Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Myyn asuntoa, hintaa EN ALENNA EUROAKAAN

Vierailija
18.05.2024 |

Ostaja maksaa JUURI SEN, mitä vaadin tai jää nuolemaan näppejään.

Kommentit (90)

Vierailija
21/90 |
18.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noin kai sen pitäisi olla. Hinta on hinta. Moni tosin ajattelee, että siitä voi tingata. Innokkaimmat tarjoaa 220 tonnia, jos hinta on 329 tonnia. Ja toki ehdollisena tarjouksena. 

Käsittääkseni -10% tinkivara on se, mitä asuntokaupassa on kohtuullista tarjota. Olen laittamassa oman asuntoni myyntiin, annan ohjeeksi välittäjälle että -10% sisällä tarjouksen saa hyväksyä sellaisenaan, -15% asti tehdään vastatarjous siihen -10% hintaan, ja yli -15% tarjouksiin ei vastata yhtään mitään.

Velaton asunto Etelä-Suomen kaupungissa, ei ole kiire myydä.

Vierailija
22/90 |
18.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.hs.fi/talous/art-2000010427569.html

Moni on joutunut toteamaan, ettei saa omiaan pois.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/90 |
18.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostaja ei nuole mitään vaan ostaa toisen talon. Nyt on uudet hinnat. Nollakorot oli ja meni eikä takaisin tule. Kupla sanoi poks ja rahalla on taas arvoa. Käytetyllä talo ei, siinä missä käytetyllä autolla, käytetyllä jauhelihapaketilla jne.

Vierailija
24/90 |
18.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuo ikuiset Etuovi.com ilmoitukset iltalehdissä yms. kääntyvät itseään vastaan aika nopeasti. Samat ilmoitukset parhaimmillaan vuodesta toiseen. Edes hinnat ei muutu.

Ei kelpaa muille, miksi siis minulle...

Pyh. Asuntoilmoituksia katsellaan silloin kun ollaan aikeissa ostaa, eli yleisö vaihtuu jatkuvasti.

Vierailija
25/90 |
18.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostaja ei nuole mitään vaan ostaa toisen talon. Nyt on uudet hinnat. Nollakorot oli ja meni eikä takaisin tule. Kupla sanoi poks ja rahalla on taas arvoa. Käytetyllä talo ei, siinä missä käytetyllä autolla, käytetyllä jauhelihapaketilla jne.

Ok, käy sitten ostamassa yksi uudehko ok-talo pääkaupunkiseudulta pilkkahintaan? 😂

Vierailija
26/90 |
18.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuo ikuiset Etuovi.com ilmoitukset iltalehdissä yms. kääntyvät itseään vastaan aika nopeasti. Samat ilmoitukset parhaimmillaan vuodesta toiseen. Edes hinnat ei muutu.

Ei kelpaa muille, miksi siis minulle...

Jaha palstatrolli ostelee asuntonsakin muiden suosituksesta. Miten muuten niille sun aikaisemmin ostamille SÄHKÖLÄMMITTEISILLE OMAKOTITALOILLE (monikossa) on käynyt? Niille minkä myyjät itkuntuhruisin silmin vääntelivät käsiään kun ostit pois alihintaan ja myyjän eläkesäästöt katosivat?

Vierailija
27/90 |
18.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noin kai sen pitäisi olla. Hinta on hinta. Moni tosin ajattelee, että siitä voi tingata. Innokkaimmat tarjoaa 220 tonnia, jos hinta on 329 tonnia. Ja toki ehdollisena tarjouksena. 

Käsittääkseni -10% tinkivara on se, mitä asuntokaupassa on kohtuullista tarjota. Olen laittamassa oman asuntoni myyntiin, annan ohjeeksi välittäjälle että -10% sisällä tarjouksen saa hyväksyä sellaisenaan, -15% asti tehdään vastatarjous siihen -10% hintaan, ja yli -15% tarjouksiin ei vastata yhtään mitään.

Velaton asunto Etelä-Suomen kaupungissa, ei ole kiire myydä.

Eikö se ole lähemmäs -5%? -10% aloitetaan.

Vierailija
28/90 |
18.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä voisin oman taloni myydä sanotaanko miljoonalla eurolla. Ei ole mitään syytä myydä koska tämä on kotini mutta jos joku tulee tuollaista tarjoamaan niin voisin suostua.

Ei kannata halvalla myydä jos ei ole pakko saada myydyksi.

Vierailija
29/90 |
18.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myyjät on ihan epätoivoisia nyt, olen katsellut montaa asuntoa tänä keäänä ja helposti menee se 10% pois hinnasta.

Jos pyyntö vaikka 150k, tarjous hyväksytään salamannopeasti jos tarjoat esim 142k. Kannattaakin aloittaa tarjoamalla jotain 130k.

