Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies halusi taas erota

Vierailija
15.05.2024 |

Olemme olleen miehen kanssa noin 3 vuotta suhteessa, missä hän on lähtenyt luotani jo 3 kertaa. Nyt päätti jälleen viime viikolla erota. Meidän suhteemme on ihan täydellinen molempien mielestä. Hassuttelua, rakkautta, läheisyyttä, yhteisiä suunnitelmia ja tekemistä. Nyt mies on ollut kuukauden verran todella yliväsynyt ja jossain vaiheessa nukkui todella paljon. Epäilin masennusta. Sitten alkoi hiipimään vähän tunnekylmyys minua kohtaan, jopa ihan vähän tiuskiminen. Nämä ei ole hänelle yhtään tyypillistä. Tuntuu, että nyt hän vaan päätti erota tuosta vaan, ja ihan kun sekään ei tuntuisi missään. Hänellä on vaikea lapsuus ja traumoja menneisyydessä ja varmasti juuri alttiutta masennukseen, tai sellaista jopa päällä. Olen tututustunut miehen tyttöön, nyt 7v., myös todella hyvin. Tuntuu ihan kauhealta että tämä meidän perhe näin yhtäkkiä hajotetaan. Luulen että kyse on enemmänkin ulkoisista syistä, mutta olenko tyhmä jos odotan miestä vielä takaisin. Minä olen aiheuttanut enemmänkin ennen erot, omilla peloillani. Mutta olen saanut niitä tosi hyvin haltuun. Nyt kun alkoikin suhteessamme tasainen vaihe ja voin hyvin, hän ei enää tunnekaan mitään ja haluaa erota. Mitä ihmettä? Annanko nyt vaan aikaa ja tilaa, jospa asiat vielä ratkeaa. Tilaa hän tuntuu kovasti tarvitsevan, mitä en aina oikein ole tiennyt, kuinka antaa. Kiitos jos joku osaisi auttaa. 

Kommentit (325)

Vierailija
101/325 |
16.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

66lle. Eli poissaolevuuden syyn kysyminen on ahdistavaa väkivaltaa? 

Se voi olla. En katselisi miestä, joka iltamysliä syödessäni alkaisi tenttaamaan, että mikset sä halua tehdä mun kanssa tota ja tätä ja miksi sä et hymyile enää ja johtuuko tää musta vai sun vaikeasta äitisuhteesta. Jos mies tietäisi, että mulla on vaikeaa ja olisin sanonut että olen väsynyt ja tarviin omaa tilaa.

Niin, olen varmasti toiminut oikein. Mutta mitä ihmettä voi tehdä jos toinen lipuu päivä päivältä vaan kauemmaksi ja tuntuu ettei mikään auta mitä olisin voinut tehdä toisin?

Ap

Voitko kuvailla, mitä tämä kauemmaksi lip

Hän on hakenut apua pahaan oloonsa. Sen verran hyvin tunnen, että kyllä se hassuttelija on se hän.

Ap

Vierailija
102/325 |
16.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, ei kai vain olisi käynyt nyt niin, että mustasukkaisuutesi pohjalla oleva tunne olikin ihan totta? Että sinä et ole miehelle niin tärkeä? Kuvittelet että vika oli vain sinussa (pakkomielteinen mustasukkaisuus on tosi haitallista suhteessa) ja ongelma olisi korjattu terapialla. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/325 |
16.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Masennuksessa ei jätetä miten sattuu. Onko todella näin? Että tunteet ei voi olla hakusessa ja oma jaksaminen niin huono, että ero ei voisi masentuneesta tuntua jops helpotukselta, saisi jonkun ongelman edes järjestykseen. Ehkä virheellisesti ajateltuna ja sairastuneena..

Ap

Vierailija
104/325 |
16.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaista apua hakenut ja saanut ja jatkuuko apu edelleen? Tutustu luonnevikaisuuteen. Esim Why does he do that tai narsismi ylilpäätään. Se hassuttelu, jos tuntuu ihan paljon paremmalta kuin mikään koskaan, on todennäköisesti rakkauspommitusta. 

Miksi erosi lapsen äidistä?

