Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tienaan 5000€/kk, olenko varakas??

Vierailija
14.05.2024 |

Käteen 3000€/kk, taidan olla suomessa varakas

Kommentit (83)

Vierailija
41/83 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saan vain 2300 e kuukaudessa eläkettä mutta en silti ole varaton vaan minulla on sijoitusasuntoja jotka olen vuokrannut sekä lisäksi minulla on säästöjä sekä sijoituksia. Toisaalta olen kuitenkin vain pienituloinen eläkeläinen.

Vierailija
42/83 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvin toimeentuleva parhaassa tapauksessa, melko hyvin keskiverrossa tapauksessa.

Kaikkihan riippuu rahankäytöstä. Meillä yhteenlasketut nettotulot miehen kanssa n. 7000€, ja kaikki menee ja rahat aina loppu ;) Kaikki maksut kuitenkin hoidetaan ja kaikkea kivaa tehdään, säästää vaan ei osata. Elämä on, menee se näinkin.

Raha on vain mammonaa, sen hilloamista harrastavat ihmiset puistattaa.

Sä olet ilmeisesti elänyt taloudellisesti turvatun lapsuuden, kun osaat olla huolehtimatta huomisesta?

Mä en ole, joten mä "hilloan" rahaa. En kestä ajatusta, että tilillä ei olisi jotain puskuria ja pitkäaikaisemmassa säästössä/sijoituksessa myös rahaa. Olen elänyt niin, että äiti laski pennejä (olin lapsi markka-aikaan) ja mietti, että mitä niillä saa kaupasta.

Jos sairastun, saan potkut (töissä oli yt:t taas loppuvuodesta) tai tapahtuu muuta sellaista, että en saa enää palkkaa, niin olen huomattavasti levollisempi kun tiedän, että ihan heti ei tarvitse alkaa elää pyhällä hengellä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/83 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei 3000 kenestäkään varakasta tee.

Jos sinulle jää tuosta 2000€ kuukaudessa säästöön niin vuodessa se tekee vain 24000€ kymmenessäkin vain 240000€ tuolla menolla et pääse 40 vuodessa edes miljoonaan euroon. Köyhäksi minä sinut miellän noilla lähihoitajan kuukausipalkoilla. Itseasiassa tuo on jopa vähemmän kuin lähihoitajan palkka , sillä lähihoitajien palkka on noin 3600€ kuukaudessa plus lisät. Harkitse alan vaihtoa. Lähihoitajan paperit saa vuoden koulutuksella.

Taitaa sulla mennä sekaisin ap:n brutto (=ennen veroja, 5000€) ja netto (verojen jälkeen 3000€)

Vierailija
44/83 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän hetkinen työpaikka (2,5 v): Etelä-Euroopassa

Bruttona 5.800€ / kk+ extrat

Vaatimattomasti elellen...... 

Vierailija
45/83 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhelin soitto niin rahaa tulee tilille reippaasti,joo olen työtön mutta en maaton.

Vierailija
46/83 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuolla rahalla kyllä vielä mitään perhettä perusteta, se on varma. Kyllä tuolla sinkkuna vielä pärjää. Itselläni tulot vain 3800 kuukaudessa ja kyllä haaveeksi jää perheen perustaminen näillä liksoilla.

Vierailija
47/83 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos sinulle jää tuosta 2000€ kuukaudessa säästöön niin vuodessa se tekee vain 24000€ kymmenessäkin vain 240000€ tuolla menolla et pääse 40 vuodessa edes miljoonaan euroon. Köyhäksi minä sinut miellän noilla lähihoitajan kuukausipalkoilla. Itseasiassa tuo on jopa vähemmän kuin lähihoitajan palkka , sillä lähihoitajien palkka on noin 3600€ kuukaudessa plus lisät. Harkitse alan vaihtoa. Lähihoitajan paperit saa vuoden koulutuksella.

Taitaa sulla mennä sekaisin ap:n brutto (=ennen veroja, 5000€) ja netto (verojen jälkeen 3000€)

Mitäpä tuolla 3000€ makselee? Pelkkään asumisen kuluihin menee väkisinkin siitä jo 1000-1500€ kuukaudessa. Nuo voi olla isoja rahoja kelan potilaille, mutta ei kovinkaan kummoisia normaali ihmisille jotka kustantavat oman elämänsä itse. Harva yyhhoo äippä edes tietää normaali ihmisten elämästä yhtään mitään koska eivät ole milloinkaan sitä joutuneet elämään vaan heille on aina maksettu kaikki valmiiksi eteen ja annettu vielä käyttörahaa siihen päälle.

Vierailija
48/83 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulot ovat eri asia kuin varallisuus.

Nettovarallisuus tarkoittaa omaisuutesi arvoa kun siitä on vähennetty velat.

Pelkästä tulotasosta ei voi tehdä päätelmiä mikä on henkilön varallisuus eli onko hän varakas.

Vierailija
49/83 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä aika kroisokseksi tuntisin itseni noilla tuloilla. En ole ikinä tienannut noin paljon. 

Vierailija
50/83 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitäpä tuolla 3000€ makselee? Pelkkään asumisen kuluihin menee väkisinkin siitä jo 1000-1500€ kuukaudessa. Nuo voi olla isoja rahoja kelan potilaille, mutta ei kovinkaan kummoisia normaali ihmisille jotk

Onneksi hallitus opettaa yh äitejäkin pikkuhiljaa normaaliin elämään ja heistä kuntoutuu viellä ihan hyviä kansalaisia.

