Yli puolet kanttoreista kieltäytyisi työskentelemästä samaa sukupuolta olevien parien vihkimisissä
https://www.kotimaa.fi/yli-puolet-kanttoreista-kieltaytyisi-tyoskentele…
onneksi kanttorit ovat vielä järjissään siis puolet!
Kommentit (112)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kanttori pillipiiparina nyt vaan tekee niinkuin pomo - seurakunta/pappi - käskee.
Jos ei tee, kolmen varoituksen jälkeen potkut.
Entäs papit jotka ovat vuosia vihkineet samaa sukupuolta olevia, vastoin kirkollislakia ja lutererilaista tunnustusta?? Ilman sanktioita ovat saaneet toimia.
Jokainen pappi on pappisvihkimyksessä sitoutunut noudattamaan Raamatun Sanaa. Sitten saakin toimia päinvastoin??
Onko pappien virkapuvussa kahta eri kuitua? Vastoin raamatun sanaa!!!1!11
Ja se katkarapu-voileipäkakku vie kadotukseen.
Emme ole Juutalaisten lakien alla, vaan Kristuksessa. Kangassekoitukset ja ruokakiellot eivät ole uudessa liitossa.
"Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut. "
- Jeesus Kristus
Vierailija kirjoitti:
Oho.
Minä olen vahvasti kuvitellut, että kanttori on lähinnä muusikko. Ei välttämättä mikään kiihkoilevan vanharaamatullisesti uskovainen...
Itse asiassa kanttoreissa on paljon vanhoillisempaa väkeä kuin papistossa. Papit ovat opiskelleet yliopistossa tieteellistä raamatuntutkimusta, kanttorit musiikkia. Monet kanttorit ovat herätysliikkeistä.
Vierailija kirjoitti:
Uskovan elämä ei tule olla ns helppo, Jeesus itsekin opettaa sen. On luovuttava monista asioista, mm. " lihan himosta". Seksi kuuluu ainoastaan miehen ja naisen väliseen avioliittoon.
Jokainen voi pohtia että elääkö tämän maallinen elämä niin kun itse haluaa, vai Jumalan tahdon mukaisesti.
Ns. Täydellinen maallinen elämä, mutta Hel vettiin joutuminen. Tai eläminen Jumalan Sanan mukaisesti, luopuen joistakin asioista, mm. juuri homouden ja lesbouden harjoittaminen, ja ikuinen elämä Taivaassa.
Entä jos elää muuten Herran nuhteessa, mutta pikkuisen vahingossa homoilee saunaillassa? Onko se sit siinä ne taivaan ilot?
Raamatullinen rakkaus ei ole seksuaalinen rakkaus. Kaikkien rakastaminen ei tarkoita että on ok harrastaa seksiä kenen kanssa tahansa!
Vierailija kirjoitti:
Raamatullinen rakkaus ei ole seksuaalinen rakkaus. Kaikkien rakastaminen ei tarkoita että on ok harrastaa seksiä kenen kanssa tahansa!
Onko joku sanonut että se tarkoittaisi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä sen kuulee usein sateenkariväeltä että ; Raamattuhan käskee rakastamaan.
Vierailija kirjoitti:
Entäs imaamit? Vai onko paremmilla uskonnoilla vapaus syrjiä? Ei näytä haittaavan heidän naiskäsityksetkään ja kaapuun verhoamiset.
Ei mennyt maaliin, koska mm. katolilaiset ja ortodoksit saa "syrjiä" sateenkaari-ihmisiä ihan vapaasti. Oikeasti ev.lut. kirkko on ainoa, jonka odotetaan mukautuvan maailman menoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entäs imaamit? Vai onko paremmilla uskonnoilla vapaus syrjiä? Ei näytä haittaavan heidän naiskäsityksetkään ja kaapuun verhoamiset.
Ei mennyt maaliin, koska mm. katolilaiset ja ortodoksit saa "syrjiä" sateenkaari-ihmisiä ihan vapaasti. Oikeasti ev.lut. kirkko on ainoa, jonka odotetaan mukautuvan maailman menoon.
Katsos, Ev.lut.kirkon omat jäsenet haluavat muutosta. Ymmärrätkö? Eikä kirkko ole itse halukas tekemään linjausta suuntaan tai toiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten sinä saat tuosta seksin kaikkien kanssa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten sinä saat tuosta seksin kaikkien kanssa?
No onhan se selvää mitä tarkoittavat; eli koska Raamattu käskee rakastamaan niin heidän mielestä se tarkoittaa myös seksiä. " Kaikki rakkaus on hyvää", kuulee/ lukee usein myös sateenkaariporukasta, kun mainitsee että Raamatun mukaan samaa sukuouolta olevien suhteet on syntiä.
Näin se maamme evl kirkon mätäneminen alkoi vähitellen siitä asti kun hyväksyttiin naispappeus. Raamattu ei tunne naispappeutta, ja kieltää naisia toimimasta pappeina.
T. Nainen 50+
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katsos, Ev.lut.kirkon omat jäsenet haluavat muutosta. Ymmärrätkö? Eikä kirkko ole itse halukas tekemään linjausta suuntaan tai toiseen.
