia, vaan he suhtautuvat tuollaiseen erittäin kielteisesti ja naureskellen (sekä miehet että naiset).
He harrastavat kulttuuria, jotkut urheilua, kulinarismia myös. He pitävät yksinkertaisesta mökkielämästä esimerkiksi saaristossa, he eivät käy rantalomilla, vaan kaupunki- ja kulttuurikohteissa (esim. oopperajuhlat, konsertit, patikointi Alpeilla jne.). Ehkä tärkein tunnusmerkki on se, että he ovat hyvin yksityisiä ja viihtyvät omissa oloissaan kaltaistensa seurassa.
Kommentit (185)
Vierailija kirjoitti:
Varmasti käyttävät kaikki mahdolliset ostettavissa olevat palvelut kodin ja itsensä freesaamiseen. Siivous- ja remppaavun. Kauneushoitoja, joista ei jää kehoon pysyviä merkkejä.
Ovat yhtä koulutettuja kuin miehensä. En usko kenenkään menestyneen ja tasapainoisen miehen viihtyvän minkään kanan seurassa.Hyvinvointi näkyy hoikkuutena, hyvin pukeutumisena jne. Voisin kuvitella heidän näyttävän lentoemoilta.
Ei ne kylä kaikki näytä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä pakkomielle Ap:lla on statuksesta ja vallasta?
Ei ole pakkomiellettä, mutta olen kyllä hyvin kiinnostunut vallasta, statuksesta ja politiikasta. Olen nuorempana ollut politiikassa myös mukana. Ap
Minulle tulee mieleen, että Ap haluaa näyttää statusmieheltä. Pohtii nyt, miten se onnistuisi, millainen vaimo pitäisi olla jne.
Eiköhän Ap kaikkien pitkien liittojen takana ole rakkaus. Kehen kukakin rakastuu, on mysteeri. Rahalla pystyy sitten ostamaan tyyliä ja hyvinvointia. Mutta ihmisen luonne ja persoonallusuus pysyy. Ja tietty perusulkomuoto. Sitäkin voi hiukan fiksata, muttei mitään suurta.
Olen kyllä vanhempi nainen.
Rakkaus ei ole mysteeri, siitä voi saada selkoa monista eri näkökulmista käsin, joista tärkein lienee kiintymyssuhdemalli. Ap
Ne teidän johtajamiehet käyvät kuitenkin säännöllisesti meidän parikymppisten tekohuulikumitissi-opiskelijoiden luona sievoisia summia vastaan. Minua ei kiinnostakaan parisuhde, pääasia että varakkaita asiakkaita riittää.
Yt. Seksityöntekijä
Olisi mielenkiintoista tietää mitkä tekijät tekstissäni saavat ajattelemaan, että olen mies. Minua nimittäin on aiemminkin luultu mieheksi.
Toisaalta, on minua luultu myös siskoksi ja ystäväksi, ensin mainitun roolissa sain niskaani aikamoisen ryöpytyksen - täytyy vain toivoa, ettei se oikea sisko saanut kärsiä jostain kirjoittamastani asiasta. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmasti käyttävät kaikki mahdolliset ostettavissa olevat palvelut kodin ja itsensä freesaamiseen. Siivous- ja remppaavun. Kauneushoitoja, joista ei jää kehoon pysyviä merkkejä.
Ovat yhtä koulutettuja kuin miehensä. En usko kenenkään menestyneen ja tasapainoisen miehen viihtyvän minkään kanan seurassa.Hyvinvointi näkyy hoikkuutena, hyvin pukeutumisena jne. Voisin kuvitella heidän näyttävän lentoemoilta.
Ei ne kylä kaikki näytä.
Sitten ovat ihan tavallisia. Mistä me voidaan tietää, miksi joku rakastuu kehenkin? Mistä me voidaan tietää kaikki maailman asiat ja kaikkien ihmisten asiat? Länsimainen rakkauskäsitys on laaja. Helpompi olisi kysyä, miten Afrikassa toimitaan.
Vierailija kirjoitti:
Ne teidän johtajamiehet käyvät kuitenkin säännöllisesti meidän parikymppisten tekohuulikumitissi-opiskelijoiden luona sievoisia summia vastaan. Minua ei kiinnostakaan parisuhde, pääasia että varakkaita asiakkaita riittää.
Yt. Seksityöntekijä
Niin vain yhtä tarkoitusta varten. Se tiedetään. Mutta teitä ei esitellä perheelle tai yhteistyökumppaneille.
Vierailija kirjoitti:
Yt. Seksityöntekijä
Luulen, että sinä olet mies, joka pitää tuollaisia naisia hyvin seksikkäinä ja hekumoi sillä miten kaikki miehet pettävät ja ostavat seksiä.