Vierailija
51/83 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mä aika kroisokseksi tuntisin itseni noilla tuloilla. En ole ikinä tienannut noin paljon. 

Olisiko kannattanut käydä se ammattikoulu loppuun? Amis se vaan tienaa tykimmin.

T. Automekaanikko.

Vierailija
52/83 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Veroprosentti 5000€ tuloilla on 30% (ilman tel+lel), 2000€ tuloilla se on 7-10%. Ihanan reilua

Miten reilua on maksaa 5000€ -> palkkoja? Joskus joo, mut ei läheskään aina. Ihmiset nämä palkat on keksineet. Väitän että ahkera siivoaja tekee enemmän töitä kuin minä, jolla lähelle 5000 brutto. Minulla on siisti sisätyö eikä iso stressiäkään, ja saan tehdä työt lähes kun huvittaa. Tänäänkin siis ehdin olla pihalla useita tunteja, teen hommat loppuun illemmalla.

nörtti

On erittäin reilua yksityisellä, yrittäjä kun saa maksaa niin paljon kuin haluaa ja lompsa kestää. Verovaroilla rahoitetulla julkisella sektorilla taas ei niinkään, joten onneksi vientivetoinen palkkamalli tulee suitsimaan julkisen puolen ökypalkkoja.

Mut siis miten reilua on yksityisellä olevalla versus julkisella? Ymmärrän täysin syyt, mutta ei se siitä erityisen reilua tee...

Vierailija
53/83 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvätuloinen jos olet:

- sinkku tai

- kumppani, joka tienaa min. 2500 brutto

- max 1 lapsi

Vierailija
54/83 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitäpä tuolla 3000€ makselee? Pelkkään asumisen kuluihin menee väkisinkin siitä jo 1000-1500€ kuukaudessa. Nuo voi olla isoja rahoja kelan potilaille, mutta ei kovinkaan kummoisia normaali ihmisille jotk

Kannattaa laittaa matikkaa tuohon niin selkeyttää. Vaikka olisi 1500€ kaikki asumiskulut, jää huvitteluun 3300-1500=1800€ jonka voi käyttää mihin lystää. Lastenkin kanssa kelpo summa kun yh mamma saa lapsesta palkan päälle n. 350€ min. Sillä kustantaa peruspöperöt ja pari tulpehööriä. 

Melko hyvin jää, jos ei pakollisia jättisuuria työmatkakuluja.

1800€ on paljon mamman omaan köyttöön, josta liikenee sitten varmaan lapsukaisillekkn jotain.

Ei okyelämää, mutta taloudellisesti melko turvattua elämää vaikka maksaisi kaiken itse. 

Vierailija
55/83 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla palkka 7000€/kk eikä edes vuokra-asuntoa saa pk-seudulta . Air Bnb kämpissä asuttava tai hotellissa. Onneksi kohta käsiraha kasassa niin saa omistusasunnon. Mut tosiaan hyvälläkin palkalla voi olla ongelmissa eikä edes asuntoa meinaa saada. 

Vierailija
56/83 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tienaan ennen veroja 5700e, mies saman verran, mutta juuri mitään ei jää käteen. Lasten päivähoitomaksut esim jo pelkästään 700e. Mitään tukia kun ei tietenkään saa. Perusautot, perus asunto pkseudulla, lasten harrastukset, joka viikkoiset kaveri synttärit, sukulaissynttärit ja vaihtuvat rahareiät jne. Ehkä joskus helpottaa. Välillä tuntuu epäreilulta maksaa niin suuri osa veroja, että itse elää kädestä suuhun ja toisille niillä verorahoilla mahdollistetaan esim ilmaiset päivähoidot ja muuta.. Ei pääse Suomessa helpolla vaurastumaan.

Vierailija
57/83 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

PAPERIMIEHEN KUUKAUSPALKKA

Vierailija
58/83 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla tulot 7000 euroa kuussa, mutta käytännössä mitään ei jää käteen verojen, autoilukustannusten ja asuntolainan maksamisen jälkeen. Haaveilen, että pääsisin tänä kesänä Riia'ssa poikkeamaan.

Nythän pensa on halpaa.

Vierailija
59/83 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse tienaan ennen veroja 5700e, mies saman verran, mutta juuri mitään ei jää käteen. Lasten päivähoitomaksut esim jo pelkästään 700e. Mitään tukia kun ei tietenkään saa. Perusautot, perus asunto pkseudulla, lasten harrastukset, joka viikkoiset kaveri synttärit, sukulaissynttärit ja vaihtuvat rahareiät jne. Ehkä joskus helpottaa. Välillä tuntuu epäreilulta maksaa niin suuri osa veroja, että itse elää kädestä suuhun ja toisille niillä verorahoilla mahdollistetaan esim ilmaiset päivähoidot ja muuta.. Ei pääse Suomessa helpolla vaurastumaan.

Niinpä, ja sitten vielä syyllistetään että mikset osallistu enemmän verojen maksuun.

Vierailija
60/83 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla tulot 7000 euroa kuussa, mutta käytännössä mitään ei jää käteen verojen, autoilukustannusten ja asuntolainan maksamisen jälkeen. Haaveilen, että pääsisin tänä kesänä Riia'ssa poikkeamaan.

Tämä. Kun palkka nousee, niin nousee myös menot, mutta tuntuisi järjettömältä asua jossain vuokrayksiössä ja laittaa kaikki jemmaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kaksi