Useimmilla ei kuitenkaan varaa maksaa useamman asunnon ylläpitokuluja/vastikkeita joten kyllä ne aika epätoivoisesti halutaan myydä.

Vierailija
30/90 |
18.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Omiaan pois" on vähän ristiriitainen käsite omistusasunnossa. Jos on asunut alle 2v, saa tappiosta tehdä pääomatulolajin verovähennyksen, jonka voi tietyin ehdoin siirtää myöhemmin ansiotulojen vähennykseksi, jos pääomatuloja ei ole.

Jos on asunut pidempään, on varmasti maksanut vastikkeissa ja lainakoroissa vähemmän, mitä markkinahintainen vuokra samanlaisesta asunnosta on ollut, ja siten "tappio" ei haittaa. Ei ne hinnat kuitenkaan puolittuneet ole, edes -25%.

Vierailija
31/90 |
18.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kämppä on ollut jo pari kuukautta myynnissä, niin -90% tarjous on ihan asiallinen ja kannattaa hyväksyä.

Vierailija
32/90 |
18.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hinta on se minkä minä suostun maksamaan, joten muista kohdella minua kuin kuninkaallista.

Sama täällä. Maksan, minkä maksan , muuten jää myyjä nuolemaan näppejään. Nyt on ostajan markkinat. Myöhemmin on turha myyjän puolelta yrittää alentaa hintaa.

Hyvä, joudut siis ostamaan röttelön jonka joku suostuu puoli-ilmaiseksi myymään. Hyvät kohteet kun eivät missään mega-alessa ole.

Minun ei tarvitse ostaa mitään, jos en halua. Ei ole akuuttia tarvetta, mutta voin ostaa, jos myyjällä on realistinen hintapyyntö.

Vierailija
33/90 |
18.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asunnon arvo on se minkä joku siitä suostuu maksamaan. Saahan siitä pyytää mitä haluaa, mutta yleensä ensimmäinen hinta on reippaasti yläkanttiin.

Vierailija
34/90 |
18.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomen kaltaisessa kuolevassa maassa on yhä vaikeampi saada kaupaksi.

DB

Vierailija
35/90 |
18.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Omiaan pois" on vähän ristiriitainen käsite omistusasunnossa. Jos on asunut alle 2v, saa tappiosta tehdä pääomatulolajin verovähennyksen, jonka voi tietyin ehdoin siirtää myöhemmin ansiotulojen vähennykseksi, jos pääomatuloja ei ole.

Jos on asunut pidempään, on varmasti maksanut vastikkeissa ja lainakoroissa vähemmän, mitä markkinahintainen vuokra samanlaisesta asunnosta on ollut, ja siten "tappio" ei haittaa. Ei ne hinnat kuitenkaan puolittuneet ole, edes -25%.

Ei kai kukaan tosissaan vertaa omistusasumista ja vuokra-asumista? Omistusasunnosta muutetaan usein isompaan omistusasuntoon, kun lapsia tulee. Monille vuokra-asuminen ei ole mikään vaihtoehto.

Vierailija
36/90 |
18.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hinta on se minkä minä suostun maksamaan, joten muista kohdella minua kuin kuninkaallista.

Sama täällä. Maksan, minkä maksan , muuten jää myyjä nuolemaan näppejään. Nyt on ostajan markkinat. Myöhemmin on turha myyjän puolelta yrittää alentaa hintaa.

Hyvä, joudut siis ostamaan röttelön jonka joku suostuu puoli-ilmaiseksi myymään. Hyvät kohteet kun eivät missään mega-alessa ole.

Minun ei tarvitse ostaa mitään, jos en halua. Ei ole akuuttia tarvetta, mutta voin ostaa, jos myyjällä on realistinen hintapyyntö.

Eikä useimpien myyjien todellakaan tarvitse pilkkahintaan myydä, koska saavat jonkin verran aiempaa pidemmällä myyntiajalla myytyä järkeväänkin hintaan. Joten ole ilman vaan.

Vierailija
37/90 |
18.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku alkais tinkaamaan niin nostaisin hänen kohdallaan hintaa

Vierailija
38/90 |
18.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uuh, stop the press! Juuri nyt ei välttämättä saa muutaman vuoden takaisiin huippuhintoihin verrattuna omiaan pois! Tuosta on aika matka näihin mega-ale -houreisiin.

Vierailija
39/90 |
18.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kultaseni, aikuiset juttelee nyt asunnoista, ei käytetyistä lenkkareista torissa. Älä huuda aikuisten puheen päälle omia asioitasi.

Vierailija
40/90 |
18.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidä toi. Ostan toisen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi neljä