Tämäkin on palstalla kiinnostavaa, sillä osa todella esiintyy toistuvasti vastakkaina sukupuolena. Toistaiseksi en kuitenkaan itse ole tuntenut tarvetta moiseen. Kirjoittalen sitä mitä olen ja ajattelen, mutta en tietenkään sellaista, mistä minut voisi tunnistaa.
Identiteettileikki on varmaan anonyymin nettikirjoittelun yksi merkittävä osatekijä. Tilaisuus olla joku muu, jollain henkilökohtaisella tai tilannesidonnaisella motiivilla. Ap
Katsoitko eilen Ylen dokumenttia Kardashianeista? Ovat maailman vaikutusvaltaisimpia naisia ja moderneja kulttijohtajia, pyörittävät pelkästään huulilla ja tisseillä koko maailman markkinoita. Sinulla on hieman kulahtanut käsitys nykyajan vallasta ja statuksesta. Suosittelen kyllä katsomaan jos missasit eilen, Areenasta löytyy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oleellista on, ettei nainen ole mikään lähihoitaja vaan akateeminen ja lukenut ihminen itsekin. Ei noiden piirien sosiaalisessa koodistoasa muutoin pärjää. Pelkkä ulkonäkö ei riitä, kun pitää olla edustava.
Naapurin vaimo on sh, naapuri pörssiyrityksen toimari.
Sh on amk, eli korkeakoulutettu. Hyvä ammatti. Kertoo myös ihmisestä, että haluaa auttaa muita. Sh:t ovat haluttuja kumppaneita.
Minä olen kyllä ollut seuralaisena myös erilaisissa juhlissa, kokouksissa ja neuvotteluillallisillakin ihan maksua vastaan. Suomessakin on yllättävän paljon korkean tason virkamiehiä jotka haluavat esitellä nuorta ja kaunista tyttöystävää. Tietenkään kaikki seksityöntekijät eivät täytä kriteerejä eivätkä pääse näihin tilaisuuksiin mukaan, mutta luksusseksityöntekijöille tämä on täysin arkipäiväistä. Muutama ystävä on myös tehnyt samaa, osa edustanut myös ulkomailla korkeatasoisten poliitikkojen ja virkamiesten seuralaisena. Itsekin olen menossa keikalle Brysseliin nyt tulevana kesänä.
Yt. Se edellinen seksityöntekijä
Erään suuren yrityksen toimarin vaimo on kouluttamaton ja pyylevä kotirouva. Lapset hoiti kokonaan kotona, eikä ole senkään jälkeen töihin mennyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja miksi kerrot tämän meille..?
Siksi, että täällä usein kehotetaan naisia ottamaan silarit, menemään kauneusleikkauksiin jne. saadakseen "rikkaan miehen". Jos nyt puhutaan niistä oikeasti varakkaista, jotka eivät ökyelämää muutaman vuoden kuluttua vietettyään tee konkurssia, niin tuo on erittäin huono neuvo. Feikki ei käy, vain geenikauneus ja luomu. Ja koulutettu pitää olla, hattarapää tekotisseillä ei sovellu alkuunkaan. Ap
Mihin tutkimukseen tai faktaan vuodatuksesi perustuu? Ja miten suureen otantaan? Onko 3000 vai 5000 henkilöön tai perheeseen.
Jotenkin ristiriitaista, kerrot, heidän olevan hyvin tarkkoja yksityisyydestää , mutta kuitenkin kerrot heistä hyvin henkilökohtaisia asioita.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen kyllä ollut seuralaisena myös erilaisissa juhlissa, kokouksissa ja neuvotteluillallisillakin ihan maksua vastaan. Suomessakin on yllättävän paljon korkean tason virkamiehiä jotka haluavat esitellä nuorta ja kaunista tyttöystävää. Tietenkään kaikki seksityöntekijät eivät täytä kriteerejä eivätkä pääse näihin tilaisuuksiin mukaan, mutta luksusseksityöntekijöille tämä on täysin arkipäiväistä. Muutama ystävä on myös tehnyt samaa, osa edustanut myös ulkomailla korkeatasoisten poliitikkojen ja virkamiesten seuralaisena. Itsekin olen menossa keikalle Brysseliin nyt tulevana kesänä.
Kukaan ei siis tiedä että näillä on jo vaimot?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä pakkomielle Ap:lla on statuksesta ja vallasta?
Ei ole pakkomiellettä, mutta olen kyllä hyvin kiinnostunut vallasta, statuksesta ja politiikasta. Olen nuorempana ollut politiikassa myös mukana. Ap
Minulle tulee mieleen, että Ap haluaa näyttää statusmieheltä. Pohtii nyt, miten se onnistuisi, millainen vaimo pitäisi olla jne.
