Tienaan 5000€/kk, olenko varakas??
Kommentit (83)
Mielestäni olet, mutta et varamaan kaikkien mielestä.
Suomessa kyllä. Muissa länsimaissa et juurikaan.
Olet ehkä hyvätuloinen, mutta varakkuudestasi emme tiedä mitään.
Hyvätuloinen olet, mutta jos kaikki tulot menevät, etkä omista asuntoa, et ole varakas.
Itsellä sama palkka ja autoetu päälle. Käteen tulee ~2700. Köyhältä tuntuu, kun kaikki rahat menee velkojen maksuun. En ole varakas.
Suomi on niin persaukisten persaukinen maa että itseasiassa melkeinpä sinut voi täällä lukea varakkaaksi. Keski-euroopassa et olisi lähelläkään varakasta.
Meinasin sanoa että olet, mutta sitten huomasin, että käteen jää sama kuin itsellä enkä kyllä koe olevani varakas. Ainakin kaikki menee mitä tulee perheen elatukseen, lainoihin ja töissäkäyntiin. 5000€ käteen ois mielestäni varakas tai ainakin ihan hyvätuloinen.
No paljonko sinulla on varallisuutta? Vai onko vain velkaa?
Ei tunnu varakkaalta, kaikki raha mikä tulee myös menee. Normi omakotitalo eteläsuomessa, auto jne. Peruselämää, ei varaa mihinkään ylimääräiseen. Se on sitä hyvinvointivaltiota se. AP
Vierailija kirjoitti:
No paljonko sinulla on varallisuutta? Vai onko vain velkaa?
Talo melkein maksettu, siitä saa myydessä joku 400t mutta eihän sitä voi myydä kun asutaan siinä. Talo imee rahaa jatkuvasti vaikka ei ole edes kovin vanha
Minulla tulot 7000 euroa kuussa, mutta käytännössä mitään ei jää käteen verojen, autoilukustannusten ja asuntolainan maksamisen jälkeen. Haaveilen, että pääsisin tänä kesänä Riia'ssa poikkeamaan.
Kun muurasin urakalla ja ansio oli 4000e/kk käteen niin tunsin oloni varakkaaksi mutta väsyneeksi.
Olemme yksilapsinen perhe ja miehen palkka 6000 €/kk vaativasta asiantuntijatyöstä. Minulla jää keikkatöistä tonni käteen kuukaudessa. Verojen jälkeen meillä on hädintusiin varaa pieneen asuntoon ja autoon.
Ei tuollakaan rikastumaan pääse mutta hyvin sillä pärjää.
T: käteen liki sama.
Vierailija kirjoitti:
Olemme yksilapsinen perhe ja miehen palkka 6000 €/kk vaativasta asiantuntijatyöstä. Minulla jää keikkatöistä tonni käteen kuukaudessa. Verojen jälkeen meillä on hädintusiin varaa pieneen asuntoon ja autoon.
Ja toimeentulotukeakaan ei saa, jos ei autoa myy.
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmettä? Itse tienaan sen viisitonnia, puoliso on sairaspäivärahoilla. Meillä on yksi lapsi. Asumme tilavassa perheasunnossa Helsingin keskustassa, autokin on.
Itsellä jää lapaan 3000- 4000€ vähän riippuen tuntimääristä. Kyllä tässä pärjää varsin hyvin.
Mitä jää elämisen jälkeen käteen?