Vierailija
105/325 |
16.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se jättäminen voi johtua ihan siitä, että mies tajusi parisuhteen syventävän hänen pahoinvointiaan. 

Vierailija
106/325 |
16.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lukenut koko ketjua, mutta AP tuossa aiemmin kyseli, että miten mies voi noin nopeasti itsensä ja mahdolliset tunteensa kylmettää. Minä miehenä kerron: se on selviytymiskeino, kun muuta vaihtoehtoa ei enää ole.

Minun exäni kohteli minua kurjasti: petti, valehteli ja hiemankaan ärsyytyessään ei kyennyt hillitsemään itseään yhtään vaan otti pienenkin konfliktin tullen heti kovimmat aseet käyttöön. Pitkään halusin uskoa, että suhde saadaan jotenkin palautettua siihen ihanuuden tilaan, missä se aiemmin oli. Ei saatu. Lopulta minulle ei jäänyt enää muuta vaihtoehtoa kuin erota ja kylmettää itseni, koska sattui ihan helvetisti.

Vierailija
107/325 |
16.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Masennuksessa ei jätetä miten sattuu. Onko todella näin? Että tunteet ei voi olla hakusessa ja oma jaksaminen niin huono, että ero ei voisi masentuneesta tuntua jops helpotukselta, saisi jonkun ongelman edes järjestykseen. Ehkä virheellisesti ajateltuna ja sairastuneena..

Ap

Jos jättää ONGELMAN vuoksi, ei jätä masennuksen vuoksi. Onko teillä ongelmia?

Tulee mieleen oma masennus ja muutama lähipiiristä. Kukaan ei ole jättänyt sen vuoksi. 

Vierailija
108/325 |
16.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En lukenut koko ketjua, mutta AP tuossa aiemmin kyseli, että miten mies voi noin nopeasti itsensä ja mahdolliset tunteensa kylmettää. Minä miehenä kerron: se on selviytymiskeino, kun muuta vaihtoehtoa ei enää ole.

Minun exäni kohteli minua kurjasti: petti, valehteli ja hiemankaan ärsyytyessään ei kyennyt hillitsemään itseään yhtään vaan otti pienenkin konfliktin tullen heti kovimmat aseet käyttöön. Pitkään halusin uskoa, että suhde saadaan jotenkin palautettua siihen ihanuuden tilaan, missä se aiemmin oli. Ei saatu. Lopulta minulle ei jäänyt enää muuta vaihtoehtoa kuin erota ja kylmettää itseni, koska sattui ihan helvetisti.

Tuo on ihan normaali reaktio epäterveeseen tilanteeseen, jossa olit. 

Vierailija
109/325 |
16.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Kyllä ja ei. Masentunut ihminen on lähtökohtaisesti todella itsekeskeinen. Joku kaiken ylimääräisen karsiminen primitiivireaktiona voi kai olla mahdollista, mutta elämänkokemus sanoo, että miehellä on toinen (jonka hän kokee lääkkeeksi pahaan oloonsa ja muuta törkeää sinua kohtaan).

Vierailija
110/325 |
16.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli aikoinaan myös suhde, josta mies oli lähdössä vähän väliä. Suhteemme kesti kaikkineen 3 vuotta, mutta mies erosi sinä aikana varmasti 300 kertaa minusta. Aloin jo tottumaan siihen touhuun, mutta minut herätti se, etten halua näyttää esimerkkiä lapsille sellaisesta suhteesta, sillä se ei todellakaan ollut normaalia. Joten, lemppasin miehen ja voi että miten elämä silloin aukeni ja kaikki oli helppoa, kun tiesi ettei tarvi koko ajan olla varpasillaan ja miettiä että jokohan minut on taas jätetty kun toinen ei vastaa puhelimeen. Kun pistin miehen pellolle, ja kun hän ymmärsi sen että tästä tuli nyt oikeasti ero, hän itki ja rukoili oveni takana lukuisia kertoja että saisi vielä sen YHDEN mahdollisuuden. Ei saanut, selitin, että tämä riitti nyt ja että koittaisi nyt vaan selvittää omaa päätään miksi toimii kuten toimii. Halusin hänelle pelkkää hyvää ja ymmärsin että lapsuuden ja nuoruuden traumat laukaisivat tuota käyttäytymismallia, mutta minä en voinut enää altistaa itseäni enkä etenkään lapsiani sellaiselle. 