Eiköhän Ap kaikkien pitkien liittojen takana ole rakkaus. Kehen kukakin rakastuu, on mysteeri. Rahalla pystyy sitten ostamaan tyyliä ja hyvinvointia. Mutta ihmisen luonne ja persoonallusuus pysyy. Ja tietty perusulkomuoto. Sitäkin voi hiukan fiksata, muttei mitään suurta.Olen kyllä vanhempi nainen.
Rakkaus ei ole mysteeri, siitä voi saada selkoa monista eri näkökulmista k
Varmaan, jos alkaisi oikein kaivelemaan. Sattumaa on, kenet tapaa missäkin. Että on oikeassa paikassa oikeaan aikaan. Ns. tähdet ovat oikeassa asennossa. Sitten tulee persoonallisuudet, samuudet ja eriydet, mikä viehättää ja ei viehätä. Kemia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pakko olla samaa mieltä, kuin eräs edellinen. Myös maksulliset, pettämisen lisäksi, on yleistä. Tämäkin salattu tabu. Olen miettinyt, että johtuuko se juuri siitä, että luonnollista kaunottaria "täytyy" olla edustusvaimona, mutta ehkä se oma halu olisikin ollut jotain muuta... sitä ei vain kehdata "paineiden" vuoksi tehdä.
T: se aikaisempi ex-vaimo.
Kyllähän pettämistäkin varmasti tapahtuu. Itse tiedän enemmän naisten kuin miesten tekemisistä, mutta pettäminen ylipäätään ei ole niin yleistä kuin palstalla aina väitetään. Siis tutkimusten mukaan. Maksullisissa käyvät harvat suomalaismiehet, asiaahan (ja monia muitakin suomalaisten seksuaalisuuteen liittyvää seikkaa) tutkitaan säännöllisesti Finsex-tutkimuksessa. Jokainen voi tietysti puhua ja kuvitella, että oma tuttavapiiri edustaa kaikkia muitakin suomalaisia, jolloin jokaisen sanalla on yhtä he
Minä puhuinkin juuri siitä, että pettämistä tapahtuu, mutta tässä porukassa, siltä moni sulkee silmät. Sitä ei haluta edes ajatella tai myöntää. Minusta tuntuu, ettet oikein sinäkään.
Eikä tietenkään kaikki. Mutta toisaalta, kun "edustusvaimon" pitää olla jotakin, niin kielletty hedelmä houkuttaa osaa enemmän.
Tiedän tämän kokemuksesta. Niin kuin taisin aikaisemmin sanoa, olen nähnyt näitä reissuja ja saanut itsekin exni kavereilta vonkauksia. Vaikka näennäisesti he hyvässä liitossa elelivätkin.
Ja ehkä halusin sanoa myös kaikille sen, että sinun tarinasi meistä vaimoista on kovin yksipuolinen ja kaunisteltu. Samoin kuin miehistä. Me olemme ihan ihmisiä myöskin, joilla aidosti on omat kiinnostuksen kohteet, tosin moni pitää kulissia myös näissäkin yllä.
Ps. Ei kaikki statusmiehet ole olleet pitkäasä liitossa... Osa vaihtaa kuin sukkia... Tiedät myös tämän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luuletko todella, että miesseurassa kiinnostaa vaikka vaimot jo kotoa löytyisivätkin? Monilla miehillä on näissä tilaisuuksissa erikseen edustusnaiset. Naapureille on kiva näyttää sitä menestynyttä ja sporttista uranaista, mutta työmatkoille ja edustustilaisuuksiin otetaan nuoret edustusnaiset mukaan. Tätä tapahtuu jatkuvasti joka puolella maailmaa, ei mitään uutta.
Uskon astrologiaan.Horoskoopit merkkaa ja ns. nousevat ja laskevat merkit. Astrologia määrittää, kuka sopii kenellekin ja kuka pariutuu kenenkin kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luuletko todella, että miesseurassa kiinnostaa vaikka vaimot jo kotoa löytyisivätkin? Monilla miehillä on näiss
Toivottavasti nämä miehet ymmärtää, että sana kiirii..
Ja mitä tulee ap tuohon politiikkaan, myös poliittisissa puolueissa (jopa oikeistolaisissa!) on nykyään paljon nuoria seksityöntekijöitä aktiiveina ja edustajina. Osa on siellä myös etsimässä vaikutusvaltaisia daddyja. Näitä löytyy myös joka puolueesta.
Eiköhän Ap kaikkien pitkien liittojen takana ole rakkaus. Kehen kukakin rakastuu, on mysteeri. Rahalla pystyy sitten ostamaan tyyliä ja hyvinvointia. Mutta ihmisen luonne ja persoonallusuus pysyy. Ja tietty perusulkomuoto. Sitäkin voi hiukan fiksata, muttei mitään suurta.