Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi et koskaan matkustele? Onko syynä raha vai huono kielitaito?

Vierailija
18.05.2024 |

Miten on?

Kommentit (153)

Vierailija
21/153 |
18.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syynä on kolme koiraa, kuusi kissaa, kahdeksan kanaa ja viisi vuohta.

Jep olet asiallinen ja huolehtiva kansalainen.

Vierailija
22/153 |
18.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska inhoan matkustamista. Töiden takia joutuu lentelemään ympäri maailmaa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/153 |
18.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorempana käynyt jo noin 20 eri massa ja totesin ettei kiinnosta enää, ei se matkustaminen niin hienoa tai antoisaa ole. Mistä useammassa maassa kävin, sitä enemmn opin arvostamaan Suomea ja pohjoismaita/lähinaapureita.

Olen nyt 36v ja ajattelen että innokkaimmat matkustajat juuri niit joilla ei paljon kokemusta ulkomaista, eli amatöörejä.

Vierailija
24/153 |
18.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kotimaan matkailu ja mökkeily on miljoona kertaa ihanampaa! Onneksi omaa maailmankuvaa voi laajentaa muutenkin kuin luontoa tuhoamalla.

Onneksi mökkeily ei tuhoa lainkaan luontoa? Kaikki ne rakentamiset, raivaamiset ja teiden rakentamiset? 

Jos arvostaisit luontoa niin valitsisit teltan ja vaeltamisen. 

Omastaan pitää paljon parempaa huolta. Tuhannet turistit ne rantoja kuluttaa ja ilmaa saastuttaa. eri

Vierailija
25/153 |
18.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matkustelemme perheenä ikinä, mutta vain muutaman vuoden välein. Siksi, että se on kallista nelihenkisenä perheenä. Ensi jouluna lähdemme toistaiseksi viimeisen kerran perheenä 3vko matkalle kaukoitään. Hintaa reissulle tulee vähintään 12te. Tuon jälkeen matkaamme vain mieheni kanssa edullisempiin aikoihin ja silloin kun huvittaa, sillä nuoret lähtevät opiskelemaan muualle.

Vierailija
26/153 |
18.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen kyllä matkustanut elämäni aikana, mutta se on aikalailla menettänyt hohtonsa. Matkustan kyllä edelleenkin, mutta paljon harvemmin ja harkitummin. Aiemmin matkustin vain matkustamisen takia esimerkiksi Euroopan kaupunkeihin, nykyään pitää olla joku tietty kohde jonka haluaa nähdä... seuraavana varmaan Machu Picchu parin seuraavan vuoden sisällä.

Vierailija
27/153 |
18.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raha + se etten ole kiinnostunut niistä maista, jossa lomailukustannukset olisivat keskimääräistä Euroopan hintatasoa matalammat. Jos matkustan johonkin niin matkustan jonnekin mihin tahdon mennä.

Vierailija
28/153 |
18.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Intoa ja rahaa löytyisi. Seuraa ei löydy ja pelkään lentämistä 😔 

Vierailija
29/153 |
18.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorena matkustin jonkinverran,ei enää oikein kiinnosta,seikkailut on ohi nyt.

Vierailija
30/153 |
18.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä kyllä matkustan ulkomailla kerran vuodessa, mutta voisin hyvin olla ilman näitä reissujakin. Syitä on monia eli oma huono kielipää (mies hoitaa aina puhumiset reissuilla), matkustamisen stressaavuus ja se, että ylipäänsä viihdyn tosi hyvin kotona. Muutaman kerran vuodessa käydään myös hotellilomilla Suomessa ja niistä nautin jopa enemmän, kun ei tarvitse puhua vierasta kieltä. Mutta usein ulkomaan reissut väsyttää tosi paljon, kun tuntuu että pitää nähdä ja kokea mahdollisimman paljon lyhyessä ajassa. Varmaan nämä samat syyt painaa monella muullakin, miksi jäävät mieluummin kotiin. 

Minä otan lomilla rennosti. Katon sopivasti nähtävyyksiä ja jätän aikaa myös vaan olemiseen. Ja nähtävyydet ovat yleensä luontonähtävyyksiä enkä käy missään museoissa tai vastaavissa. Nautin lämpimästä ilmasta ja rennosta meiningistä. Lomalla pitää myös levätä. 

Vierailija
31/153 |
18.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kiinnostusta matkustella.

Olen jo reissannut maailmaa. Käynyt niin Aasia, Afrikassa kuin Amerikassa. Melkein kaikissa Euroopan maissa myös.

Kielitaito ei ole ongelma, hyvin olen pärjännyt niissäkin maissa joissa ei ole mitään yhteistä kieltä löytynyt. Rahaakin minulla olisi matkustella jos haluaisin. Ehkä jonain päivänä vielä menenkin.

