Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yli puolet kanttoreista kieltäytyisi työskentelemästä samaa sukupuolta olevien parien vihkimisissä

Vierailija
14.05.2024 |

https://www.kotimaa.fi/yli-puolet-kanttoreista-kieltaytyisi-tyoskentele…

onneksi kanttorit ovat vielä järjissään siis puolet!

Kommentit (112)

Vierailija
61/112 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin se maamme evl kirkon mätäneminen alkoi vähitellen siitä asti kun hyväksyttiin naispappeus. Raamattu ei tunne naispappeutta, ja kieltää naisia toimimasta pappeina.

T. Nainen 50+

Mätänemisen siemenet kylvettiin jo silloin, kun Luther keksi sola scriptura -opin ja luterilaisuus irtautui (tai tarkalleen ottaen pakotettiin irtautumaan) katolisesta kirkosta.

Katolilaisuuteen kuuluu paljon ei Raamtullista.

Monissa protestanttisissa seurakunnissa ei hyväksytä myöskään naispappeutta.

T. Konservatiivinen protestantti, N 50+

Protestanttisuudessa on tuhansia keskenään riiteleviä kuppikuntia, ja uusia raamatuntulkintoja syntyy koko ajan. Erimielisyydet ja hajaannukset on sola scriptura -opin hedelmää.

Vierailija
62/112 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Raamatullinen rakkaus ei ole seksuaalinen rakkaus. Kaikkien rakastaminen ei tarkoita että on ok harrastaa seksiä kenen kanssa tahansa! 

Onko joku sanonut että se tarkoittaisi?

Kyllä sen kuulee usein sateenkariväeltä että ; Raamattuhan käskee rakastamaan. 

Miten sinä saat tuosta seksin kaikkien kanssa?

No onhan se selvää mitä tarkoittavat; eli koska Raamattu käskee rakastamaan niin heidän mielestä se tarkoittaa myös seksiä. " Kaikki rakkaus on hyvää", kuulee/ lukee usein myös sateenkaariporukasta, kun mainitsee että Raamatun mukaan samaa sukuouolta olevien suhteet on

Sinähän se tässä näet rakkauden seksinä. Vieläpä kaikkien kanssa harjoitettuna. Miksi sinä, nähdessäni kaksi miestä käsi kädessä, ryhdyt fantasioimaan siitä, mitä he voivat tehdä makuuhuoneessa? Miksi heidän touhut edes kuuluisivat sinulle?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/112 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin se maamme evl kirkon mätäneminen alkoi vähitellen siitä asti kun hyväksyttiin naispappeus. Raamattu ei tunne naispappeutta, ja kieltää naisia toimimasta pappeina.

T. Nainen 50+

Mätänemisen siemenet kylvettiin jo silloin, kun Luther keksi sola scriptura -opin ja luterilaisuus irtautui (tai tarkalleen ottaen pakotettiin irtautumaan) katolisesta kirkosta.

Protestanttisuudessa on tuhansia keskenään riiteleviä kuppikuntia, ja uusia raamatuntulkintoja syntyy koko ajan. Erimielisyydet ja hajaannukse

Hyvä katolilainen, ei ruveta tässä ketjussa puhumaan katolilaisuuden ja protestanttisuuden eroista. Parempi että tämä ketju pysyy aiheessa. 

Kaikkea hyvää Sinulle! 

T. Konservatiivi protestantti

Vierailija
64/112 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Nainen 50+

Totta kai katolisuuteen paljon sellaista mitä ei löydy Raamatusta. Krostus ei kirjoittanut Raamattua vaan perusti Kirkon, joka on tehnyt Raamatun kirjoittamisen ja kokoamisen lisäksi myös paljon muuta.

Vierailija
65/112 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oho.

Minä olen vahvasti kuvitellut, että kanttori on lähinnä muusikko. Ei välttämättä mikään kiihkoilevan vanharaamatullisesti uskovainen...

Tosi paljonhan kanttoreissa esim.lestadiolaisia.

Vierailija
66/112 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oho.

Minä olen vahvasti kuvitellut, että kanttori on lähinnä muusikko. Ei välttämättä mikään kiihkoilevan vanharaamatullisesti uskovainen...

Tosi paljonhan kanttoreissa esim.lestadiolaisia.

Homohäät ei kuitenkaan tuota lestadiolaispapeille tai -kanttoreille ongelmia, koska heille ev.lut. kirkko on pelkkä työpaikka. Vain sillä mitä tapahtuu rauhanyhdistyksissä on väliä.

