Mobiilivarmenne?
Onko teillä käytössä? Tietoturvaongelmien vuoksi ajattelin hankkia, kun mainostetaan sen turvallisuutta verrattuna pankkitunnuksiin, mutta sehän on maksullinen, mitä en tiennyt.
Maksan jo Elisan turvaselaimesta 8,10 ja tarjouksen päätyttyä hinta on yli 9e, joten vielä mobiilivarmenteesta olisi eri maksu. Nordea ID:lla tunnustaudun virastoihin ja verkkokauppoihin.
Kommentit (163)
Mobiilivarmenne on ehdoton nykyään, huijaussivustot ovat liian taitavasti tehty, jotta tavallinen tallaaja huomaa mitään eroa oikeaan sivustoon. Olen ymmärtänyt ettei tuo mobiilivarmenne maksa mitään ylimääräistä Elisalla tai Telialla, tai itse en ainakaan ole maksanut. MOI-liittymään tuota ei ole saatavilla.
Mulla on ja käytän sitä aina kun mahdollista. Telian liittymäasiakkaat saa mobiilivarmenteen ilmaiseksi käyttöönsä.
Aion hommata kansalaisvarmenteen , onko jollain käytössä?
Vierailija kirjoitti:
Mobiilivarmenne on ehdoton nykyään, huijaussivustot ovat liian taitavasti tehty, jotta tavallinen tallaaja huomaa mitään eroa oikeaan sivustoon. Olen ymmärtänyt ettei tuo mobiilivarmenne maksa mitään ylimääräistä Elisalla tai Telialla, tai itse en ainakaan ole maksanut. MOI-liittymään tuota ei ole saatavilla.
Elisalla on aluksi 0e/kk, mutta tarjouksen päätyttyä 2,09e/kk. Olisin sen tilannut, mutta tuo hinta tuli vastaan. Muutenkin olen miettinyt, että miten saisi puhelinlaskua alemmas niin tulisi lisähinta.
On käytössä, vaikka maksaakin sen pari euroa / kk. Kyllä mä sen verran haluan maksaa pankkitunnusteni turvassapitämisestä. Kirjaudun mobiilivarmenteella aina, jos se on mahdollista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Elisalla on aluksi 0e/kk, mutta tarjouksen päätyttyä 2,09e/kk. Olisin sen tilannut, mutta tuo hinta tuli vastaan. Muutenkin olen miettinyt, että miten saisi puhelinlaskua alemmas niin tulisi lisähinta.
Harmi kun ei saa prepaidiin , tosin siihenkin lätkäisivät mojovan korotuksen puhelinhintoihin .
Mistä ihmeen turvaselaimesta aloittaja maksaa? Mobiilivarmenne nyt on ainakin 1000 kertaa tarpeellisempi kuin joku turvaselain, jos siis on pätkääkään järkeä klikkaillessa linkkejä netissä.
Vierailija kirjoitti:
Mistä ihmeen turvaselaimesta aloittaja maksaa? Mobiilivarmenne nyt on ainakin 1000 kertaa tarpeellisempi kuin joku turvaselain, jos siis on pätkääkään järkeä klikkaillessa linkkejä netissä.
Varmaan joku Elisan digiturva, joka on siis enemmän kuin mikään selauksen turvaaminen.
Liittymääni ei saa mobiilivarmennetta, joten en ole asiaa sen enempää ajatellut.
On käytössä. Telialla ilmainen, ainakin tällä hetkellä.
On ollut pitkään käytössä, kun on Telialla ilmainen. Vanhenikin jo kerran, on vain viisi vuotta kerrallaan tms. voimassa. Elisallako siis on kaksi euroa kuussa, onko muilla operaattoreilla tätä? Kyselen, kun liittymän hinta nousee pian ja pitäisi kilpailuttaa.
Vierailija kirjoitti:
On ollut pitkään käytössä, kun on Telialla ilmainen. Vanhenikin jo kerran, on vain viisi vuotta kerrallaan tms. voimassa. Elisallako siis on kaksi euroa kuussa, onko muilla operaattoreilla tätä? Kyselen, kun liittymän hinta nousee pian ja pitäisi kilpailuttaa.
DNA:lla myös sen pari euroa / kk.
Vierailija kirjoitti:
Elisan turvaselain. Minulla on ollut se jo vuosia, kun olen aina hoitanut pankkiasiat puhelimella, joten siksi olen sen ottanut turvaksi viruksia vastaan. Maksanko siis turhasta? En tiedä, kun kerran pitäisi vielä mobiilivarmenne olla myös.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos tiedosta! Tämäkin pitää siis ottaa huomioon kun vertailee.
Eipä sekään ole häiriötön. Telialla oli 13.11. puoli vrk pituinen häiriö mobiilivarmenteessa. Viranomaissivuille ei päässyt , vaan piti käyttää pankkitunnuksia.
Mitä sillä mobiilivarmenteella siis voi tehdä? Itsekin sitä maksan, mutten ole ikinä käyttänyt.
Olen nyt pohtinut mobiili varmenteen hankkimista, mutta yli 2 EUR kuussa ei oikein innosta. Toisaalta, pankkitunnukset olisi paremmin turvassa, vaikka ei siellä tilillä paljon mitään ole.
Tähän mennessä olen pärjännyt, kun menen tunnistusta vaativalle sivulle selaimen kirjanmerkin kautta. Näin voi varmistua sivun olevan oikea eikä feikki.
Vierailija kirjoitti:
Mitä sillä mobiilivarmenteella siis voi tehdä? Itsekin sitä maksan, mutten ole ikinä käyttänyt.
Sillä voi kirjautua pankkitunnusten sijasta mm. viranomaispalveluihin. Omakanta, Kela, Verohallinto jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos tiedosta! Tämäkin pitää siis ottaa huomioon kun vertailee.
Telia on kai ainoa missä sen saa ilmaiseksi. Mutta Telian liittymät puolestaan ovat kalliita, eli kannattaa laskea kokonaishinnan perusteella.
En ole vielä hankkinut. Olen ymmärtänyt, että pankkitunnuksilla pitäisi kirjautua vain pankkiin ja mobiilivarmenteella sitten kaikkiin muihin paikkoihin.