Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Nuoruuden holtiton riskikäyttäytyminen kaduttaa nyt aikuisena

Vierailija
13.05.2024 |

Muita jotka katuvat nuoruuden holtitonta riskikäyttätymistä?

Kommentit (266)

Vierailija
21/266 |
13.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En kadu. Luulen että olisin oireillut myöhemmin jos en olisi päässyt kokemaan itse aikanaan.

Voin vahvistaa omalta osaltani tätä käsitystä. Oma nuoruuteni ja varsinkin se tärkein teini-ikä meni liiallisen pelon vallassa. Ei uskaltanut ottaa riskejä, mennä paikkoihin, tavata ihmisiä ja lähestyä tyttöjä. Se kaduttaa tosi paljon vieläkin.

Mitä hyötyä katua tuollaista, et voi tietää mitä olisi sattunut ja katuisitko nyt sen sijaan jotain mitä tuli tehtyä, tekemättömyyden sijaan.

Ainoa mitä voi tehdä on elää tässä ja nyt niinkuin parhaalta tuntuu.

Vierailija
22/266 |
13.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä te sitten olette tehneet? Moni nuori tekee tyhmyyksiä...

Harrastin seksiä suurinpiirtein kaikkien kanssa, ketkä tajusi vain ehdottaa.

Eikö moni nuori tee noin? Varsinkin jos on traumataustaa tai päihteidenkäyttöä...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/266 |
13.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En kadu. Luulen että olisin oireillut myöhemmin jos en olisi päässyt kokemaan itse aikanaan.

Voin vahvistaa omalta osaltani tätä käsitystä. Oma nuoruuteni ja varsinkin se tärkein teini-ikä meni liiallisen pelon vallassa. Ei uskaltanut ottaa riskejä, mennä paikkoihin, tavata ihmisiä ja lähestyä tyttöjä. Se kaduttaa tosi paljon vieläkin.

Mitä hyötyä katua tuollaista, et voi tietää mitä olisi sattunut ja katuisitko nyt sen sijaan jotain mitä tuli tehtyä, tekemättömyyden sijaan.

Mutta kun tulee koko ajan takaumia virheistä

Vierailija
24/266 |
13.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jooo! Nämä ihmiset alkaa sitten joskus 40-50v oireilla sitä elämättä jäänyttä nuoruutta. Menevät gang bängiin Himokselle, seikkailevat dildo-metsässä, tai jossain mummotunnelissa. Jossain vaiheessa ne höyryt on pakko päästellä pihalle, joko nuorena tai vanhana. Onneksi itse sen teki jo silloin nuorempana.

Miksi sinusta on parempi käydä Himoiksella seksibileissä tai mummotunnelissa nuorempana kuin kypsässä aikuisiässä?

Vierailija
25/266 |
13.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta kun tulee koko ajan takaumia virheistä

Sittenhän sulla on selkeä kehityskohde tiedossa; miten elää nykyhetkeä katse tulevaan eikä menneeseen.

Vierailija
26/266 |
13.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liikaa alkoholia, yhdenyön suhteita, lyhyitä suhteita, miehet käytti vain hyväkseen huono itsetuntoista ja hyväksyntää hakevaa. Ei edes muistikuvia kaikista tapahtumista aamuisin. Onneksi sitä kesti vain pari vuotta, enkä jäänyt alkoholiin koukkuun.

Vierailija
27/266 |
13.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaduttaa. Eniten harmittaa se vastuuton ja itsetuhoinen käytös 14-vuotiaana. Kaiken muun lisäksi muistan, kun join itseni hengenvaaralliseen humalaan. Muisti meni. Seuraavana päivänä sain kavereilta kuulla seikkailuni, käytökseni ja lopulta sammumiseni selälleen. Olin yöllä alkanut oksentamaan ja kakomaan oksennustani. Käytännössä olin tukehtumassa omaan oksennukseeni, mutta kaverini ymmärsivät kääntää mut kyljelleen.