Yritä itse ymmärtää, että ev.lut. kirkko on aina pitänyt avioliittoa miehen ja naisen välisenä liittona. Asiassa ei ole mitään epäselvää: Korkein hallinto-oikeus on antanut päätöksen, jonka mukaan ev.lut. kirkolla on oikeus rangaista sateenkaaripareja vihkiviä pappeja, koska sellainen toiminta on täysin yksiselitteisesti kirkon opin vastaista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En halua. Ja kirkon tilanteen takia eroan kirkosta.
T. Konservatiivi
Vierailija kirjoitti:
Näin se maamme evl kirkon mätäneminen alkoi vähitellen siitä asti kun hyväksyttiin naispappeus. Raamattu ei tunne naispappeutta, ja kieltää naisia toimimasta pappeina.
T. Nainen 50+
Mätänemisen siemenet kylvettiin jo silloin, kun Luther keksi sola scriptura -opin ja luterilaisuus irtautui (tai tarkalleen ottaen pakotettiin irtautumaan) katolisesta kirkosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yritä itse ymmärtää, että ev.lut. kirkko on aina pitänyt avioliittoa miehen ja naisen välisenä liittona. Asiassa ei ole mitään epäselvää: Korkein hallinto-oikeus on antanut päätöksen, jonka mukaan ev.lut. kirkolla on oikeus rangaista sateenkaaripareja vihkiviä pappeja, koska sellai
Piispat ovat päättäneet olla rankaisematta. Nämä samat mätäpiispat jotka laativat esityksen samaa sukupuolta olevien vihkimisestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. Nainen 50+
Mätänemisen siemenet kylvettiin jo silloin, kun Luther keksi sola scriptura -opin ja luterilaisuus irtautui (tai tarkalleen ottaen pakotettiin irtautumaan) katolisesta kirkosta.
Katolilaisuuteen kuuluu paljon ei Raamtullista.
Monissa protestanttisissa seurakunnissa ei hyväksytä myöskään naispappeutta.
T. Konservatiivinen protestantti, N 50+
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kanttori pillipiiparina nyt vaan tekee niinkuin pomo - seurakunta/pappi - käskee.
Jos ei tee, kolmen varoituksen jälkeen potkut.
Entäs papit jotka ovat vuosia vihkineet samaa sukupuolta olevia, vastoin kirkollislakia ja lutererilaista tunnustusta?? Ilman sanktioita ovat saaneet toimia.
Jokainen pappi on pappisvihkimyksessä sitoutunut noudattamaan Raamatun Sanaa. Sitten saakin toimia päinvastoin??
Onko pappien virkapuvussa kahta eri kuitua? Vastoin raamatun sanaa!!!1!11
Ja se katkarapu-voileipäkakku vie kadotukseen.
Veriruoat, esim mustamakkara, kielletään Uudessa Testamentissa.
Kun tapola suuhun vilahtaa, sielu uuniosastolle kilahtaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yritä itse ymmärtää, että ev.lut. kirkko on aina pitänyt avioliittoa miehen ja naisen välisenä liittona. Asiassa ei ole mitään epäselvää: Korkein hallinto-oikeus on antanut päätöksen, jonka mukaan ev.lut. kirkolla on oikeus rangaista sateenkaaripareja vihkiviä pappeja, koska sellai
No sitten kirkko varmasti antaa selvän ja suorasanaisen lausunnon, jossa asia tehdään kerralla selväksi. Ja rupeaa rankaisemaan niitä pappeja, jotka toimivat vastoin tätä linjausta.
Miksi tämmöistä ilmoitusta ei kirkolta tule, vaan saamme lukea uutisia, että joku seurakunta vihkii, mutta ei kirkon tiloissa yms?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yritä itse ymmärtää, että ev.lut. kirkko on aina pitänyt avioliittoa miehen ja naisen välisenä liittona. Asiassa ei ole mitään epäselvää: Korkein hallinto-oikeus on antanut päätöksen, jonka mukaan ev.lut. kirkolla on oikeus rangais
Piispat ovat päättäneet olla rankaisematta. Nämä samat mätäpiispat jotka laativat esityksen samaa sukupuolta olevien vihkimisestä.
Naurattaa, kun nykyään ei enää tiedä piispoistakaan, onko ne miehiä vai naisia. Eivätkä tiedä aina itsekään.
Uskovan elämä ei tule olla ns helppo, Jeesus itsekin opettaa sen. On luovuttava monista asioista, mm. " lihan himosta". Seksi kuuluu ainoastaan miehen ja naisen väliseen avioliittoon.
Jokainen voi pohtia että elääkö tämän maallinen elämä niin kun itse haluaa, vai Jumalan tahdon mukaisesti.
Ns. Täydellinen maallinen elämä, mutta Hel vettiin joutuminen. Tai eläminen Jumalan Sanan mukaisesti, luopuen joistakin asioista, mm. juuri homouden ja lesbouden harjoittaminen, ja ikuinen elämä Taivaassa.