Kelan päätökset taas kestää. Lähetin hakemuksen 1 joulukuuta
Eikä vieläkään ole päätöstä tehty. Joulu meni sitten pilalle rahaa ei ole lanttiakaan.
Kommentit (44)
Sama täällä. Tilillä 2,11€ ja kela käsittelee edelleen työttömyyskorvaushakemusta joka on lähetetty 14.11. Ihanaa joulua.
Oletko kysynyt perään verkkoviestillä ja/tai soittamalla ja varmistanut, että kaikki tarvittavat liitteet ja tiedot on käytettävissä?
Soitin kelaan ja kysyin mites se 7 päivän käsittely aika sujuu. Virkailija katseli tietojani ja sanoi että ettei osaa sanoa milloin hakemus käsitellään jolloin sanoin paskaa joulua sulle vaan.
Vierailija kirjoitti:
No ei ne rahat olis sulle tulleet kuin tammikuun alussa kuitenkaan.
Ai että joulukuun tuki tukisi tammikuussa. Voihan se niinkin mennä.
Vierailija kirjoitti:
Soitin kelaan ja kysyin mites se 7 päivän käsittely aika sujuu. Virkailija katseli tietojani ja sanoi että ettei osaa sanoa milloin hakemus käsitellään jolloin sanoin paskaa joulua sulle vaan.
Haha hienosti varmistit että saat surkeaa palvelua jatkossakin :)
Vierailija kirjoitti:
Oletko kysynyt perään verkkoviestillä ja/tai soittamalla ja varmistanut, että kaikki tarvittavat liitteet ja tiedot on käytettävissä?
Olen kuule lähettänyt kymmeniä samanlaisia hakemuksia kelaan. Asun yksin joten ei pitäisi olla monimutkainen hakemus käsitellä. Siinä on 2 kk tiliotteet ja sähkölasku.
Jos päätöksessä on kestänyt olen aina soittanut ja esittänyt huoleni ystävällisesti. Päätöstä on kiirehditty ja se onkin sitten tullut nopeasti virkailijan laittaman kiirehtimispyynnön jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Riippuu ihan siitä mitä hakee. Tt-tuen kohdalla pitää paikkansa, sen maksupäivä on aina ensimmäinen arkipäivä. Mutta eikös siinä tapauksessa ap:n olisi pitänyt 1.12. saada kyseinen tuki? Ilmeisesti kaikki vedetty jo?
Vierailija kirjoitti:
Et ole töihin ajatellut mennä?
Ilmaistöitä provikkapalkalla on tosiaan paljon tarjolla.
Ymmärrän kyllä mutta rehellisesti sanoen; joulu ei tule kellekään yllätyksenä! Siihen voi valmistautua 12kk.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen kuule lähettänyt kymmeniä samanlaisia hakemuksia kelaan. Asun yksin joten ei pitäisi olla monimutkainen hakemus käsitellä. Siinä on 2 kk tiliotteet ja sähkölasku.
Eli kyse toimeentulotuesta. Jos kyse on joulukuun tt-tuesta miksi hait sitä vasta 1.12? Ja jos taas kyse tammikuun tuesta miksi sinulla on niin kiire saada päätös?
Vierailija kirjoitti:
Olipa älykäs näpäytys ja oikealle henkilölle.Not. Ei se puhelinpalvelija sitä käsittele, moukka.
On ne päätökset kestänyt 3 kuukauttakin minun hakemuksessa. Ei kelassa osata päättää mitään ja olen tänä vuona valittanut 7 kertaa väärin tehdyistä päätöksistä ja aina olen voittanut valituksen. Eivät osaa laskea yksinkertaisia plus ja miinus laskuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli kyse toimeentulotuesta. Jos kyse on joulukuun tt-tuesta miksi hait sitä vasta 1.12? Ja jos taas kyse tammikuun tuesta miksi sinulla on niin kiire saada päätös?
Ap on siis itse sössinyt asiansa ja nyt uhriutuu kun Kela pilaa hänen joulunsa :D
Osa hakemuksista odottaa eduskunnan päätöstä
Julkaistu 13.12.2023
Osa Kelan asiakkaista on nyt joutunut odottamaan hakemuksensa ratkaisua tavallista pidempään. Jos eduskunta saa päätökseen indeksijäädytystä koskevan lain käsittelyn tämän viikon aikana, Kela voi antaa päätöksiä ensi viikosta alkaen.
https://www.kela.fi/ajankohtaista/5889041/osa-hakemuksista-odottaa-edus…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joulukuussa toimeentulotuen viimeinen maksupäivä ennen joulua on 22.12.2023. Tuki ehtii tuolloin tilille, jos hakemus ja tarvittavat liitteet on toimitettu Kelaan viimeistään 11.12.2023.
https://www.kela.fi/ajankohtaista/5833397/hoida-kela-asiat-ajoissa-kunt…