Tuntuu  raskaalta ajatella - nyt vastuullisena aikuisena - että sitä on käytännössä luovuttanut hengensä toisten alaikäisten armoille.

Vierailija
28/266 |
13.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monilta löytyy nuoruudesta huumeita, rikoksia ja väkivaltaa. On oltu vankilassa, saatu sukupuolitauteja, ehkä jouduttu raiskatuksi. On teiniäitejä ja abortteja.

Olkaa onnellisia, jos teillä on mennyt paremmin.

Harrastin irtosuhteita pienellä paikkakunnalla.. 10 saldo ;(

Ei tuo ole paha

Vierailija
29/266 |
13.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä että nyt kaikki hyvin. Eteenpäin katsoa, ei peruutuspeiliin,menneet ovat menneet. Elämään kuuluu monenlaista tapahtumaa.

Vierailija
30/266 |
13.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä että nyt kaikki hyvin. Eteenpäin katsoa, ei peruutuspeiliin,menneet ovat menneet. Elämään kuuluu monenlaista tapahtumaa.

Pieni ajatusleikki;

Mieti miltä Koskelan pojista mahtaa tuntua nuoruudensa virheet?

Alkaa omat virheet tuntua melko vähäpätöisiltä heidän virheiden rinnalla. Helpottiko murehtimista?

Vierailija
31/266 |
13.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Liikaa alkoholia, yhdenyön suhteita, lyhyitä suhteita, miehet käytti vain hyväkseen huono itsetuntoista ja hyväksyntää hakevaa. Ei edes muistikuvia kaikista tapahtumista aamuisin. Onneksi sitä kesti vain pari vuotta, enkä jäänyt alkoholiin koukkuun.

Olen pahoillani onneksi kaikki on paremmin nyt

Vierailija
32/266 |
13.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monilta löytyy nuoruudesta huumeita, rikoksia ja väkivaltaa. On oltu vankilassa, saatu sukupuolitauteja, ehkä jouduttu raiskatuksi. On teiniäitejä ja abortteja.

Olkaa onnellisia, jos teillä on mennyt paremmin.

Niin olenkin. En edes tunne ketään, joka käyttäytyi holtittomasti, tai kai heitä koulussa oli, mutta liikkuivat niin eri porukoissa, etten tiennyt mitään heidän touhuistaan. 

Vierailija
33/266 |
13.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kadun joitakin asioita joista on jäänyt pysyviä jälkiä kehoon ja terveyteen. Mutta varsinaisia tyhmyyksiä, toilailua ja holtitonta käytöstä en kadu. Koen, että jos en olisi silloin niitä asioita tehnyt, tekisin ne sitten myöhemmin. Nuoruudessa typeryyksien tekeminen on vielä ok ja kuuluu asiaan, mutta aikuisena sama sekoilu on noloa. Saati sitten keski-iässä. Tai mummona!

Vierailija
34/266 |
13.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuoruus on seikkailu

Vierailija
35/266 |
13.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuoruus on seikkailu

Oli aika p4sk4 sellainen

Vierailija
36/266 |
13.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoja keloja. Olen täysin eristäytynyt ja masentunut nuoruuden traumojen vuoksi.

Vierailija
37/266 |
13.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja samaan aikaan monet tuntevat elämänsä menneen pilalle kun eivät uskaltaneet hyppiä kukasta kukkaan tai eivät saaneet irtosuhteita.

Vierailija
38/266 |
13.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olitteko j ä n nätyttöjä ja oliko paljon seksiä niiden jännien ja menevien poikien kanssa? 😳

Vierailija
39/266 |
13.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja samaan aikaan monet tuntevat elämänsä menneen pilalle kun eivät uskaltaneet hyppiä kukasta kukkaan tai eivät saaneet irtosuhteita.

Eikai kukaan ajattele noin? Eikai puhtautta voi katua?

Vierailija
40/266 |
13.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä katumusta elämättä jääneestä elämästä.