Vierailija
67/112 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kanttori pillipiiparina nyt vaan tekee niinkuin pomo - seurakunta/pappi - käskee. 

Jos ei tee, kolmen varoituksen jälkeen potkut. 

Entäs papit jotka ovat vuosia vihkineet samaa sukupuolta olevia, vastoin kirkollislakia ja lutererilaista tunnustusta?? Ilman sanktioita ovat saaneet toimia.

Jokainen pappi on pappisvihkimyksessä sitoutunut noudattamaan Raamatun Sanaa. Sitten saakin toimia päinvastoin?? 

Tuo on vain sinun ahdasmielinen tulkintasi. Tiedätkö, että olet matkalla helvettiin jos et rakasta homoja yhtä paljon kuin muitakin kanssaihmisiä?

Tuo mitä kirjoitin on faktaa.

Rakastan m

Mistä lähtien rakkaus, kosketus ja läheisyys on edellyttänyt seksiä?

Vierailija
68/112 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kanttori murjottaa urkujen luona ja vahtii, ettei vaan soiteta mitään. 

Lähimmäisenrakkaus saa väistyä, kun halutaan osoittaa mieltä ja kertoa, kuinka väärin eletty tai rakastettu

Vierailija
69/112 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähimmäisenrakkaus saa väistyä, kun halutaan osoittaa mieltä ja kertoa, kuinka väärin eletty tai rakastettu

Rakkautta ei tuomita vaan seksi ja sellaisen liiton solmiminen, joka on tarkoitettu vain miehen ja naisen välille.

Vierailija
70/112 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rakkautta ei tuomita vaan seksi ja sellaisen liiton solmiminen, joka on tarkoitettu vain miehen ja naisen välille.

Taas tuo seksi. Mistä te nyt tähän seksin kokoajan revitte? 

Vierailija
71/112 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No onko homo/ lesbosuhteet, " avioliitot"täysin platonisia ( seksittömiä)???

T.eri

Vierailija
72/112 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T.eri

Mistä minä tietäisin, kun ei ole tapana seurata muiden seksitouhuja. Se, mitä Matin ja Villen sängyssä tapahtuu tai on tapahtumatta ei kuulu minulle.

Vierailija
73/112 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T.eri

Mistä minä tietäisin, kun ei ole tapana seurata muiden seksitouhuja. Se, mitä Matin ja Villen sängyssä tapahtuu tai on tapahtumatta ei kuulu minulle.<

Eikä minullekaan, mutta; kerron mitä Jumala sanoo asiasta.

Vierailija
74/112 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puutteessa oleva ahdasmielinen ehkä miettii sitä koko ajan?

Vierailija
75/112 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas tällainen antagonistinen lause, tuohan on aukikirjoitettuna: Se mitä tapahtuu Matin ja Villen sängyssä tapahtuu ei kuulu mitenkään minulle, mutta tuomitsen sen silti. 

Vierailija
76/112 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taas tällainen antagonistinen lause, tuohan on aukikirjoitettuna: Se mitä tapahtuu Matin ja Villen sängyssä tapahtuu ei kuulu mitenkään minulle, mutta tuomitsen sen silti. 

Ei kuulu hänelle, eikä hän edes tiedä mitä siellä tapahtuu. Kaikki, mitä hän on valmis tuomitsemaan ja paheksumaan tapahtuu hänen omassa päässään.

Vierailija
77/112 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jumala tuomitsee. Näin Hän on Sanassaan ilmoittanut, Raamatussa. 

Minä noudatan Jeesuksen antamaa lähetyskäskyä; Jumalan Sanan totuudenmukainen levittäminen kaikkialle.

Vierailija
78/112 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt olisi Piiparisella urkurin paikka auki kunhan vaan mopo löytyisi.

Vierailija
79/112 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä noudatan Jeesuksen antamaa lähetyskäskyä; Jumalan Sanan totuudenmukainen levittäminen kaikkialle.

Sinun ahtaalle mielellesi sopivalla tavalla tulkittua Jumalan sanaa! Et ole kivittämässä avionrikkojia tai kieltämässä kirkkohäitä "toisella kierroksella" olijoilta, mutta homoja/lesboja kivität aina kun kiven vaan löydät. Sinulle tekisi hyvää jos jälkikasvusi olisikin sateenkaariporukkaa! 

Vierailija
80/112 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varoitatko myös äitiäsi huorinteon synnistä? Kerrotko naapurillesi, että tämän ei pidä naiman sinun lehmääsi? Vai miksi vain homojen oletetut teot herättävät saarnamiehen sinussa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kuusi