Vierailija
32/153 |
18.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mun juttu. Olen täysin kotihiiri. Rahaa kyllä on sopivasti, mutta käytän sen mieluummin näihin kotiharrastuksiini. 

Kun sais vaan olla aina kotona, mutta töissä joutuu käyttämään.

Vierailija
33/153 |
18.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen kyllä köyhä, mutta en matkustelisi usein vaikka olisin rikaskin. Minulla on parempaakin tekemistä kuin lentokoneessa istuminen.

Lentokoneessa istuminen? Just kävin reissussa ja istuin lentokoneessa kolme tuntia suuntaansa. Huh huh olipa pitkä aika istua lentokoneessa. Siinä tuli kuunneltua äänikirjaa ja rentouduttua. 

No en nyt tarkoittanut jotain Euroopan sisällä liikkumista. En pidä sitä matkusteluna sen enempää kuin toisessa kaupungissa käymistä Suomen rajojen sisällä.

Vierailija
34/153 |
18.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun olin töissä niin matkustin kerran vuodessa etelään. Nyt työttömänä ei ole rahaa, ei edes kotimaan reissuihin. Onneksi on muistot jäljellä.;)

Vierailija
35/153 |
18.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahan ja mielenkiinnon puute, minulla ei ole edes passiakaan. En tiedä ulkomaanmatkailusta ja sen käytännöistä mitään, ei ole kavereitakaan, joten se on sama onko yksin kotimaassa tai ulkomailla. Lisäksi lentokoneeseen en lähde, minun tuurilla juuri sillä reissulla tapahtuu tuhoisa onnettomuus, tai lentäjäksi sattuu se mielisairas paska joka lensi koneen vuoreen tahallaan.

Vierailija
36/153 |
18.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En raaski jättää vanhaa koiraani matkan ajaksi. Rahaa on tarpeeksi ja kielitaitoa riittää (englanti, ranska, saksa, ruotsi, puolan kielen alkeet)

Vierailija
37/153 |
18.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuorempana käynyt jo noin 20 eri massa ja totesin ettei kiinnosta enää, ei se matkustaminen niin hienoa tai antoisaa ole. Mistä useammassa maassa kävin, sitä enemmn opin arvostamaan Suomea ja pohjoismaita/lähinaapureita.

Olen nyt 36v ja ajattelen että innokkaimmat matkustajat juuri niit joilla ei paljon kokemusta ulkomaista, eli amatöörejä.

Olen käynyt reilusti yli 30 maassa ja edelleen matkustan. Nyt vietin tosi ihanat kaksi viikkoa kylpylähotellissa ja samalla tuli tutustuttua maan kulttuuriin ja luontoon. Oikein mukavaa vaihtelua arkeen, kun teen etätöitä kotona. Erityisesti tykkään käydä lomalla juurikin toukokuussa tai syyskuussa, jolloin ei ole liian kuumaa Euroopassa. Kaukomatkoille en enää tässä iässä jaksa lähteä. 

Vierailija
38/153 |
18.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse miellän matkustelun harrastukseksi, jota jotkut harrastaa ja saavat siitä hyvät kiksit.

Itse en harrasta matkustelua enkä saa siitä kiksejä. Enemmänkin stressaannun.

Vierailija
39/153 |
18.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen markustanut koskaan, mutta nyt vanhemmiten terveys aiheuttaa vähän ongelmia.

Koska en ole matkustanut kovin paljon, olisi ihan Euroopassa paikkoja, joissa nuorempanan kuvittelin joskus käyväni, vähän harmittaa. Aina on menty sinne, mikä paikka miehelle kelpaa.

Vierailija
40/153 |
18.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kotimaan matkailu ja mökkeily on miljoona kertaa ihanampaa! Onneksi omaa maailmankuvaa voi laajentaa muutenkin kuin luontoa tuhoamalla.

Onneksi mökkeily ei tuhoa lainkaan luontoa? Kaikki ne rakentamiset, raivaamiset ja teiden rakentamiset? 

Jos arvostaisit luontoa niin valitsisit teltan ja vaeltamisen. 

Meillä vaatimaton hirsimökki 30-luvulta. Ei sähköä, kantovesi ja vain kesäkäytössä. Metsän keskellä, ei nurmikkoa ja perille vie pitkä polku. Auto jää tien varteen joka on muussakin käytössä. Ei ole raivattu, rakennettu tai mitään muutakaan vuosikausiin. Tietysti pieni ylläpito, mutta se on pientä. Ihan eri asia kuin käytännössä kakkoskotina toimiva mökki.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kahdeksan