Nyt olen toistakymmentä vuotta kestänyt suhde/avioliitto, jossa voi olla kaikessa rauhassa pelkäämättä, että kun selkänsä kääntää, toinen onkin hävinnyt muualle. 

Vierailija
111/325 |
16.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se mahdollista että mies on jättänyt sinut, koska valmistelee poistumistaan tästä maailmasta. Vetäytyminen ja äkillinen eristäytyminen ovat varoitusmerkkejä. Sinun kannattaisi ilmaista huolesi miehestä jollekin hänen läheiselleen. Ei tietenkään lapselle.

Vierailija
112/325 |
16.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko ap pettänyt, valehdellut ja hillitön?

Vierailija
113/325 |
16.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se voi olla. En katselisi miestä, joka iltamysliä syödessäni alkaisi tenttaamaan, että mikset sä halua tehdä mun kanssa tota ja tätä ja miksi sä et hymyile enää ja johtuuko tää musta vai sun vaikeasta äitisuhteesta. Jos mies tietäisi, että mulla on vaikeaa ja olisin sanonut että olen väsynyt ja tarviin omaa tilaa.

Niin, olen varmasti toiminut oikein. Mutta mitä ihmettä voi tehdä jos toinen lipuu päivä päivältä vaan kauemmaksi ja tuntuu ettei mikään auta mitä olisin voinut tehdä toisin?

Ap

Voitko kuvailla, mitä tämä kauemmaksi lip

Kiinnostuksesta kysyn: jos ihmisellä on nepsypiirteitä, niihin kuuluu joillain ns. zonettaminen ja poissaolevuus. Ovatko hekin sinusta narsisteja?

Vierailija
114/325 |
16.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä enää ota takaisin tuota tuuliviiriä, pitää sinua ihan kynnysmattona.

On-off-suhteisiin ei pidä ikinä lähteä, mielenterveys menee itseltäkin noiden traumatapausten kanssa.

Vierailija
115/325 |
16.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ah, kuinka raikkaan realistinen ketju.

Vierailija
116/325 |
16.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattele että teillä oli ihanaa niin kauan kuin sitä kesti. Sinulla on vielä vuosia aikaa elää onnellisessa parisuhteessa jonkun toisen kanssa. Miehen tytärtä jäät kaipaamaan loppuelämäksesi, mutta hän ei ole perheenjäsenesi eikä sinulla ole tytön elämään mitään asiaa.

Vierailija
117/325 |
16.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä ketjussa on niin paljon red flageja sekä ap:n että miehen suhteen. Suosittelen sekä pariterapiaa että yksilöterapiaa molemmille.

Vierailija
118/325 |
16.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Kiinnostuksesta kysyn: jos ihmisellä on nepsypiirteitä, niihin kuuluu joillain ns. zonettaminen ja poissaolevuus. Ovatko hekin sinusta narsisteja?

Voivat olla tai olla olematta. Nepsyys ei kuitenkaan automaattisesti tarkoita sitä, että toimii henkisesti väkivaltaisesti ihmissuhteissa. Tässä nyt ei ole kyse PELKÄSTÄÄN nepsyydestä, mikäli sellaista olisi. 

Vierailija
119/325 |
16.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä ketjussa on niin paljon red flageja sekä ap:n että miehen suhteen. Suosittelen sekä pariterapiaa että yksilöterapiaa molemmille.

Ero epävakaasta ja manipuloivasta miehestä on hyvinvointiteko. Aina.

Vierailija
120/325 |
16.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun nepsyys aiheuttaa toksista käytöstä se lasketaan kategoriaan: luonnehäiriö. Ei sellaista kannata ymmärtää liikoja. Oma isä on jotain narsistin ja autistin sekoitusta tai välimaastoa. Todella haitallinen ihminen, joka ei voi itselleen mitään. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi viisi